۱۰ عکس برتر سفر در سال ۲۰۱۸ از نگاه نشریه نشنال جئوگرافی

اطلاعات مفید
۱۰ عکس برتر سفر در سال ۲۰۱۸ از نگاه نشریه نشنال جئوگرافی

نشریه نشنال جئوگرافی به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های جهانگردی در جهان، هر ساله تعدادی از عکس‌های برتر حوضه سفر را اعلام می‌کند که امثال نیز از این قائده مستثنی نبوده. ما هم در پست امروز می‌خواهیم تعدادی از این عکس‌ها را به همراه مختصر توضیحاتی در مورد هر کدام لیست کنیم تا شما نیز از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

 


ژاپن


در این عکس شما زنی را در شمایل چوندارا یا همان دلقک ژاپنی می‌بینید که در جزیره‌ی اوکیناوا مشغول اجرای برنامه است. در توکیو و اوکیناوا فستیوال‌های زیادی به شکل‌های مختلف برگزار می‌شود و همیشه چونداراها بخشی از این فستیوال‌ها هستند که با لباس محلی در آن شرکت می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این فستیوال‌ها Eisa است که در اوکیناوا برگزار می‌شود.

 

 ۷ کلان شهر دنیا که شباهت زیادی به دبی دارند 

 

 

 ژاپن

 

 

آتشفشان ایجن در اندونزی


معدن کاران این بخش از اندونزی، هر روز مسافت ۹۰۰۰ پا کوه ایجن را زیر تاریکی دود این آتشفشان به بالا می‌روند تا در نهایت در فاصله  ۳۰۰۰ پا به عمق رفته و بتوانند سولفور یا همان "طلای شیطان" را استخراج کرده به شهر برگردانند. مسیر رفت این معدن‌کاران با ظرف‌های خالی بوده و برگشت را با تکه‌های بزرگ به وزن ۱۵۰ تا ۲۰۰ پوند به پایین ی‌آیند تا حدودا از این سفر ۵ دلار نصیبشان شود!

 

 

  اندونزی

 


 دورست در انگلستان


زمان نه چندان دور، عکس‌های هوایی از این منطقه منتشر شد که نشان از طرح‌هایی عجیب در مزارع می‌داد. خیلی‌های بر این باور بودند که سفینه‌های فضایی این طرح‌ها را به وجود آورده و حتی فرقه‌ای هم بر این بابت شکل گرفت که هنوز هم وجود دارند. در نهایت طرح انداختن در مزارع از آن موقع باب شد و حتی گردشگرانی نیز جذب این مکان می‌شوند و برای دیدنش به دورست می‌آیند.

 

 سفری رنگی‌ به زیباترین شهرهای پاستیلی دنیا

 

 

  انگلستان

 


بوسنی هرزگووین


در این عکس گله‌ی گوسفندی از مردمان دهکده لوکُمیر را می‌بینید که در کوهستان معروف Bjelašnica واقع شده است. این کوهستان درست در مرکز بوسنی و هرزگروین قرار گرفته و به واسطه همیشه برفی بودنش، این اسم به معنی "سفید" روی آن گذاشته شده است. Bjelašnica مرکز اسکی بسیار معروفی است که یک المپیک زمستانی را نیز به خود دیده است.

 

 

 بوسنی هرزگووین

 


هند و شرق تپه‌های خاسی


در این عکس شما دسته‌ای دانش‌آموز را می‌بنید که از روی یکی از پل‌های معروف به "زنده" در حال عبور هستند. این پل‌ها که درختان سبز و زنده آن‌ها را به این شکل نگه داشته‌اند، جا از زیبایی و مرموز بودن، بخشی مهم از راه‌های ارتباطی در مگالایای هند به حساب می‌آیند.

 

 بهترین شهرهای دنیا برای یک سفر به یادماندنی و دوستانه

 

 

هند 

 


آذربایجان


در این عکس شما سرعت ساخت و ساز برج‌های بلند و مدرن را در باکو می‌بینید که به واسطه سرازیر شدن پول‌های نفتی دریای خزر به این شهر به این شکل پیش می‌روند. این ساخت و ساز‌ها برای شکل گیری باکو به عنوان یک شهر گردشگرپذیر مهم در منطقه است و از این بابت تا این حد مورد توجه این نشریه قرار گرفته.

 

 

  آذربایجان

 


بلغارستان


یکی از رسومات زنان بوزورگارد در بلغارستان، برداشت گل‌ها از باغات رز با لباس‌های محلی است. در این فستیوال که در محلی به نام دره‌ی گل‌های رز برگزار می‌شود، زنان گردنبندهای گل تهیه کرده و آن‌ها را به مسافرانی که برای تماشا به این محل می‌آیند، هدیه می‌دهند.

 

 زیباترین و به‌ یادماندنی‌ترین منظره‌ی غروب آفتاب را در این شهرهای آسیایی تماشا کنید 

 

 

 بلغارستان

 


کرواسی


این عکس از بازار ماهی فروشان شهر ساحلی دوبرونیک گرفته شده و در آن آبزیان صید شده در یخ برای فروش قرار داده شده‌اند. بازار ماهی فروشان این شهر به صدف‌ها و میگوهای دریایی که در آن به فروش می‌رسند معروف بوده و از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی این کشور برای سفر محسوب می‌شود.

 

 

  کرواسی

 


ایتالیا


در این عکس شما جدا از نمای زیبایی از واتیکان، جیوانی سرا را می‌بینید که در روزهای شیفتش، ساعت ۵:۳۰ صبح درهای موزه را باز می‌کند. او در مورد این عکس جملات جالبی می‌گوید: " هر روز وقتی درهای کلیسا را باز می‌کند، رشته‌ای از احساسات در دلم زنده می‌شود. من به صورت نمادین کلید تاریخ مسیحیت و هنر را به دست دارم."

 

 شهرهایی که بسیاری آن‌ها را با پایتخت کشور اشتباه می‌گیرند! 

 

 

 ایتالیا

 


اکراین


بعد از پایان سال تحصیلی، محصلین پایتخت اکراین به میدان استقلال این شهر آمده تا در میان فواره‌های آبی این میدان پایان درس و مدرسه را جشن بگیرند. این میدان از جمله مراکز بسیار محبوب شهر در میان محلی‌ها و گردشگران است و تقریبا هر مسافری به کیف یکبار از این بخش شهر بازدید به عمل می‌آورد.

 

 

 اکراین

 

۰۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران