محبوبترین تفریحات آبی

اطلاعات مفید
محبوبترین تفریحات آبی

همین الان، در جایی از دنیا تابستان است! و ما انسانها بسیار خوش شانسیم که در جای جای کره زمین، فضاهایی وجود دارند که امکاناتی جذاب برای برخورداری از انواع تفریح آبی را ارائه می‌دهند. حقیقت این است که اغلب مردمان، به نوعی تحت تاثیر آب هستند. برخی، آب آبی آرام و بی‌حرکت را دوست دارند. در حالی که برخی دیگر، از جریان‌های متلاطم لذت می‌برند. این امر، آب را به یک محیط ورزشی ایده آل بدل کرده و امروزه، طیف وسیعی از ورزش‌های آبی وجود دارند که علاقمندان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند.

 

موج سواری

جزایر آلیوتی در  ایالات متحده آمریکا، یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان بوده و از زیبایی طبیعی خیره کننده‌ای برخوردار است. در این محدوده، ده‌ها جزیره با منشا آتشفشانی در سراسر اقیانوس آرام، بین آلاسکا و کامچاتکا پراکنده شده‌اند. اینجا مکانی است که بسیاری از مسافران ماجراجو، در طول زندگی یک بار به آن سفر می‌کند! طبیعت بکر این منطقه، تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی و امکانات فعالیت‌های متعدد در فضای باز را فراهم می‌کند، از پیاده ‌روی وتماشای حیات وحش گرفته تا اسکی و حتی معروف‌ترین تفریح آبی دنیا یعنی موج ‌سواری.

از طرفی دیگر، اگر می‌خواهید قدرت خود را در موج سواری امتحان کنید اما از امواج غول پیکر می ‌رسید، بهتر است با تور سریلانکا سفر کنید. در اینجا می‌توانید از شرایط عالی برای ورزش آبی مبتدیان و امواج باشکوه برای افراد خبره برخوردار شوید. خصوصا سواحل هیکادوا، از بهترین مکا‌نها برای وقت گذرانی در این رابطه بوده و راهنماهای محلی در دسترسند تا ترفندهای خود را به شما آموزش دهند.

همچنین در سراسر سواحل جنوبی و شرقی، فرصت‌های موج‌سواری باورنکردنی را برای افراد در هر سطحی خواهید دید. اما شاید داغ‌ترین نقاط موج سواری در سریلانکا، در خلیج آروگام نهفته باشند. ضمن اینکه این منطقه، میزبان برگزاری مسابقات موج‌سواری سالانه است.

عکس: surfsistas.com

 

کایاکینگ

تشکل‌های کارست باورنکردنی جنوب تایلند، بهترین فضا را برای کایاکینگ فراهم می‌کند. برای برخورداری از این تفریح آبی، می‌توانید وارد یکی از غارهای دریایی شگفت انگیز شوید و از طریق تونل‌های مخفی پارو بزنید تا به قلب یکی از جزایر در دریای آندامان برسید.

وهنگامی که از تاریکی بیرون می‌آیید، خود را در مردابی خواهید یافت که توسط صخره‌های مرتفع و جنگل‌های سرسبز احاطه شده است. خصوصا توصیه می‌کنیم در سفر با تور تایلند، هنگام جزر و مد وارد غارها شوید و حین پاروزدن، شاهد جلبک‌های فسفرین در این فضای نیمه تاریک جذاب باشید.

از طرفی، کایاک سواری در ساحل برایتون انگلستان نیز توصیه می‌شود. این نقطه ساحلی، از آب و هوای عالی و معتدل برای کایاکینگ بین ماه مه و سپتامبر برخوردار است. انجام این تفریح آبی، به صورت گروهی ایده آل بوده و تجربه‌ای عالی برای دوستان و خانواده به شمار می‌آید.

در نهایت کایاک سواری در کالا بلاوا، در آب های سواحل مایورکای اسپانیا و همچنین جزیره سوالبارد نروژ به شدت توصیه می‌شوند.

 

۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

عکس: seacavecanoe.com

 

غواصی 

غواصی، از محبوب‌ترین و معروف‌ترین تفریح آبی دنیا بوده و بسیاری از مناطق جهان، شرایطی ایده آل را در این رابطه رقم می‌زنند. در این میان جزایر داین پالائو، مقصدی عالی برای تعطیلات بوده و دریاچه منحصر به فرد چتر دریایی در اینجا، به ویژه برای غواصان بسیار جالب توجه بوده و فضایی بی خطر را حتی برای افراد مبتدی ارائه می‌دهد. اینجا  بزرگ‌ترین صخره مرجانی در جهان است و متنوع‌ترین و دیدنی‌ترین حیات دریایی غنی از جمله مرجان‌ها، ستاره‌های دریایی، پرتوهای مانتایی، لاک پشت‌ها، کوسه‌ها و غیره را در آب‌های شفاف کریستالی شامل می‌شود.

از دیگر باورنکردنی‌ترین تجربه‌های زیر آب، غواصی در قفس با کوسه‌های سفید بزرگ در آفریقای جنوبی و استرالیایی جنوبی است.

عکس: thediveshopportlincoln.com.au

 

اسکی روی آبی

دریاچه پاول، یک مخزن ساخته دست بشر و دومین مخزن بزرگ در آمریکا به شمار می‌آید. این مقصد که بین یوتا و آریزونا گسترده شده است، هر سال ۲ میلیون بازدید کننده را به سوی خود جذب می‌کند. اینجا فضایی عالی برای انواع ورزش آبی را رقم می‌زند و می‌توانید از فعالیت‌هایی نظیر شنا، ماهیگیری، غواصی، اسنورکلینگ و اسکی روی آب لذت ببرید. این محدوده خیره‌ کننده را می‌توان با قایق یا تور هواپیما نیز کاوش کرد. ضمن اینکه پیاده روی، یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در این منطقه محسوب می‌شود. در ضمن باید گفت اینجا، خط ساحلی به طول ۳۱۵۰ کیلومتر را شامل می‌شود و یک مرکز تفریحی به شمار می‌آید.

 

زیباترین آبشارهای دنیا را بشناسیم

عکس: usa-wwf.org

 

قایقرانی

کاپری، جزیره‌ای در دریای تیرنین بوده و سواحل کوچک متعدد و رایگانی را شامل می‌شود که با سنگریزه‌های کوچک شنی پوشیده شده‌اند. برخی از مناطق ساحلی، دارای صخره‌های بسیار چشمگیر هستند که از آب‌های گرم و شفاف کریستالی سربرآورده‌اند. نزدیک شدن به ساحل از طریق تور قایق، یک تفریح آبی محبوب در اینجا به شمار می‌آید. این جزیره پر زرق و برق، همچنین به خاطر ویلاهای مجلل و تپه‌های شیب دارش نیز شهرت دارد و سبک زندگی لاکچری را ارائه می‌دهد.

عکس: clubracer.eu

 

اسنورکلینگ

خلیج هاناووما در جزیره اوآهو، یک شگفتی طبیعی واقعی بوده و در کمال تعجب باید گفت گاهی اوقات ۳ میلیون بازدید کننده را در سال جذب می‌کند! اینجا همچنین، یک منطقه حفاظت شده طبیعی بوده و دارای حیات دریایی بسیار غنی است. بازدیدکنندگان، معمولا برای حمام آفتاب و البته شنا به اینجا می‌آیند. اما اسنورکلینگ در میان انبوهی از ماهی‌های رنگارنگ، لاک پشت‌ها و مرجان‌ها، مطلوب‌ترین ورزش آبی در اینجا به شمار می‌آید. اکوسیستم دریایی بکر اینجا، حقیقتا چشمگیر بوده و آژانس‌ها، تورهای اسنورکلینگ جالب توجهی را با امکانات کامل در اینجا ترتیب می‌دهند.

از طرفی دیگر، باید گفت هیچ چیز قابل مقایسه با اسنورکلینگ در میان حیات وحش آبی در جزایر گالاپاگوس اکوادور نیست. شنا با کوسه‌ها، بازی با شیرهای دریایی، مشاهده لاک پشت‌های دریایی و مشاهده تغذیه ایگواناهای دریایی، تنها برخی از جذابیت‌هایی هستنند که هنگام اسنورکلینگ در این منطقه شاهد خواهید بود.

در نهایت اسنورکلینگ در جزایر دیمانیات عمان نیز، بعنوان یک تفریح آبی جذاب، بسیار توصیه می‌شود. این کشور، خط ساحلی طولانی به طول ۳۰۰۰ کیلومتر همراه با آب‌های شفاف و کریستالی را شامل می‌شود و مکانی ایده آل برای انواع ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. این مجمع الجزایر، مجموعه‌ای از ۹ جزیره کوچک است که یک ذخیره گاه طبیعی نیز به شمار می‌آید. اینجا با صخره‌های مرجانی سالم و پر جنب و جوش و گونه‌های مختلف کوسه‌ها و لاک پشت‌ها، بهشتی برای غواصان و علاقمندان به اسنورکلینگ به شمار می‌آید. در سفر با تور تایلند، شما می توانید در جای جای این کشور زیبا به اسنورکلینگ بپردازید.

 

۵ پارک آبی محبوب دنیا را بشناسید

عکس: offthebeatenpath.com

 

رفتینگ

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، رفتینگ را در رپیدهای کلاس ۵ در نیوزیلند امتحان کنید. اینجا پایتخت ماجراجویی جهان بوده و دارای امکاناتی ایده آل برای برخی ورزش‌های آبی از جمله تفریح آبی رفتینگ است. راهنماهای متخصص به شما کمک می‌کنند تا در آب‌های خروشان پیش بروید، اما این بدان معنا نیست که خودتان منفعل باشید. بلکه باید در این فعالیت مشارکت کنید، تمرکز کرده و به سختی پارو بزنید تا بتوانید از مسیرها عبور کنید. زیرا یک حرکت نادرست، شما به داخل آب‌های یخی پرتاب خواهد کرد!

از طرفی قایقرانی در آب‌های سفید در رودخانه زامبزی، یکی از جسورانه‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در زامبیا انجام دهید. پارو زدن با یک قایق لاستیکی از میان رودخانه‌های مواج که از درجه ۲ تا درجه ۵ متفاوت هستند، حقیقتا شجاعت می‌خواهد. گفتنی است رودخانه زامبزی، از بین زامبیا و زیمبابوه می‌گذرد و چهارمین رودخانه طولانی آفریقا محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طرف هر دو کشور رفتینگ را تجربه کنید، اما ما زامبیا را برای بهره‌مندی از این ورزش آبی توصیه می‌کنیم.

عکس: zeezest.com

 

پاراسلینگ

بوکا راتون در فلوریدا در میان خانواده‌های ثروتمندی که به دنبال منطقه‌ای آرامش‌بخش برای سکونت هستند، بسیار محبوبیت دارد. اما ناگفته نماند که سواحل بوکا راتون، یکی از پرطرفدارترین مکان‌های پاراسلینگ بدور از شلوغی و ازدحام محسوب می‌شوند.

همچنین دریاهای موریس، مناظر فوق العاده‌ای از سواحل و تالاب‌های جزیره را ارائه می‌دهند. خلیج بزرگ، واقع در شمال غربی موریس، مکانی عالی برای تجربه یک پاراسلینگ ۱۰ دقیقه‌ای محسوب می‌شود. از طرفی باید گفت جزایر باشکوه خیره کننده هاوایی و اقیانوس‌های آبی و خط ساحلی بی عیب و نقص آن، رویای چتربازان برای این تفریح آبی به شمار می‌آید. از نقاط معروف پاراسلینگ در این منطقه می‌توان به سواحل هونولولو، بیگ آیلند و مائویی اشاره کرد.

در نهایت، گردشگران تور بالی می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های پاراسلینگ را در ساحل تانجونگ بنوا، در نوسا دوا کشف کنند. البته اینجا، برای پاراسلینگ‌های حرفه‌ای مناسب است. بنابراین اگر فقط یک آماتور هستید، به شما توصیه نمی‌کنیم این مکان محبوب را امتحان کنید. گفتنی است راهنماها و اپراتورهای چتربازی در نوسا دوا نیز، بسیار باتجربه هستند و در مورد این تفریح آبی نشاط آور، توصیه‌های قابل توجهی ارائه می‌دهند.

عکس: lorida-dreams.com

 

پدل بوردینگ

پدل بورد که به اختصار SUP نامیده می‌شود، یک فعالیت پاروزنی ایستاده است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. با اینحال قرار گرفتن در آب‌های فیروزه‌ای کاستاریکا در این رابطه، تجربه ای بسیار منحصر به فرد را به ارمغان می‌آورد. آب‌های آرام جزایر منزوی این خطه، مکان مناسبی برای پارو زدن و گشت و گذار به شمار می‌آیند.

همچنین در حالی که در کشور زیبای هلند به گردش می‌پردازید و از کنار آسیاب‌های بادی و مزارع لاله‌ها عبور می‌کنید، می‌توانید از وجود انبوهی از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و کانال‌های مناسب برای SUP نیز برخوردار شوید. در رابطه با این تفریح آبی، بهترین زمان برای سفر به هلند، بهار یا تابستان است که دریایی از لاله‌های آبی، قرمز و صورتی شکوفا می‌شوند.

گزینه دیگر، هاوایی است که با بیش از ۱۵ جزیره برای پارو زدن، زمین‌های سرسبز و اقیانوس‌های بی نظیر، فضایی عالی را برای SUP رقم می‌زند. می‌توانید در میان خلیج‌های آرام و صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش هاوایی گردش کنید و از تماشای آب‌های آبی شفاف، لاک پشت‌های دریایی و نهنگ‌ها لذت ببرید.

 

معرفی بزرگ‌ترین آبشارهای یخ زده دنیا

عکس: hawaii-guide.com

 

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران