آشنایی با شرایط آب و هوایی ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
آشنایی با شرایط آب و هوایی ازمیر

هر منطقه‌ای دارای شرایط آب و هوایی مخصوص خود می‌باشد. شاید این موضوع برای بسیاری از افراد بی‌اهمیت باشد؛ اما برای کسانی که قصد سفر دارند موضوعی بسیار مهم می‌باشد. چرا که دما و شرایط آب و هوایی می‌تواند تمامی تفریحات گردشگران را تحت تاثیر خود قرار دهد. به خصوص اگر به دنبال مقصد گردشگری ساحلی باشید هیچ چیزی به اندازه یک هوای آفتابی و گرم مهم نخواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این صحبت‌ها و علاقه‌ای که اکثر توریست‌ها به سفر با تور ازمیر دارند سبب شده‌اند مطالب این مقاله را به بررسی شرایط آب و هوایی این شهر اختصاص دهیم تا بتوانید بهترین زمان را برای استفاده از تمامی لحظات خود از سفر با تور ترکیه داشته باشید.

 

شرایط کلی آب و هوایی ازمیر در طول سال

ازمیر یکی از مقاصد ساحلی ترکیه بوده و دارای آب و هوای معتدل می‌باشد. زمستان‌ها در این شهر سرد و تابستان‌ها گرم بوده و میزان بارندگی در آن در طول سال حدودا ۷۷ روز است. از لحاظ دمایی ژانویه سردترین ماه ازمیر با میانگین دمای بالای ۱۲.۵ درجه سانتیگراد و متوسط دمای پایین ۵.۹ درجه سانتیگراد است. در مقابل گرم‌ترین ماه ازمیر جولای بوده و حداکثر میانگین دمایی در آن ۳۳.۲ و حداقل میانگین دمایی ۲۲.۶ درجه سانتی گراد است. بنابراین اگر قصد لذت بردن از فعالیت‌های دریایی در تور ترکیه را دارید فصل تابستان زمان ایده‌آلی برای شما خواهد بود. در ماه فوریه آب دریا در سردترین حالت خود در ازمیر بوده و امکان شنا را به توریست‌ها نمی‌دهد. در عوض ماه آگوست گرمترین آب دریا در ازمیر را با متوسط دمای ۲۵.۱ درجه سانتیگراد دارد. اکنون که به کلیت شرایط آب و هوایی ازمیر آشنا شدید در ادامه به بررسی تک تک ماه‌های سال به صورت جداگانه می‌پردازیم.

 

راهنمای تعطیلاتی شگفت انگیز در ازمیر

آب و هوای ازمیر در ماه ژانویه

ژانویه در ازمیر، یک ماه زمستانی خنک به شمار می‌آید. این ماه عموما با بارش برف همراه بوده و میانگین دمای آن بین حداقل ۵.۹ درجه سانتیگراد و حداکثر ۱۲.۵ درجه سانتیگراد است. معمولا ژانویه به عنوان سردترین ماه سال در ازمیر شناخته می‌شود. بنابراین اگر قصد سفر در این ماه از سال را دارید باید دور دریا و تفریحات ساحلی خط کشیده و لباس‌های گرم در چمدان قرار دهید. البته که ماه ژانویه به دلیل مصادف شدن با جشن سال نو جذابیت ویژه‌ای داشته و مراکز خرید تخفیف‌های بسیار خوبی برای گردشگران در نظر می‌گیرند. همچنین خیابان‌های اصلی شهر چراغانی شده و زمان بسیار مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی در ازمیر محسوب می‌شود.

آب و هوا ازمیر در ماه فوریه

فوریه آخرین ماه زمستان در ازمیر، ترکیه است و آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. در این ماه از سال دیگر خبری از سوز سرد هوا نبوده و حتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه می‌توان شاهد ملایم‌تر شدن هوا نیز بود. میانگین دمای هوا در ماه فوریه ازمیر حداکثر ۱۳.۶درجه سانتیگراد و حداقل ۶.۲ درجه سانتیگراد است. البته باید بگوییم که در ازمیر، میانگین دمای بالا در فوریه تقریباً مشابه ژانویه است اما احساس سرما در طول ماه به نسبتا ژانویه کمتر است. البته که این به معنای گرم شدن هوا نبوده و گردشگران نباید به همراه داشتن لباس‌های گرم را فراموش کند. نکته مهم دیگر اینکه به دلیل تمایل کم توریست‌ها برای سفر با تور ترکیه به ازمیر در ماه فوریه قیمت‌ سفر در این روزها کم بوده و کسانی که دوست دارند سفری اقتصادی به ازمیر داشته باشند، فوریه بهترین گزینه برای آن‌ها خواهد بود.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

آب و هوا ازمیر در ماه مارس

مارس به عنوان اولین ماه بهار در ازمیر شناخته می‌شود و یک ماه لذت بخش از لحاظ شرایط آب و هوایی است. میانگین دمای پایین در ماه مارس حدودا ۷.۸ درجه سانتیگراد بوده و متوسط دمای ​​بالای آن ۱۶.۳ درجه سانتیگراد می‌باشد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی مارس در ازمیر شاهد آب و هوای بهاری و خوشایندتری خواهید بود که شرایط را برای گشت و گذار شهری و پیاده‌روی بهتر می‌کند.

آب و هوا ازمیر در ماه آوریل

آوریل دومین ماه از فصل بهار در ازمیر بوده و یک ماه خوشایند بهاری به تمام معنا است. به طوری که درخت‌ها شکوفه داده و آب و هوای دلنشین گردشگران را به بیرون رفتن از هتل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری ازمیر به خصوص در فضای باز مشتاق‌تر می‌کند. میانگین حداقل دما در ماه آوریل ازمیر تقریبا ۱۱.۳ درجه سانتیگراد بوده و میانگین دمای بالای آن نیز ۲۰.۹ درجه سانتیگراد است. در برخی از روزهای این ماه گردشگران می‌توانند شاهد بارندگی جزئی نیز باشند که اگر عاشق قدم زدن زیر باران هستید حتما چتر یا بارانی در چمدان خود قرار دهید.

 

بهترین هتل‌های ازمیر برای ماه عسل

آب و هوا ازمیر در ماه می

با فرا رسیدن ماه می در ازمیر شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود. ماه مه، آخرین ماه بهار در این شهر ساحلی ترکیه بوده و میانگین دمای آن بین حداکثر ۲۶ درجه سانتیگراد و حداقل ۱۵.۵ درجه سانتیگراد است. البته توجه داشته باشید افزایش دما به معنای خداحافظی با لباس‌های گرم در این ماه نیست. چرا که برخی شب‌ها دمای هوا می‌تواند پایین باشد. به همین دلیل بهتر است به همراه داشتن یک ژاکت بهاره را در این ماه در سفر به ازمیر فراموش نکنید.

آب و هوا ازمیر در ماه ژوئن

ژوئن، اولین ماه تابستان در ازمیر بوده و یک ماه گرمسیری در این شهر به شمار می‌رود. دمای متوسط ازمیر در ماه ژوئن در محدوده ۳۰.۸ درجه سانتیگراد بوده و میانگین کم آن تقریبا ۲۰ درجه سانتیگراد است. هر چند که دمای هوا در این ماه از سال افزایش یافته اما آب دریا هنوز به اندازه کافی گرم نشده و احتمال اینکه نتوان از دریا استفاده کرد بالا است. به همین علت اگر دلیل اصلی شما از سفر با تور ازمیر لذت بردن از تفریحات آبی آن است، توصیه می‌کنیم سفر خود را به دیگر ماه‌های تابستان موکول کنید.

 

آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

آب و هوا ازمیر در ماه جولای

جولای، مانند ژوئن، یکی دیگر از ماه‌های گرم تابستانی در ازمیر، ترکیه بوده که میانگین دمای آن بین حداکثر ۳۳.۲ درجه سانتیگراد و حداقل ۲۲.۶ درجه سانتیگراد است. این دماها نشان می‌دهند که جولای گرم‌ترین ماه سال در ازمیر است. از همین رو تفریحات دریایی و ساحلی در ماه جولای در اوج خود بوده و آب دریا برای شنا کردن بسیار مناسب خواهد بود. ناگفته نماند که بسیاری از گردشگران ماه جولای را به دلیل فراهم بودن تفریحات دریایی انتخاب می‌کنند. از همین رو جمعیت توریست‌ها در این ماه بالا بوده و قیمت‌ها افزایش زیادی پیدا می‌کند. چنانچه علاقه‌ای به آبتنی در دریا نداشته و به دنبال موقعیتی ارزان‌تر برای سفر با تور ازمیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ریزی خود را به دیگر ماه‌های سال اختصاص دهید.

آب و هوا ازمیر در ماه آگوست

آخرین ماه تابستان در ازمیر، ماه آگوست است. بنابراین آگوست با میانگین دمای بین حداقل ۲۲.۵ درجه سانتیگراد و حداکثر ۳۲.۹ درجه سانتیگراد یکی دیگر از ماه‌های گرمسیری در این مقصد گردشگری به شمار می‌آید. در نتیجه تابش آفتاب در دیگر ماه‌های سال، آب دریا با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد در این ماه، برای آبتنی همچنان ایده‌آل خواهد بود. به طوری که در ماه آگوست آب دریا در گرم‌ترین حالت خود بوده و بهترین زمان برای شنا و سایر فعالیت‌های آبی است.

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

آب و هوا ازمیر در ماه سپتامبر

سپتامبر، اولین ماه پاییز در ازمیر بوده و همچنین یک ماه نسبتاً گرم به حساب می‌آید. میانگین دمای آن بین حداقل ۱۸.۷ درجه سانتیگراد و حداکثر ۲۹.۱ درجه سانتیگراد است. در روزهای اول این ماه همچنان تفریحات آبی ازمیر پا برجا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند نهایت استفاده را از دریا داشته باشند. اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه احتمال سرد شدن هوا و آب دریا وجود دارد.

آب و هوا ازمیر در ماه اکتبر

اکتبر، همانند سپتامبر در ازمیر، ترکیه، یکی دیگر از ماه‌های دلپذیر پاییزی است که میانگین دمای آن بین ۱۴.۷ درجه سانتیگراد و ۲۲.۹ درجه سانتیگراد در نوسان است. در اکتبر، میانگین دمای بالا از ۲۹.۱ درجه سانتی گراد در سپتامبر به ۲۲.۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. در نتیجه نشانه‌هایی از شرایط آب و هوای پاییزه را می‌توان به وضوح در این ماه احساس کرد.

 

بهترین پارک‌های بازی و آبی ازمیر

آب و هوا ازمیر در ماه نوامبر

نوامبر، آخرین ماه پاییز در ازمیر بوده و گردشگران می‌توانند بدون اذیت شدن از آفتاب سوزناک و هوای گرم به گشت و گذار در هوای آزاد بپردازند. میانگین دمای نوامبر در ازمیر بین ۱۸.۴ درجه سانتیگراد تا ۱۰.۷ درجه سانتیگراد می‌تواند متغیر باشد. همچنین در برخی از روزها بارندگی باران را شاهد خواهید بود.

آب و هوا ازمیر در ماه دسامبر

دسامبر، اولین ماه زمستان در ازمیر بوده و ماهی معتدلی از نظر شرایط آب و هوایی محسوب می‌شود. در دسامبر دمای هوا در محدوده متوسط بالا ۱۴.۱ درجه سانتیگراد و متوسط کم ۷.۷ درجه سانتیگراد است. چنانچه این ماه از سال را برای سفر به ازمیر انتخاب کردید به همراه داشتن لباس‌های گرم را فراموش نکنید. چرا که در برخی از سال‌ها بارش برف نیز در این ماه دیده می‌شود.

 

بازدید از بازار بزرگ کمرالتی ازمیر

بهترین زمان برای سفر به ازمیر از نظر شرایط آب و هوایی

تا این بخش از مقاله سعی کردیم شرایط آب و هوایی ازمیر را در هر کدام از ماه‌های سال به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. اینکه چه فصلی از سال برای سفر با تور ازمیر مناسب است کاملا سلیقه‌ای است. به این معنا که اگر به دنبال شنا و سایر فعالیت‌های آبی در ازمیر هستید، آگوست بهترین زمان برای سفر شما خواهد بود. چرا که هوا کاملا گرم بوده و هیچ بارندگی در آن مشاهده نمی‌شود. در عوض برای لذت بردن از آب و هوای معتدل برای طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری در هوای آزاد می‌توانید ماه‌های فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید.

 

منبع

 

۲۷ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران