در سفرهای تک‌نفره، چطور بهترین عکس‌ها را از خودمان بگیریم

اطلاعات مفید
در سفرهای تک‌نفره، چطور بهترین عکس‌ها را از خودمان بگیریم

اگر چه در ایران سفرهای تک‌نفره خیلی باب نیست، اما پیشنهاد می‌کنیم این شیوه سفر را نیز امتحان کنید تا با سلیقه خود پا به شهرهای متفاوت جهان بگذارید. نگران ثبت عکس‌های خود از این سفر نیز نباشید، با چند راهکار ساده می‌توانید بهترین عکس‌ها را از خود بگیرید.

 

بدانید که چه می‌خواهید
 بسیاری اشتباها بر این باورند که زیبایی صورت یا لباس مهم‌ترین رکن یک عکس خوب است یا منظره‌ای که پشت آن‌ها قرار دارد و نظری که دیگران در رابطه با عکس‌های ما می‌دهند.

 

 

عکاسی در سفر

 

 

اما ابتدا باید بدانیم خود ما چه آلبوم عکسی در انتها می‌خواهیم. دوست داریم در عکس‌ها چطور دیده شویم و چه مقدار از کادر را اشغال کرده باشیم. با یک تصمیم‌گیری کلی می‌توانید با خیال راحت‌تری عکسای کنید.

 

به عکس‌های دیگران نگاه کنید
 اینستاگرام و پینترست بهترین محل برای دیدن عکس‌های دیگران است. بسیاری از کسانی که دارای وبلاگ‌های معروف سفری هستند عموما تنها سفر می‌کنند و عکس‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. با دیدن عکس‌هایی که می‌پسندید و ایجاد خلاقیت می‌توانید بهترین عکس‌ها را داشته باشید.

 

 

عکاسی در سفر

 


 از به همراه بردن مونوپاد هراسی نداشته باشید
 از این نترسید که وقتی در خیابان‌های شهری جدید قدم بر می‌دارید توریست به نظر بیایید، خب شما توریست هستید! سفر کردن یکی از بهترین لذت‌های دنیاست که ثبت خاطراتش از بخش‌های جدایی‌ناپذیرش محسوب می‌شود.

 

 

مونوپاد در سفر

 

 

پس مونوپاد همراه ببرید و نگران این نباشید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند. مونوپادها با ایجاد فاصله بین شما و دوربین یا موبایل، امکان داشتن زاویه دید بیشتر و در نتیجه منظره گسترده‌تر را به شما می‌دهد.

 

در صورت امکان پایه دوربین همراه ببرید
 اگر می‌خواهید حرفه‌ای تر باشید، سه پایه دوربین را فراموش نکنید.  این ذهنیت اشتباه را از سر بیرون کنید که سه‌پایه‌ها سنگین و جاگیر هستند. مدل‌های مسافرتی بسیاری در بازار وجود دارد که بسیار سبکند (بعضا از مونوپاد هم سبک‌ترند) و به صورت تاشو جای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند.

 

 

تجهیزات عکاسی در سفر

 

 

از دیگران کمک بخواهید
 به عنوان کسی که بخش زیادی از زندگی‌ام را در شهری توریستی زندگی کردم، به شما این اطمینان را می‌دهد که درخواست کمک برای گرفتن عکس به هیچ وجه کار ناپسندی نیست و این اتفاق بیش از آن که فکر کنید برای مردم شهرهای توریستی می‌افتد.

 

 

عکاسی در سفر

 

چه در شهرهای توریستی ایران و چه در شهرهای خارجی، اکثر مردم خوشحال هم می‌شوند تا در ثبت زیبایی‌های شهرشان به شما کمک کنند و از شما عکس بگیرند.

 

تکرار
 قبل از اینکه عکس نهایی را بگیرید، یا از کسی بخواهید که عکسی از شما بگیرد، ابتدا چند عکس به صورت آزمایشی بگیرید تا از بهترین تنظیمات ممکن اطمینان حاصل کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت بهترین عکس‌ها در شرایط مختلف روز و شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشید.

 

 

عکاسی در سفر

 

 

به تنظیمات دوربین خود احاطه داشته باشید
 قبل از اینکه عازم سفر شوید، چه دوربین شما قطع کوچک باشد و چه DSLR، حتما به تنظیمات و شیوه عکاسی با آن آشنایی کامل پیدا کنید. برای مثال عکسای پیاپی یکی از بهترین مودهای دوربین‌هاست که در مواقع جنب و جوش به شدت به کار شما خواهد آمد.

 

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی در سفر

 

یا حالت‌های مختلف برای نور روز یا نور مصنوعی. به طور کلی بهتر است با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی برای سفر می‌کنید، قبلش هزینه اندکی برای تعلیم موارد پایه عکاسی نیز کنید.

 

GoPro بخرید
 تمام تجهیزات سفر به یک سمت، خریدن یک GoPro می‌تواند از بسیاری جهات شما را در ثبت خاطرات خود، به شیوه‌ای جدید کمک کند. گرفتن‌ عکس‌های خاص در شرایط مختلف چیزی نیست که بتوان بدون این دوربین جذاب تجربه کرد. اما قبل از خرید حتما مدل‌های مختلف را بررسی کنید تا اینکه به چیزی که واقعا به آن احتیاج دارید برسید.

 

 

گپرو برای عکاسی در سفر

۲۲ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران