۷ کلان شهر دنیا که شباهت زیادی به دبی دارند

اطلاعات مفید
۷ کلان شهر دنیا که شباهت زیادی به دبی دارند

اگر قبلا با تور دبی سفر کرده باشید، می‌دانید که با کلان‌شهری مملو از ساختمان‌های بلند، مراکز مدرن و دیدنی‌هایی مواجهید که بخش اعظمی از آن به دست بشر ساخته شده‌اند. با این حال دبی به واسطه زیبایی‌های طبیعی خلیج فارس و چند بخش دیگرش بوده که توانسته در چنین بستری، همچین شهر زیبایی بسازد. شاید فکر کنید تنها دبی می‌تواند چنین مقصد گردشگری برای شما باشد که بتوانید در ساختمان‌های بسیار بلندش نمای شهر را ببینید، در چندین و چند مرکز خریدش بهترین‌ها را بخرید یا تا دلتان بخواهد به سراغ مراکز سرگرمی‌اش روید اما شهرهای دیگری نیز هستند که چنین قابلیتی دارند و ما در این مقاله می‌خواهیم به این شهرها اشاره کنیم.

 

ابوظبی

کمی آن‌طرف‌تر از دبی شهری واقع شده که در واقع پایتخت امارات متحده عربی است. شهری که از نظر نمای آن که مملو از ساختمان‌های سر به فلک کشیده در کنار دریاست، به هیچ وجه بی‌شباهت به دبی نیست و رفته رفته به عنوان یک مرکز گردشگری لاکچری در دنیا شناخته می‌شود. معماری مدرن، استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز و همچنین ساختاری که تنها برای سفرهای لوکس در نظر گرفته شده ابوظبی را به یک محل عالی برای چنین سفرهایی می‌سازد. اما مساجد زیبا و سفید این شهر عربی وجه تمایز آن با دبی است.

 

معرفی عجیب‌ترین و گرانقیمت‌ترین ساختمان‌های دبی

 

 

ابوظبی

 

 

دوحه

امارات در ساخت شهرهای نوظهور و مدرن تنها نیست و قطر سعی دارد خیلی زود دوحه را برای سفرها تفریحی در خلیج فارس، جایگزین دبی کند. شهری استثنایی که پول‌های نفت باعث شده تا با سرعتی باورنکردنی ساخت و ساز‌های آن پیش رود. دوحه نیز همچون دبی دارای ساختمان‌های بلند، نمای زیبای خلیج فارس و مراکز خرید متعدد است و در آن چند موزه‌ی بسیار زیبا و پارک‌های متنوع تفریحی و بازی دیده می‌شود. در کنار این‌ها باید به جزیره‌های کوچک لاکچری اطراف این شهر نیز اشاره کنیم که مراکزی بسیار پرطرفدار در میان شخصیت‌های مشهور محسوب می‌شوند.

 

 

دوحه

 

 

سنگاپور

هر آنقدر که سنگاپور با دبی متفاوت است، همانقدر نیز این دو شهر به هم شباهت دارند. آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های لوکس سنگاپور و مراکز خرید متعدد آن شما را به یاد دبی خواهد انداخت اما معابد و بخش‌های قدیمی شهر کاملا به شما یادآوری می‌کند که در جنوب شرق آسیا هستید نه در خاور میانه. باغ گیاه‌شناسی بی‌بدیل، انتخاب‌های بسیار متنوع در اقامت، رستوران‌ها و مراکز خرید، مراکز متعدد سرگرمی و گردش‌های آبی دلنشین، از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سفر به سنگاپور می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

 

۶ فعالیت جذاب برای گذراندن یک ماه‌عسل رویایی در سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

بانکوک

بانکوک شاید از بسیاری جهات بیشتر شبیه به دبی باشد تا سنگاپور و رفته رفته این شباهت بیشتر هم می‌شود. به غیر از تفاوت‌های فاحش فرهنگی، این شهر مملو از آسمان‌ خراش‌های بزرگ است که روز به روز به آن اضافه می‌شود، مراکز خرید لوکس، برندهای برتر جهان را به پایتخت تایلند کشانده و مردم برای تفریح و خوشگذرانی و خرید با تور تایلند به آن سفر می‌کنند. تقریبا تمام مواردی که مردم دبی را برای سفر انتخاب می‌کنند.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 

 

بانکوک

 

 

هنگ کنگ

وقتی هنوز هنگ کنگ به خاک چین برنگشته بود، عملا همان مسیری را طی می‌کرد که دبی در حال طی کردن آن است. ساخت‌ و سازهای پرتعداد، ایجاد مراکز تفریحی و خرید، شکل گیری جوی غربی و متمایز از دیگر نقاط کشور و در نهایت تبدیل شدن به یک شهر گردشگرپذیر که از همه جای دنیا برای بازدید از آن، سفری طولانی را متقبل می‌شوند. مسلمان یک شهر چینی تفاوت‌های بسیاری با دبی دارد، اما شباهت‌های ماهوی این دو شهر به هم حتمی است.

 

 

هنگ کنگ

 

 

سئول

سئول اما مسیری کاملا متفاوت را طی کرد، اما حالا جز بخش‌هایی که به عمد دست نخورده باقی مانده و شما هنوز می‌توانید حال و هوای این شهر شرقی را ببینید، در نهایت بخش عمده‌ای از پایتخت کره‌ی جنوبی به کلان‌شهری مملو از آسمان‌خراش‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد بدل شده است. این مسیر برای سئول بسیار آرام‌تر طی شد اما قبل از همه‌ی این‌ها نیز این شهر محلی بسیار پرطرفدار برای مسافرانی بود که می‌خواستند از شرق دور بازدید کنند.

 

 

سئول

 

 

پکن

نگذارید عکس‌های دیوار بزرگ یا شهر ممنوعه شما را گول بزند، آن‌هایی که با تور چین به پکن سفر کرده‌اند می‌دانند که این شهر مکانی شلوغ و مملو از ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده است. این روزها که پکن دروازه‌های اقتصادش را به روی جهان باز کرده، روز به روز به مراکز خرید و بازارهایش نیز اضافه می‌شود تا بیشتر از همیشه مقصد بسیاری از گردشگران باشد.

 

لیستی از فعالیت‌هایی که تنها درسفر به پکن می‌توانید تجربه کنید

 

 

پکن

۰۲ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران