راهنمای کامل بازدید مرکز خرید دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای کامل بازدید مرکز خرید دبی

خیلی از جاهای دبی است که وقتی پا به آن‌‌ها می‌گذارید، باید انتظار این را داشته باشید که حساب بانکی‌تان حسابی خالی شود، اما مرکز خرید دبی ورای این صحبت‌هاست. وقتی به این مرکز بزرگ با انواع تفریحات و رستوران‌ها و فروشگاه‌های لوکس می‌روید، بعید است چیز زیادی برای باقی سفر شما باقی بماند، چون هر چیزی که بخواهید در این مکان زیر یک سقف گردآوری شده است! در سفر با تور دبی رفتن به این مرکز خرید را جز الویت‌های خود بگذارید.

 

دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا

همانطور که احتمالا می‌دانید، مرکز خرید دبی با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه مختلف، ۲۰۰ رستوران و کافه و بخش‌های متعدد تفریحی از جمله بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا و یکی از بهترین آکواریوم‌های دبی، بزرگ‌ترین مرکز خرید در تمام دنیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۸، این مرکز خرید به پربازدیدترین مکان در تمام دنیا بدل شده و به طور متوسط، سالانه ۸۰ میلیون نفر به آن‌جا مراجعه می‌کنند. برای مقایسه بد نیست بدانید که این تعداد بیش از گردشگرانی است که در سال ۲۰۱۸ از نیویورک بازدید کردند!

برای این که آشنایی بیشتری با این مرکز خرید پیدا کنید، یک راهنمای کلی برای آن در نظر گرفته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم شما نیز همراه ما آن را مرور کنید.

 

۷ نکته برای شرکت در فستیوال خرید دبی ۲۰۲۰

خرید از میان بهترین‌ها

برای پوشاک و زیورآلات، جدا از تمام فروشگاه‌های ارزنده‌ای که در بخش‌های مختلف دبی مال وجود دارد، شما می‌توانید به "خیابان مد" در دبی (Fashion Avenue)  بروید که به تازگی به این مجموعه اضافه شده و تقریبا تمامی برندهای مطرح، خاص و برگزیده در دنیا با بهترین و به روزترین محصولاتشان در آن‌جا حضور دارند. ۸۰ برند بسیار مطرح همچون کارتیر، دیور، گوچی و سن لورن در خیابان مد هستند و اگر به دیگر بخش‌های مرکز خرید بروید می‌توانید برندهای بسیار بیشتری در زمینه‌ی مد پیدا کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید برای خود کفشی تهیه کنید، به "طبقه کفش" بروید تا ببینید چه مجموعه‌های فوق‌العاده‌ای در این مکان برای شما تهیه دیده شده تا ایده‌آل‌ترین محصول ممکن را برای خود خریداری کنید.

البته خرید در دبی مال تنها به پوشاک ختم نمی‌شود و همه جور چیزی از انواع محصولات لاکچری طلا تا لوازم الکترونیک، اسباب‌بازی، لوازم آرایش، لوازم شخصی و ... را می‌توانید از این مکان تهیه کنید. همانطور که گفتیم، مجموعه‌ی تمام فروشگاه‌های مرکز خرید دبی، به ۱۲۰۰ مورد می‌رسد و مطمئن باشید که آن چه که در ذهن دارید را می‌توانید در میان طبقات دبی مال پیدا کنید.

البته این مورد را نیز نباید فراموش کنید که مرکز خرید دبی، یک مکان لوکس و مجلل است و به طور کلی محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد، از برندهای گران هستند. چس اگر قصد خرید از یک جای مقرون به صرفه را دارید، کاملا باید دبی مال را از ذهن ود بیرون کنید.

 

معرفی مرکزخرید الغریر دیره دبی

تفریحات بی‌پایان در مرکز خرید دبی

وقتی به بخش‌های تفریحی مرکز خرید دبی نگاه می‌اندازید، آنقدر جاذبه‌های فراوان و فوق‌العاده‌ای در این مکان پیدا خواهید کرد که گاهی خرید به حاشیه رانده می‌شود. اولین و چشم‌گیرترین این بخش‌ها، آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی است که بزرگ‌ترین آکواریوم در جهان به حساب آمده و شگفتی‌های زیر آب از تمام دنیا در آن گردآوری شده است. جدا از تماشای این دنیای شگفت انگیز، شما می‌توانید به غواصی، پیاده روی در آب و خیلی فعالیت‌های دیگر در آکواریوم دبی نیز بپردازید و یا این که به کوسه‌ها و دیگر ماهیان آن غذا دهید.

بعد از آن باید به سراغ پارک واقعیت مجازی مرکز خرید دبی بروید که بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین در نوع خود بوده و بازی‌های اختصاصی خاصی دارد که کیفیت آن‌ها برای بسیاری باور نکردنی است. تلفیق تجهیزات بزرگ و فوق مدرن با عینک‌های واقعیت مجازی ترکیبی عالی را به وجود آورده است که تجربه آن با هر بازی کامپیوتری دیگری متفاوت است. این پارک دو بخش داشته و کودکان و نوجوانان جدا از بزرگسالان به بازی مشغول می‌شوند. البته یک محیط بازی عالی برای سنین پایین در مرکز خرید وجود دارد که با نام Carousel در طبقه دو فعالیت می‌کند و شما می‌توانید بچه‌ها را برای دقایقی به این پارک ببرید.

اگر تا به حال اسکی روی یخ را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ پیست یخی جذاب مرکز خرید دبی بروید که در تمام طول سال باز است و تجهیزات لازم را نیز در اختیار شما قرار می‌‌دهد. نگران این که تا به حال روی پیست نرفته‌اید نباشید، هم کلاس‌های مخصوص تازه‌کاران وجود دارد و هم تجهیزاتی که به شما کمک می‌کند روی پای خود بایستید.

اگر فکر می‌کنید کار به این جا ختم می‌شود، کاملا در اشتباهید. این مرکز بزرگ و مدرن دارای بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجموعه‌ سینمایی دبی و همچنین یکی از بهترین‌ها در دنیا است که ۲۶ سالن مختلف داشته و فیلم‌های روز دنیا در فرمت‌هی مختلف در آن پخش می‌شود. همچنین سالن‌های VIP و خاص نیز از دیگر انتخاب‌های شما در این سینماست. برای تماشای اسکلت‌ یک دایناسور واقعی و دانستن نکات جذاب از دوره‌ی ژوراسیک هم می‌توانید به طبقه همکف مراجعه کنید و آن‌ها که می‌خواهند کارتینگ را در یک محیط جالب و مدرن تجربه کنند نیز می‌توانند به Ekart Zabeel در طبقه دوم بروند.

جاذبه‌های تفریحی مرکز خرید دبی خیلی بیشتر از این چند مورد است، اما این بخش را با اشاره به اتاق وحشت Hysteria به اتمام می‌رسانیم. یک اتاق فرار و وحشت بسیار عالی با افکت‌های بصری  و دیجیتال و همچنین صداگذاری عالی، که دقایقی ترسناک و دلهره آور را برایتان می‌سازد.

 

معرفی مرکز خرید بورجومان در دبی

رستوران‌ها و کافه‌های تمام نشدنی

همانطور که پیش‌تر در این نوشته به شما گفتیم، بیش از ۸۰ میلیون سالانه به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند، پس وجود چندین رستوران مختلف در آن اصلا دور از انتظار نیست، اما مجموعه‌ی رستوران‌‌ها، فست‌فودها و کافه‌های دبی مال به ۲۰۰ مکان می‌رسد!

در این بین کافه‌های فوق‌العاده عالی همچون Hummingbird یا Magnolia Bakery وجود دارند که می‌توانید نوشیدنی‌ها و کیک‌های خوشمزه‌ای در آن‌ها سفارش دهید یا به سراغ رستوران‌های متنوع این مکان بروید که دقیقا از هر گوشه‌ای از جهان، غذایی برای شما آماده کرده‌اند. از رستوران‌های ژاپنی و کره‌ای گرفته، تا رستوران ایرانی و عربی و انواع غذاهای دریایی. همچنین کسانی که به دنبال غذاهای سالم و گیاهی هستند نیز، انتخاب‌های فراوانی در مرکز خرید دبی خواهند داشت و بدون دغدغه می‌توانند در طبقات مختلف، مکان مورد نظر خود را بیابند.

۰۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران