فرق هتل ALL و UALL چیست؟

جاذبه‌های گردشگری
فرق هتل ALL و UALL چیست؟

با رشد توریسم در کشورهای مختلف، تعاریف جدیدی به این صنعت وارد شد و هتل‌ها و مراکز توریستی و تفریحی، با ارائه خدمات جدید، هر کدام به نوبه خود سعی در جذب مشتریان بیشتر داشتند. یکی از این موارد، خدماتی به نام آل اینکلوسیو (ALL) است که توسط بعضی هتل‌ها ارائه می‌شوند. در نوشته‌ی امروزمان در مقتدرسیر تابان، هم درباره ویژگی‌های این گونه خدمات خواهیم گفت و هم به بررسی فرق هتل ALL و UALL می‌پردازیم.

 

هتل آل اینکلوسیو چیست؟

در صفحه تور خارجی در بعضی از مسیرها، کنار اسم هتل‌ها، احتمالا با واژه‌ی ALL برخورد کرده‌اید. اما خدمات ALL یا آل اینکلوسیو دقیا به چه معناست؟ در این گونه هتل‌ها، شما با پرداخت هزینه‌ای که برای اقامت در هتل می‌پردازید، می‌توانید سه وعده غذایی، میان وعده و نوشیدنی‌های راگیان میل کنید و دیگر نیازی به پرداخت پول بیشتر نخواهید داشت. حتی بعضی از تفریحات و خدماتی که در هتل ارائه می‌شوند نیز شامل این خدمات شده و آن‌ها نیز به صورت رایگان در اختیارتان خواهند گرفت. برای مثال شما می‌توانید، هر زمان از روز که خواستید از میان وعده‌های در نظر گرفته شده، نوشیدنی‌های گرم و سرد و یا استخر مجموعه استفاده کنید.

اغلب هتل‌های ALL هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره هستند که با رستوران‌های مختلف، محیطی بزرگ و امکانات متنوع از مشتریان خود میزبانی می‌کنند.  البته محدودیت‌هایی در هتل‌های ALL وجود دارد که آن‌ها را در هتل‌های UALL مشاهده نمی‌کنید ...

عکس: hotels.com

 

هتل اولترا آل اینکلوسیو چیست؟

تمام تعاریفی که درباره هتل‌های ALL گفتیم، در مورد هتل‌های UALL نیز صدق می‌کند. این هتل‌ها اغلب اوقات، اقامتگاه‌های لوکس و ۵ ستاره هستند و اقامتی فوق‌العاده عالی با خیالی راحت را برایتان رقم می‌زنند. چطور؟ خب استفاده از تمامی سرویس‌ها، بارها، رستوران‌ها و کافه‌های این هتل‌ها برای مهمانانشان رایگان بوده و همه‌ی هزینه‌های آن‌ها در همان قیمت اتاق لحاظ شده است و هیچ محدودیتی برای صرف غذا، میان وعده و نوشیدنی وجود ندارد و این مهم‌ترین فرق هتل ALL و UALL است. البته هتل‌های اولترا آل اینکلوسیو عموما از نظر امکانات و خدمات، در درجه بهتری از هتل‌های ALL قرار می‌گیرند و عموما مجموعه‌هایی نسبتا لاکچری هستند.

 

با هتل‌های رباتی جهان آشنا شوید

عکس: travelandleisure.com

 

با این حساب، هزینه‌‌هایی که برای چنین هتل‌هایی پرداخت می‌کنید، در نهایت برایتان به صرفه خواهد بود. مخصوصا اگر به شهرهای ساحلی بروید، می‌توانید از تجهیزات مختلف بازی‌های آبی نیز استفاده نمایید. بسیاری از هتل‌ها در تور آنتالیا، به صورت UALL ارائه شده و دارای سواحل اختصاصی، چندین رستوران و بار، مرکز اسپا و سلامتی و تجهیزات کامل برای انجام ورزش‌های آبی هستند که تمامی آن‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرند. با این حال حتی ممکن است در هتل‌های UALL نیز بعضی از خدمات خاص رایگان نباشند. برای مثال، ممکن است استفاده از تجهیزات مرکز اسپا رایگان بوده اما برای خود ماساژ نیاز داشته باشید که مبلغی را هزینه کنید. اما معمولا هر چه در خدمات هتل‌های UALL می‌بینید، رایگان هستند .

عکس : capturetheatlas.com

 

شباهت و فرق هتل ALL و UALL در چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، اصلی‌ترین شباهت میان هتل‌های ALL و UALL در خدماتی است که ارائه می‌کنند است. وقتی تمامی امکانات هتل به رایگان در اختیار شما باشد و بتوانید از خدماتی با کیفیت در هتلی لوکس بهره ببرید، مسلما سفری مفرح‌تر و با خیالی راحت را از سر خواهید گذراند. همچنین امکانات تفریحی نیز بدون مشکل در ختیارتان قرار می‌گیرد و به این ترتریب می‌توانید، تفریحات مختلف را هم در سواحل این گونه هتل‌ها یا در سالن‌هایی که برایتان تدارک دیده‌اند استفاده نمایید.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

عکس: beaches.com

 

اما مهم‌ترین فرق هتل ALL و UALL در محدودیت‌‌هایی است که در مورد هتل‌های ALL وجود دارد. برای مثال، در این گونه هتل‌ها، چند رستوران وجود دارد که یکی دو مورد آن‌ها تمام وعده‌های غذایی را به صورت رایگان به مهمانان ارائه می‌کنند اما برای دیگر رستوران‌ها محدودیت‌هایی در دفعاتی که می‌توانید در آن‌جاها غذا بخورید وجود دارد. این رستوران‌ها عموما شامل رستوران‌های لوکس و خاص می‌شوند. یا این که یک سری امکانات تفریحی در لیست خدمات ALL وجود ندارد.

همچنین هتل‌های UALL عموما مجموعه‌های اقامتی لوکس‌تر و گران‌تری هستند و در عوض امکانات و خدمات بهتری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند و همچنین این خدمات به صورت ۲۴ ساعته است و در مدتی خاص از روز محدود نمی‌شود. در مجموع اما هم هتل‌های ALL و هم هتل‌هایی UALL هر دو انتخابی عالی برای سفرهای‌های تفریحی به حساب می‌آیند. مخصوصا اگر به صورت خانوادگی یا جمع دوستانه به سفرهای خارجی می‌روید، می‌توانید روزهایی شاید و بدون دغدغه را در چنین‌ هتل‌هایی تجربه نمایید.

عکس: tripadvisor.com

 

نکاتی که درباره هتل‌های ALL و UALL باید بدانید

در کنار تمام توضیحاتی که در باره فرق هتل ALL و UALL و امکانات معمول این هتل‌ها گفتیم، یک سری نکات هم هست که حتما باید پیش از رزرو این هتل‌ها، آن‌ها را نیز برایتان لیست نماییم:

  • در هنگام خرید تور اگر پکیج‌ هتل‌های ALL یا UALL را انتخاب کنید، همچون رزرو تور به صورت شخصی، تمامی امکانات هتل به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود. می‌توانید با شماره‌های پایین سایت تماس گرفته و در گفتگو با کارشناسان مقتدرسیر تابان از خدمات هتل‌های ذکر شده در پکیج تورها آگاهی پیدا کنید.
  • عموما هتل‌های ALL و UALL در شهرهای ساحلی واقع شده‌اند اما هستند هتل‌های دیگری که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند.
  • همان‌طور که گفتیم، هتل‌های این چنینی عموما ۴ یا ۵ ستاره هستند و هزینه اقامت در آن‌ها بالاست. پس انتظار قیمت‌های پایین برای چنین اتاق‌هایی را نداشته باشید.
  • در بررسی امکانات هتل‌های ALL و UALL ، جدا از رستوران‌ها و بارهای هتل، به امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه نیز دقت نمایید. مسلما گزینه‌هایی که دارای امکانت تفریحی متنوع هستند، بیشتر توصیه می‌شوند، مخصوصا اگر همراه خانواده و فرزندانتان به سفر می‌روید.

دسته‌بندی‌های دیگر هتل‌ها

جدا از فرق هتل ALL و UALL، دسته بندی‌های دیگری نیز برای هتل‌ها وجود دارد که بهتر است با آن‌ها نیز آشنایی پیدا کنید. این دسته بندی‌ها را می‌توانید در کنار نام هتل‌هایی که در پکیج تورهای مقتدرسیر تابان لیست‌ شده‌اند، دیده و با آشنایی کامل با خدماتشان آن‌ها را انتخاب نمایید.

  • OR :OR مخفف عبارت Only Room است و در این حالت، تنها اتاق در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و صبحانه یا هیچ خدمات دیگری به صورت رایگان به او داده نخواهد شد.
  • BB: این نوع خدمات، شایع‌ترین نوع اجاره هتل است. BB مخفف عبارت Bed and Breakfast است که شامل اتاق و صبحانه رایگان بوده اما خدمات دیگری به صورت رایگان به مهمان ارائه نمی‌شود.
  • HB :HB مخفف عبارت Half Board بوده که مسافر در کنار اتاق و صبحانه، یکی از وعده‌های نهار و شام را نیز هر روز به صورت رایگان دریافت خواهد کرد. در بعضی از هتل‌های HB انتخاب این وعده با مهمان است اما همیشه این طور نیست.
  • FB: نزدیک‌ترین حالت به هتل‌های ALL، خدمات FB یا Full board است که در کنار اتاق، سه وعده غذایی در رستوران‌های مشخص شده به صورت رایگان برای مسافر سرو می‌شود. تفاوت این گزینه با هتل‌های ALL دیگر خدمات هتل و همچنین بارها هستند که در خدمات Full board رایگان نیستند و باید برای آن‌ها، هزینه‌ای جداگانه پرداخت نمایید.

 

۱‍۸ هتل دارای تم‌های خاص در دنیا

عکس: usatoday.com

 

مقاصد محبوب ایرانیان که به ارائه هتل‌های ALL و UALL می‌پردازند

توضیحات درباره فرق هتل ALL و UALL  تمام شد و حالا موقع انتخاب مقصد مناسب برای اقامت در چنین هتل‌هایی است. اگر قصد رفتن به تور استانبول را داشته باشید، می‌بینید که در میان هتل‌های این شهر، به ندرت اقامتگاهی را پیدا خواهید کرد که به صورت آل اینکلوسیو ارئه شود. در واقع شهرهای زیادی در دنیا نیستند که هتل‌های متعددی با چنین خدماتی داشته باشند. اما در میان مقاصد محبوب ایرانی‌ها، شهرهای ساحلی ترکیه مثل آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم، گزینه‌های زیادی را پیش روی شما می‌گذارند. یونان هم از جمله کشورهایی است که در مناطق ساحلی‌اش، هتل‌های ALL و UALL زیاد پیدا خواهید کرد. در کشورهای اروپایی نیز شهرهای ساحلی اسپانیا و ایتالیا، گزینه‌های خوبی به این منظور به حساب می‌آیند.

عکس: tripadvisor.com

۱۳ آبان ۱۴۰۲

نظرات کاربران