راهنمای خرید سیم کارت در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای خرید سیم کارت در دبی

چه بخواهید عکس‌های سفر با تور دبی را به اشتراک بگذارید، از اپلیکیش‌ های کرایه تاکسی استفاده نمایید یا با استفاده از نقشه‌های آنلاین در شهر بچرخید، برخورداری از یک سیم کارت توریستی بسیار به کارتان خواهد آمد.

در حالی که وای فای رایگان در اکثر هتل‌های دبی و در بسیاری از مناطق عمومی و جاذبه‌های گردشگری دبی وجود دارند، است، ممکن است بخواهید برای تلفن همراه‌تان سیم کارت بخرید تا بتوانید از دسترسی بی وقفه به اینترنت لذت ببرید. هزینه‌های رومینگ بین‌المللی می‌توانند به سرعت افزایش یابند، بنابراین یک سیم‌کارت محلی برای برقراری و دریافت تماس از خانواده و دوستان، یا رزرو رستوران و برنامه‌ریزی تور بسیار مفید خواهد بود.

 

خرید سیم کارت در دبی

اگر جایی در جهان وجود داشته باشد که گردشگران بتوانند بدون سیم کارت محلی به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند، آن مکان دبی است. وای فای به معنای واقعی کلمه، در همه جا وجود دارد و سریع و قابل اعتماد است. دبی مال نیز ادعا می‌کند که سریع‌ترین وای فای عمومی در جهان را داراست. با این حال، اگر بخواهید در خیابان‌ها تاکسی سفارش دهید یا اگر به یک سفر جاده‌ای در امارات می‌روید، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. و اگر در ساحل مشغول آفتاب گرفتن هستید، قاعدتا وای فای هتل به صندلی ساحلی شما نمی‌رسد!

 

اوج هیجان با اسکای دایوینگ در دبی

در واقع اتصال به اینترنت در تلفن همراهتان، می‌تواند به سادگی زندگی را آسان‌تر کند و لازم است در سفر با تور دبی، یک سیم کارت اعتباری محلی تهیه کنید هر چند که این گزینه چندان ارزان نیست، اما یک جایگزین عالی برای خرید یک سیم کارت بین المللی است. باید گفت سیم کارت‌های محلی ارزان‌تر از سیم کارت‌های مسافرتی بین المللی هستند. با این حال، برخی از سیم‌کارت‌های بین‌المللی با پوشش جهانی، برای سفر به دبی، پیشنهادهای خوبی محسوب می‌شوند.

در این میان توصیه ما، خرید سیم کارت در فرودگاه دبی، در همان بدو ورود به این شهر است! این راه ساده، آسان و سریع بوده و شما بلافاصله در بدو ورود، به نت کانکت می‌شوید. در این رابطه، بهترین انتخاب برای خرید سیم کارت اعتباری در دبی، گزینه‌ای که پوشش شبکه 4G/5G را ارائه می‌دهد.

اپراتورهای اینترنت موبایل در امارات

متاسفانه تنها ۲ اپراتور اینترنت همراه در دبی وجود دارد: Du و Etisalat. البته  Virgin Mobile نیز، در امارات متحده عربی وجود دارد که در شبکه DU کار می‌کند.

بطور کلی این محدودیت اپراتور، یعنی عدم رقابت و قیمت‌های بالا! باید گفت امارات، یکی از گران‌ترین کشورهای جهان در زمینه سیم کارت‌های اعتباری است و انتظار داشته باشید که باید حدود ۴ دلار برای هر گیگابایت بپردازید.

خوب است بدانید تماس‌های صوتی و تصویری در امارات، با تمام اپراتورهای تلفن اینترنتی همراه مسدود شده است. این بدان معناست که شما نمی‌توانید از Facetime، Facebook Messenger یا Whatsapp برای تماس استفاده کنید. اما ارسال پیامک مشکلی ندارد!

در ضمن، همه طرح‌های تلفن را می‌توان به راحتی تمدید کرد. همچنین هنگام برقراری تماس، به یاد داشته باشید که شماره تلفن همراه در امارات ۱۰ رقمی است و کد کشور امارات ۹۷۱+ است. بنابراین، برای تماس با تلفن همراه‌تان در امارات از خارج از کشور، تماس گیرندگان باید ۰۰۹۷۱ و سپس شماره شما را شماره گیری کنند.

 

اقامت در هتل‌های جمیرا لیکز تاورز دبی

قیمت سیم کارت اعتباری دو در دبی (Du prepaid sim cards)

اپراتور DU، گزینه‌های سیم کارت اعتباری مختلف را برای گردشگران ارائه می‌دهد که همگی به مدت ۲۸ روز معتبر هستند:

  • ۴۹ درهم (۱۳ دلار) = ۲ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۹۹ درهم (۲۷ دلار) = ۶ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۳۹ درهم (۳۸ دلار) = ۱۰ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۸۹ درهم (۵۱ دلار) = ۲۰ گیگابایت داده + ۲۰ دقیقه انعطاف پذیر

دقیقه انعطاف پذیر (flexi minutes)، به این معنی است که می‌توانید از آنها برای تماس‌های محلی یا بین المللی استفاده کنید. در ضمن Du، تماس‌های صوتی و تصویری نامحدود را از طریق اپلیکیشن‌های زیر به مشتریانش ارائه می‌دهد:

  • BOTIM
  • HiU
  • C'ME
  • Voico UAE

اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم امکان هیچ تماسی با واتساپ، مسنجر و فیس تایم، از طریق سیم کارتهای امارات وجود ندارد.

همچنین در حال حاضر DU، یک سیم کارت داده نامحدود برای دبی به قیمت ۲۹۹ درهم (۸۱ دلار آمریکا) با اعتبار ۱۰ روز را ارائه می‌دهد.

 

عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

قیمت سیم کارت اعتباری اتصالات در دبی (Etisalat prepaid sim cards)

اپراتور Etisalat چندین سیم کارت اعتباری دبی را با اعتبار ۴ هفته‌ای ارائه می‌دهد:

  • ۴۹ درهم (۱۳ دلار) = ۲ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۷۹ درهم (۲۲ دلار) = ۴ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۲۵ درهم (۳۴ دلار) = ۱۰ گیگابایت داده + ۱۲۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۲۰۰ درهم (۵۴ دلار) = ۲۰ گیگابایت داده + ۵۲۵ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۳۱۹ درهم (۸۷ دلار) = داده نامحدود + ۱۰۰ دقیقه انعطاف پذیر

اپراتور Etisalat، از طریق اپلیکیشنی به نام Smiles نیز به مشتریانش تخفیف‌های متعددی ارائه می‌دهد. چشم نوازترین مورد، تخفیف ۱۰۰ درهمی برای اعتبار خدمات تاکسی Careem است. این گزینه، در واقعیت به معنای ۲۰٪ تخفیف با حداکثر ۲۵ درهم در هر سواری است.

قیمت سیم کارت ویرجین موبایل در دبی (Virgin Mobile Dubai)

Virgin Mobile، یک MVNO (اپراتور شبکه مجازی موبایل) است، به این معنی است که در شبکه DU کار می‌کند. سیم‌کارت‌های Virgin Mobile برای دبی قبلا بهترین گزینه بودند، زیرا تعرفه های سیم‌ کارت اعتباری عالی را با قیمت‌هایی مناسب‌تر ارائه می‌کردند، اما آن روزها گذشته است. در حال حاضر، تعرفه‌ها در این رابطه عبارتند از:

  • ۱۵۰ درهم (۴۱ دلار) = اعتبار به مدت ۷ روز، شامل ۲۱ گیگابایت داده (۳ گیگابایت در روز) + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۲۰۰ درهم (۵۴ دلار) = اعتبار به مدت ۱۰ روز، شامل ۴۰ گیگابایت داده (۴ گیگابایت در روز) + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۳۰۵ درهم (۸۳ دلار) = اعتبار به مدت ۱۰ روز، شامل داده نامحدود + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۴۰۵ درهم (۱۱۰ دلار) = اعتبار به مدت ۱۵ روز، شامل داده نامحدود + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت

علاوه بر این گزینه‌های کوتاه مدت سیم کارت، بسته‌های سیم کارت اعتباری زیر نیز به مدت ۴ هفته در دسترسند:

 

اقامت در هتل‌های ۴ ستاره دبی مارینا

  • ۱۸۹ درهم (۵۱ دلار) = ۷ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۲۹۹ درهم (۸۱ دلار) = ۱۵ گیگابایت داده + ۲۰۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۳۵۷ درهم (۹۷ دلار) = ۲۲ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۴۲۰ درهم (۱۱۴ دلار) = ۲۸ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۶۵۶ درهم (۱۷۹ دلار) = ۵۰ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت

Kitmytrip

آخرین گزینه برای خرید سیم کارت اعتباری در دبی، Kitmytrip است. فروشگاه مربوطه را در فرودگاه دبی خواهید یافت و این گزینه، نماینده رسمی سیم کارت‌های اعتباری DU است. اینجا دقیقا همان تعرفه‌های سیم کارت را بر اساس فروشگاه رسمی DU ارائه می‌دهد. همچنین باید گفت Kitmytrip، طیف گسترده‌ای از کوپن‌های تخفیف را برای برخورداری از از برخی از بهترین جاذبه‌های دبی از جمله آکواریوم دبی مال، سکوی تماشای برج خلیفه درنظر می‌گیرد.

بهترین شبکه 4G/5G در امارات

نکته جالب در مورد سفر به امارات و دبی، این است که تقریبا در همه جا 5G وجود دارد. در این خطه، اینترنت موبایل فوق سریع در انتظار شماست! اما با بررسی نقشه‌های پوشش شبکه امارات، مقایسه قیمت‌ها و ویژگی‌ها درخواهید یافت که بهترین شبکه و اپراتور تلفن همراه Virgin Mobile است، به شرطی که فقط چند روز در دبی اقامت داشته و به داده‌های زیادی نیاز داشته باشید. در واقع با ۱۵۰ درهم (۴۱ دلار) روزانه، ۳ گیگابایت داده به مدت ۷ روز دریافت می‌کنید.

اما اگر بیش از ۷ روز در دبی اقامت دارید و یا اگر فقط به دنبال داده محدودی برای سفارش اوبر یا وبگردی در ساحل هستید، DU و Etisalat بهترین سیم کارت‌های اعتباری دبی، در سال ۲۰۲۳ برای گردشگران به شمار می‌آیند.  بین این دو گزینه نیز ،از لحاظ قیمت و پوشش شبکه تقریبا تفاوتی نیست و همه چیز به نیازمندی شما برمی‌گردد. مثلا اگر از خدمات تاکسی Careem استفاده می‌کنید، سیم کارت Etisalat بهترین گزینه برایتان محسوب می‌شود.

 

گشت و گذار و اقامت در برج خلیفه دبی

در دبی از کجا می‌توان سیم کارت تهیه کرد؟

دریافت سیم کارت در دبی، فرآیندی سریع و آسان است. گردشگران بالای ۱۸ سال، می‌توانند بدو ورود در فرودگاه بین المللی دبی، سیم کارت گردشگری رایگان را از اپراتور مخابراتی DU دریافت کنند. در بخش کنترل پاسپورت، افسر گمرک بسته سیم کارت رایگان Du Dubai را به شما تحویل می‌دهد که فعال می‌شود و می‌توان برای پلاگین و بازی از آن استفاده کنید. کافی است آن را در گوشی خود قرار دهید و به مدت ۲۴ ساعت از ۱ گیگابایت داده رایگان لذت ببرید. البته برای فعال سازی آن نیز باید با شماره گیری #۱۲۲*، شماره پاسپورت خود را به همراه تاریخ ورود و نام کشور وارد کنید. پس از فعال سازی، پیامک تایید دریافت خواهید کرد.

افرادی که دارای ویزای ترانزیت، ویزای بازدید، ویزای در بدو ورود هستند و شهروندان شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند از این گزینه رایگان استفاده نمایند. البته پس از ۲۴ ساعت، برای استفاده از سیم کارت، باید یکی از بسته‌های سیم کارت اعتباری ذکر شده را شارژ کنید.

به یاد داشته باشید اگر از طریق اسکنر خودکار گذرنامه در گمرک عبور کنید، سیم کارت رایگان به شما تحویل داده نمی‌شود! برای دریافت سیم کارت رایگان دبی، باید با افسر به غرفه مربوطه بروید.

سایر اپراتورهای محلی یعنی Etisalat و Virgin نیز، کیوسک‌هایی در فرودگاه دارند که سیم کارت‌های اعتباری را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای گردشگران و مسافران تجاری تدارک دیده شده‌اند. فقط یادتان باشد که باید پاسپورت یا کارت شناسایی همراه با ویزای توریستی معتبر امارات را ،هنگام خرید سیم کارت در دبی به همراه داشته باشید. زیرا فروشگاه، یک کپی از پاسپورت می‌گیرد و آن را به نام شما ثبت می‌کند.

گفتنی است سه ترمینال در فرودگاه دبی وجود دارند. ترمینال ۳، برای تمام پروازهای امارات و کانتاس استفاده می‌شود و در فاصله چند قدمی ترمینال ۱ قرار دارد که اکثر پروازهای بین قاره‌ای دیگر را انجام می‌دهد. همچنین یک اتوبوس ۵ دقیقه‌ای بین ترمینال ۱ و ۳ وجود دارد.

 

دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

ترمینال ۲، بسیار دورتر از ترمینال‌های ۱ و ۳ واقع شده و برای رسیدن به آن تاکسی بگیرید. تمام هواپیماهای FlyDubai و سایر هواپیماهای ارزان قیمت، در ترمینال ۲ در فرودگاه DXB به چشم می‌خورند. بعنوان جمعبندی باید بگوییم در هر ترمینال، فروشگاه‌های زیر را خواهید یافت که سیم کارت‌های اعتباری توریستی دبی را به فروش می‌رسانند:

  • Du
  • Etisalat
  • Virgin Mobile
  • Kitmytrip

در ضمن اگر قصد خرید سیم کارت در فرودگاه دبی در ترمینال ۱ را دارید، منتظر صف طولانی باشید! اما ترمینال ۲ و ۳، معمولا شلوغ نیستند.

همچنین می‌توانید کلیه سیم ‌کارت‌ها را در سراسر شهر، از فروشگاه‌های مربوطه خصوصا در مراکز خرید اصلی مانند دبی مال و مرکز خرید امارات و در هر فروشگاه مربوط به اپراتورها خریداری کنید. در ضمن باید گفت قیمت‌ها در مراکز خرید و در فرودگاه دبی، مشابه هستند.

پورتال تلفن همراه در دبی

جاذبه‌های بی‌پایان، معماری برجسته و گزینه‌های خرید در کلاس جهانی، دبی را به یکی از هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده‌اند و با یک سیم کارت توریستی، می‌توانید با هزینه کمتر از همه آنها لذت ببرید. اپلیکیشن تلفن همراه ALSAADA به شما امکان می‌دهد از تخفیفات و پیشنهادات ویژه در هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی برتر شهر بهره مند شوید.

کد QR ALSAADA را در پشت سیم کارت توریستی خود یا در Google Play و Apple App Store پیدا خواهید کرد. به سادگی اپلیکیشن را دانلود کنید و شماره گذرنامه خود را وارد نمایید تا از جاذبه‌های شهر همراه با تخفیف نهایت لذت را ببرید.

سیم کارت الکترونیکی برای دبی

در پایان به گزینه‌ای دیگر، یعنی سیم کارت E-Sim در سفر با تور دبی اشاره می‌کنیم. سیم کارت الکترونیکی بدان معناست که نیازی به تعویض فیزیکی سیم کارت ندارید، اما به اصطلاح سیم کارت الکترونیکی را در تلفن همراهتان دریافت خواهید کرد. این روش ساده، سریع و آسان است. سیم کارت‌های الکترونیکی، فقط داده‌ای هستند و توسط برج موبایل ارائه می‌شوند. آنها در هر دو شبکه Etisalat و DU کار می‌کنند، بنابراین بهترین اتصال داده ممکن را برایتان تضمین می‌نمایند. تعرفه سیم کارت‌های الکترونیکی در دبی عبارتند از:

  • ۱ گیگابایت برای ۷ روز = ۸/۵ دلار آمریکا
  • ۳ گیگابایت برای ۳۰ روز = ۲۲/۵ دلار آمریکا
  • ۶ گیگابایت برای ۱۵ روز = ۳۹/۹ دلار آمریکا
  • ۵ گیگابایت برای ۳۰ روز = ۳۵ دلار آمریکا

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۴ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران