راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

از اوایل دهه ۲۰۱۰، گردشگری دبی رونق گرفت و این شهر به سرعت، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان بدل شد. هر ساله میلیون‌ها مسافر با تور دبی به این خطه می‌آیند تا فضای لوکس، آسمان خراش‌های چشمگیر دبی و جاذبه‌های گردشگری باورنکردنی دبی را از نزدیک شاهد باشند.

و البته، این به معنای صف انتظار طولانی، برای برخورداری از بسیاری از جاذبه‌ها از جمله برج خلیفه یا آکواریوم معروف دبی است. اما اگر فرصت محدودی دارید و نهایتا می‌خواهید یک سفر ۳ روزه را تجربه کنید، می‌توانید از برنامه ریزی ما برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید و از سعی و خطا و هدر رفتن زمانتان جلوگیری نمایید.

 

منطقه دیره در دبی (Deira district)

برنامه سفر ۳ روزه ما از دیره، یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی آغاز می‌شود. از آنجایی که این منطقه اصیل‌ترین بخش شهر است، مطمئنا عاشق قدم زدن در این حوالی و بازدید از بازارهای آن خواهید شد. در دیره، ۳ بازار اصلی بیش از سایرین محبوبیت دارند:

  • بازار طلا: هیچ سفری به تور دبی، بدون بازدید از بازار طلای دبی کامل نمی‌شود. صدها خرده فروش در این بازار باشکوه وجود دارند که همگی، جواهراتی با طرح‌هایی از سراسر جهان ارائه می‌دهند.
  • بازار عطر: این بازار در خیابان سیکت الخیل، در نزدیکی بازار طلا واقع شده و طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها را شامل می‌شود که در فروش عطرهای اورجینال، چه برندهای بین المللی و چه عطرهای برندهای محلی، از هر نوع و قیمتی تخصص دارند.
  • بازار ادویه: این بازار، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های دبی است و بیشتر به ‌خاطر کوچه‌های باریک و غرفه‌هایی شهرت دارد که مجموعه‌ای بی‌پایان از ادویه جات سراسر جهان را در خود جای داده‌اند. بعلاوه بازار ادویه دبی انواع سوغاتی از جمله پوشاک، شال، لوازم جانبی و عطر را به فروش می‌رسانند.

اما گشت و گذار در دیره، به دیدن بازارهای دبی خلاصه نمی‌شود. از دیگر جاذبه‌ها در دبی قدیم می‌توان به دلفیناریوم، برج ساعت، پارک ساحلی الممزر، خانه شیخ سعید آل مکتوم و برخی موزه ها اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این محدوده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۷ تفریح جذاب در محله قدیمی دبی را نیز مطالعه کنید.

بر دبی (Bur Dubai)

بر دبی، دومین منطقه‌ای است که در دبی قدیمی باید از آن دیدن کنید. رسیدن به اینجا، بسیار آسان است. کافی است از دیره و از طریق نهر دبی، با قایق آبرا یا کروز، در عرض چند دقیقه خود را به اینجا برسانید. در این منطقه نیز، جاذبه‌های فراوان و بااصالتی در انتظارتان هستند از جمله:

 

بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در دبی

  • بازار قدیمی: این مکان، به بازار نساجی دبی نیز شهرت دارد و انواع پارچه‌های دستباف و ماشینی که در اینجا پیدا می‌کنید را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. با این حال، گزینه‌های خرید محدود به پارچه نیستند، بلکه اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی دبی بوده و می‌توانید عطر، ادویه و میوه‌های خشک و کفش‌های باکیفیت را نیز در این بازار بیابید.
  • مینا بازار: اینجا فضایی هندی برای فروش پارچه‌های زیبا، پوشاک، صنایع دستی، جواهرات و لوازم جانبی با قیمت‌هایی بسیار مناسب محسوب می‌شود. بعلاوه می‌توانید برای شکم گردی، به یکی از رستوران‌های سنتی هندی بروید و یک وعده غذای لذیذ و مقرون به صرفه را نوش جان کنید.
  • مرکز ارتباط فرهنگی شیخ محمد: اینجا مرکزی برای آموزش گردشگران در مورد فرهنگ جذاب مردمان امارات بوده و همچنین با ناهار، قهوه، تنقلات، چای و شیرینی در این فضای سنتی از مهمانان پذیرایی می‌شود.
  • بازار السیف: اینجا مکانی عالی برای پیاده روی و تماشای معماری خانه‌های سنتی، شکم گردی و استراحت در رستوران‌ها و خرید در منطقه بر دبی به شمار می‌آید.

موزه دبی (Dubai Museum)

اگر واقعا می‌خواهید تاریخ و فرهنگ دبی را کشف کنید، بازدید از موزه دبی را قویا توصیه می‌کنیم. این موزه دارای نمایشگاه‌های تاریخی است که زندگی سنتی قبایل دبی، مراحل مختلف دگرگونی شهر و به دنبال آن، رونق نفت در دهه ۱۹۶۰ را به تصویر می‌کشد و فرصتی برای آشنایی با تاریخ غنی فرهنگی دبی را فراهم می‌کند که برخلاف شهر مدرن امروزی است.

موزه دبی، در داخل قلعه الفهیدی، در منطقه شلوغ بر دبی قرار دارد. مقبره‌های قدیمی و دیگر جاذبه‌های قابل توجه را در مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و دیوراماها را خواهید یافت و آثاری نظیر سفال‌ها، مجسمه‌های موزه حیوانات، شیوه باستانی غواصی مروارید، مغازه‌های اوایل دهه ۱۹۵۰، برخی از آثار باستانی مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

 

عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

قاب دبی (Dubai Frame)

پیشنهاد می‌کنیم در سفر ۳ روزه با تور دبی، حتما از بخش مدرن شهر نیز دیدن کنید. یکی از جاذبه‌های قابل توجه در این رابطه، قاب دبی است که در مسیر نهر دبی واقع شده است. شما می‌توانید به بالای این سازه ۱۵۰ متری صعود کنید و از منظره پانورامای باشکوه و ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار شوید. این منظره، ۲ قسمت کاملا متفاوت از دبی را ارائه می‌دهد: دبی قدیم در یک طرف و مرکز شهر و برج خلیفه در طرف دیگر!   برای اینکه این بازدید بیشتر هیجان انگیز شود، حتما روی سکوی تماشا با کف شیشه‌ای این قاب قدم بگذارید.

سرزمین درخشان دبی (Dubai Garden Glow)

سرزمین درخشان دبی، یک باغ موضوعی است که از نورپردازی بیش از ۱۰۰ میلیون لامپ کم مصرف، برای ایجاد تجربیات جادویی استفاده می‌کند. این پارک خانوادگی، ۴۰ هکتار زمین را در بر می‌گیرد و بزرگ‌ترین سرزمین درخشان جهان به شمار می‌آید. این مکان، از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را شروع کرده و تمرکز زیادی بر حیات وحش و حفظ محیط زیست در اینجا وجود دارد.

بعلاوه در این فضا می‌توانید شاهد پارک تفریحی دایناسورها باشید که با نمایش بیش از ۱۰۰ دایناسور انیماترونیک، برای تمام افراد در هر رده سنی جذابیت دارد. آزمایشگاه تعاملی دایناسورها در این سرزمین، به شما امکان می‌دهد در میان این موجودات ماقبل تاریخ قدم بزنید، در حالی که موزه دایناسور، کپی‌هایی از فسیل‌ها و اسکلت‌ها را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های سرزمین درخشان دبی، می‌توان به پارک یخی اشاره کرد که با کاهش دما تا ۷- درجه سانتیگراد، بیش از ۵۰۰۰ تن یخ جامد بوجود آورده است برای ساخت مجسمه‌های یخی، از جمله بناهای تاریخی یخی و مجسمه‌های حیوانات یخی باشکوه در اندازه‌های مختلف!

بسیار خب! روز اول سفرمان در همین جا به پایان می‌رسد. و اما برنامه روز دوم سفر:

 

Autodrome، رانندگی با ماشین‌های فرمول در دبی

موزه اتحاد در دبی (The Etihad Museum)

موزه اتحاد دبی، در ساختمانی با ظاهری آینده نگر، در جاده جمیرا و در چند قدمی مسجد جمیرا واقع شده است. این بنا، از ۷ ستون تشکیل شده که نشان دهنده قلم‌هایی هستند که با آنها موافقت نامه اتحادیه امضا شده است. این موزه مدرن و خیره‌کننده که در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است، تولد دوباره امارات متحده عربی در سال ۱۹۷۱ را جشن می‌گیرد. این تولد، تحت تاثیر کشف نفت در دهه ۱۹۵۰ و عقب ‌نشینی بریتانیا در سال ۱۹۶۸ بوده و به شکلی جذاب با فیلم‌های مستند، عکس‌ها، آثار باستانی، جدول زمانی و نمایش‌های تعاملی در این موزه نشان داده می‌شود.

مسجد جمیرا در دبی (Jumeirah Mosque)

این بنا به دستور شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، حاکم وقت دبی ساخته شده است. ساخت و ساز مسجد جمیرا در دبی، در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید. معماری مسجد جمیرا از سبک فاطمی الهام گرفته شده که از مصر و سوریه سرچشمه می‌گیرد و دارای طرح‌های هندسی پیچیده است. این مسجد که به طور کامل از سنگ سفید خالص ساخته شده، دو مناره‌ را شامل می‌شود که یک گنبد مرکزی را قاب می‌گیرند و از این رو، به "مسجد دو مناره" نیز شهرت دارد. این بنا گنجایش ۱۳۰۰ نفر را داراست و از طاق‌های زیبا، فرش‌های غنی، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ، محوطه سازی سرسبز و فضایی آرامش بخش برخوردار است.

 

در سفر دبی کجا اقامت داشته باشیم؟

ساحل لامر دبی (La Mer)

لامر، یک منطقه ساحلی است که در منطقه جمیرا ۱ واقع شده و تا دریا امتداد دارد. اینجا مقصدی خیره کننده برای استراحت را، در اختیار مردمان قرار می‌دهد. می‌توانید روی شن‌های طلایی دراز بکشید و آفتاب بگیرید و یا روی یک بانوج تاب بخورید.

اگر عاشق هنر هستید، در اینجا گرافیتی‌ها و نقاشی‌های دیواری، به زیبایی با طراحی مینیمالیستی و معاصر چشمانتان را خیره خواهند کرد. همچنین پیاده‌روهای چوبی، بلوارهای درختان نخل، تفرجگاه‌های مملو از رستوران‌ها و غرفه‌های خرید، بارها و بستنی‌فروشی‌ها به جذابیت این مکان می‌افزایند.

بعلاوهیک پارک آبی در کنار ساحل، به نام "پارک آبی لاگونا" وجود دارد که ساعاتی بسیار مفرح و هیجان انگیز را برای کودکان و بزرگسالان رقم می‌زند و با امواج مصنوعی و انواع وسایل سواری در آب، از مخاطبانش پذیرایی می‌کند.

دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال که در مرکز شهر دبی واقع شده است، پربازدیدترین مقصد خرده فروشی و لایف استایل در جهان به شمار می‌آید وهر ساله پذیرای بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید کننده است.

در اینجا، بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و بیش از ۲۰۰ غذاخوری بین‌المللی و طیف وسیعی از سرگرمی‌ها و جاذبه‌های تفریحی برای خانواده‌ها را خواهید یافت که برخی از آنها، به آبنمای زیبای دبی و فواره‌های رقصان دید دارند. یکی از مهمترین جاذبه‌های دبی مال، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است که خانه هزاران آبزی، بیش از ۱۴۰ گونه دریایی و یک تونل ۲۷۰ درجه است.

بعلاوه می‌توانید آخرین فیلم‌های پرفروش را در سینماهای دبی مال شاهد باشید و یا به مجموعه ورزشی در پشت بام دبی مال بپیوندید و ضمن ورزش، از چشم اندازهای پانوراما برخوردار شوید. پیست یخی دبی در اندازه المپیک، پارک دینو دبی برای تماشای دایناسورها، پارک VR که شما را به دنیای هیجان انگیز واقعیت افزوده می‌برد و فضای بازی کیدزانیا برای ارائه آموزش‌های سرگرم کننده به کودکان، از دیگر جذابیت‌های دبی مال به شمار می‌آیند.

 

تفریحی لوکس در میدان سوارکاری دبی

برج خلیفه (Burj Khalifa)

اینجا بلندترین ساختمان جهان است که از معماری خیره کننده اسلامی و مرتفع‌ترین سکوی تماشا در جهان برخوردار است. این آسمان خراش بزرگ ۱۶۳ طبقه، در مرکز شهر دبی، در امتداد جاده شیخ زاید واقع شده و با ارتفاعی بالغ بر ۸۲۹.۸ متر، چشم اندازهایی پانوراما از شهر را ارائه می‌دهد.

از مهمترین جاذبه‌های این بنا می‌توان به سکوی تماشا مرتفع، رستوران‌های جذاب از جمله رستوران At.Mosphere، ۳ لابی با امکانات رفاهی از جمله مدرن‌ترین امکانات تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده/روباز، جکوزی، اقامتگاه‌های متعدد و یک اتاق تفریحی برای برگزاری اجتماعات و رویدادها اشاره کرد. بعلاوه بلندترین فواره دبی، در دریاچه مصنوعی ۳۰ هکتاری برج خلیفه، از دیگر جاذبه‌های این سازه باشکوه به شمار می‌آید.

در نهایت، امیدواریم که برنامه روز دوم نیز برایتان به اندازه کافی جذاب باشد. اما سفر مجازی ما، هنوز به پایان نرسیده است. بنابراین در ادامه، شما را به گشت و گذار در سومین روز سفر با تور دبی دعوت می‌کنیم.

مارینا دبی (Dubai Marina)

دبی مارینا که از جاده الصفوح تا دبی مدیا سیتی امتداد دارد، ساحل و اقامتگاه ساحلی جمیرا را شامل می‌شود. این منطقه، در امتداد ۳ کیلومتری خط ساحلی خلیج فارس ساخته شده و به دلیل نزدیکی به دریای آزاد، می‌توانید کوسه‌ها و نهنگ‌ها را در فصل مهاجرت به مارینا مشاهده کنید. همچنین اینجا، یک منطقه مسکونی عظیم با آسمان‌خراش‌های بلند مجلل، از جمله برج خلیفه است.

امکانات تفریحی متعدد، از پارک‌های آبی گرفته تا قطارهای مینیاتوری برای کودکان و حتی شتر سواری در این منطقه ارائه می‌شوند. بعلاوه مارینا دبی، می‌تواند شما را با مغازه‌ها و رستوران‌های مجلل بی‌شمارش به وجد آورد و مسیر پیاده روی ۷ کیلومتری، را با منظره دریا به مخاطبانش هدیه می‌دهد. در این محدوده، می‌توانید یک صبحانه اصیل انگلیسی را در باشگاه قایق بادبانی مارینا دبی میل کنید، از ماساژ عربی و تایلندی در هر یک از اسپاهای محلی این منطقه لذت ببرید، در تفرجگاه‌های پوشیده از نخل‌ها گردش کنید، در حین بازی والیبال ساحلی برنزه شوید و یا با جت اسکی یا ویک بورد، به دل امواج بزنید.

 

بهترین هتل‌های اطراف دبی مال

مرکز خرید امارات در دبی (Mall of the Emirates)

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون، مترادف با گردش‌های مجلل و مکانی برای خریدهای لوکس بوده است. این سازه که از یک گنبد شیشه‌ای غول پیکر و معماری کلاسیک اروپایی برخوردار است، بیش از ۶۳۰ فروشگاه در سطح جهانی و امکانات تفریحی متنوع را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

اسکی دبی، مشهورترین و پرطرفدارترین بخش در این مرکز خرید است و بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه به شمار می‌آید. همچنین در اینجا می‌توانید با پنگوئن‌ها تعامل داشته باشید و یا برای اسنوبورد و اسکی، با تله کابین به بالای شیب بروید.

از طرفی سیاره جادویی، مقصد نهایی بازی در مرکز خرید امارات است. اینجا مکانی عالی برای گذراندن آخر هفته‌ها همراه با خانواده محسوب می‌شود. این سیاره، یک پارک ترامپولین پیشرفته را نیز در خود جای داده که ساعاتی بسیار مفرح را برای علاقمندان به ارمغان می‌آروند. سینماهای VOX، بیش از ۱۰۰ کافه و رستوران برتر مجلل، از دیگر جاذبه‌های این مرکز خرید به مشار می‌آیند.

گلوبال ویلیج در دبی (Global Village)

سفر ۷۲ ساعته به دبی را، با گشت و گذار در میان جاذبه‌های گلوبال ویلیج دبی به پایان می‌رسانیم. این پارک که بین مهمانان بین المللی بسیار محبوبیت دارد، از زمان افتتاحش تاکنون، میزبان نزدیک به ۹۰ میلیون گردشگر تور دبی بوده است. دهکده جهانی، در میان ۴ مقصد برتر تفریحی در سطح جهان، از نظر میانگین بازدید روزانه قرار دارد. اینجا مشتمل بر کیوسک‌ها، غرفه‌های غذا، خرده فروشی‌ها و بسیاری از رویدادهای سرگرمی است. جالب است بدانید تنها با خرید بلیط ۱۵ درهمی، می‌توانید از تمام این تجربیات لذت ببرید. در ضمن فصل فعالیت این مکان، معمولا از نوامبر تا آوریل سال بعد است.

 

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب دبی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران