لوکیشن های عکاسی در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
لوکیشن های عکاسی در ترکیه

این روزها ترکیه موفق شده در سایه جاذبه‌های گردشگری و نقاط توریستی بسیار زیبای خود در لیست برترین مقاصد برای سفر اغلب افراد در سرتاسر دنیا قرار بگیرد. به طوری که در قدم به قدم این کشور زیبا می‌توان مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای گشت و گذار پیدا کرد. به خصوص اگر به دنبال لوکیشن‌هایی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی هستید این مقصد گردشگری قطعا انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. از آنجایی که گشتن تمامی مناطق ترکیه نیاز به زمان و هزینه بسیار زیاد دارد ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برترین لوکیشن های عکاسی در ترکیه بیاندازیم. پس اگر شما نیز صفحه‌ای فعال در اینستاگرام دارید توصیه می‌کنیم حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

برترین لوکیشن ‌های عکاسی در ترکیه؛ استانبول

وقتی صحبت از سفر به ترکیه می‌شود، تور استانبول به عنوان اولین گزینه به ذهن‌ها می‌رسد. چرا که این کلان شهر از موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی برخوردار بوده و از لحاظ استراتژیکی اهمیت بالایی در این کشور دارد. همچنین این منطقه در طول تاریخ به عنوان پایتخت ترکیه نقش مهمی را ایفا کرده و جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است. از جمله جاهای دیدنی استانبول که به خصوص برای گرفتن عکس های اینستاگرامی در استانبول پرطرفدار هستند، عبارتند از: 

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد با معماری باشکوه و زیبایی که دارد یکی از برترین لوکیشن‌ها برای عکاسی در استانبول است. این مسجد دارای مناره‌های زیبا و کاشی‌کاری به رنگ آبی داشته و می‌توان تصاویر آن را در پشت زمینه بسیاری از کارت پستال‌های استانبول مشاهده کرد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: timesofindia.indiatimes.com

 

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه بنایی تاریخی و پراهمیت در استانبول است که در دوران امپراتوری بیزانس به جا مانده و امروزه عظمت و زیبایی بی‌نظیرش آن را به مکانی دوست داشتنی برای عکاسی تبدیل کرده است و بدون شک یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در ترکیه است.

 

سوغات استانبول چیست؟

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: nytimes.com

 

کاخ دلما باغچه

اگر علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی با نشانه‌هایی از معماری دوران عثمانی در تور استانبول هستید، کاخ دلما باغچه قطعا مورد پسند شما خواهد بود. این جاذبه زیبا و دیدنی در منطقه بسفر استانبول قرار گرفته و علاوه بر معماری با فضای زیبای خود نیز به عکس‌های شما را جلوه ویژه خواهد داد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: ticketlens.com

 

کاخ توپکاپی

مورد بعدی از کاخ‌های باشکوه عثمانی که امروزه به مکانی پرطرفدار برای گرفتن عکس های اینستاگرامی در استانبول تبدیل شده، کاخ توپکاپی است. این مکان با حیاطی بزرگ و نمایی بسیار زیبا شما را مبهوت خود کرده و قطعا در گرفتن عکس‌های خاص و زیبا نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: lonelyplanet.com

 

برج گالاتا

بدون شک یکی از نمادین‌ترین مکان‌هایی که در تور استانبول باید از آن بازدید کنید، برج گالاتا است. محوطه پایین و همچنین نقطه بالایی این برج برای گرفتن عکس های اینستاگرامی در استانبول و حتی یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در ترکیه بوده و توصیه می‌کنیم هرگز رفتن به آنجا را بدون دوربین عکاسی خود در این سفر فراموش نکنید.

 

راهنمای کامل سفر زمینی به استانبول

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: bigguybigworld.com

 

کافی شاپ سوفلور

یکی ازلوکیشن های عکاسی در ترکیه که این روزها جوانان تمایل زیادی به عکاسی در آن دارند، کافه‌ها هستند. Suflör Café دقیقا جایی است که مخصوص عکاسی طراحی شده و شما می‌توانید در حین استراحت و سفارش نوشیدنی دلخواه خود عکس‌های زیبایی را برای صفحه اینستاگرام خود بگیرید. کل این فضا به صورت دو بعدی طراحی شده و حس خاص بودن را به شما خواهد داد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: blog.sosyopix.com

 

برترین لوکیشن ‌های عکاسی در ترکیه؛ آنتالیا

از دیگر تورهای پرفروش ترکیه، تور آنتالیا است. به طوری که وقتی صحبت از سفر به یک شهر ساحلی و خوش منظره در ترکیه می‌شود آنتالیا به عنوان اولین گزینه به ذهن‌ می‌رسد. همین موضوع باعث شده نتوانیم از اشاره به چند لوکیشن زیبا و دیدنی در آنتالیا برای عکاسی چشم‌پوشی کنیم. از جمله جذاب‌ترین این لوکیشن‌ها در جاهای دیدنی آنتالیا عبارتند از:

آبشارهای آنتالیا

طبیعت آنتالیا از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوریکه از جمله نقاط عطف در طبیعت آنتالیا می‌توان به آبشارهای آن اشاره کرد. آبشارهای دودن، کورشونلو و آبشار ماناوگات از جمله خیره کننده‌ترین این مکان‌ها هستند که فرصت عکاسی‌های زیبایی را به شما خواهند داد.

 

حمل و نقل در مارماریس

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: tripadvisor.com

 

شهرهای باستانی آنتالیا

همیشه عکاسی در مکانی تاریخی ایده جذابی بوده و می‌تواند لایک‌های بسیاری را در اینستاگرام از آن خود کند. بر خلاف تصور بسیاری از گردشگران در تور آنتالیا، این شهر نیز دارای مکان‌های تاریخی دیدنی و از بهترین لوکیشن های عکاسی در ترکیه است که از مهم‌ترین آن‌‌ها می‌توان به شهرهای باستانی این منطقه اشاره کرد. شهر باستانی سیده آنتالیا، شهر باستانی افسوس آنتالیا و شهر باستانی آسپندوس می‌توان اشاره کرد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: itinari.com

 

شهر قدیمی آنتالیا

مورد بعدی از لوکیشن های عکاسی در ترکیه که در آنتالیا قرار دارد می‌توان به شهر آنتالیا اشاره کرد. این منطقه دارای حال و هوایی دوست داشتنی برای توریست‌ها بوده و بارزترین بخش آن دروازه هادریان است که تاریخ ساخت آن به دوران امپراتوری روم برمی‌گردد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: planetofhotels.com

 

رستوران نمو آنتالیا

همان طور که گفته شد عکاسی در رستوران‌ها و کافه‌ها همیشه ایده جذابی برای عکاسان بوده است. یکی از پرمخاطب‌ترین این مکان‌ها که در تور آنتالیا فرصت رفتن به آن را خواهید داشت، رستوران نمو (Nemo) نام دارد. این رستوران در پارک Land of Legends قرار گرفته و فرصت خوردن غذایی به یادماندنی در کنار تماشای کوسه‌ها و دیگر آبزیان زیبا را از پشت آکواریوم بزرگ می‌دهد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: tripadvisor.com

 

برترین لوکیشن ‌های عکاسی در ترکیه؛ بدروم

اگر به دنبال یک سفر لاکچری و ساحلی در ترکیه هستید، تور بدروم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر که بیش از ۶۰ ساحل یاقوتی را در خود جای داده مکانی عالی برای تفریحات آبی، تفریحات شبانه، خرید و ... در سفر با تور ترکیه است. البته که این منطقه نیز در لیست برترین لوکیشن های عکاسی در ترکیه قرار گرفته و شما سوژه‌های بسیار زیبایی برای عکاسی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دوستان و آشنایان خود در صفحه اینستاگرام خواهید داشت. از جمله جذاب‌ترین این سوژه‌ها عبارتند از:

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی بدروم با بافت زیبا و باستانی خود به شما این امکان را خواهد داد تا عکس‌هایی به زیبایی کارت پستال بگیرید. اغلب کوچه‌های این منطقه از شهر باریک بوده و مملو از درختانی با گل‌های یاسی و ساختمان‌های قدیمی سفید رنگ هستند که فضایی بسیار زیبا و جذاب برای عکاسی را ایجاد کرده‌اند. همچنین در قدم به قدم آن شاهد دستفروش‌هایی خواهید بود که می‌توانند سوژه عکاسی شما باشند.

 

بهترین کلبه‌های اجاره‌ای در ترکیه

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: thenationalnews.com

 

قلعه بستانی سنت پیتر

از دیگر لوکیشن های عکاسی در ترکیه که در شهر بدروم قرار دارد، می‌توان به قلعه باستانی سنت پیتر اشاره کرد. این بنای تاریخی که به قرن ۱۵ام تعلق دارد امروزه به عنوان یک موزه جذاب و دیدنی درهای خود را به روی گردشگران باز کرده که بهتر است از آن در این سفر بازدید کرده و عکس‌های زیبایی برای صفحه اینستاگرام خود بگیرید.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: franks-travelbox.com

 

آسیاب‌های بادی معروف بدروم

مورد بعدی از مکان‌هایب که می‌توانید عکس‌های زیبایی برای اینستاگرام خود در آن ثبت کنید، آسیاب بادی‌های بدروم هستند. این آسیاب‌ها با نمای سنگی سفید و بزرگ خود که قدمتی بیش از ۳۰۰ ساله دارند قطعا حس و حال خاص و متفاوتی به عکس‌های شما خواهند داد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: antaliy.com

 

رستوران ملنجیک بالیک بدروم

رستوران Melengic Balik از دیگر مکان‌هایی است که به عنوان لوکیشن های عکاسی در ترکیه واقع در شهر بدروم شناخته می‌شود. این رستوران دارای محیطی بسیار زیبا، دلنشین و رنگارنگ است که با موقعیت ساحلی خود امکان لذت بردن از چشم‌انداز زیبای ساحل را حین خوردن غذا فراهم می‌کند. شما می‌توانید از میز شام زیبای خود در کنار منظره‌ای از غروب خورشید در این رستوران عکس گرفته و آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای رفتن به این رستوران باید خود را به روستای Gümüşlük در حوالی بدروم برسانید. اینجا یکی از بهترین رستوران‌های بدروم است.

 

بهترین مسیرهای پیاده روی کاپادوکیا

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: restaurantguru.com

 

خلیج بیتز

خلیج Bitez در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از بدروم قرار گرفته و با سواحل زیبا و شنی خود به رنگ سفید و آب زلال و نیلگون خود مکانی محبوب برای عکاسی است. علاوه بر عکاسی می‌توانید در این منطقه آبتنی کرده و یا در امتداد ساحل به پیاده‌روی بپردازید.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: 1001beach.com

 

پاموکاله

هر چند پاموکاله در فاصله تقریبا ۴ ساعته از بدروم قرار دارد اما نمی‌توان از آوردن نام آن در لیست برترین لوکیشن‌های برای عکاسی در ترکیه چشم‌پوشی کرد. این مکان توریستی با استخرهای سفید رنگ خود شناخته می‌شود که در نتیجه رسوب آب در طول سال‌ها شکل گرفته و مکانی رویایی برای استفاده از آب گرم و منظره زیبای اطراف است که مشابه آن را در هیچ جایی پیدا نخواهید کرد.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: wikipedia.org

 

برترین لوکیشن ‌های عکاسی در ترکیه؛ ازمیر

علاوه بر تور آنتالیا، تور استانبول و بدروم سفر با تور ازمیر نیز توانسته این روزها مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار بگیرد. ازمیر نیز شهری ساحلی بوده که در امتداد دریای اژه و خلیج ازمیر قرار دارد. این شهری به مروارید دریای اژه شهرت داشته و شک نکنید که در کنار لحظات بسیار خوش و به یادماندنی از سفر به آن فرصت گرفتن عکس‌های بی‌نظیری را نیز خواهید داشت. از جمله جذاب‌ترین مکان‌های عکاسی در ازمیر برای به اشتراک گذاشتن در صفحه اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برج ساعت ازمیر

برج ساعت که به نمادی از ازمیر تبدیل شده با ارتفاعی در حدود ۲۵ متر سوژه‌ای زیبا برای عکاسی در سفر به این شهر است که مورد توجه اغلب گردشگران قرار دارد. شما می‌توانید در پایین این برج ایستاده و عکس‌های پرسپکتیوی از آن بگیرید. همچنین می‌توانید به بالای آن رفته و با پشت زمینه‌ای از منظره زیبای ازمیر جذابیت عکس‌های خود را دوچندان کنید.

 

راهنمای کامل غواصی در ترکیه

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: planetofhotels.com

 

بهشت پرندگان ازمیر

بهشت پرندگان مکانی محبوب و البته زیبا در ازمیر است که گونه‌های متنوع از انواع پرندگان می‌توانند سوژه عکاسی شما باشند. این مکان مساحتی در حدود ۸۰۰۰ هکتار داشته و حدود ۲۸۸ گونه پرنده را در خود جای داده است. از فلامینگوهای زیبا گرفته تا انوع بسیار زیادی از پرندگان را در این مکان مشاهده کرده و عکس‌های زیبایی با آن‌ها خواهید گرفت.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: dailysabah.com

 

منطقه آلسانجاق

در میان لوکیشن های عکاسی در ترکیه، منطقه آلسانجاق (Alsancak) واقع در ازمیر نیز قرار دارد که هم در ساعات روز و هم در ساعات شب زیبا بوده و در هر زمانی جذابیت خاص خود را دارد. این منطقه دارای خیابان‌های زیبا و میادین تزیین شده است که قطعا فرصت گرفتن عکس‌های خوبی را در آن خواهید داشت.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: dokay.com.tr

 

روستای شیرینجه

شیرینجه نام روستایی قدیمی در محدوده ازمیر است که با فضایی بسیار خاص توانسته به سوژه عکاسان اینستاگرامی در تور ترکیه تبدیل شود. از خانه‌های روستایی گرفته تا ساکنان مهربان و درختان انبوه هرگز شما را از رفتن به روستای شیرینجه ترکیه پشیمان نخواهند کرد.

 

آنتالیا یا استانبول را برای اولین سفر به ترکیه انتخاب کنیم؟

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: tripadvisor.com

 

لوکیشن های عکاسی در ترکیه، کاپادوکیا

در نهایت نیز با اشاره به سفر با تور کاپادوکیا (Cappadocia) مقاله خود را به اتمام می‌رسانیم. کاپادوکیا که هر بخش آن سوژه‌ای جداگانه برای گرفتن عکس‌های زیبا در ترکیه است هر گردشگری را شیفته خود خواهد کرد. امروزه پرمخاطب‌ترین عکس‌های کاپادوکیا مربوط به بالن‌های رنگارنگ معلق در هوا هستند که دلیل اصلی سفر بسیاری از توریست‌ها از سرتاسر دنیا به آن شده‌اند. به طوری که هر روز صبح ۱۰۰ الی ۲۰۰ بالن به آسمان فرستاده شده و در صورت تمایل خود شما نیز می‌توانید سوار بر آنها شده و از ارتفاعات کاپادوکیا به تماشای شهر پرداخته و عکس‌های زیبایی را از خود به یادگار بگذارید.

لوکیشن های عکاسی در ترکیه

عکس: dailysabah.com

 

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 28 شهریور 1402)

نظرات کاربران