معرفی ۵ شهر توریستی سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
معرفی ۵ شهر توریستی سریلانکا

سریلانکا با لقب مروارید اقیانوس هند، کشوری فوق‌العاده زیبا است که هر گردشگری باید یکبار هم که شده سفر به آن را در لیست برنامه‌های مسافرتی خود قرار دهد. به طوری که بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای کشف شگفتی‌های معماری باستانی، قلعه‌های دوران استعمار، سواحل زیبا، حیات وحش متنوع و پارک‌های ملی مختلف، تراس‌های مزارع چای و ده‌ها مورد دیگر به این کشور دوست داشتنی سفر کرده و خاطراتی به یادماندنی و منحصر به فرد را برای خود ثبت کنند. در میان این صحبت‌ها و اشاره به جذابیت‌های سریلانکا دانستن اینکه کدام شهرهای آن برای سفر و بردن بیشترین بهره از زمان خود در این کشور مناسب هستند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا ۵ مورد از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا را معرفی کنیم. برای آشنایی با جزئیات هر کدام از این شهرها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین شهرهای توریستی سریلانکا

شایان ذکر است که شهرهای زیادی برای بازدید در سریلانکا وجود دارند که آن را به یک مقصد عالی برای سفر از نظر مسافران با هر سلیقه و علاقه‌ای تبدیل می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین مورد از شهرهای توریستی سریلانکا را انتخاب کنید باید با علایق خود آشنا بوده و از خود سوال کنید که چه انتظاراتی از سفر با تور سریلانکا دارید؟ برای رسیدن به پاسخ مناسب در زیر به بررسی ۵ مورد از توریستی‌ترین شهرهای سریلانکا می‌پردازیم:

 

۱. شهر کلمبو، سریلانکا

بدون شک اولین مورد از پرطرفدارترین شهرهای توریستی سریلانکا که هر گردشگری بازدید از آن را در لویت برنامه مسافرتی خود قرار می‌دهد، شهر کلمبو (Colombo) است. ناگفته نماند که کلمبو به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته شده و همواره در طول تاریخ حوادث و اتفاق‌های پرجنب و جوشی را تجربه کرده است. به طوری که توریست‌ها می‌توانند به وضوح شاهد گذشته استعماری این شهر در زیرساخت‌های آن باشند. کلمبو آمیزه‌ای جذاب از معماری مدرن و استعماری این شهر بوده و از مناظر دیدنی طبیعت گرفته تا جاذبه های تاریخی در کلمبو را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی کلمبو عبارتند از:

پارک ویهاراماهادی (Viharamahadevi Park)

پارک ویهاراماهادی متعلق به دوران استعمار است که در مرکز شهر کلمبو قرار گرفته، قدیمی‌ترین پارک عمومی در شهر به شمار می‌آید. مجسمه طلایی بودا به همراه فواره‌ها و یک باغ‌وحش کوچک از جمله جذابیت‌های این پارک هستند.

معبد گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

معبد گانگارامایا که در اواخر قرن نوزدهم تاسیس شده، یک معبد بودایی است که ترکیبی منحصر به فرد از معماری الهام گرفته از فرهنگ سریلانکا، هند و تایلند بوده و نه تنها یکی از جاهای دیدنی کلمبو است بلکه دلیلی محکم بر قرار گرفتن کلمبو در لیست بهترین شهرهای توریستی سریلانکا است.

سالن یادبود استقلال (Independence Memorial Hall)

تالار یادبود استقلال در سال ۱۹۵۳ برای بزرگداشت استقلال سریلانکا ساخته شد و یک بنای تاریخی ملی به شمار می‌آید که در آن جشن‌های تشریفاتی و ملی برگزار می‌شود.

موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo)

موزه ملی کلمبو بنایی متعلق به سال ۱۸۷۷ بوده و دارای معماری به سبک ایتالیایی است. این موزه مجموعه‌های بسیار ارزشمندی از میراث فرهنگی سریلانکا را در خود جای داده است.

معبد کاپیکااواتا شیوان (Kapikaawatha Shivan Temple)

معبد کاپیکااواتا شیوان قدیمی‌ترین معبد هندو در کلمبو است که قدمت آن به سال ۱۷۳۸ برمی‌گردد. این معبد دارای معماری سنتی، مجسمه‌های سنگی و کنده‌کاری است.

عکس: kayak.com

 

۲. شهر گاله، سریلانکا

مورد بعدی از شهرهای توریستی سریلانکا که به عنوان میراث جهانی یونسکو در کشور شناخته می‌شود، شهر گاله (Galle) است. گاله در ۱۲۰ کیلومتری کلمبو قرار گرفته و از قدیمی‌ترین شهرهای سریلانکا به شمار می‌آید. به طوری که قدم زدن در این شهر حس و حال سفر در زمان را دارد و فرصت بازدید از باارزش‌ترین بناهای تاریخی را به گردشگران فراهم می‌کند. علاوه بر آن امروزه در گاله کافه‌های زیبا و گالری‌های هنری بی‌نظیری تاسیس شده‌اند که سر زدن به آن‌ها از جمله پرطرفدارترین کارها در بین توریست‌ها هستند. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی گاله عبارتند از:

 

قلعه گاله (Galle Fort)

قلعه گاله، بنای تاریخی اصلی شهر بوده که آن را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی سریلانکا تبدیل کرده است. این قلعه به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و سرشار از جذابیت‌های معماری، باستان‌شناسی و تاریخ با چشم‌اندازی زیبا از دریای است.

موزه ملی گاله (National Museum of Galle)

موزه‌ها معمولاً در سراسر سریلانکا وجود دارند که موزه ملی گاله از جمله مهم‌ترین آن‌ها برای پی بردن به جزئیات منشأ و میراث کشور است. در میان چند موزه ملی در سریلانکا، موزه ملی گال یکی از موزه‌هایی است که عمدتاً تاریخ استعماری را همراه با تاریخ تأسیس شهر به نمایش می‌گذارد.

ساحل اوناواتونا (Unawatuna Beach)

Unawatuna بهترین تجربه ساحلی را برای کسانی است که مشتاق گذراندن یک روز در کنار ساحل هستند. این ساحل مکانی ایده‌آل برای یک شب آرام و در عین حال لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی دریا است.

 

برترین فعالیت‌ها در الا، سریلانکا

عکس: srilankatourisminfo.com

 

۳. شهر کندی، سریلانکا

کندی (Kandy) به عنوان دومین شهر بزرگ و پایتخت فرهنگی سریلانکا شناخته شده و مکانی عالی برای دوستداران عکاسی است. به طوری که از تپه‌های سرسبز پوشیده از خانه‌های رنگارنگ گرفته تا دریاچه باشکوه کندی که منعکس‌کننده خط افق شهر و کاخ سلطنتی که زمانی پادشاهان و ملکه‌های گذشته را در خود جای داده بود، است. بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر نام کندی نیز در بین بهترین شهرهای توریستی سریلانکا گنجانده شود. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی کندی عبارتند از:

 

معبد دندان مقدس (The Temple of Tooth Relic)

معبد دندان سریلانکا یکی از مهمترین مکان‌های مقدس در سریلانکا و البته کندی است. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد اهمیت این مکان به دلیل نگه‌داری دندان مقدس بودا در آن است.

باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی سلطنتی مکانی پر از اکوسیستم، گونه‌های گیاهی کمیاب، گل‌های زنده و مناظر زیبای تماشایی از طبیعت است که کندی را در بین برترین شهرهای توریستی سریلانکا قرار داده است. این باغ بیش از ۶۰ هکتار وسعت داشته و مکانی بی‌نظیر برای لذت بردن از طبیعت است.

دریاچه کندی (Kandy Lake)

دریاچه کندی کل شهر را در اطراف خود قرار داده و مناظر خیره‌کننده از طبیعت و محیطی رمانتیک را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. قدم زدن در اطراق این دریاچه بهترین کار برای رسیدن به آرامش و دور شدن از استرس زندگی است.

عکس: holidayarchitects.co.uk

 

۴. شهر نووارا الیا، سریلانکا

نووارا الیا (Nuwara Eliya) با آب و هوای خنک، سرسبزی فراوان و طبیعت احاطه شده توسط تپه‌ها مورد بعدی از شهرهای توریستی سریلانکا است که در بین علاقه‌مندان به طبیعت و آرامش بسیار پرطرفدار است. این شهر که با نام «انگلستان کوچک» نیز شناخته می‌شود، به‌خاطر آبشارها، شهرک‌های چای، زمین گلف و مسیر قطار دیدنی از کندی معروف است. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی نووارا الیا عبارتند از:

 

دریاچه گرگوری (Gregory Lake)

گرگوری یکی از پربازدیدترین دریاچه‌ها در کشور سریلانکا است که به توریست‌ها فرصت لذت بردن از برخی تفریحات آبی به خصوص قایق‌سواری را نیز در کنار تماشای مناظر فوق‌العاده طبیعت اطراف می‌دهد.

پارک ویکتوریا (Victoria Park)

پارک ویکتوریا به عنوان بهترین پارک در جنوب آسیا شناخته شده و از دلایل انتخاب نووارا الیا به عنوان یکی از زیباترین شهرهای توریستی سریلانکا است. این پارک همیشه سرسبز بوده و آرامشی غیر قابل توصیف دارد.

دشت ماه (Moon Plains)

اگر علاقه‌مند به مزارع زیبای چای و طبیعت جنگلی احاطه شده توسط کوه هستید، Moon Plains یکی از مکان‌های مورد پسند شما در سفر به شهر Nuwara Eliya خواهد بود. این دشت بزرگ پوشیده از چمن فرصتی عالی برای غرق شدن در ارامش طبیعت را برای بازدیدکنندگان خود ممکن می‌کند.

 

فیل‌ سواری در سریلانکا

عکس: visitinsrilanka.com

 

۵. شهر الا، سریلانکا

الا (Ella) یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی سریلانکا است که در دامان مزارع چای، دره‌های عمیق و تپه‌های فراوان قرار گرفته و یک مکان عالی برای طبیعت‌گردی و کمپینگ محسوب می‌شود که چندین آبشار زیبا را نیز در خود جای داده است. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی الا عبارتند از:

 

پل نه طاق (Nine Arches Bridge)

پل Nine Arches نه تنها به عنوان جاذبه‌های الا بلکه به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی سریلانکا نیز شناخته می‌شود. به طوری که بسیاری از گردشگران صرفا برای تماشای این پل مسیر الا را در پیش گرفته و لقب یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا را از آن Ella کرده‌اند. پل نه طاق در اصل نقطه عطف مسیر ریلی قطار معروف سریلانکا از کندی به الا است. در مقاله قطار معروف کندی به الا در سریلانکا اطلاعات بیشتری درباره این مسیر زیبا میتوانید بخوانید.

آبشار راوانا (Ravana Falls)

آبشار راوانا و غارهای مجاور از جمله مکان‌هایی هستند گفته می‌شود خدای شیطان راوانا در آنجا مخفی شده است. این افسانه ها و چشم انداز چشمگیر این جاذبه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

قله آدم کوچولو (Little Adam’s Peak)

Little Adam’s Peak یکی از مسیرهای محبوب پیاده‌روی در الا است که نباید از دست داد. این یک مسیر کوتاه تقریبا ۶۰ دقیقه‌ای است که بازدیدکنندگان را به مزارع چای معروف جهان در سریلانکا می‌برد. هنگامی که به بالای قله آدم کوچک رسیدید، مجسمه بودا را خواهید دید که در پس زمینه کوه‌ها قرار گرفته و شکوه و عظمت دیدنی را به نمایش می‌گذارد.

عکس: mpora.com

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران