سفر با هواپیما

جاذبه‌های گردشگری
سفر با هواپیما

همچون هر محیط عمومی دیگری، سوار شدن به هواپیما نیز آداب و رسوم خود را دارد. خیلی از باید ها و نباید های سفر با هواپیما کاملا مشخص هستند زیرا همان قوانین عمومی رعایت حقوق شهروندی دیگران است. اما یک سری نکات نیز هستند که حتما باید در طول مسیر به آن‌ها توجه داشته باشید. نکاتی که سعی کرده‌ایم در این نوشته به آن‌ها بپردازیم.

 

نکاتی که قبل از حضور در فرودگاه باید به فکرشان باشید

فرض بر این که شما با بهترین آژانس مسافرتی برای مقصد خود، سفر می‌کنید، بسیاری از مسائل همچون ویزا یا چیزهایی از این قبیل، از قبل برای شما انجام می‌شود. با این حال قبل از این‌ که به سراغ باید ها و نباید های سفر با هواپیما با  هواپیما برویم، ابتدا بهتر است از نکاتی که پیش از عظیمت به فرودگاه باید به آن‌ها دقت کنیم، صحبت کنیم. مهم نیست قرار است در تور خارجی شرکت کنید یا در تور داخلی به دیدن یکی از شهرهای کشورمان بروید. همراه داشتن وسایل مورد نیاز در طول سفر، جا نگذاشتن مدارک هویتی، زود رسیدن به فرودگاه و نکاتی از این دست، جزو این دسته به حساب می‌آیند. حتما به نکاتی که آژانس‌ مسافرتی به شما می‌گوید نیز اعتنا کنزد تا سفری بی‌دردسر را تجربه نمایید.

عکس از: cntraveler.com

 

فضای بار داخل هواپیما

یکی  آداب مسافرت هوایی و یا بهتر است بگوییم از باید ها و نباید های سفر با هواپیما ، رعایت حقوق دیگران است. شما بعد از ورود به هواپیما، تنها اجازه دارید تا از فضای بالای سر خود استفاده کنید. در بعضی از موارد، افرادی چمدان یا کیف دستی خود را در جلوی هواپیما می‌گذارند یا این که با بردن بار اضافی، فضای بیشتری از آن چه در اختیارشان قرار داده شده استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که قوانین فرودگاه به شما این اجازه را می‌دهد تا یک ساک دستی بالای سر خود گذاشته و یک وسیله‌ی شخصی زیر صندلی قرار دهید.

 

۱۲ گالری هنرهای مدرن برتر جهان

عکس : travelandleisure.com

 

به نکات امنیتی پرواز گوش فرا دهید

هر چقدر هم که نکات امنیتی پرواز را از قبل شنیده‌اید، باز هم بهتر است به نکاتی که مهماندار قبل از پرواز به آن‌ها اشاره می‌کند گوش کنید. فراموش نکنید که همیشه امکان به وجود آمدن اتفاق وجود دارد و بهتر است از قبل برای آن آماده باشید.

لباس مناسب بپوشید

همیشه نمی‌توانید به طور حتم بدانید که فضای داخل هواپیما چطور خواهد بود. پس اگر قرار است لباس گرم بپوشید، لباسی به تن کنید که به راحتی بتوانید آن را از تن در بیاورید. انتخاب لباس مناسب نیز، همیشه جزو باید ها و نباید های سفر با هواپیما به حساب می‌آید، مسلما شما نمی‌خواهید آن مسافری باشید که لباس پف دار می‌پوشد و هر بار که بخواهد آن را در بیاورد یا بپوشد، مسافرین بقل دستی خود را آزار دهد. اگر نگران سرما هستید، بد نیست یک پتوی مسافرتی سبک همراه داشته باشید، مخصوصا اگر قرار است در پروازهای طولانی شرکت کنید.

عکس: the-sun.com

 

احترام به مهماندار و گوش دادن به حرف‌های آن‌ها

از همان لحظه‌ای که وارد هواپیما می‌شوید، این مهماندار است که از شما استقبال کرده، نکات ایمنی را به شما گوشزد می‌کند و همچنین ازتان پذیرایی خواهد کرد. جدا آداب معاشرت، باید ها و نباید های سفر با هواپیما برخورد مناسب با مهماندار، باید این را در نظر بگیرید که در مواقع لزوم، مهمانداران نکات ایمنی را به شما گوشزد کرده و باید آن‌ها را رعایت کنید.

سر و صدای اضافی نکنید

این مهم مخصوصا در پروازهایی که در شب انجام می‌شود، بسیار مهم است. اگر می‌خواهید به موسیقی گوش کنید یا روی گوشی‌های خود فیلم ببینید یا بازی کنید، حتما باید با خودتان هدفون همراه ببرید. از بلند صحبت کردن با همراهان خود پرهیز کنید و در مجموع سعی نمایید تا سر و صدای اضافی نکنید تا مزاحم دیگر مسافران نشوید. البته تحمل مشکلات و سر و صدای دیگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصا وقتی کودکان کوچک دچار مشکل می‌شوند، باید با صبوری این قضیه را از سر بگذرانید و دیگران را در طول مسیر سرزنش نکنید.

 

خواستنی‌ترین سوغات‌های کشورهای جهان

عکس: metro.co.uk

 

هر دو دسته صندلی برای شما نیست

یکی از آزاردهنده‌ترین کارهایی که در طول پرواز مسافران ممکن است ناخواسته انجام دهند، استفاده از هر دو دسته طرفین صندلی در پروازهای اکنومی است. باید بدانید که هر یک از این دسته‌ها برای یکی از صندلی‌هاست و تنها استفاده از یکی از آن‌ها جزوی از باید ها و نباید های سفر با هواپیما به حساب می‌آید. البته اگر از پروازهای بیزینس یا فرست کلاس استفاده می‌کنید، مسلما چنین مشکلی نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای دانستن تفاوت پرواز بیزنس و فرست کلاس سری به مقاله تفاوت کلاس‌های اکونومی، بیزنس و فرست در هواپیما چیست؟ بزنید.

غذاهای مناسب برای پرواز انتخاب نمایید

اگر پذیرایی زمان پرواز برایتان کافی نیست، حتما بهتر است که با خود غذا و نوشیدنی به داخل کابین ببرید. اما مطمئن شوید که غذای شما بوی زیادی ندارد یا این که مثل چیپس و پفک، سر و صدای زیادی به همراه نخواهد داشت. همچنین اگر از سردرد یا گوش دردهای ناشی از ارتفاع رنج می‌برید، بد نیست با خود آدامس همراه داشته باشید و در طول بلند شدن هواپیما و موقع نشستن، آدامس بجوید.

عکس: cnbc.com

 

از در آوردن کفش‌های خود خودداری کنید

یکی دیگر از چیزهایی که خیلی‌ها در هواپیما رعایت نمی‌کنند، در آوردن کفش‌هاست. به هیچ وجه این کار را نکنید چون حتی ممکن است مهماندار به شما تذکر دهد.

آب زیاد بنوشید

یکی دیگر از باید ها و نباید های سفر با هواپیما، نوشیدن مقدار زیادی آب است. اگر در هواپیما در گلوی خود احساس خشکی کردید، همه را گردن خوراکی‌های که خورده‌اید نندازد. کابین‌های هواپیما عموما از رطوبت کمی برخوردارند و بهتر است که حتما با نوشیدن آب زیاد، این مشکل را برطرف کنید. گفته می‌شود به ازای هر پرواز چند ساعته، بهتر است حداقل نیم لیتر آب بنوسید. نوشیدن این مقدار آب در نهایت باعث می‌شود که سرحال و شاداب به مقصد برسید و در همان شروع سفر، با سردرد کار خود را آغاز نکنید.

عکس: nypost.com

 

صورت خود را لمس نکنید

بعد از داستان‌های کرونا، این مهم بیش از قبل جدی گرفته می‌شود. اما با توجه به این که تعداد زیادی از مسافران قبل از شما در همین صندلی نشسته‌اند، بهتر است بعد از لمس صندلی و دسته صندلی و درها، به صورت خود دست نزنید. البته پیشنهاد ما این است که حتما ضد عفونی کننده دست هم داشته باشید تا خیالتان راحت باشد.

پیاده شدن از هواپیما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های باید ها و نباید های سفر با هواپیما، بخش پیاده شدن است. فراموش نکنید که نشستن هواپیما به معنی پایان کار هواپیما نیست و تا زمانی که چراغ کمربند روشن است، باید کمربند خود را بسته نگه دارید. همچنین تنها زمانی برای پیاده شدن از هواپیما اقدام کنید که درها باز شده و مهماندار اعلام می‌کند، بلند شدن پیش از موعد و شلوغ کردن راهرو هیچ کمکی به شما برای سریع‌تر پیاده شدن نخواهد کرد و تنها باعث آزار دیگران می‌شود. در نهایت این را هم در نظر بگیرید که ابتدا باید ردیف‌های جلویی پیاده شده و منتظر بمانید تا نوبت به شما برسد.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

عکس: newsweek.com

 

باید ها و نباید های سفر با هواپیما همراه کودکان

یکی از اولین چیزهایی که در این مورد باید در نظر بگیرید این است که اگر همراه نوزاد سفر می‌کنید، از قبل می‌توانید اطلاع داده تا صندلی مناسب برای کودک شما در پرواز در نظر گرفته شود. قبلا درباره صبر مسافرین در صورت سر و صدا کردن بچه گفتیم، اما از طرفی والدین نیز نباید بچه های خود را بیش از حد آزاد بگذارند تا مزاحم دیگر مسافران شوند. نکته آخر این که اگر دیدی نوزاد شما بیش از حد پریشان است، این مهم را با مهماندار در میان بگذارید. با توجه به آموزش‌های مهمانداران، گاهی روش‌هایی برای آرام کردن بچه‌ها دارند یا حداقل از مشکل با خبر هستند.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

عکس : travelandleisure.com

 

۱۳ آبان ۱۴۰۲

نظرات کاربران