آشنایی با بخش‌های مختلف دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
آشنایی با بخش‌های مختلف دهلی

دهلی به عنوان پایتخت کشور هند سالانه با سیل غظیم گردشگران روبرو می‌شود. اما به دلیل وسعت بسیار زیاد این شهر گشت و گزار درون آن برای بسیاری از توریست‌ها دشوار و سردرگم‌کننده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا قبل از سفر با تور هند و بازدید از شهر دهلی با جغرافیا و بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. به منظور آشنایی با بخش‌بندی‌های شهر دهلی شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی بخش‌های مختلف دهلی

شهر دهلی بعد از بمبئی پرجمعیت‌ترین شهر هند به شمار می‌رود. این شهر به دلیل تاریخ غنی و مساحت بسیار بزرگی که دارد جاذبه‌های گردشگری و جذاب متعددی را در خود جای داده است. اگر دوست دارید تا بدون گم شدن در دهلی به گشت و گزاری به یادماندنی در آن بپردازید بهتر است با مناطق مختلف این شهر آشنا شوید. طبق بخش‌بندی‌، دهلی به ۹ منطقه جداگانه تقسیم می‌شود. این ۹ منطقه عبارتند از:

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

دهلی شرقی (East Delhi)

به دلیل وجود رودخانه یامونا (Yamuna River) از میان شهر، دهلی به دو قسمت تقسیم می‌شود. در نتیجه بخش قرار گرفته در سمت شرق رودخانه را دهلی شرقی می‌نامند. این قسمت دارای مناطق مسکونی، تجاری و رستوران‌های بسیار لوکس و مدرنی می‌باشد. پس اگر به دنبال رستوران‌های لاکچری و شیک هستید حتما به یکی از محله‌های دهلی شرقی بروید و غذاهای لذیذ هندی و بین‌المللی را در محیطی شیک و مدرن نوش جان کنید.

 

دهلی جنوبی (South Delhi)

دهلی جنوبی به عنوان یکی از بخش‌های باکلاس شهر دهلی شناخته می‌شود. به طوری که اغلب افراد ثروتمند شهر در این بخش زندگی می‌کنند. علاوه بر آن دهلی جنوبی از امکانات آسایشی بیشتری برخوردار است. همچنین برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دهلی از جمله پورانا کیلا (قلعه سرخ)، قطب منار، آرامگاه همایون، چاتارپور ماندیر، بنای لوتوس، باغ لودی و کالیندی کونج در این قسمت قرار دارند.

 

دهلی غربی (West Delhi)

قسمت غربی رودخانه یامونا به نام دهلی غربی شناخته می‌شود. اغلب مراکز اداری و سیاسی شهر در این بخش قرار دارند. به همین دلیل از لحاظ مدیریت شهری جز مناطق مهم محسوب می‌شود. از طرفی دیگر دهلی غربی دسترسی آسانی به اغلب نقاط شهر داشته و توریست‌ها می‌توانند به آسانی از هتل خود به بخش‌های دیگر شهر بروند. همین موضوع سبب شده تا هتل‌های متعددی در این قسمت تاسیس شوند. از جمله بهترین هتل‌های دهلی واقع در دهلی غربی می‌توان هتل حیات رجنسی (the Hyatt Regency)، هتل آشوک (Ashok Hotel) و هتل تاج پالاس (Taj Palace Hotel) را نام برد.

 

دهلی جنوب غربی (South West Delhi)

دهلی جنوب غربی برای توریست‌های شهر اهمیت زیادی دارد. چرا که دهلی دارای دو فرودگاه با نام‌های فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی و فرودگاه دهلی است؛ که هر دو این فرودگاه‌ها در قسمت جنوب غربی شهر قرار گرفته‌اند. پس برای اینکه مسیر فرودگاه را در پیش بگیرید باید به سمت جنوب غربی دهلی حرکت کنید. علاوه بر آن این منطقه حدود ۸۸ روستا را در خود جای داده است.

 

نکاتی برای اولین سفر به دهلی

 

دهلی شمالی (North Delhi)

نمی‌توان به شهر دهلی سفر کرد اما وارد بخش شمالی آن نشد. چرا که اکثر جاذبه‌های گردشگری شهر در دهلی شمالی قرار گرفته‌اند. چند مورد از این مکان‌های توریستی و گردشگری عبارتند از: مسجد جامع دهلی، قلعه سرخ، ترمینال اتوبوس‌های ورودی، آزادپورماندی و دانشگاه دهلی. گفته می‌شود که این بخش از جمله قدیمی‌ترین قسمت‌های دهلی است. وجود دانشکاه دهلی و چندین دانشگاه دیگر در آن سبب شده تا اغلب بومیان آن را با نام منطقه دانشگاه نیز بشناسند. علاوه بر آن چند مورد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مهم شهر نیز در این قسمت واقع شده‌اند.

 

دهلی شمال شرقی (North East Delhi)

تقریبا مساحتی به اندازه ۶۰ کیلومتر مربع از شهر دهلی تحت عنوان دهلی شمال شرقی شناخته می‌شود. این قسمت برای بومیان شهر مهم بوده اما جاذبه گردشگری معروفی در آن وجود ندارد. به همین دلیل گذر توریست‌ها کمتر به این قسمت شهر می‌خورد.

 

دهلی نو (New Delhi)

مهم‌ترین قسمت از شهر، دهلی نو نام دارد. زیرا این قسمت مرکز اصلی شهر بوده و آن را پایتخت هندوستان می‌دانند. علاوه بر آن مهم‌ترین مکان‌های تاریخی و سیاسی شهر در این قسمت واقع شده‌اند. به دلیل اهمیت این منطقه در سال‌های گذشته اغلب افراد این شهر را با دو قسمت دهلی نو و دهلی قدیم می‌شناختند. چند مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین بناهای قرار گرفته در دهلی نو عبارتند از: ساختمان جانتار مانتار، ساختمان مشهور پارلمان هند با باغ زیبای مغولی، کاخ بهیکاجی کاما.

 

معرفی بهترین هاستل‌های دهلی

 

دهلی شمال غربی (North West Delhi)

اگر علاقه بسیار زیادی به خرید کردن دارید توصیه می‌کنیم که در سفر خود به دهلی مسیر دهلی شمال غربی را در پیش بگیرید. چرا که در این بخش مراکز خرید متعدد و لوکس بسیاری قرار گرفته است. همچنین به دلیل وجود محله‌های مدرن و پیشرفته اغلب بومیان دوست دارند تا در این قسمت از شهر زندگی کنند.

 

دهلی مرکزی (Central Delhi)

نهمین و آخرین مورد از بخش‌های شهر دهلی، دهلی مرکزی نام دارد. این قسمت از نظر بسیاری از گردشگران زیبا‌ترین قسمت شهر است. همچنین از لحاظ تاریخی نیز بسیار غنی بوده و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی را در خود جای داده است. چند مورد از این مکان‌های دیدنی واقع در دهلی مرکزی می‌توان به مسجد جامع و مسجد سانهری، مراکز خرید و بازارهای گوناگون، بزرگترین مرکز نمایشگاهی دهلی و ایستگاه قطار نظام الدین اشاره کرد.

۰۹ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران