نکاتی برای اولین سفر به دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
نکاتی برای اولین سفر به دهلی

دهلی شهری به شدت شلوغ و پرهیاهو است که جاذبه‌ها و موارد فرهنگی زیادی برای کاوش دارد. این ویژگی می‌تواند چاقوی دو لبه باشد که اگر ندانید با آن چه کنید کاملا بر کیفیت سفر شما تاثیر می‌گذارد. همیشه سفر به جایی آن هم برای بار اول چالش برانگیز است زیرا هیچ چیزی درباره شرایط و فضای آن نمی‌دانید. چیزهای زیادی وجود دارد که باید در سفر با تور هند به دهلی بدانید تا سفر بی‌نقصی را تجربه کنید.

 

به جای فصل موسمی زمستان از دهلی دیدن کنید

بهترین ماه‌ها برای بازدید از دهلی نوامبر تا مارس است، به ویژه برای افرادی که تاب تحمل آفتاب سوزان، رطوبت و یا جاده‌های پر از آب دهلی را ندارند. زمستان‌های دهلی آب و هوایی به شدت دلپذیر و شگفت انگیز دارد که صبح‌ها در ایده‌آل ترین وضعیت خود قرار می‌گیرد. حتما به کافه The Singing Tree که یک چایخانه شگفت انگیز با انواع چای‌ها و قهوه‌ها در منطقه پارک چیترنجان در دهلی جنوبی است بروید و از نسیم صبحگاهی زمستان‌های دهلی با مقداری چای خولاد والی (چای داغ که در فنجان های سفالی دست ساز سرو می شود) لذت ببرید.

آب بطری بنوشید

آب لوله کشی در دهلی مناسب برای نوشیدن از منبع به طور مستقیم نیست، مگر اینکه مهمان کسی باشید که دستگاه تصفیه آب داشته باشد. بنابراین فقط آب بطری ونوشیدنی‌های سرو در بارها و رستوران‌ها را بنوشید. همچنین هرگز از غریبه‌ها آب نگیرید و همینطور نوشیدنی‌تان را جایی رها نکنید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر دچار مشکل و درد معده نشوید.

 

سفر به هند و بازدید از قلعه سرخ، یادگار نمادین دهلی

با نرم افزارهای سفر یا کارت مترو صرفه جویی کنید

متروی دهلی راهی آسان و ارزان برای گشت و گذار در شهر است که کارت‌های مترو سفر را حتی راحت تر هم کرده‌اند. در هر ایستگاهی با ۲۰۰ روپیه (۳.۱۴ دلار) در دسترس هستند، ۵۰ روپیه (۰.۷۹ دلار) در هنگام بازگشت کارت قابل استرداد است. حداقل ارزش شارژ ۲۰۰ روپیه است و هزینه کرایه‌ها ۱۰ تا ۵۰ روپیه است. نکته دیگر این که متروها معمولا در ساعات کاری شلوغ هستند، بنابراین بهترین زمان سوار شدن ساعت ۱۲ تا ۴:۳۰ عصر و ۸-۱۱ شب است. به علاوه اگر قصد سفر با تاکسی را دارید، خدمات تاکسی آنلاین مانند اولا و اوبر را انتخاب کنید که قیمت‌ها از قبل مشخص شده و جزئیات سفر اشتراک گذاری می‌شود.

اولین هتلی که دیدید را رزرو نکنید

برای این که اقامتی مطلوب داشته باشید هر جایی که دیدید را انتخاب نکنید تا در آن بمانید. برخی مناطق معتبر در دهلی هستند که برای اقامت تضمین شده هستند مثلا منطقه Paharganj یک گزینه امتحان شده و واقعی برای اقامت در دهلی است. به علاوه شما می‌توانید گزینه های مناطق شیک مانند دهلی جنوبی که قیمت مناسبی برای امکانات رفاهی ارائه می‌دهند را هم بررسی کنید.

 

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

گزینه‌های خرید را بررسی کنید

قانون شماره یک خرید و چانه زنی در دهلی این است که گزینه‌های خرید را بشناسید، بنابراین وقت بگذارید و ببینید فروشندگان دیگر که تنها ده قدم آن طرف‌تر هستند چه چیزی ارائه می‌دهند. نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که گاهی اوقات توریست‌ها مورد سواستفاده کاسبان محلی قرار می‌گیرند. بنابراین بهترین راه برای مقابله با این شرایط استفاده از فنون چانه زنی است که در کنار صرفه جویی بودجه سرگرم کننده هم هست. اگر اهل چانه زنی هستید بازار ساروجینی نگار، چاندای چووک، جانپا و بازار GK M Block جاهایی هستند که باید بروید.

چند عبارت مفید بیاموزید

در کلانشهرها معمولا تفاوت زبانی آزاردهنده نخواهد بود زیرا تا حدودی افراد به انگلیسی آشنایی دارند با این همه دانستن عبارات ضروری هم خالی از اشکال نیست.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

سرویس بهداشتی

در هند هر سرویسی مجهز به دستمال توالت نیست به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما با خودتان مقداری دستمال همراه ببرید. اگرچه تلاش شده تا سرویس‌های بهداشتی عمومی ارتقا یابد اما اگر نظر ما را بپرسید می‌گوییم برای سرویس بهداشتی بهتر است وقتی به رستوران می‌روید از آن استفاده کنید.

بیرون غذا خوردن

بیرون غذا خوردن در دهلی تجربه‌ای است که همه باید داشته باشند. از غذاهای خیابانی که می‌توانید در طول روز با بودجه ۱۲۰۰ روپیه (۱۸.۸۵ دلار) در روز کمتر تا وعده های غذایی با هزینه‌ای در حدود ۱۲۰۰ روپیه برای هر نفر، دهلی غذاهای خوبی برای گزینه‌های مختلف بودجه و هم برای سرگرمی ارائه می‌دهد.

 

جذاب‌ترین محله‌های دهلی را بشناسید

سعی نکنید همه چیز را در یک روز ببینید

مناطق و بازارهای عمده‌ای را که می‌خواهید بازدید کنید، تقسیم کنید و هر روز یکی را جستجو کنید. سعی کنید در طول بازدید هم لذت ببرید و هم استراحت داشته باشید. به احتمال زیاد، همه چیز در شهری به شلوغی دهلی بر روی برنامه پیش نخواهد رفت، بنابراین خود را سازگار کرده و همراه با جریان پیش بروید.

۰۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران