آشنایی با دریاچه کندی

جاذبه‌های گردشگری کندی
آشنایی با دریاچه کندی

سریلانکا که بیشتر با جاذبه‌های طبیعی و به خصوص سواحل بی‌نظیر خود شناخته می‌شود مقصدی فوق‌العاده برای عاشقان طبیعت است. هر چند این مقصد توریستی ساحل‌های بسیار زیاد و گسترده‌ای را در خود جای داده اما در این میان دریاچه‌ای به نام کندی وجود دارد که هر چند ساخت دست بشر است اما چیزی کمتر از دیگر جاذبه‌های طبیعی این سرزمین نداشته و توانسته مورد توجه توریست‌های بسیاری قرار بگیرد. دریاچه کندی مقصدی است که توصیه می‌شود همه گردشگران سریلانکا بازدید از آن را در سفر خود به این کشور از دست نداده و بخشی از زمان خود را به گشت و گذار در این حوالی اختصاص دهند. برای آشنایی با زیبایی‌ها و جاذبه‌های این دریاچه دوست داشتنی شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی دریاچه کندی، سریلانکا

دریاچه کندی یک آب مصنوعی است که یادگاری مقدس از معبد دندان مقدس سریلانکا در این منطقه قرار گرفته و از همین رو در کنار مناظر زیبای طبیعت از لحاظ مذهبی نیز توانسته مورد توجه همگان قرار بگیرد. دریاچه‌ی کندی توسط آخرین پادشاه شهر به نام سری ویکراما راجاسینها در سال ۱۸۰۷ بنا گردیده است. این دریاچه برای افزودن به زیبایی بصری معبد دندان مقدس ساخته شده است. امروزه این دریاچه در بین مردم محلی با نام Kiri Muhuda   نیز شناخته می‌شود که در ترجمه به معنای دریای شیری است. امروزه این دریاچه یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و سرگرم‌ شدن در شهر کندی برای مسافران تور سریلانکا محسوب می‌شود. ناگفته نماند که معابد زیادی در نزدیکی این دریاچه وجود دارند، اما در اصل برای زیباسازی معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth) ساخته شده است.

این دریاچه توسط فضای سرسبز احاطه شده و کوهی زیبا درست در پشت آن قرار گرفته که زیبایی دوچندانی به فضا داده است. علاوه بر طبیعت زیبا و فضای دنج آرام در این محوطه تفریحات و کارهای زیادی وجود دارند که گردشگران می‌توانند در صورت تمایل خود را با آن‌ها سرگرم کنند. به عنوان مثال گردشگران می‌توانند در اوقات فراغت خود به پیاده‌روی در اطراف دریاچه پرداخته و یا به قایق سواری در دریاچه مشغول شوند. به عنوان یک نکته مهم در خصوص دریاچه‌ی کندی توجه داشته باشید که در حال حاضر فضای آن توسط دولت محافظت می‌شود و از همین رو تفریحاتی از قبیل ماهیگیری ممنوع هستند.

عکس: thecommonwanderer.com

 

جاذبه‌های گردشگری دریاچه کندی، سریلانکا

دریاچه‌ی کندی تحت رادار "حفاظت شده" دولت قرار گرفته است که آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا تبدیل می‌کند. همچنین این دریاچه دارای جاذبه‌های قابل توجهی نیز است که باعث می‌شود در بین توریست‌ها جذابیت دوچندانی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی اطراف این دریاچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth)

معبد دندان مقدس دلیل اصلی ایجاد دریاچه کندی در سریلانکا بود. این معبد مهمترین بنای مذهبی تمام دوران دین بودایی بوده و علت آن را می‌توان نگه‌داری دندان بودا در آن دانست. ناگفته نماند که هیچ کس اجازه دیدن دندان بودا را ندارد؛ اما در تابوت طلایی نگهداری می‌شود که در جشنواره‌های مهم بیرون می‌آورند. اگر خوش شانس باشید فرصت حضور در یکی از این جشنواره‌ها را در سفر به سریلانکا خواهید داشت.

 

فیل‌ سواری در سریلانکا

عکس: andbeyond.com

 

جزیره جایاتیلکه مانداپایا (Jayatilleke Mandapaya)

این جزیره در ابتدا قرار بود سدی برای عبور از یک سمت دریاچه به سمت دیگر باشد. بعداً این سد از دو طرف تخریب شد و قسمت میانی باقیمانده سد روی دریاچه فرو ریخت و اکنون حالت جزیره‌ای پیدا کرده و از همین رو با عنوان جزیره در بین مردم محلی نامیده می‌شود. برخی از افراد بر این باورد هستند که این جزیره مورد استفاده پادشاه بوده و از طریق یک تونل مخفی به کاخ متصل می‌شد. این جزیره به زیبایی دریاچه‌ی کندی می‌افزاید که در صورت تمایل گردشگران می‌توانند از آن نیز در همین حوالی بازدید کنند.

عکس: srilanka-lifestyle.com

 

دیوار والاکولو بامما (Walakulu Bamma)

از دیگر جاذبه‌های اطراف دریاچه کندی می‌توان به دیوار Walakulu Bamma اشاره کرد. این دیوار که پروژه ساخت آن تا به امروز ناتمام مانده است با این حال توانسته به زیبایی دریاچه‌ی کندی بیفزاید. علت ناتمام ماندن پروژه ساخت این دیوار را می‌توان دستگیری مداوم پادشاه ویکراما توسط دشمنان دانست.

 

جاذبه های تاریخی در کلمبو

عکس: en.wikipedia.org

 

زمان بازدید از دریاچه کندی، سریلانکا

بازدید از دریاچه‌ی کندی در تمامی ساعات شبانه‌روز برای گردشگران ممکن است. با این حال برای اینکه بتوان لذت بیشتری از فضای آن برد توصیه می‌شود صبح زود و یا ساعات بعد از ظهر را برای بازدید خود انتخاب کنید. چرا که در این ساعات هم شرایط آب و هوایی مناسب‌تر بوده و هم هنوز خبری از سیل عظیم گردشگران نخواهد بود. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند با خیال راحت به گشت و گذار در آن پرداخته و عکس‌های زیبایی را از فضای اطراف و خود بگیرند.

عکس: talesofceylon.com

 

هزینه بازدید از دریاچه کندی، سریلانکا

یکی از بهترین چیزها در مورد بازدید از دریاچه‌ی کندی رایگان بودن هزینه ورودی به محوطه و گشت و گذار در آن است. بنابراین بدون پرداخت حتی ۱ دلار می‌توانید وارد محوطه این دریاچه شده و از تماشای طبیعت زیبای اطراف و همچنین سبک معماری بناهای اطراف نهایت لذت را ببرید. البته توصیه می‌شود حتما مبلغی پول با خود در این بازدید به همراه داشته باشید تا در صورت تمایل بتوانید خوراکی یا آبی خریداری کرده و یا از دست فروش‌های اطراف سوغاتی‌های سریلانکا را تهیه کنید.

 

حمل و نقل عمومی سریلانکا

عکس: rjtravelagency.com

 

نحوه دسترسی به دریاچه کندی، سریلانکا

دریاچه‌ی کندی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است. بنابراین، توریست‌ها نیازی به نگرانی در مورد چگونگی رسیدن به آن را ندارند. در زیر چند روش آسان برای دسترسی به این جاذبه پرطرفدار کندی را معرفی می‌کنیم:

  • اتوبوس: اتوبوس‌های بین شهری زیادی وجود دارند که مردم را به نزدیک‌ترین ایستگاه نزدیک دریاچه می‌برند. این اتوبوس‌ها راحت‌ترین خدمات حمل و نقل موجود در شهر هستند؛ زیرا همه آن‌ها دارای تهویه مطبوع بوده و فاصله نزدیکترین ایستگاه اتوبوس تا دریاچه تنها ۵ دقیقه به صورت پیاده است.
  • توک توک: Tuk Tuks یکی از وسیله‌های حمل و نقل است که در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. این سه چرخه‌ها در داخل شهر فعالیت می‌کنند و با قیمتی بسیار مناسب شما را از هر نقطه شهر به سمت دریاچه خواهند برد. توصیه می‌کنیم قبل از سوار شدن به توک توک‌ها حتما با راننده بر سر قیمت به توافق برسید.
  • قطار: اگر تور سریلانکای خود را به مقصد کلمبو انتخاب کرده‌اید، اصلا جای نگرانی نبوده و در چنین شرایطی می‌توانید از ایستگاه راه آهن کلمبو سوار قطار شده و در ایستگاه راه آهن شهر کندی پیاده شوید. این سفر معمولاً یک ساعت طول کشیده و قطعا مورد پسند شما خواهد بود.

عکس: reddit.com

 

نکاتی در مورد دریاچه کندی، سریلانکا

تا این بخش از مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با مهم‌ترین نکات در مورد یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی سریلانکا آشنا کنیم. با این حال برای داشتن یک برنامه عالی و تجربه یک بازدید به یادماندنی در این دریاچه به چند مورد قابل توجه دیگر می‌پردازیم:

  • اگر اتومبیل یا موتوری را کرایه کرده و قصد دسترسی به این دریاچه با آن را دارید توصیه می‌کنیم حتما از نقشه‌های مسیریاب استفاده کنید. چرا که با این کار در زمان خود صرفه‌جویی کرده و از طرفی فرصت بازدید از برخی جاذبه‌های اطراف را نیز خواهید داشت.
  • آب و هوای اطراف دریاچه‌ی کندی ممکن است خنک‌تر از حد معمول باشد. بنابراین توصیه می‌شود لباس‌های آستین بلند پوشیده و یا یک بادگیر سبک به همراه داشته باشید.
  • به هیچ عنوان رودخانه را آلوده نکنید و از پرتاب کردن زباله درون و اطراف آن خودداری کنید. این دریاچه در وضعیت «حفاظت شده» توسط دولت قرار دارد و در صورت مشاهده چنین چیزی مجبور خواهید بود جریمه سنگینی پرداخت کنید.
  • در بازدید از این مکان از ایجاد آلودگی صوتی بپرهیزید؛ چرا که معبد دندان مقدس دقیقاً در کنار آن قرار گرفته و به احترام عبادت‌کنندگان رعایت این نکته توصیه می‌شود.

 

۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

عکس: enchantingtravels.com

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران