راهنمای سفر به دبی: حقایقی که در نخستین سفر غافلگیرتان می‌کند

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای سفر به دبی: حقایقی که در نخستین سفر غافلگیرتان می‌کند

تور دبی، مقصدی وسوسه انگیز برای همه گردشگران ایرانی است. دبی، شهر بزرگ و پر هیاهو، شهر ترافیک سوپر ماشین‌ها، دنیای رنگارنگ و زندگی شبانه. همین ویژگی‌ها سفر به این شهر کوچک مدرن در خاورمیانه را به سرزمین رویایی گردشگران تبدیل کرده است. در این شهر می‌توانید گران‌ترین و بزرگ‌ترینِ همه چیز را ببینید؛ از گران‌ترین خودروها و خانه‌ها تا بزرگ‌ترین مراکز خرید و مراکز تفریحی.

اما همه چیز به این سادگی‌ها نیست؛ تقریبا همه ما می‌دانیم که تور دبی نسبت به مقاصد گردشگری پرطرفدار دیگر برای ایرانی‌ها، مقصد گران‌تری است. شاید شما بتوانید با بودجه کمتری به سراغ تور گرجستان، تور استانبول، تور آنتالیا و حتی تور قبرس بروید، اما باید بدانید دبی شهری است که حتما شما را غافلگیر خواهد کرد.

 

مواردی که بانوان برای سفر به دبی باید به آن‌ها توجه کنند

 

در ادامه این مطلب، ویژگی‌هایی از دبی را با هم مرور می‌کنیم که شاید از مسافرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، نشنیده باشید. ویژگی‌هایی که حتما در اولین سفر به دبی، غافلگیرتان خواهد کرد:

 

۱- در این شهر غذا خوب و ارزان است

به لطف حضور جمعیت زیادی از مهاجران از سراسر جهان به ویژه مردمانی از هند، بنگلادش، مصر، اردن و پاکستان می‌توانید روی غذاهای متنوع و خوشمزه این شهر حساب کنید.اگر در قسمت دیره تاون یا بخش قدیمی شهر اقامت کرده باشید، با قدم زدن در خیابان‌ها، فروشگاه‌های کوچک اغذیه فروشی را خواهید دید که با عطر دل‌انگیزشان شما را به یک وعده غذای گرم و تازه دعوت می‌کنند.

 

برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی

 

 

دبی

 

 

قیمت این وعده‌های غذایی، بسیار ارزان و به صرفه است. علاوه بر این، شانس این را خواهید داشت که طعم‌های متفاوت از غذاهای گوشه و کنار جهان را در این شهر کوچک، تجربه کنید.

البته اگر قصد دارید به رستوران‌هایی که در مراکز خرید لوکس، هتل‌ها و یا مراکز تفریحی بروید، باید بودجه بیشتری برای وعده‌های غذایی‌تان کنار بگذارید. با این حال اطمینان داشته باشید که غذاهای جذاب خیابانی، برای‌تان جذابیت خواهند داشت.

 

 

۲- در دبی، مردم محلی زیادی را نخواهید دید

بسیاری از بازدیدکنندگان دبی در نگاه اول و هنگام ورود به شهر، انتظار دارند که زنانی با چادرهای بلند مشکی، رو بند و دستکش روبه‌رو شوند که به زبان عربی صحبت می‌کنند. اما این یک تصویر غیر واقعی و دور از انتظار است.

تور دبی، شما را با این حقیقت روبه‌رو می‌کنید که مردم بومی این شهر، در کارهای ساده روزمره و خیابان‌های معمولی دیده نمی‌شوند. اگر هم قرار باشد در مراکز خرید و مکان‌های گردشگری دبی، مردم بومی را ببینید، باید تصورتان از آن‌ها را تغییر دهید. چراکه تنوع پوشش و تسلط به زبان انگلیسی‌شان، حتما غافلگیرتان خواهد کرد.

 

۵ منطقه و خیابان معروف دبی که در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید

 

 

دبی

 

 

یکی از دلایل کم بودن بومی‌ها، این است که تنها ۱۱درصد جمعیت دبی از مردم امارات هستند. مردمی که فرهنگ محلی‌شان را در جمع‌های خصوصی حفظ کرده‌اند و با آغوش باز مردم سراسر دنیا را میزبانی می‌کنند.

البته اگر خیلی دوست دارید افراد بومی را ببینید، اطمینان داشته باشید، ماموری که در فرودگاه پاسورت‌تان را مهر می‌کند، حتما یک فرد اماراتی است. راه دیگر این است که به مرکز خریدهای گران شهر بروید تا با خانوده‌هایی روبه رو شوید که پاکت‌های بزرگ خرید از برندهای مختلف را در دست دارند؛ چراکه قیمت این کالاها آنقدر بالاست که حتی گردشگران اروپایی و آمریکایی‌ هم نمی‌توانند به راحتی از این مراکز خرید کنند.

 

 

 دبی

 

 

۳- برج خلیفه شما را شگفت‌زده خواهد کرد

حتی اگر از کوچک‌ترین علاقه‌ای به معماری یا برج‌های مدرن نداشته باشید، با زهم هنگام تماشای برج خلیفه غافلگیر خواهید شد. برج خلیفه، هنوز هم بلندترین برج جهان است و تقریبا به اندازه ۱۴۸ طبقه یک ساختمان معمولی از سطح زمین فاصله دارد.

اگر شانس این را داشته باشید که به برج خلیفه وارد شوید و از بام گردشگری آن به شهر نگاهی بیاندازید، احساس می‌کنید یک غول بزرگ در سرزمین اسباب‌بازی‌ها هستید، چرا که با نگاه کرده به شهر همه چیز را در نسخه کوچک شده و مینیاتوری‌اش خواهید دید.

 

۸ بنای باشکوه دبی که شهرت جهانی دارند و باید از آنها بازدید کنید

 

 

 دبی

 

 

۴- دبی شهر مناسبی برای پیاده‌روی نیست

اگر از کسانی هستید که در سفر به گوشه و کنار دنیا، دوست دارید با قدم زدن در سطح شهر، با زندگی واقعی مردم و فرهنگ محلی‌شان آشنا شوید، حتما در دبی ناامید خواهید شد. اما چرا دبی شهر مناسبی برای پیاده‌روی نیست؟دلیل اول دمای هواست. اگر در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنید، اصلا روی پیاده‌روی در سطح شهر حساب باز نکنید، مگر در ساعت‌های بعد از غروب. دلیل دیگر اینکه جاذبه‌های گردشگری دبی، در یک محدوده مشخص نیستند و در سراسر شهر و اطراف آن گسترش یافته‌اند، پس قرار نیست مانند سفر به ترکیه با پای پیاده بتوانید چند جاذبه گردشگری را در یک روز بازدید کنید.

 

 

دبی

 

 

حتی برای بازدید از یک مرکز خرید بزرگ، مانند دبی مال، حتما نیاز به استراحت خواهید داشت چراکه بازدید از این مرکز بسیار بسیار بزرگ، کاری نیست که بتوانید در یک روز و با پای پیاده انجام دهید. به همین دلیل هم خودروهای کوچکی برای داخل فروشگاه طراحی شده است که مشتریان اصلی آن، مردم بومی شهر هستند.

 

 

۵- دبی، بهشت خریداران است

صحبت از مراکز خرید دبی با کسانی که از خریدکردن لذت‌می برند، یک مکالمه تمام نشدنی است. در دبی همه چیز پیدا خواهید کرد. فرقی نمی‌کند که عاشق لباس و جواهرات باشید یا اسباب بازی و کتاب‌های روز دنیا را بخواهید. در دبی حتی می‌توانید خوراکی‌هایی از سراسر جهان پیدا کنید.

 

مراکز خرید دبی که تا سال ۲۰۲۰ افتتاح می‌شوند

 

 

دبی

 

 

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، دبی شهر ارزانی نیست، اما اگر به دنبال خرید از مراکز لوکس و مال‌های پر برند نباشید، می‌توانید خرید خوبی داشته باشید. به خصوص اگر بتوانید خودتان را به فروشگاه‌های اوت‌لت اطراف شهر برسانید. علاوه بر همه این‌ها یک شعبه بزرگ از فروشگاه ایکیا در این شهر خاورمیانه‌ای، در انتظار شماست.

 

 

دبی

 

 

اما جالب‌ترین و منحصربه فردترین اتفاق دبی، وجود خودپردازهایی به نام Gold To Go است که هیچ جای دیگری در دنیا مشابه آن را نخواهید دید. برای استفاده از این دستگاه‌های خودپرداز باید از نوارهای یک اونسی طلای جامد استفاده کنید!

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران