بهترین سفرهای ریلی جهان در سال ۲۰۲۲

اطلاعات مفید
بهترین سفرهای ریلی جهان در سال ۲۰۲۲

بسیاری سفرهای ریلی را زمان‌بر، بعضا گران و مربوط به گذشته می‌دانند که دیگر کسی به سراغشان نمی‌رود. اما سفر کردن با قطار، تجربه‌ای کاملا متفاوت از سفرهای دیگر است و بعضی اوقات خود، دلیلی برای پا گذاشتن در مسیری خاص به شمار می‌رود. در نوشته‌ای که امروز برایتان آماده کرده‌ایم، به ۱۴ سفر ریلی خاص و جالب در جهان می‌پردازیم که از بهترین‌ها به شمار می‌روند و اگر امکان تجربه‌ی آن‌ها را داشتید، حتما باید به سراغشان بروید.

 

هفت ستاره در کیوشو (Seven Stars in Kyushu) | ژاپن

خیلی از آن‌ها که پا به این قطار گذاشته‌اند، آن را بهترین می‌دانند. قطاری که از تخت‌ها تا پارکت چوبی کف و هر بخشی جزییاتی در دکورش، توسط هنرمندان ژاپنی و با دست ساخته شده و تجربه‌ای منحصر به فرد و ویژه را برایتان به همراه خواهد داشت. سفر چهار روزه‌ای که در این مسیر طی خواهید کرد، به دور جزیره‌ی کیوشو بوده و در چند نقطه‌ی خاص که جاذبه‌های مهم این جزیره محسوب می‌شوند، توقف می‌کنید. مناطقی که شما را به دنیای کلاسیک ژاپن و زیبایی‌های طبیعی این کشور خواهند برد.

راکی مانتینیر (Rocky Mountaineer) |  آمریکای شمالی

سواری بر قطاری با سقف شیشه‌ای که در یکی از زیباترین مسیرهای کوهستانی پیش می‌رود، چیزی نیست که خاطره‌اش خیچ گاه از یادتان برود. سفری دراماتیک که از ونکور، بریتیش کلمبیا، بانف و آلبرتا گذشته و در طول مسیر امکان بازدید از بعضی نقاط نمادین این منطقه را برایتان ممکن خواهد کرد. از سال ۱۹۹۰ که این مسیر ریلی افتتاح شده تا الان، بیش از ۲ میلیون نفر در این قطارهای لوکس و زیبا مسافر بوده‌اند و به این ترتیب، راکی مانتینیر به بزرگ‌ترین مسیر ویژه و خصوصی در جهان بدل شده است.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

گان (The Ghan) | استرالیا

کار ساخت این مسیر ریلی در سال ۱۹۲۹ به پایان رسید و درست از قلب قاره می‌گذشت. مسیری که از آدلاید در جنوب آغاز می‌شد و به داروین در شمال ختم می‌گشت. اما چیزی که حالا در آن‌جا تجربه خواهید کرد، قطرای خواهد بود که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و در طول سه روز سفری که با آن انجام می‌دهید، فعالیت‌های مختلفی را در طبیعت استرالیا نیز به انجام خواهید رساند. این مسیر از جاهای خاص و متنوعی از استرالیا گذر کرده و چشم‌اندازهای مختلف و زیبایی از این کشور را مشاهده می‌کنید.

بلموند بریتیش پولمان (Belmond British Pullman) |  بریتانیا

کافی‌ست در نظر بگیرید که در بلموند بریتیش پولمان سوار قطارهایی می‌شود که در سال‌های ۱۹۵۰ توسط ویس اندرسون طراحی شده و شامل دو کوپه کاملا خصوصی و امکانات بسیار جذاب در محیطی دیدنی می‌شود. این قطار مسیر خود را از لندن آغاز کرده و سپس به دشت‌های سبز  انگلستان و شهرهایی همچون کامبریج، یورک و کانتربوری رفته و به لندن باز می‌گردد. در طول راه، می‌توانید درخواست تور قطار را کرده و به بخش‌های مختلف از جمله موتور بروید.

 

زیباترین سواحل جهان

بلموند ایسترن و اورینتال اکسپرس (Belmond Eastern & Oriental Express) | جنوب شرق آسیا

این قطار زیبا و لوکس از سنگاپور به سمت بانکوک و برعکس حرکت کرده و دارای یک دکور کلاسیک و زیبای چوبی بوده که در مبلمان و تخت‌هایش از ابریشم استفاده شده است. خیلی از بخش‌های این قطار داستان خاصی دارند. مثلا کابین بار، بار آفرینی یک کلاب جاز معروف از سال‌های ۱۹۲۰ است یا در بخش‌هایی از رستوران از ظروف نقره استفاده می‌شود. اما شاید برای آن‌هایی که تور تایلند یا سفر به جنوب شرق آسیا را دارند، رفتن به این مسیر، یک تجربه درخشان و فراموش نشدنی باشد.

قصری بر روی چرخ (Palace on Wheels) | هند

یکی از روش‌هایی که می‌توانید در تور هند به دیدن زیبایی‌هایی این کشور بروید، سوار شدن بر روی این قطار شاهانه است که همچون هتلی ۵ ستاره اما در حال حرکت، شما را به دیدن شهرهای زیبای هند همچون دهلی، راجستان و آگرا برده و تورهای خصوصی برای بازدید از جاذبه‌های مهمی همچون تاج محلی را نیز برای مهمانان خود برپا می‌کند. در طول مسیر نیز غذاهای محلی با کیفیتی استثنایی برایتان سرو می‌شود و تمامی امکانات رفاهی نیز در این قصر متحرک، برایتان مهیا خواهد بود.

غررو، رُوو ریل آفریقا (The Pride of Africa Rovos Rail) | آفریقا

این مسیر ریلی حدود ۳۴ است که در آفریقا فعالیت می‌کند و ماجراجویی شما در آن‌جا، حتی قبل از سوار شدن بر قطار شروع می‌شود. در پرِتوریا شما قبل از سوار شدن به قطار، در لانژ اختصاص و زیبای ایستگاه اقامت داشته و با بهترین نوشیدنی‌ها ازتان پذیرایی می‌شود. خود قطار اقامتگی لوکس و زیبا با پنجره‌های بزرگ است که طبیعت چشم نواز آفریقا را برایتان به تصویر خواهد کشید. همچنین در طول مسیر، تورهای مختلف خصوصی از طرف قطار برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و حتی شرکت در سافاری برایتان برگزار خواهد شد تا خاطره‌ای ماندگار از حضور در آفریقا را برای خود به ثبت برسانید.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

اِل ترانسکانتابریکو گران لوجو (El Transcantabrico Gran Lujo) | اسپانیا

سفر کردن در این قطار لاکچری در طول کامینو دِ سانتیاگو یکی از بهترین تجربه‌های شما از سفر به اروپا را برایتان فراهم خواهد کرد. قطاری که از دل بهترین و زیباترین مناطق اسپانیا گذشته و طبیعت این کشور را برایتان به تصویر می‌کشد. در طول این مسیر نیز، شما با تورهای اختصاصی به محل‌های مختلف از جمله غارهای ما قبل تاریخ، موزه گوگنهایم در بیلبائو و خیلی جاهای دیگر برده خواهید شد و در طول راه نیز امکان سفارش غذاهای اروپایی خوشمزه را در رستوران قطار دارید.

بلموند رویال اسکاتزمن (Belmond Royal Scotsman) |  اسکاتلند

این قطار از یک جهات با دیگر انتخاب‌های ما متفاوت است. قطاری که تنها ۲۴ نفر گنجایش داشته و در مسیری نسبتا کوتاه در اسکاتلند حرکت کرده و از ادینبورگ به بلندی‌های اسکاتلند می‌رود و در طول راه، زیباترین چشم‌اندازها از این کشور را برایتان به نمایش گذاشته و به پارک ملی کارینگورمز نیز می‌رود. این قطار دارای یک واگن اختصاصی اسپا بوده، رستوران بسیار خوبی در خود دارد و همه چیز به شکلی لوکس و جذاب برای مسارفان تهیه دیده شده است.

بلموند آدئان اکسپلورر (Belmond Andean Explorer) |  آفریقای جنوبی

برای آن‌هایی که زمان کافی در آفریقا ندارند اما می‌خواهند یک مسیر ریلی جذاب را تجربه کنند، بلموند آدئان اکسپلورر انتخابی عالی برایشان به حساب می‌آید. این قطار بین آرِکویپا و کوسکو حرکت کرده و کل سفر شما دو شب به طول خواهد کشید. ظرفیت این قطار ۴۸ نفر است و از نظر امکانات و دکور وسواس خاصی در آن به کار گفته شده تا جایی که پتوهای استفاده شده در آن، از پشم آلپاکا بوده و از بهترین چوب برای مبلمان و کفپوش آن استفاده شده. قطار نیز از زیباترین مسیرها گذر می‌کند و مناظری فوق‌العاده دیدنی از آفریقا را به نمایش می‌گذارد.

 

زیباترین پارک‌های ملی جهان را بشناسید

اینکا ریل (Inca Rail) | آمریکای جنوبی

اگر به دیدن موچو پیچو علاقه دارید، یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از این محل، سوار شدن بر کابین‌های فرست کلس قطارهای لاکچری اینکا ریل بوده که بعید است قطاری دیگر در آمریکای جنوبی، تجربه‌ای جذاب‌تر از آن را برایتان به همراه خواهد داشت. وقتی وارد این قطار می‌شوید، می‌توانید از غذاهای فوق‌العاده رستوران آن‌جا چیزی بخورید، در مسیر از "دره‌ی مقدس" بازدید کرده، به موسیقی زنده گوش کنید و  حتی در بخش روباز قطار کمی بنشینیدو از آب و هوای جذاب آمریکای جنوبی لذت ببرید.

بلموند هیرام بینگهام (Belmond Hiram Bingham) | آریکای جنوبی

این قطار به نام کاوشگر آمریکایی که موچو پیچو را در سال ۱۹۱۱ کشف کرد، اسم گذاری شده و یک مسیر ریلی رفت و برگشت است که از پوروی آغاز شده و همچون مسیر قبلی به دریه مقدس و موچو پیچو می‌رود. کابین‌های متنوعی برای این قطار در نظر گرفته که شامل کابینی با سقف شیشه‌ای و مبلمان برای تماشای منظره (مخصوصا شب‌ها)، کابین رستوران لاکچری، کابین موسیقی زنده و ... می‌شود. این قطار در عین لوکس بودن، سفری مفرح و عالی را در آمریکای جنوبی برایتان رقم خواهد زد.

 

معرفی زیباترین سواحل آسیا

گلدن ایگل ترنس سایبرین اکسپرس (Golden Eagle Trans-Siberian Express) | روسیه

تور روسیه شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و شگفتی‌ها خواهد برد اما این مسیر ریلی بسیار معروف، واقعا چیز دیگری است. قطاری جذاب و منحصر به فرد که شما را به سیبری خواهد برد، از پایتخت مغولستان عبور می‌دهد، امکان بازدید از دریاچه‌ی دیدنی بایکال را به شما خواهد داد و سفری فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. کابین‌های اقامتی هتل، در کلاس هتل‌های ۵ ستاره لاکچری قرار می‌‌گیرد و امکانات بسیار خوبی به مهمانانش ارائه خواهد کرد.

ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس (Venice Simplon-Orient-Express) | اروپا

سال‌های سال است که از دهه ۳۰ میلادی، این قطار زیبا و لاکچری، در مسیری استثنایی پیش رفته و در اروپا به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین سفرها با قطار شناخته می‌شود. این قطار کلاسیک و زیبا امکاناتی عالی را برایتان به همراه داشته و خدمتکاران، همه چیز را برایتان مهیا می‌کنند. مسیر قطار نیز از ایتالیا، دهکده‌های فرانسوی و کوه‌های سوییس می‌گذرد و روز و شب مناظری بی‌نظیر از پنجره‌هایش برایتان به نمایش می‌گذارد. ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس از دیرباز سفری برای افراد ثروتمند بوده و هنوز هم جزو سفرهای پرهزینه‌ی ریلی در اروپا به حساب می‌آید اما از طرفی، با این هزینه، همه چیز برای تجربه‌ای منحصر به فرد در قاره‌ی سبز، برایتان مهیا می‌شود.

 

پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

۲۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران