مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

ازمیر شهری بسیار زیباست که اغلب گردشگران به خاطر جاذبه‌های این شهر مخصوصا سواحل استثنایی‌اش به آن‌جا سفر می‌کنند. اما ازمیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه، دارای مراکز خرید متنوعی‌ست که یکی از بهترینِ آن‌ها مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر به حساب می‌آید. مجموعه‌ای بزرگ و متنوع که امروز در مقتدرسیر تابان به سراغ معرفی آن خواهیم رفت.

 

کوتاه درباره مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

مراکز خرید بزرگ و مدرن، یکی از ویژگی‌هایی هستند که گردشگران ایرانی به خاطرشان به تور ترکیه می‌روند و در ازمیر نیز چند نمونه‌ای از این مراکز خرید را مشاهده خواهید کرد. اما فاروم بورنوا (Forum Bornova) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی‌ست که آن را به بهترین مرکز خرید شهر بدل کرده است. این مجموعه اولین مرکز خرید ازمیر است که بخشی از آن به صورت روباز درست شده و دارای مساحتی به بزرگی ۶۲ هزار متر مربع است.

عکس: facebook.com

 

مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر در شمال شرقی شهر واقع شده و کار خود را در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده است و اکنون یکی از برترین مراکز خرید ازمیر شناخته می‌شود. در این مجموعه ۱۲۸ فروشگاه در نظر گرفته شده که مجموعه‌ای از برندهای داخلی و خارجی را میزبانی می‌کنند. طراحی کلی این مرکز خرید شبیه به بلواری بزرگ است مغازه‌ها در خیابان‌های مختلف و سنگفرش جا گرفته‌اند و هر خیابان با دیگری، طراحی متفاوتی دارد. در واقع حتی اگر خرید هم نداشته باشید، می‌توانید به فاروم بورنوا رفته، از فضای آن‌جا لذت ببرید و همچنین به سفارش غذا و نوشیدنی در این مکان بپردازید. البته بخش سرپوشیده‌ای نیز برای این محل در نظر گرفته شده اما در کل، فاروم بورنوا به نسبت مراکز خریدی که در تور استانبول یا آنتالیا می‌بینید، بزرگ نیست.

آمارها در چند سال اخیر نشان می‌دهد که هر ساله بیش از ۱۲ میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید کرده و تا حالا، ۵ جایزه بین‌المللی نیز کسب کرده است. این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی با گنجایش ۳ هزار ماشین نیز هست و البته دارای مجموعه سینمایی، فروشگاه IKEA و یک سوپرمارکت بزرگ است.

 

بهترین سرگرمی و تفریحات آبی در ازمیر

عکس: facebook.com

 

فروشگاه‌های مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

همان طور که گفتیم، مجموعه فاروم بورنوا دارای ۱۲۸ فروشگاه مختلف است و تنها شعبه برند لوازم خانگی IKEA در ازمیر، در این مکان قرار گرفته است که فروشگاهی بزرگ محسوب شده و جدیدترین کالاهای این برند در آن‌جا به فروش می‌رسند. در کل یکی از ویژگی‌های مرکز خرید فاروم بورنوا، تنوع محصولات آن‌جاست، تا جایی که شما در کنار فروشگاه‌های پرتعداد لباس و لوازم شخصی، فروشگاه‌های لوازم الکترونیک، لوازم ورزشی، لوازم آرایش، اسباب بازی و ... را نیز مشاهده می‌کنید.

از برندهای معروف می‌توان اسامی شاخصی همچون آدیداس، کالینز، بوش، زارا، کلوین کلین، دیزل، گانت، لویز، کوتون، نایک، مودو، پاندورا و ... اشاره کرد. در واقع شما در این مرکز خرید، هم کالاهای شیک و گران قیمت را می‌توانید تهیه کنید، هم این که به سراغ محصولات نسبتا ارزان بروید. اما در کل این مجموعه جایی ارزان برای خرید نیز و فقط فروشگاه‌هایی همچون کوتون هستند که برای خرید لباس ارزان پیدا خواهید کرد. در کل اگر قرار است در ازمیر به سراغ خرید لوازم الکترونیک، لباس یا لوازم خانگی از برندهای مهم بروید، نیاز نیست خیلی در جاهای دیگر گشت زده و می‌توانید مستقیما به سراغ مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر رفته و کالاهای مد نظر خود را پیدا کنید.

عکس: avm.gen.tr

 

مجموعه سینمایی Paribu Cineverse

در این مرکز خرید، خبری از پارک بازی اختصاصی یا چیزهایی از این قبیل نیست، اما یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی ازمیر را می‌توانید در آن‌جا پیدا کنید. Paribu Cineverse‌ یکی از مجموعه‌های سینمایی زنجیره‌ای معروف در ترکیه بوده که بهترین گزینه برای تماشای جدیدترین فیلم‌های دنیا در سالن‌های مدرن در تور ازمیر به شمار می‌آید. دو تا از سالن‌های Paribu Cineverse‌ در فاروم بورنوا به فیلم‌های هالیوودی اختصاص داشته که در اغلب موارد با زبان اصلی و زیرنویس ترکی پخش می‌شوند.

یک سالن از مجموعه به پخش انیمیشن با دوبله ترکی اختصاص یافته و باقی سالن‌ها فیلم‌های داخلی ترکیه را پخش می‌کنند. از نظر کیفیت سالن‌های سینما، پخش و صدا، همه چیز در Paribu Cineverse عالی‌ست می‌توانید از تماشای فیلم‌ها با کیفیت عالی لذت ببرید. فراموش نکنید که در حال حاضر، تنهای مجموعه سینمایی دارای سالن‌های مخصوص IMAX همین مجموعه سینمایی است.

 

بازدید از بازار بزرگ کمرالتی ازمیر

عکس: yandex.eu

 

رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

یکی دیگر از جذابیت‌های رفتن به مرکز خرید فاروم بورنوا، خوردن غذا و سفارش نوشیدنی در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد این مجموعه است که اکثر آن‌ها، میزهایی در فضای باز نیز دارند. در مجموع تعداد رستوران‌ها و کافه‌های فاروم بورنوا به ۲۴ می‌رسد که شامل برندهای زنجیره‌ای جهانی مثل KFC، برگر کینگ، مک دونالد و استارباکز و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های محلی می‌شود.

در هر گوشه‌ای از این مرکز خرید جذاب می‌توانید، در فضای باز برای خود قهوه و چای سفارش داده یا به سراغ نوشیدنی‌های سرد بروید و از گرمای تابستانی ازمیر فرار کنید. اگر هم برای قصد صرف نهار و شام به فاروم بورنوا می‌روید، جز ساندویچ و فست فود، امکان سفارش انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی را خواهید داشت.

عکس: facebook.com

 

چطور به مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر برویم؟

با توجه به این که فاروم بورنوا در مرکز شهر و در منطقه‌ای به نام بورنوا واقع شده، شما به راحتی و با هزینه‌ای پایین می‌توانید از مناطق توریستی مختلف با تاکسی به آن‌جا بروید. البته اگر بخواهید با مترو به آن‌‌جا بروید، می‌توانید در ایستگاه بیمارستان دانشگاه اژه پیدا شوید و از همان جا ورودی مرکز خرید را مشاهده خواهید کرد. اگر هم می‌خواهید با اتوبوس به آن‌جا بروید، می‌توانید از خط ۵۹ اتوبوسرانی ازمیر استفاده کنید.

بورنوا یک منطقه تاریخی و بسیار زیبا در ازمیر است و در همان حوالی مرکز خرید، می‌توانید از چند مکان تاریخی و جاذبه‌ی گردشگری نیز دیدن کنید. همچنین یک مجموعه تفریحی-فرهنگی بزرگ در همان منطقه به نام Bornova Aşık Veysel Recreation Area and Amphy Theater وجود دارد که دارای آمفی تئاتر بزرگ بوده و برنامه‌های هنری متعددی در آن محل برگزار می‌شود و در خود مجموعه نیز، پارکی بزرگ، برکه مصنوعی، پیست یخی و خیلی چیزهای دیگر در نظر گرفته شده و بازدید از آن‌جا را هم حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی ازمیر

عکس: gezilecekyerler.com

 

عکاسی در مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر برویم؟

فراموش نکنید که وقتی به مرکز خرید فاروم بورنوا می‌روید، دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید. در هر کدام از خیابان‌های فاروم بورنوا، دکورهایی زیبا و جالب تهیه دیده شده که برای عکاسی مناسب هستند و بعضی از جاهای نیز، دکور اختصاصی برای عکاسی سلفی درست شده است که به جذابیت‌های این محل می‌افزاید.

عکس: facebook.com

 

اطلاعات عمومی در مورد مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

این مجموعه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال بوده و هیچ روز تعطیلی ندارد. فاروم بورنوا در کنار داشتن پارکینگ، دارای آرایشگاه، بانک، دستگاه‌های خود پرداز، اتاق کمک‌های اولیه و حتی اینترنت رایگان است که البته سرعت اینترنت رایگان آن‌ قدری نیست که بتوانید، خیلی راحت از آن استفاده کنید. همچنین برای افراد معلول نیست، خدمات و امکانات ویژه در نظر گرفته شده تا این افراد نیز به راحتی بتوانند از امکانات مرکز خرید استفاده کنند. محل شارژ موبایل، سرویس‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف مجموعه، فضای بازی کوچکی برای بچه‌ها و محل نگهداری از کودکان از دیگر امکانات مرکز خرید فاروم بورنوا به حساب می‌آِد.

آدرس: Kazımdirik mah. 372 sok. No:36 35100 Bornova-İzmir

 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران