راهنمای سفر ۴۸ ساعته با تور دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای سفر ۴۸ ساعته با تور دبی

دبی، شبیه هیچ کجای کره زمین نیست و مکانی جذاب برای گشت و گذار به شمار می‌آید. گفته می‌شود این شهر، بالاترین سرعت پیشرفت را در دنیا داشته و در طول چهار دهه گذشته از یک مرکز تجاری کوچک در خلیج فارس به یکی از جذاب‌ترین، دیدنی‌ترین و آینده‌نگرترین مقاصد شهری جهان بدل شده است. پیشنهاد می کنیم حداقل یکبار با تور دبی سفر کرده و از این منطقه دیدار کنید و از تضاد فرهنگ ها، تجمل شدید و معماری جهانی بسیار مشهور این شهر شگفت زده شوید.

هر چند که بهتر است قبل از سفر، مقاله چیزهایی که باید قبل از سفر به دبی بدانید را مطالعه کنید تا آمادگی بیشتری برای این گشت و گذار داشته باشید. در ضمن باید گفت ۴۸ ساعت برای سفر با تور دبی زمان زیادی نیست، اما برای گردش در نقاط مطرح شهر کفایت می‌کند. بنابراین اگر فقط ۲ روز وقت دارید، ما به شما کمک می‌کنیم تا یک برنامه ریزی بهینه داشته باشید و سفری به یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

مسجد جمیرا

در ابتدا یک کارت NOL یک روزه در ایستگاه مترو به قیمت ۲۲ درهم خریداری نمایید. این کارت امکان سواری نامحدود با مترو، اتوبوس و تراموا را به تمام مناطق فراهم می‌کند.

و اما سفر خود را با بازدید از مسجد جمیرا دبی شروع می‌کنیم. قدمت این مسجد، به سال ۱۹۷۶ باز می‌گردد و یکی از بهترین مکانها برای ثبت عکس‌های یادگاری زیبا به شمار می‌آید. معماری باشکوه این اثر، ترکیبی از سبک‌های مصری و سوریه را شامل می‌شود. مسجد جمیرا که توسط مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد (SMCCU) اداره می‌شود، تنها مسجدی در کشور است که آشکارا از غیر مسلمانان در محوطه خود استقبال می‌کند.

 

آشنایی با جذاب‌ترین موزه‌های دبی

بازدید از گوشه و کنار این بنا، حداقل یک ساعت و ربع طول خواهد کشید. اما در نظر داشته باشید که لازم است هم آقایان و هم خانمها از پوشش مناسب در این مکان برخوردار باشند، در غیر اینصورت باید لباس‌های سنتی و روسری را از اینجا قرض بگیرید. برای رسیدن به این مکان، با مترو از خط قرمز به ایستگاه ADCB بروید، سپس با اتوبوس ۶ ایستگاه را طی کنید و به Dhiyafa 1 بروید و ۶۵۰ متر پیاده روی کنید. یا از ایستگاه مترو ADCB، یک تاکسی محلی را با قیمت ۲۰-۱۵ درهم کرایه نمایید.

اسکای دایوینگ

اسکای دایوینگ دبی با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت، بسیار هیجان‌انگیز است و آدرنالین خونتان را بالا می‌برد. این تفریح، چیزی شبیه غواصی در آسمان است و چشم‌اندازهای خیره کننده‌ای از زمین زیر پایتان را به نمایش می‌گذارد. جزایر باشکوه پالم جمیرا دبی، یکی از بهترین مکانها برای اسکای دایوینگ هستند.  

در این رابطه دو گزینه پیش رویتان است: فرود آمدن در صحرا با ۱۶۹۹ درهم یا فرود در پالم با ۲۱۹۹ درهم.

 

بهترین‌ روفتاپ‌ها و تراس‌های دبی

این قیمت همچنین شامل عکس‌های دیجیتال و یک ویدیوی ویرایش شده است که توسط یک چترباز دیگر که به صورت جداگانه پرواز می‌کند از شما گرفته می‌شود. در ضمن فراموش نکنید که برای برخورداری از این تجربه هیجان انگیز، از قبل رزرو را انجام دهید.  

گفتنی است تمامی فعالیت‌های پرش از هواپیما در دبی، توسط شرکت اسکای دایو دبی مدیریت می‌شود. این مجموعه، دارای بزرگ‌ترین مدرسه آموزش چتربازی جهان است.

برج العرب

شاید بتوان گفت یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های دبی، برج العرب است. گرچه نمای بیرونی هتل فوق‌العاده چشمگیر است، اما بسیاری از گردشگران نمی‌توانند از فضای داخلش دیدن کنند. زیرا تنها راه، رزرو یکی از اتاق‌های بسیار گران قیمت آن یا رزرو در یکی از بارها و رستوران‌های هتل است که به همان اندازه گران تمام می‌شود.

اما جالب است بدانید که فضای این اقامتگاه، برای ثبت عکس‌های کارت پستالی بسیار عالی است. با این حال نمای برج در تلفیق با طبیعت اطراف نیز بسیار شگفت‌انگیز است و می‌توانید عکسهای زیبایی از این منظره ثبت کنید. برج العرب دبی در واقع نمادی از تجمل و مدرنیته است.

 

بزرگترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی

این هتل، دارای ۲۸ طبقه با ۲۰۲ سوئیت است که مساحت کوچک‌ترین آنها ۱۶۹ متر مربع و مساحت بزرگ‌ترین آنها به ۷۸۰ مترمربع می‌رسد. تراس و آسانسوری که چشم‌اندازی پانوراما از ارتفاع ۲۰۰ متری از خلیج فارس ارائه می‌دهد، یک آکواریوم بزرگ آب شور که در ورودی هتل زندگی زیر دریا را شبیه سازی کرده، ردیفی از اتومبیل‌های رولز رویس سفید برای ترانسفر مهمانان هتل، زیبایی فواره‌های رقصنده و اکسسوری‌هایی از طلا، فضایی شگفت‌انگیز و بسیار لوکس را به مخاطبان هدیه می‌دهند.

گفتنی است برج العرب، در جزیره‌ای مصنوعی در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا واقع شده و چهارمین هتل بلند جهان به شمار می‌آید. این هتل با وسعت ۳۲۱ متر، در سال ۱۹۹۹ به شکل بادبان کشتی طراحی و افتتاح شد. جالب است بدانید این اقامتگاه، تنها هتل ۷ ستاره در دنیاست.

دبی مال

یکی از بهترین مکانها برای شگم گردی و خرید در تور دبی، مرکز خرید دبی مال است که با وجود ۱۲۰۰ مغازه، در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان به شمار می‌آید. بعلاوه کافه‌ها و رستوران‌های متعددی برای پذیرایی درنظر گرفته شده‌اند و متناسب با ذائقه‌های مختلف، می‌توان غذاهایی لذیذ را در این مرکز خرید نوش جان کرد. علاوه بر غذا و خرید، چیزی که بیش از همه به چشم می‌آید، آکواریوم ۱۰ میلیون لیتری است که در طبقه همکف این مرکز خرید قرار دارد.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره داون تاون دبی

در اینجا می‌توانید نژادهای مختلفی از کوسه‌ها، ماهی‌های گز و سایر انواع ماهی‌ها را بیابید. اگر گواهی PADI دارید، حتی می‌توانید برای یکی از غواصی‌های تخصصی جالب آنها ثبت نام کنید. لازم است برای ورود به تونل این آکواریوم و گشت و گذار در میان حیات وحش متنوع زیر آب هزینه ورودی بپردازید، اما این آکواریوم ۲ طبقه از بیرون هم دید دارد و تا حد زیادی زیبایی‌های درونش را به نمایش می‌گذارد.

 بعد از شام نیز می‌توانید از فضای بیرون و نمایش فواره‌های زیبای این مرکز خرید دیدن کنید. گفتنی است این مکان، از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ باز است و از ساعت ۱۲ صبح پنجشنبه تا شنبه نیز بسته می‌شود.

برج خلیفه

سفر روز اول را با بازدید از برج خلیفه در دبی خاتمه می‌دهیم. درست در کنار مرکز خرید دبی، بلندترین آسمان خراش جهان یعنی برج خلیفه واقع شده است. بسته به آب و هوا، حتی ممکن است قسمتی از ساختمان را ببینید که در ابرها گم شده است.

برای داشتن بهترین منظره بدون مانع و پانوراما از شهر دبی، بلیط بخرید و به تراس طبقه ۱۲۴ بروید. و بهترین زمان بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ است که می‌توانید از شکوه منظره غروب آفتاب بهره‌مند شوید. البته بطور کلی از ساعت ۸ تا ۲۳ می‌توانید از این بنای باشکوه دیدن کنید.

 

تجربه خوردن ۹ غذای پاییزی در سفر به دبی

گردش در دبی قدیم

روز دوم سفر را به بازدید از دبی قدیم و همچنین سافاری صحرای دبی خواهیم گذراند. دبی امروزی ممکن است به دلیل وجود بزرگ‌ترین، بلندترین و حماسی‌ترین ساختمان‌هایش شهرت داشته باشد، اما روح این کشور هنوز در بازارهای قدیمی نهفته است.

کوچه‌های قدیمی این شهر مملو از غرفه‌های طلا فروشی، منسوجات و ادویه‌جات است و گشت و گذاری لذت بخش را برایتان رقم می‌زند. وقتی قدم زدن در کوچه‌ها به پایان رسید، با یک آبرا (قایق چوبی قدیمی)، می‌توانید به خور دبی بروید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. گفتنی است که خور دبی، این شهر را به دو قسمت بر دیره و بر دبی تقسیم کرده و یک پیشامدگی رودخانه‌ای از خلیج فارس به داخل خاک دبی است.

 

معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

صحرانوردی

پس از گذراندن یک روز کامل در میان آسمان‌خراش‌ها و سواحل تمیز، به راحتی می‌توان فراموش کرد که دبی زمانی یک سرزمین وسیع بیابانی بوده است. اما به جرات می‌توان گفت اگر به صحراهای این شهر نرفته‌اید، در واقع سفرتان با تور دبی کامل نشده و انگار این شهر را ندیده‌اید!

Arabian Adventures یکی از معتبرترین برگزارکنندگان سافاری صحرا در دبی است و شما می‌توانید از طریق این مجموعه، برای تورهای مختلف ثبت نام کنید. هر تور، شامل ترانسفر از هتل شما می‌شود و راهنماها کاملا به زبان انگلیسی تسلط دارند. جالب است بدانید در فصل اوج گردشگری، این مجموعه روزانه تا ۸۰۰ نفر را برای صحرانوردی حمایت می‌کند. در عین حال، می‌توانید از شکم گردی گروهی در دل صحرا و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید.

باگی سواری

برای باگی سواری دو گزینه دارید: یا اینکه با پرداخت ۳۱۵ درهم صرفا سرنشین باشید و یا با ۷۳۰ درهم، بتوانید رانندگی کنید که البته برای دومی باید گواهینامه رانندگی داشته باشید. اما هر دو گزینه بسیار هیجان‌انگیز هستند و البته اگر امکانش را دارید، تجربه رانندگی را به شدت توصیه می‌کنیم. زیرا قرار گرفتن در صندلی راننده، سطح بالایی از آدرنالین را به همراه دارد!

 

اقامتی بی نظیر در منطقه دبی مارینا

باگی سواری در بدو امر در مسیری ساده و هموار شروع می‌شود تا زمانی که به کنترل‌ها عادت کنید. اما هنگامی که راهنما شما را به تپه‌های شنی ببرد، اینجاست که سرگرمی واقعی و چالش‌ها شروع می‌شوند.

با اینکه وسیله نقلیه بسیار ایمن است، اما مرتب احساس می‌کنید که به پهلو واژگون خواهید شد. گاهی اوقات تپه‌های شنی آنقدر شیب‌دار هستند که نمی‌توانید آنچه را که در پیش‌رو دارید ببینید، بنابراین هر لحظه این سفر غافلگیرکننده است. کل رانندگی حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و در پایان، سطح آدرنالین به شدت افزایش یافته است.

کمپینگ بادیه نشینان

قسمت آخر تور دبی، در صحرا و در یک کمپینگ دنج به سبک بادیه نشینان به پایان می‌رسد. خود محل کمپینگ، مجموعه‌ای کامل از تفریحات قبل از شام را ارائه می‌دهد. اما پیشنهاد می کنیم قبل از ورود به کمپ، از فرصت استفاده کرده و شتر سواری نمایید.

 

معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت اول)

در داخل کمپ، می‌توانید روی بازویتان حنا بگذارید و یا قبل از صرف شام، با قلیان و نوشیدنی خودتان را سرگرم کنید. در اینجا، شام به سبک بوفه غذاهای عربی سرو می‌شود. در همین حال می توانید از تماشای نمایش رقص شکم نیز لذت ببرید.

قبل از اینکه این گردش به پایان برسد، کمپ چراغ‌ها را برای دقایقی خاموش می‌کند تا مهمانان از تماشای ستاره‌ها بهره‌مند شوند و بدین ترتیب بازدید از زیبایی‌های طبیعی دبی کامل خواهد شد.

۱۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران