۱۰ روش برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

خطوط هوایی
۱۰ روش برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

سفرهای هوایی کیفیت زندگی انسان‌ها بر روی زمین را بسیار بهتر کرده و سفر به نقاط مختلف دنیا را برای همه ممکنه کرده‌اند. با تمام امتیازات و راحتی‌هایی که هواپیماها برای ما به وجود آورده‌اند، مشکلاتی هم هستند که گاهی در این سفرهای هوایی گریبان ما را می‌گیرند. گم شدن چمدان در فرودگاه یکی از این مشکلات است که ممکن است در هر سفر و برای هر کسی پیش بیاید. اما می‌توان با راهکارهایی، تا حد زیادی جلوی گم شدن چمدان را گرفت. راهکارهایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

احتمال گم شدن چمدان در فرودگاه چقدر است؟

با توجه به آمارهایی که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۲ جمع آوری شده، اگر تمامی ترافیک هوایی جهان را مد نظر قرار دهیم، کم‌تر از یک درصد امکان دارد که چمدان شما در طول پرواز گم شود. بخش زیادی از این اتفاق نیز در پروازهای بین‌المللی رخ داده و در واقع چمدان شما اشتباها به مقصد متفاوتی ارسال می‌شود. در واقع دلایل دیگری همچون اشتباه در تگ کردن چمدان، مشکلات هنگام بار زندن، اشتباه در هنگام تخلیه و چیزهای این چنینی، همه روی هم، به اندازه ارسال بار به مقصد اشتباه از مسببین گم شدن چمدان در فرودگاه به حساب می‌آیند.

عکس: austrian.com

 

جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه‌ با راهکارهای زیر

در نهایت باید با استفاده از راهکارهای درست، از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری کرد یا روش‌هایی را به کار برد که در صورت گم شدن، بار شما به سرعت به دستتان برسد. موارد زیر، برخی از مهم‌ترینِ این راه‌کارها به شمار می‌ورند.

برداشتن تگ پروازهای قدیمی

یکی از اشتباهات رایج در مورد تحویل بار این است که مسافران، چمدان‌های خود را وقتی، تگ پروازهای قبلی هنوز روی آن‌هاست، تحویل می‌دهند. بسیاری از کارشناسان مهم‌ترین دلیل برای گم شدن بار و ارسال اشتباه آن‌ها را همین تگ‌های قدیمی می‌دانند. این تگ‌ها ممکن است کارکنان فرودگاه را گمراه کرده و در نهایت به بارگیری اشتباه چمدان منجر شود. به همین دلیل بهتر است، حتما تگ پروازهای خود را از روی چمدان بکنید و آن‌ها را تحویل دهید. مهم نیست پرواز شما داخلی یا خارجی باشد، حتما تگ ها را از چمدان جدا کنید. حالا که صحبت از پروازهای داخلی شد، فراموش نکنید که می توانید قیمت تورهای داخلی را در تور داخلی مقتدرسیر مشاهده نمایید.

 

راهنمای کامل اخذ ویزای شنگن

عکس: delta.com

 

گذاشتن برچسب بر روی چمدان‌ها

جدا از تگ‌هایی که در زمان تحویل بار روی چمدان‌های شما گذاشته می‌شود، همیشه پیشنهاد می‌کنیم که خودتان هم برچسبی را روی چمدان‌های خود گذاشته که در آن اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره تماستان وجود داشته باشد. در پروازهای خارجی می‌توانید، ایمیل خود را نیز در این اطلاعات وارد کنید تا در صورتی که به هر شکل، بار شما با کس دیگری جا به جا شد یا به اشتباه به مقصد دیگری ارسال گشت، یابنده آن بتواند به سرعت با شما تماس بگیرد و آن را برایتان ارسال کند.

اطلاعات تماس خود را درون چمدان نیز قرار دهید

برای اطمینان از این که حتما در صورت ارسال گم شدن چمدان در فرودگاه، آن‌هایی که به چمدان شما دسترسی دارند، بتوانند آن را دوباره و به سرعت برایتان ارسال کنند، حتما اطلاعات تماس خود را درون چمدان نیز قرار دهید. با توجه به این که ممکن است برچسب‌هایی که روی چمدان می‌چسبانید به شکلی پاک شده یا پاره شوند، این کار می‌تواند، خیال شما را از این بابت راحت کند.

عکس: inews.co.uk

 

تا جای ممکن به سراغ پروازهای بدون توقف بروید

بیشترین آمار مربوط به گم شدن چمدان مربوط به پروازهایی است که در یک یه چند کشور توقف دارند و در زمان انتقال بار، اشتباها به جاهای دیگری برده می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است در حد امکان، از پروازهای مستقیم استفاده کنید تا با مشکل گم شدن چمدان در فرودگاه مواجه نشوید. برای اطلاع از قیمت تور خارجی ارزان مقتدرسیر تابان و اطلاعات کافی درباره پروازهای مستقیم می توانید به صفحه ی تور مراجعه کنید.

به موقع به تحویل بار برسید

خیلی از آن‌هایی که بار خود را گم می‌کنند، دیر به محل تحویل بار سیده و در نهایت، چمدان خود را به موقع تحویل نمی‌گیرند. در این موارد، بارها پیش آمده که مسافران، اشتباها چمدان دیگری را بر می‌دارند و سپس دردسرهای زیادی برای پس گرفتن بار خود خواهید داشت. پس حتما برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه، خود را به موقع به محل تحویل بار برسانید.

 

چطور می‌توانیم گواهینامه رانندگی بین‌المللی بگیریم؟

عکس: pekflyer.com

 

از چمدان خود عکس بگیرید

قبل از این که بار خود را تحویل دهید، بهتر است، حتما از چمدان خود عکس بگیرید. وقتی چمدان شما در موقع تحویل بار روی ریل نمی‌رود و می‌خواهید، موقعیت آن را از کارکنان فرودگاه پیگیری کنید، گفتن این که چمدان شما "سیاه و جا دار" است، کفایت نمی‌کند، بلکه باید با جزییات کامل آن را شرح دهید. پس بهتر است از آن عکس داشته باشید تا بتوانید آن را نشان دهید. شاید باورتان نشود اما همین گزینه بارها باعث شده تا بارهایی که در هنگام تحویل، در خود فرودگاه جا به جا شده‌اند، به سرعت پیدا شوند.

چمدان خود علامت گذاری کنید

خیلی از چمدان‌ها شبیه به هم هستند و ممکن است باعث شوند که در موقع تحویل بار، به اشتباه توسط کسی دیگری برداشته شوند. به همین دلیل، همیشه پیشنهاد می‌شود که چمدان‌های خود را به گونه‌ای علامت گذاری کنید تا در موقع تحویل کاملا قابل شناسایی باشند. برای مثال، خیلی‌ها روی دسته چمدان خود پارچه‌ای رنگی یا نواری رنگی وصل می‌کنند یا برچسبی تزیینی به گوشه‌ای از آن می‌چسبانند. به این ترتیب، خیلی راحت می‌توان چمدان‌ها را از هم تشخصی داد و این هم در نهایت باعث می‌شود تا از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری شود.

عکس: familyvacationcritic.com

 

به موقع بار خود را تحویل دهید

همان طور که برای تحویل بار به موقع باید خود را برسانید، برای چک این نیز، سعی کنید به سرعت و در همان اولین دقایق اقدام کنید. تحویل بار در لحاظت آخر باعث می‌شود بروز مشکلاتی می‌شود که در نهایت امکان گم شدن بار شما را بالا می‌برد. اگر همه چیز به موقع و درست انجام شود، کم‌ترین اشتباهات صورت گرفته و خیال شما نیز راحت خواهد بود.

دسته و بندهای خراب را از چمدان جدا کنید

دسته‌هایی که شل هستند یا بندهایی که کنده شده‌اند، ممکن است در هنگام حمل بار با ماشین، کارکنان را دچار مشکل کرده و بعضی اوقات باعث افتادن چمدان و گم شدن آن‌ها شوند. پس بهتر است، دسته‌ها و بندهایی که دچار مشکل هستند، شل یا کنده‌ شده‌اند را از چمدان جدا کنید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید. همچنین چیزهای اضافی نیز به چمدان وصل نکنید. همچنین استفاده از کاورهای مخصوص چمدان نیز ایده‌ی خوبی است و باعث می‌شود تا این مشکلات به وجود نیایند.

 

موادغذایی مجاز و غیر مجاز در سفرهای هوایی

عکس: pxhere.com

 

خرید تگ‌ها هوشمند

این نکته برای آن‌هایی است که خیلی سفر می‌کنند. تگ‌های هوشمند دارای GPS بوده و وقتی آن را در چمدان خود می‌گذارید، می‌توانید محل دقیق آن را روی گوشی خود ببینید. البته در بعضی از مدل‌ها و با داشتن گوشی‌ آیفون، امکان ترک کردن آن از طریق بلوتوث در فاصله نزدیک هم دارید اما مهم‌ترین کاربرد این تگ‌های هوشمند، داشتن GPS بوده که می‌تواند که نه تنها به شما در زمان گم شدن چمدان در فرودگاه کمک خواهد کرد، بلکه به خوبی می‌تواند، جلوی گم شدن چمدان در شهر یا جاهای مختلف را هم بگیرد.   

در نهایت پس از این که تمام این موارد را رعایت کردید، فراموش نکنید که مدارک و پول نقد را حتما در کیف دستی خود گذاشته و همراه داشته باشید. با رعایت تمام این نکات نیز، هنوز شانس کمی وجود دارد که چمدان شما گم شود و در این صورت، حداقل مدارک و پول نقد همراه شما باقی خواهد ماند تا به مشکل اساسی بر نخوردید.

عکس: ieiworld.com

۰۳ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران