با بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های جهان آشنا شوید

اطلاعات مفید
با بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های جهان آشنا شوید

آکواریوم‌های خانگی چیزی حدود ۲۹ تا ۳۰ گالن آب در خود جای می‌دهند. حالا این مقیاس در آکواریوم‌های بزرگ در شهرهای مختلف چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار گالن یا بیشتر است. اما وقتی پای بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا به میان می‌آید، ما درباره‌ی بیش از یک میلیون گالن آب صحبت می‌کنیم و هزاران نوع ماهی و آبزی و مختلف که در آب‌های این مجموعه‌های عظیم، همچون دریاچه‌ای مصنوعی به جولان می‌پردازند.

 


۱- Georgia Aquarium


آکواریوم جرجیا در آتلانتا، بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا محسوب می‌شود که خانه‌ای امن برای بیش از ۱۰۰ هزار موجود آبزی‌ست. این مکان با هزینه‌ای به اندازه ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ به بهره‌برداری رسید. ۶ میلیون گالن آب معادل ۲۴ میلیون لیتر، مامنی برای انواع کوسه‌های، ماهیان رنگی زیبا و موجودات متفاوتی ایجاد کرده که در نهایت باعث شده تا آکواریوم جورجیا به یکی از شگفتی‌های دنیا بدل شود. یک دنیای آبی کامل درون محفظه‌ای شیشه‌ای!

 

 معرفی ۱۰ رودخانه زیبا و مهم دنیا

 

 

Georgia Aquarium

 


۲- Dubai Mall Aquarium


مرکز خرید دبی، یکی از مراکز خرید استثنایی در تمام دنیاست. این مجموعه با دارا بودن چندین مرکز تفریحی، بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه و تعداد زیادی رستوران و کافه، دومین آکواریوم بزرگ دنیا را نیز در خود جای داده است. آکواریومی با حجم ۲.۶۴ میلیون گالن آب که میزبان ۳۳ هزار آبزی بسیار متنوع از جمله ۴۰۰ کوسه است. یکی از رکوردهای این آکواریوم در کتاب گینس، بزرگ‌ترین پنل شفاف آن است که باعث شده منطقه بسیار بزرگی بدون سد، جلوی چشم بییندگان به تصویر دربیاید.در سفر با تور دبی به همراه خانواده و برای تفریح فرزندانتان حتما به مرکز خرید دبی بروید و از این آکواریم بزرگ دیدن کنید.

 

 خیابان مد در دبی مال؛ جایی برای بهترین‌های دنیای Fashion

 

 

 Dubai Mall Aquarium

 


۳- Okinawa Churaumi Aquarium


آکواریوم بسیار معروف اوکیناوا، در پارک Ocean Expo این شهر ژاپنی واقع شده است. تانک اصلی این آکواریوم حدود ۱.۹۸ میلیون گالن آب را در خود جای می‌دهد و به واسطه همین بزرگی، در ژاپن به دریای Kuroshio معروف است. کوسه وال‌هایی که در این آکواریوم نگهداری می‌شوند، بزرگ‌ترین دلیل برای دیدن از آن به حساب می‌آیند، اما در نهایت گونه‌های متنوع و بسیار زیادی را از سال ۲۰۱۰ که شروع به کار کرده، در خود جای داده است.

 

 

 Okinawa Churaumi Aquarium

 


۴- L'Oceanografic


این آکوریوم بسیار بزرگ در مجموعه به نام "شهر هنر و علم" در وانسیاس اسپاینا واقع شده است. بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا که خانه‌ی بیش از ۴۵ هزار موجود دریایی مختلف است. تفاوت مهم در مورد L'Oceanografic این است که در این مجموعه سعی شده با ساخت اکوسیستم‌های آبی مختلف، موجودات متنوع و متفاوتی را در یک مجموعه کنار هم قرار دهند. برای مثال وجود ۹ برجک با طبقات مختلف در دل این مکان، باعث شده تا در هر طبقه شرایطی خاص برای نگهداری از موجوداتی متفاوت به وجود بیاورند.

 

 

 L'Oceanografic

 


۵- Turkuazoo


مرکز خرید استانبول هم از آن جاهایی است که تنها اسم خرید را در خود دارد، وگرنه در آن از انواع مراکز تفریحی تا برترین سالن‌های سینما را می‌توانید پیدا کنید. آکورایوم غول پیکر آن نیز که به نام Turkuazoo فعالیت می‌کند دارای سه منطقه مختلف جنگل بارانی، جنگل شناور و منطقه دریایی است که هر کدام آن‌ها مجموعه از آبزیان خاص را در خود جای داده است. گنجایش ۱.۳۲ میلیون گالن آبی که این آکواریوم دارد باعث شده تا در ای سه منطقه، ۲۹ شرایط متفاوت آبی پدید بیاید که در موجب ایجاد بستری عالی برای نگهداری از ۱۰ هزار آبزی در انواع مختلف را پدید آورده است. یک تونل ۸۰ متری نیز در این مکان تعبیه شده تا بتوان این موجودات را از زاویه‌ای بهتر به تماشا نشست.

 

 ۵ مرکز خریدی که باید در استانبول ببینید

 

 

 Turkuazoo

 


۶- Monterey Bay Aquarium


بسیار جالب است که جایی در مونترئال که زمانی کارخانه کنسرو ساردین بوده، حالا به مکانی زنده و پویا بدل گشته که با وجود آکورایومی با حجم ۱.۲ میلیون گالن آب مجموعه‌ای بسیار بزرگ از انواع ماهیان را در خود نگهداری می‌کند. آبزیان موجود در این آکوریوم همگی از موجودات دریایی هستند و پنل شیشه‌ای غول پیکر آن باعث شده که این دنیای آبی، به شکی ویژه قابل تماشا باشد و بتوان همه‌ی ماهیان را در یک قاب به تماشا نشست.

 

 

 Monterey Bay Aquarium

 


۷- uShaka Marine World


uShaka Marine World در واقع یک تم پارک بزرگ در دوربانِ آفریقای جنوبی است. جایی با ۳۲ تانک مختلف که موجودات آبزی بسیاری در آن‌ها نگهداری می‌شوند. کلیت این مجموعه مفرح جایی عالی برای یک گردش خانوادگی به حساب می‌آید، با این وجود یک محل استثنایی در uShaka وجود دارد که رستوران The Cargo Hold نام دارد، جایی با یک دیوار شیشه‌ای مجاور به آکواریوم که در هنگام غذا می‌توانید به تماشای ماهی‌ها و کوسه‌های موجود در آن بپردازید.

 

 ۲۰ کشور جذاب گردشگری در ۲۰۱۸ به انتخاب سایت تریپ‌ادوایزر 

 

 

 uShaka Marine World

 


۸- Shanghai Ocean Aquarium


آکواریوم شانگهای یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آسیاست که در ۹ بخش مختلف که هر کدامشان مربوط به اکوسیستمی خاص از نقطه‌ای در دنیاست، محیطی جذاب، مفرح و در عین حال آموزنده برای بازدیدکنندگانش پدید آورده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به منطقه استرالیا، منطقه چین، منطقه آنتالنتیک و ... اشاره کرد. منطقه چین شامل آبزیانی است که در این کشور زندگی می‌کنند، حتی گونه‌های بسیار کمیابی که در رودخانه‌ای همچون یانگ تسه زندگی می‌کنند و در آن رودخانه به ندرت در قاب دوربین‌ها دیده می‌شوند، اما به راحتی می‌توانید در سفر با تور چین به دیدن این آکواریوم  بروید.

 

 فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید 

 

 

 Shanghai Ocean Aquarium

 


۹- Aquarium of Genoa


چند نمونه‌ی آخری که در لیست ما قرار دارد، همگی گنجایشی حدودا به اندازه یک میلیون گالن دارند و آکواریوم جنوای ایتالیا نیز به همین شکل است. ۷۰ تانک مختلف این مجموعه را شکل داده‌اند که در مجموع حدود ۶۰۰۰ موجود آبزی در آن زندگی می‌کنند. ساخت شرایط مدیترانه‌ای در بعضی از این تانک‌ها و ایجاد محیط دریای قرمز و دریای هند در بعضی دیگر، باعث شده تا انواع مختلفی از موجودات را بتوان در محیط آن نگهداری کرد، موجوداتی از جمله انواع کوسه‌ها و دلفین‌ها.

 

 

 Aquarium of Genoa

 


۱۰- Aquarium of Western Australia


استرالیا با حیات وحش خاص خود، باعث شده بسیاری برای دیدن انواع جانوارن و سافاری‌های حیات وحش، هر ساله عزم سفر به استرالیا کنند. با وجود این آکوریوم، این مسافران می‌توانند در کنار دیدن موجودات خشکی، به دیدن مجموعه‌ای عظیم از موجودات درایی هم بروند. جالب اینکه در محیط این آکوریوم امکاناتی وجود دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید به غواصی در آبش بپردازید و از فاصله‌ای بسیار نزدیک‌تر به تماشای این ماهیان بپردازید.

 

 

Aquarium of Western Australia

 


نکته مهم در مورد لیست ما این است که این‌ها خاص‌ترین یا بهترین آکواریوم‌ها نیستند و ممکن است آکوریوم‌های کوچک‌تری هم وجود داشته باشد که از برخی نقطه‌نظرها قابلیت‌های بسیار جالب‌تری هم داشته باشد.

۰۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران