ارزان ترین مقاصد توریستی در اروپا

اطلاعات مفید
ارزان ترین مقاصد توریستی در اروپا

شرایط تورهای اروپایی به گونه‌ای است که خیلی از گردشگران تصور می‌کنند، نمی‌توان بدون پرداخت هزینه‌ای گزاف، سفر به یکی از کشورهای قاره‌ی سبز را تجربه کرد. اما ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر که در لیست امروز به آن‌ها اشاره داریم، کشورهای نه چندان گرانی هستند که امکان سفر به آن‌ها با بودجه کم نیز میسر است. همراه ما باشید تا امروز در مقتدرسیر تابان، بهترین مقاصد ارزان در اروپا را به شما معرفی نماییم.

 

آتن، یونان

یونان از دیرباز جزو کشورهای محبوب در جهان برای سفر به حساب می‌آمده و امروزه نیز جزو تور خارجی ارزان قیمتی است که همه‌ی گردشگران امکان سفر به آن‌جا را دارند. آتن پایتخت این کشور با داشتن برخی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین ابنیه باستانی و مناظر زیبای شهری، انتخابی عالی برای سفر به حساب می‌آید. بهترین زمان برای سفر به آتن پاییز است که هم آب و هوا هنوز مناسب بوده و هم تعداد گردشگران کاهش می‌یابد و قیمت‌ها نیز کم‌تر می‌شود. از امتیازات دیگر آتن، وجود هتل‌های ارزان و بسیار خوب است که به همان ترتیب، هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد.

عکس: expertvagabond.com

 

لیسبون، پرتغال

در حالی که خیلی‌ها پایتختِ زیبای پرتغال را به عنوان شهری چشم‌نواز می‌شناسند، اما لیسبون به نسب خیلی از شهرهای معروف اروپا، شهری گران برای سفر نیست. به طور کلی پرتغال از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر است و هزینه‌های مختلف از جمله هتل، خورد و خوراک و حتی انجام تفریحات توریستی در این کشور قیمتی پایین دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیسبون می‌توان به مناطق ساحلی و بندری زیبا، موزه ملی، قصر ملی آجودا و موزه هنر این شهر است. به طور کلی لیسبون ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی همراه با مراکز تفریحی و فرهنگی است و از این نظر، مقصدی فوق‌العاده در اروپا به حساب می‌آید.

 

فرودگاه های بین المللی ایران

عکس: urlaubsguru.de

 

کلاگنفورت، اتریش

در میان شهرهای مختلف اتریش که برخی از آن‌ها، مقاصدی گران به حساب می‌آیند، کلاگنفورت با زیبایی‌های منحصر به فرد خود، جزو مقاصد ارزان در اروپا برای سفر است و شما می‌توانید با هزینه‌ای کم از جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهر بهره ببرید. این شهر نه تنها دریاچه‌ای کوهستانی و زیبا را در کنار خود می‌بیند، بلکه مناطق جنگلی جذاب، یک صومعه تاریخی بر روی صخره‌ای بلند و بسیاری جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع را میزبانی می‌کند. از نظر هزینه نیز کلانگنفورت همچون دو گزینه‌ی دیگر، بسیار ارزان است و تنها هزینه‌ی رفت و آمد به این شهر است که گران در می‌آید.

عکس: finestayslovenia.com

 

کاوناس، لیتوانی

کاوناس یکی از شهرهای مهم هنری در قاره‌ی اروپاست. شهری ک به خاطر موسیقی، هنر و تئاترش معروف است و چندین فستیوال مختلف را در طول سال میزبانی می‌کند. در کل لیتوانی نیز از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر به حساب می‌آید اما بهتر است برای این که سفری مقرون به صرفه به کاوناس داشته باشید، در روزهایی غیر از فستیوال‌های هنری به این شهر بروید.  خیابان‌های سنگ فرش، خانه‌های قدیمی و زیبا، کانال آبی که به جذابیت‌های شهر می‌افزاید، موزه‌ها و گالری‌های هنری و بسیاری چیزهای دیگر هستند که باعث شده تا ما کاوناس را در لیست امروزمان قرار دهیم.

 

معتبرترین پاسپورت‌های دنیا

عکس: wanderlust.co.uk

 

ریگا، لاتویا

شاید تا الان اسم ریگا را هم نشنیده باشید اما کافی‌ست به عکس‌های این شهر تاریخی در لاتویا نگاه بندازید تا در مورد سفر به این شهر مطمئن شوید. ریگا در کرانه‌ی دریای بالتیک قرار گرفته و رودخانه داوگوا را نیز در کنار خود می‌بیند. یکی از چیزهایی که این شهر به آن معروف است، خانه‌های تاریخی ساخته شده از چوب و همچین کلیساهای متعددی است که از دوران قرون وسطا به جا مانده‌اند. فارغ از زیبایی‌های شهری و تاریخی، ریگا به کلاب‌های شبانه‌ و شب‌های شلوغ و شادش نیز معروف است.

عکس: traveller.ee

 

برات، آلبانی

آلبانی به مرور در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب در میان ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر است و البته اگر بخواهید یک شهر خاص در این کشور را برای سفر انتخاب کنید، حتما باید به سراغ برات بروید. از دور برات خیلی شبیه به ماسوله است. خانه‌های آن به صورت پلکانی ساخته شده و رودخانه‌ای زیبا، نمایی جذاب‌تر به این شهر کوهستانی بخشیده است. البته برات آسان‌ترین مقصد اروپایی برای سفر نیست اما مطمئنا از ارزان‌ترین‌هاست که شما را با وجهی دیگر از این قاره آشنا می‌کند.

عکس: invest-in-albania.org

 

براشوف، رومانی

براشوف در ترانسیلوانیا واقع شده، همان شهر محبوبی که ملت برای دیدن قصر دراکولا به آن‌جا می‌روند. البته حتی اگر به پایتخت رومانی یعنی بوخارست هم بروید، سفری نسبتا ارزان به نسبت پاریس، رم یا شهرهای آلمانی خواهید داشت، اما براشوف شهری متفاوت و بسیار ارزان برای سفر است که هزینه‌ی خیلی کمی در طول تعطیلات روی دستتان می‌گذارد. این شهر کوهستانی دارای طبیعتی شگفت انگیز بوده و البته چندین قلعه و بنای تاریخی نیز در خود دارد. همچنین شما می‌توانید به سراغ قصر دراکولا بروید و یا در مسیرهای طبیعت گردی، به گردش در میان مناطق کوهستانی و جنگلی بپردازید.

 

زیباترین رستورانهای دنیا

عکس: iturist.ro

 

سوفیا، بلغارستان

نه تنها بلغارستان از ارزان ترین کشورهای اروپا برای سفر است بلکه می‌توان تک تک شهرهای این کشور را نیز در این لیست قرار داد. مقاصد جذاب و زیادی در این کشور وجود دارد که برای سفر مناسب هستند اما سوفیا که تنها ۱۰ کیلومتر از پایتخ فرصت دارد، یک انتخاب جالب توجه محسوب می‌شود. این شهر در طول تابستان، منطقه‌ای سرسبز مملو از دیدنی‌های مختلف از جمله چند کلیسای بسیار قدیمی و زیبا بوده و در زمستان نیز دسترسی شما به چند ریزورت اسکی مهم در بلغارستان را ممکن می‌کند. به طول کلی سوفیا شهری ارزان و زیباست که همچون شهرهای مهم اروپایی، دارای مناطق شهری جذاب و طبیعت دلشنین است.

عکس: high-net-worth-immigration.com

 

ازمیر، ترکیه

البته در این که ترکیه را باید کشوری اروپایی محسوب کرد یا نه می‌توان بحث کرد اما در هر حال چون تور ترکیه بین ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار است، بد نیست مقصدی جذاب و البته ارزان در این کشور را هم به شما معرفی کنیم. ازمیر، بدون شک مقصدی مهم در ترکیه است اما به مراتب از سفر به استانبول یا آنتالیا ارزان‌تر در می‌آید و حتی اگر تور ترکیه به شهرهای ساحلی در طول تابستان را انتخاب کنید، هزینه‌ی بسیار بیشتری در مقایسه با سفر به ازمیر باید پرداخت نمایید. این شهر فوق‌العاده زیباست و در میان ترک‌های ترکیه، محبوبیت بالایی دارد.

عکس: skyticket.com

 

تفلیس، گرجستان

در صدر لیست ارزان‌ ترین کشورهای اروپایی برای سفر، باید تور گرجستان را قرار داد. کشوری در قفقاز که با کلیساهای تاریخی خود و طبیعت کوهستانی‌اش به شهرت رسیده و در تمامی طول سال، گردشگرانی از سراسر دنیا را جذب می‌کند. این کشور ارزان و پایتخت زیبایش، در طول فصول مختلف زیبایی خاص خودش را دارد. بهار و پاییز می‌توان به مناطق طبیعی سفر کرد، در تابستان، خود تفلیس جاذبه‌هایی دیدنی پیش روی شما می‌گذارد و زمستان‌ها نیز پیست‌های اسکی ارزان گرجستان در اختیار شما هستند.

عکس: travelcenter.uk

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران