پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

اطلاعات مفید
پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

گردشگران همیشه به دنبال بهترین مکان‌ها برای سفر و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای بازدید هستند. به همین دلیل آشنایی با پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا قبل از سفر و همچنین انتخاب مقصد گردشگری بسیار اهمیت دارد. الویت هر گردشگری برای سفر مکان‌های محبوب در بین عموم گردشگران سرتاسر دنیا است. تقریبا هر کشوری یک نقطه عطف جذاب برای بازدید دارد که در این مقاله سعی بر آن داشتیم که برترین جاذبه‌های گردشگری جهان را گردآوری و معرفی کنیم. اگر شما نیز دوست دارید تا سفرهای خود را با بازدید از معروف‌ترین نقاط دنیا آغاز کنید، بهتر است مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 

برج ایفل، پاریس (Eiffel Tower, Paris)

نماد پاریس و یکی از پر عکس‌ترین سازه‌های جهان، بدون شک برج ایفل است. از همین رو بازدید از این سازه منحصر به فرد برای همه مسافران از هر نقطه دنیا جز ضروریات به حساب می‌آید. به طوری که می‌توان ادعا کرد که تعداد کمی از مکان‌های دیدنی مانند این سازه آهنی، شور و اشتیاق به سفر را القا می‌کنند. از مسافران جوان و کوله‌گردها گرفته تا زوج هایی که به دنبال یک استراحت خاص و رمانتیک برای سفر خود هستند همیشه پاریس را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. البته که شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه، در کنار برج ایفل جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیار زیادی نیز دارد که موزه لوور پاریس یا کاخ ورسای در پاریس یکی دیگر از آن‌ها است. در ادامه به معرفی این موزه باشکوه و شناخته شده خواهیم پرداخت.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

 

کولوسئوم، رم (The Colosseum, Rome)

معروف‌ترین و بزرگترین سازه‌ای که تا به امروز از امپراتوری روم باقی مانده، کولوسئوم است. کولوسئوم بزرگترین جاذبه رم بوده و جز پر بازدیدترین مکان‌ها در بین مسافران نسل جدید است. این سازه باشکوه و عظیم که توانسته در طول سال‌ها از آسیب‌های طبیعی و گذر زمان جان سالم به در ببرد در قلب شهر زم قرار داشته و قابلیت دسترسی آسانی برای گردشگران از سرتاسر دنیا دارد. به طوری که روزانه پروازهای مستقیم از اغلب کشورهای  جهان به فرودگاه بین‌المللی رم انجام می‌شود. در کنار بازدید از کولوسئوم گردشگران می‌توانند در خیابان‌های باستانی این مقصد گردشگری پرسه زده و و از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم دیدن کنند. در صورت داشتن زمان و بودجه کافی از دیگر شهرها و جاذبه‌های گردشگری ایتالیا نیز دیدن کنند.

 

مجسمه آزادی، شهر نیویورک (Statue of Liberty, New York City)

آمریکا مملو از مناظر و مکان‌های دیدنی عالی است؛ اما مجسمه آزادی موفق شده با شکوه و زیبایی خاصی که دارد به نماد ایالات متحده تبدیل شود. نظیر این مجسمه زیبا در هیچ مکان دیگری نبوده و تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۹۶ برمی‌گردد. این مجسمه که بیش از ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد توسط فرانسوی‌ها به مردم آمریکا هدیه شده است. از میان تمام جاذبه‌های شهر نیویورک، این یکی از جاذبه‌های دیدنی است که هر گردشگری باید ببیند. هیجان‌انگیزترین کاری که می‌توان در بازدید از مجسمه آزادی انجام داد این است که با بالای آن رفته و از آنجا به تماشای چشم‌انداز زیبا از شهر نیویورک بپردازید. دسترسی به مجسمه از طریق کشتی انجام می‌شود که خود از نکات برجسته بازدید به شمار می‌آید.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

 

تاج محل، هند (The Taj Mahal, India)

تاج محل که از آن به عنوان عجایب هفتگانه در عصر جدید یاد می‌شود در کشور هند و شهر آگرا قرار دارد. این یکی از سازه‌های باشکوه هند است که هر گردشگری باید یک بار هم که شده از آن دیدن کند. البته که تور هند مملو از شهرهای باورنکردنی و مکان‌های شگفت‌انگیز برای بازدید است، اما تاج محل در هند قرن هفدهمی تنها جایی است که می‌گوید شما به هند رفته‌اید. این بنا در اصل مقبره‌ای است که توسط شاه جهان برای همسرش ممتاز محل ساخته شده و در سطح بین‌المللی به عنوان نماد عشق شناخته می‌شود. این سازه خارق‌العاده که با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی منبت کاری شده امکان ندارد بازدیدکننده‌ای را مبهوت خود نکند. محیط کنار رودخانه، باغ‌ها و استخرهای اطراف از دیگر چیزهایی هستند که جذابیت تاح محل را دوچندان کرده‌اند.

 

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)

در سرزمینی از شهرهای مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، دیوار بزرگ چین که بین قرن‌های ۱۴ و ۱۷ ساخته شده جلوه و اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوری که حتی کودکان و کسانی که اهل سفر نیستند نیز آوازه دیوار بزرگ چین را شنیده‌اند. دیوار بزرگ چین در دنیای مدرن این کشور حس و حالی متفاوت داشته و مناظر زیبای طبیعت را در کنار تاریخچه غنی آن به صورت همزمان برای گردشگران تور چین نمایش می‌گذارد. دسترسی به دیوار بزرگ چین از شهرهای مختلف این کشور ممکن بوده که پکن یکی از راحت‌ترین و خوش منظره‌ترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهد. این دیوار ۲۱۱۹۶ کیلومتر طول داشته و قسمت‌هایی از آن بسیار دور افتاده و صعب‌العبور هستند. در شهر پکن تورهایی به منظور بازدید از این دیوار ترتیب داده می‌شوند که گردشگران می‌توانند توسط موتور و یا با پای پیاده به بازدید از آن بروند.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

 

استون هنج، انگلستان (Stonehenge, England)

استون هنج یکی از آن مکان‌هایی است که شما را وادار می‌کند به آنچه که در این مکان بیش از ۴۵۰۰ سال پیش می‌گذشت، فکر کنید. آثار به جا مانده در این مکان برای مورخان به یک راز تبدیل شده و کسی از ماهیت سنگ‌هایی که در آنجا گرد هم آمده‌اند خبری ندارد. آنچه استون هنج را برای گردشگران سرتاسر دنیا جذاب‌تر کرده مبهم بودند آن است و برخی آنجا را مکانی عرفانی می‌دانند. در این سایت، سنگ‌های غول پیکر، برخی ایستاده و برخی افتاده، در دو الگوی تقریبا دایره‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند. نه تنها گردشگران بلکه مردم محلی لندن نیز این مکان را برای استراحت و پیک نیک در روزهای خوش آب و هوای سال ترجیح می‌دهند.

 

بهترین نقاط دنیا برای ماه عسل

 

بوروبودور، اندونزی (Borobudur, Indonesia)

بوروبودور در اندونزی قرار گرفته و از دیگر جاذبه‌های پربازدید دنیا به حساب می‌آید. این مکان که در جنگلی بخارآلود با سه آتشفشان قرار گرفته برترین جاذبه گردشگری اندونزی است. بوروبودور بنایی متعلق به قرن نهم بوده و یکی از بزرگترین معابد بودایی در جهان است. این یک مکان جذاب برای گشت و گذار است که بیش از ۵۰۰ مجسمه بودا در اطراف آن پراکنده شده‌اند. برخی از این مجسمه‌ها در زیر استوپاهای تزئین شده قرار دارند که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. توصیه می‌کنیم در صورت تمایل صبح زود از آنجا بازدید کنید. چرا که در این ساعت‌ها منظره آتشفشان‌ها با وضوح بیشتری نمایان می‌شوند و شما شانس بیشتری برای تماشای فضای بخارآلود جنگل را خواهید داشت.

 

آبشار نیاگارا، کانادا و ایالات متحده آمریکا (Niagara Falls, Canada & USA)

در مرز بین ایالات متحده و کانادا، این آبشارهای بزرگ قرار گرفته و قرن‌ها مورد توجه کاوشگران و مسافران بوده‌اند. دسترسی به این آبشارها از شهر تورنتو بسیار آسان بوده و تنها با یک ساعت رانندگی می‌توان به آن دست یافت. علاقه‌مندان می‌توانند تا لبه آبشار پیاده‌روی کرده و از تماشای منظره آبشارهای باشکوه نیاگارا از نزدیک لذت ببرند. همچنین تورهای قایق‌سواری نیز در این مکان برگزار می‌شوند که فرصتی هیجان‌انگیز برای تماشای ابهت آبشارهای نیاگارا است. در ساعات تاریک شب، آبشارها را با رنگ‌های مختلف چراغ‌ها روشن می‌کنند. از همیمن رو توصیه می‌کنیم بازدید از آبشارهای نیاگارا را در ساعاتی از روز انجام دهید که هم در روشنایی و هم در تاریکی فرصت تماشای آن را داشته باشید. از نظر بسیاری از گردشگران آبشار نیاگارا یکی از زیباترین آبشارهای دنیا است.

 

زیباترین قلعه‌های جهان را بشناسید

 

خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)

مورد بعدی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا، خانه اپرای سیدنی است. این بنای مدرن در استرالیا قرار داشته و گفته می شود که ساخت آن در چند مرحله انجام شده است. خانه اپرای سیدنی در اواخر سال ۱۹۷۳ به طور رسمی افتتاح شد. برای کشف کامل این سازه توصیه می‌کنیم تنها به تماشای آن از بیرون بسنده نکرده و  گشتی در داخل نیز داشته باشید. مهندسی این بنا طوری انجام شده که پژواک آکوستیک صدا را می‌توانید در آن تجربه کنید. در نهایت نیز توصیه می‌کنیم از منطقه اپرا هاوس به سمت پل بندرگاه سیدنی که شهرت جهانی دارد، رفته و از تماشای منظره زیبای اطراف لذت ببرید.

 

موزه لوور، پاریس (The Louvre, Paris)

اگر یک موزه در تمام دنیا وجود داشته باشد که حتما در زندگی خود باید از آن را بازدید کنید، آن موزه لوور است. حتی اگر از طرفداران موزه‌ها نیستید، این یکی قطعا ارزش بازدید داشته و توجه شما را به خود جلب خواهد کرد زیرا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است. اکثر مردم آن را به عنوان خانه مشهورترین نقاشی جهان، یعنی مونالیزا می‌شناسند؛ اما این تنها یکی از دلایل بازدید از لوور است. این موزه دارای شاهکارهای بی‌شماری از بزرگترین هنرمندانی است که تا کنون زندگی کرده‌اند. موزه لوور به قدری جذاب است که حتی خود ساختمان نیز به عنوان نمادی از پاریس شناخته می‌شود. اهرام شیشه‌ای و ساختمان قرن ۱۸ تقریباً برای اغلب گردشگران شناخته شده و در فیلم های بی شماری به نمایش درآمده است.

 

زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

 

شهر ممنوعه، چین (Forbidden City, China)

نمی‌توان در مورد پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا صحبت کرد اما نامی از شهر ممنوعه چین به میان نیاورد. مانند دیوار بزرگ، شهر ممنوعه پکن نیز همچنین به عنوان کاخ امپراتوری در چین شناخته می‌شود. این مکان در شهر پکن قرار گرفته و به قرن‌های ۱۴ و ۱۵ تعلق دارد. گفته می‌شود در طول قرن‌ها، این کاخ ۲۴ امپراتور مینگ و چینگ را در خود جای داده است. در داخل شهر، موزه قصر و بیش از ۳۴۰۰۰۰ اثر باستانی قرار دارد که گنجینه‌های سلسله‌های چین را به نمایش می‌گذارند. در مقابل شهر ممنوعه میدان عظیم تیان آن من قرار دارد که در همان روز فرصت بازدید از این میدان را نیز خواهید داشت.

 

منبع

 

۰۷ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران