بزرگ‌ترین مجسمه‌های دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
بزرگ‌ترین مجسمه‌های دنیا را بشناسید

وقتی صحبت از مجسمه‌های بزرگ به میان می‌آید، خیلی‌ها سریعا به یاد تندیس زیبای مسیح در ریو می‌افتند. اما واقعیت این است که این مجسمه حتی در لیست ۱۰ مجسمه بزرگ دنیا نیز قرار نگرفته است. مجسمه‌هایی که عموما تندیس‌هایی مذهبی از خدایان باستان یا اشخاص خاص تاریخ هستند. با ما همراه باشید با لیستی از این ۱۰ مجسمه‌ی بزرگی که در سفرهایتان به دور دنیا می‌توانید آن‌ها را ببینید.


۱- The Spring Temple Buddha، چین

این مجسمه‌ی بزرگ در شهر Zhaocun قرار گرفته و بلند‌تین مجسمه‌ی دنیا به حساب می‌آید. مجسمه‌ای که گویا بودا از داخل یک نیلوفر آبی بیرون آمده است. بنایی به بلندی ۱۲۸ متر که اکتبر سال ۲۰۰۸ ساخته شده و بر روی دو پایه قرار گرفته است. کل ساخت این پروژه ۵۵ میلیون دلار خرج روی دست دولت چین گذاشت، اما حالا گردشگران زیادی را به این بخش از چین می‌کشاند.

 

 معرفی و گشت و گذار در شهر نانجینگ چین

The Spring Temple


۲- The Laykyun Setkyar، میانمار

این مجسمه‌ی بسیار زیبا با ارتفاع ۱۲۷ متری، در دهکده‌ای به نام Khatakan Taung نزدیک به شهر مونیوا در میانمار واقع شده است. بنایی که در سال ۱۹۹۶ ساخت آن آغاز شد اما در نهایت سال ۲۰۰۸ ساخت آن به اتمام رسید. کسی که دستور ساخت این مجسمه‌ی بزرگ را داده بود، خود سال ۲۰۰۶ فوت کرد و در نهایت پایان کار آن را ندید.

 

The Laykyun Setkyar


۳- Ushiku Daibutu، ژاپن

این مجسمه‌ی غول پیکر و خاکستری رنگ، در اوشیکوی ژاپن واقع شده است و بلندی آن به ۱۲۰ متر می‌رسد. بنایی که با برنز ساخته شده و بازدید کنندگان می‌توان در بنا به ارتفاع ۸۵ متری رفته و از آن‌جا شهر و طبیعت اطراف را نظاره کنند.

 

 ۱۰ میراث جهانی محبوب یونسکو در دنیا را بشناسید

Ushiku Daibutu


۴- The Guanyin of the South Sea of Sanya، چین

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مجسمه‌های دنیا با ۱۰۸ متر ارتفاع در چین و در استان هاینان واقع شده است. بنایی که در ۶ سال ساخته شد و سل ۲۰۰۵ کامل گردید و جایی است که هزاران زائر بودا از ماکائو، تایوان، هنگ کنگ و خود چین به آن مراجعه می‌کنند و به عبادت در آن می‌پردازند.

 

The Guanyin of the South Sea


۵- مجسمه امپراطوران یوآن و هوانگ، چین

این مجسمه‌ها تندیسی از صورت‌های دو امپراطور از آخرین امپراطوران چین به حساب می‌آیند. مجسمه‌هایی با ۱۰۶ متر بلندی که بعد از ۲۰ سال ساخت آن در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید. بسیاری این دو امپراطور را سمبل‌هایی برای اقتصاد و سیاست می‌دانند و از این رو آن‌ها برای نقش بستن روی سنگ‌ها انتخاب گشته‌اند.

 

 جذاب‌ترین نقاط کمتر شناخته شده شانگهای 

مجسمه امپراطوران یان و هوانگ


۶- Sendai Daikannon، ژاپن

این مجسمه‌ی بزرگ نیز در سندایِ ژاپن واقع شده و ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. جدا از زیبایی‌های این مجسمه ۱۰۰ متری، آسانسوری در آن بنا شده تا بازدید کنندگان بتوانند از آن بالا رفته و در نقطه‌ای خاص، نمایی از اطراف را در آن بالا مشاهده کنند.

 

Sendai Daikannon


۷- Guishan Guanyin of the Thousand Hands and Eyes، چین

باز هم مجسمه‌ای دیگر آن هم مربوط به خدایی با هزاران دست. این بنای ۹۹ متری به رنگ طلا و در گانگشایِ چین قرار دارد. این بنا همچون خیلی از مجسمه‌های دیگری که در چین از الهگان و خدایان ساخته شده، موجود مورد نظر را از دل یک نیلوفر آبی مجسم می‌کند. زیر این بنا نیست نقش نگاری زیبا با جززیات فوق‌العاده‌ای قرار گرفته که دیدن آن نیز حتما در سفر به چین توصیه می‌شود.

 

 درباره گنجینه ارتش سفالین چین بیشتر بدانیم 

Guishan Guanyin of the Thousand


۸- مجسمه پیتر کبیر، مسکو

اگر با تور روسیه سفر می‌روید و در مسکو اقامت خواهید کرد، به هیچ وجه نباید دیدار از این مجسمه‌ی بزرگ و زیبای ۹۸ متری را از دست بدهید. آن هم وقتی مجسمه‌ پیتر کبیر در روخانه‌ی موسکوا و آن هم در مرکز شهر واقع شده است. این تندیس از برنز، مس و استیل ضد زنگ ساخته شده و وزن بسیار زیادی دارد.

 

مجسمه پیتر کبیر


۹- بودای بزرگ تایلند، تایلند

بزرگ‌ترین مجسمه‌ی بودا در تایلند با ارتفاع ۹۲ متر، نهمین مجسمه‌ی بزرگ در تمام دنیا به حساب می‌آید. تندیسی طلایی زیبا که ساخت آن از سال ۱۹۹۰ شروع شد اما اتمام کار تا ۲۰۰۸ به طول انجامید این مجسمه در آنگ تانگ واقع شده و با توجه به دسترسی راحت به آن، می‌توانید در سفر با تور تایلند سری به این منطقه زده و از این مجسمه‌ی غول پیکر دیدن کنید.

 

 ناخون راچاسیما بزرگ‌ترین استان تایلند 

بودای بزرگ تایلند


۱۰- The Grand Buddha، چیم

آخرین مجسمه‌ی لیست ما نیز در چین و نزدیک به کوه لانگشان بنا شده است. ۸۸ متر بلندی این بنا است و گفته می‌شود وزن آن به ۷۰۰ تن می‌رسد. بنایی که ساخت آن در سال ۱۹۹۶ شروع و در ۲۰۰۸ تمام شد و از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های این بخش از چین به حساب می‌آید.

 

The Grand Buddha

۲۹ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران