بزرگترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بزرگترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی

تور دبی از جمله تورهای لوکسی به حساب می‌آید که در بین علاقه‌مندان به سفرهای لاکچری طرفداران زیادی دارد. شما در این سفر گزینه‌های گردشگری بسیار زیادی دارید که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها که مطمئنا بازدید از آن باعث لذت شما خواهد بود آب‌نمای موزیکال دبی است. این آب‌نما بزرگترین نمونه موجود در جهان بوده که بازدید از آن را شدیدا توصیه می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر در این مقاله همراه آژانس مسافرتی مقتدرسیر باشید.

 

معرفی آب‌نمای موزیکال دبی

آب نمای موزیکال دبی در دریاچه مصنوعی برج خلیفه طراحی به مساحتی در حدود ۱۳ هکتار بنا شده است. گفته می‌شود برای انجام این پروژه هزینه‌ای در حدود ۲۱۸ میلیون دلار خرج شده است. این آب‌نما علاوه بر اینکه بزرگترین آب‌نمای جهان به شمار می‌رود این امکان را به توریست‌های دبی می دهد تا از زیبا‌ترین نمایش فواره‌ای جهان دیدن کنند. در طراحی این نمایش فواره‌ای از ۶۶۰۰ چراغ در ۲۵ رنگ مختلف استفاده کرده‌اند. برخی از این فواره‌ها قادر هستند آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب کرده و تصویر فوق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارند.

عظمت این مکان به قدری زیاد است که از بسیاری ساختمان‌های واقع در اطراف آن با فاصله‌ای در حدود ۲۰ مایل می‌توان رقص هماهنگ فواره‌ها را با موسیقی مشاهده کرد. آب‌نمای موزیکال دبی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد و از همان سال‌ها توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده است. در این آب‌نما فواره‌ها با ۲۵ عدد موسیقی بی‌کلام می‌رقصند؛ نکته جالب توجه برای ایرانیان این است که آهنک امواج بیژن مرتضوی یکی از این آهنگ‌ها است که نواخته می‌شود.

 

۵ کافه‌ی شبانه عالی در سفر به دبی

 

طراحی منحصر به فرد آب‌نمای موزیکال دبی

عظمت آب‌نمای موزیکال دبی بدون شک شما را مبهوت خود خواهد کرد. در این آب‌نما ۸۳۰۰۰ لیتر آب در هر ثانیه به صورت هماهنگ با موسیقی متن به هوا پرتاب می‌شود. حداقل ارتفاع آب‌هایی که توسط فواره‌ها پرتاب می‌شوند ۷۶ متر بوده و حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۱۵۲ متر نیز می‌رسد. آن چه باعث می‌شود تا این آب‌نما جذابیت بسیار بیشتری پیدا کند به کارگیری ۵۰ عدد پروژکتور در رنگ‌های متعدد است. شکوه و عظمت فواره‌های آب از یک طرف و رقص و هماهنگی آن‌ها زیر نورپردازی باشکوه از یک طرف دیگر سبب شده تا این آب‌نما هر بیننده‌ای را در همان نگاه اول مجذوب خود کند.

در طول روز ۲۵ عدد موسیقی بی‌کلام در سبک‌های پاپ و مناسب برای رقص فواره‌ها نواخته می‌شود. تمامی این موزیک‌ها با دقت و حساسیت بالایی انتخاب شده‌اند و در نهایت با نواختن سرود ملی امارات نمایش آن تمام می‌شود. در صورتی که بازدید از بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال دبی را برای گردش و تفریح در لیست برنامه‌های خود در سفر قرار دادید می‌توانید از تفریحات متنوع دیگری که در همین حوالی قرار گرفته‌اند نیز استفاده کنید. یکی از این تفریحات کرایه قایق و قایق‌سواری در دریاچه مصنوعی بزرگ برج خلیفه است که آب‌نما درون آن قرار گرفته است. همچنین می‌توانید وارد برج خلیفه دبی شده و شکوه و زیبایی این بنای مشهور را که امروزه به نماد این شهر تبدیل شده از نزدیک مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌توانید به طبقه‌های فوقانی برج خلیفه رفته و کل منظره شهر دبی را در یک نگاه مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

طریقه بازدید از آب‌نمای موزیکال دبی

کسانی که علاقه‌مند به بازدید از آب‌نمای موزیکال دبی هستند می‌توانند یک تاکسی کرایه کرده و از راننده بخواهند که آن‌ها را به این آب‌نما برسانند. خبر خوب اینکه شما مجبور به پرداخت هزینه‌ای جهت بازدید از این آب‌نما را ندارید و تماشای آن کاملا مجانی است. اما در صورتی که بخواهید از تفریحات اطراف آن نظیر قایق‌سواری و یا هر تفریح دیگری استفاده کنید باید هزینه جداگانه‌ای بابت آن پرداخت کنید.

علاوه بر آن حتما قبل از بازدید در مورد ساعات نمایش فواره‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. به طور معمول در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه آب‌نماها از ساعت ۱ تا ۱:۳۰ ظهر و ۶ عصر تا ۱۱ شب هر نیم ساعت یکبار نمایش خود را اجرا می‌کنند. هر یک از این نمایش‌ها تقریبا ۵ دقیقه زمان می‌برند. در روزهای جمعه و شنبه ساعات اجرای نمایش آب‌نماها کمی متفاوت است. به این صورت که نمایش هر نیم ساعت یکبار به صورت ۵ دقیقه‌ای بین ساعت‌های ۱:۳۰ تا ۲ ظهر و ۶ تا ۱۱ شب است.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

۱۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران