فرودگاه های بین المللی ایران

اخبار
فرودگاه های بین المللی ایران

مسافرت به شهرها و کشورهای دیگر که این روزها به یکی از جذاب‌ترین تفریحات بشری تبدیل شده است، باعث شده تا اهمیت فرودگاه‌ها و امکانات آنها بیشتر شود و در مقایسه با یکدیگر قرار بگیرند. بسیاری از افراد نیز برای تجارت و تحصیل نیازمند ارایه خدمات خوب و درست از سمت آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی هستند تا به موقع به کارهای خود برسند. در این مقاله می‌خواهیم فرودگاه های بین المللی ایران را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم در مواقع لزوم به آن شهرها پرواز کنیم.

 

فرودگاه های بین المللی ایران

در بیشتر شهرهای ایران یک فرودگاه کوچک برای پروازهای داخلی و جابجا کردن مردم محلی وجود دارد تا راحت‌تر بتوانند به تحصیل یا کارهای خود در شهری غیر از محل سکونت خود بپردازند. اما فقط ۱۳ مورد از ۹۰ فرودگاه، بین‌المللی هستند. از آنجایی که فرودگاه های بین المللی ایران از اهمیت ویژه‌ای نسبت به دیگر فرودگاه‌ها برخوردارند، در ادامه به خدمات فرودگاه‌های شهرهای کیش، قشم، مشهد، اصفهان، شیراز، تهران و تبریز می‌پردازیم.

 3click.com

 

فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد (MHD)، یکی از پرترددترین و بزرگ‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران محسوب می‌شود. از این این فرودگاه، پرواز مستقیم به استانبول، کویت، دوحه، دبی، پنجاب و باکو وجود دارد. علاوه بر این، از مشهد به حدود ۲۳ شهرمختلف ایران پرواز انجام می‌شود. این فرودگاه امکانات و خدمات نسبتا خوبی را به مسافرانی که با تور مشهد به این شهر محبوب سفر می‌کنند، ارائه می‌دهد.

 

مهمترین اصطلاحات فرودگاهی

 mag.trawella.ir

 

فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم

جزیره قشم یکی دیگر از مقصدهایی است که سفر هوایی انتخاب خوبی برای رسیدن به آنجاست. چرا که در جنوبی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته و مسیر نسبتا طولانی نسبت به پایتخت و بسیاری دیگر از شهرها دارد. از آنجایی که قشم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جزایر خلیج‌فارس به شمار می‌رود، در طول سال گردشگران و تاجران بسیاری را به خود می‌بیند. به همین دلیل پرواز به فرودگاه بین‌المللی قشم به نام دیرستان سفر شما را با تور قشم ساده‌تر می‌کند. این فرودگاه را که یکی از آرام‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران خواهید یافت، برنامه پرواز روزانه و منظم دارد که با مراجعه به وب سایت می‌توانید ببینید که هر روز حدود ۱۰ پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود. از شهرهای ایران معمولا به تهران، مشهد، شیراز و اصفهان پرواز مستقیم وجود دارد و برای رسیدن به دیگر شهرها باید از فرودگاه این چند شهر اصلی استفاده کنید. مقصد پرواز خارجی قشم هم فعلا دبی است.

 panel.safaraneh.com

 

فرودگاه بین‌المللی کیش

کیش به عنوان یکی از زیباترین جزایر ایران که در طول سال گردشگران خارجی بسیاری به خود می‌بیند، یکی از بهترین فرودگاه های بین المللی ایران را دارد. از این فرودگاه هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود و برای هر کدام از آنها ترمینال جداگانه وجود دارد. ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه کیش از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب پذیرای مسافران است. اما برای پروازهای خارجی فرودگاه دو ترمینال مجزا ساخته شده که از ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و از ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می‌شود. این فرودگاه امکانات رفاهی نسبتا مناسبی هم دارد که شامل جایگاه تشریفات اختصاصی، خدمات پزشکی ، شعب بانکی، خدمات حمل و نقل، رستوران و کافی‌شاپ و همچنین پارکینگ فرودگاه کیش می‌شود. در سفر خود با تور کیش یکی از جذاب‌ترین و مفرح‌ترین جزیره‌های ایران را خواهید گشت.

 

۱۰ روش برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

 flytoday.ir

 

فرودگاه بین‌المللی بهشتی اصفهان

یکی از مهم‌‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران در شهر تاریخی اصفهان قرار دارد. در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، پروازهای خارجی بدون توقف به ۲۱ مقصد در ۴ کشور ترکیه، امارات، قطر و دبی و همچنین ۱۶ پرواز داخلی از اصفهان به دیگر شهرهای ایران انجام می‌شود. از امکانات این فرودگاه می‌توان به غرفه رزرواسیون هتل‌های شهر اصفهان، خدمات اجاره خودرو، فروشگاه‌های مختلف برای خرید سوغاتی، اینترنت رایگان و پارکینگ طبقاتی اشاره کرد. در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تاکسی‌های مخصوص فرودگاه و یک ایستگاه اتوبوس در کنار ترمینال پروازهای داخلی وجود دارد تا گردشگران بتوانند در طول شبانه‌روز به محل اقامتشان بروند و یا یک ماشین برای اصفهان‌گردی کرایه کنند. البته در صورتی که با تور اصفهان سفر می‌کنید، قبلا همه این موارد هماهنگ شده است.

 cdn.balad.ir

 

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

در فرودگاه بین المللی تبریز (TBZ) پروازهای مسافربری بدون توقف به ۱۳ مقصد در دو کشور ترکیه و آذربایجان انجام می‌شود. فرودگاه شهید مدنی تبریز همچنین دارای ۱۰ پرواز داخلی از تبریز به سایر شهرهای ایران است. از فرودگاه های بین المللی ایران در استان آذربایجان می‌توان شهر تبریز را یکی از پرترددترین آنها دانست. در این فرودگاه تعداد زیادی فروشگاه کالاهای مختلفی از جمله مواد غذایی و خوراکی، سوغاتی‌های تبریز و صنایع‌دستی عرضه می‌کنند. همچنین دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ و پارکینگ طبقاتی ممکن است در سفرتان به کار آید.

 

ویزای فرودگاهی چیست؟

 cdn.alibaba.ir

 

فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز (SYZ) که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران است، به چند مقصد از جمله مسقط، دوحه، کویت و استانبول پرواز مستقیم دارد. علاوه بر این در صورتی که قصد داشته باشید با تور شیراز به این شهر بروید، از ۱۹ شهر ایران به این شهر پرواز انجام می‌شود و شما می‌توانید از سایت فرودگاه شیراز مسیرهای پروازی فرودگاه شیراز را ببینید و نسبت به آن برنامه‌ریزی انجام دهید تا یکی از زیباترین شهرهای ایران را از نزدیک ببینید و در تاریخ قدم بزنید.

 cdn.balad.ir

 

فرودگاه بین‌المللی باکری ارومیه

فرودگاه شهید باکری ارومیه (OMH)، جزو کوچک‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران به شمار می‌رود. اما  به سه مقصد از شهرهای ترکیه پرواز دارد. از طرفی می‌توانید از شهرهای مختلف ایران برای رسیدن به ارومیه و شهرهای کوچک اطراف در آذربایجان غربی از این فرودگاه استفاده کنید. قبل از هر گونه برنامه‌ریزی برای سفر، زمان‌بندی پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه را چک کنید.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

 respina24.ir

 

لیست فرودگاه های بین المللی ایران فقط با چند مورد بالا کامل نمی‌شود. فرودگاه بین المللی اهواز نیز ۹ پرواز داخلی و یک پرواز خارجی به مقصد کویت دارد. فرودگاه لار فرودگاه بین‌المللی محبوبی در استان فارس است که از آنجا پروازهای بین‌المللی بدون توقف به شهر دوحه، دبی و کویت انجام می‌شود و یک پرواز داخلی به تهران دارد. جالب‌تر اینکه فرودگاه بین المللی بندرعباس ۱۰ پرواز داخلی و ۱۱ مقصد برای پرواز خارجی به کشور امارات دارد. در نهایت می‌رسیم به فرودگاه پایتخت که فرودگاه امام خمینی مخصوص پروازهای بین المللی است. فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران پروازهای مسافربری بدون توقف به ۴۱ مقصد در ۲۴ کشور جهان دارد و به تمامی شهرهای ایران که فرودگاه دارند، پرواز داخلی انجام می‌شود.

 

۱۴ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران