کارهایی که بهتر است در سفر به هند انجام ندهید

اطلاعات مفید
کارهایی که بهتر است در سفر به هند انجام ندهید

با تور هند به یکی از زیباترین مناطق دنیا سفر می‌کنید که در فهرست سفر هر شیفته‌ی سفری وجود دارد. سفر به هند با توجه به گستره‌ی فرهنگی که دارد، تجربه‌ای از رنگ‌ها، قومیت‌ها، ادیان و حتی طعم‌های متنوع است. مردمی با پیشینه‌ی تاریخی غنی که از میهمانانشان به گرمی استقبال می‌کنند و برای آشنایی آنها با این فرهنگ فستیوال‌های هندی برگزار می‌کنند!

اما همین تفاوت فرهنگ‌ها ممکن است در اولین سفر به این کشور کمی برایتان دردسرساز شود. بسیاری از رفتارهای معمول که ممکن است شما در کشورتان انجام دهید آنجا ناپسند به نظر بیاید. البته در تمام کشورها این معقوله به همین ترتیب است، پس تصمیم گرفتیم بعضی موارد جالب را برای شما در این پست لیست کنیم.


۱- از سوال‌های خیلی خصوصی ناراحت نشوید
بسیاری از مردم هند برای ارتباط بیشتر ممکن است سوال‌هایی خیلی خصوصی از روابط خصوصی گرفته تا میزان درآمد ماهیانه‌تان از شما بپرسند. اگر چه ممکن است برای شما عجیب و در بعضی موارد فضولی بیش از حد به نظر برسد، اما از نظر مردم این خطه برای گرمای بیشتر روابط پرسیده می‌شود.

۲- خیلی از پاهایتان استفاده نکنید!
یکی از موراد ناپسند در فرهنگ هند اشاره کردن به چیز یا دور کردن چیزی به وسیله پاست. برای مثال اگر جعبه‌ای را خواستید هل دهید، حتما از دست‌هایتان استفاده کنید. مهم‌تر از همه اینکه به هیچ وجه پاهایتان را موقع نشستن روی میز قرار ندهید. اگر چه اینکار در همه جا ناپسند محسوب می‌شود، اما در هند بی‌احترامی بزرگی‌ست. نکته دیگر که ما ایرانی‌ها خیلی با آن مشکلی نداریم، در آوردم کفش‌ها در خانه و یا محل‌های عبادت است.

۳- از بحث‌های سیاسی و مذهبی دوری کنید
با اینکه ممکن است در همه جا بحث‌های سیاسی و مذهبی را بشنوید، اما با توجه به تفاوت عقیده شدید در بین مردم، بهترین کار دوری جستن از هر گونه بحث‌های این‌چنینی است.

۴- از کریکت بد نگویید
ممکن است از این ورزش بدتان بیاید اما در نظر بگیرید یک میلیارد نفر در هند، عاشق این ورزش هستند و به شدت بر روی آن حساس. پس اصلا از این ورزش بد نگویید. اگر هم از آن دست کسانی هستید که دوست دارید در سفر با مردم عادی گرم بگیرید و از تیم‌های محلی صحبت کنید، حتما قبل از اینکار مطالعه کنید. برای مثال اگر ندانید چه کسانی در تیمی که از آن صحبت می‌کنید بازی می‌کنند، ممکن است صحبتتان مضحک به نظر برسد.

 

 

کریک در هند

 

 

۵- افراد مسن را به اسم صدا نکنید
یکی از چیزهایی که در هند رسم است، این است که وقتی به بزرگان می‌رسند پاهایشان را لمس کرده و التماس دعا می‌کنند. اگر چه این کار نیاز نیست اما از طرفی صدا کردن اسم کوچک یا بزرگ به تنهایی در مورد افراد مسن کار درستی محسوب نشده و بهتر است یک "جی" به آخر اسم فامیل او اضافه کنید که نشانه‌ی احترام است

۶- با دست چپ چیزی تعارف نکنید
با توجه به فرهنگ مردم هند، بهتر است اگر چیزی به کسی می‌دهید، حتما از دست راست خود استفاده کنید. این موضوع را در اماکن مذهبی به شدت جدی بگیرید.

۷- با احترام با گاوها برخورد کنید
در هند خیلی باب نیست که در اماکن معمول طلب گوشت گاو کنید. بازخورد کسانی که این موضوع را از شما می‌شنوند عموما متفاوت است اما خوب نیست. البته هستند رستوران‌های معروفی که گوشت گاو سرو می‌کنند. و خب همه می‌دانیم که اگر گاوی در جایی دیدیم نباید هیچگونه بی‌احترامی به آن کنیم.

 

 

گاوپرستی در هند

 

 

۸- از آب‌هایی با برند معتبر استفاده کنید
با توجه به مشکلات آبی هند، سعی کنید در طول سفر به این کشور تنها از آب بطری با برندهای معتبر که به وفور و با قیمت مناسب عرضه می‌شوند استفاده کنید. تقریبا هر جا که سر بچرخانید مدل‌های مختلف با برندهای خوب یافت می‌شود، پس سعی کنید از آب لوله کشی شهر برای آشامیدن استفاده نکنید.

۹- تعارف غذا را پس نزنید
ما در فرهنگ خود میهمان را حبیب خدا می‌دانیم. هندوها هم جمله‌ای شبیه به این مضمون برای کرامت میهمان دارند. برای میزبان بسیار مهم است که غذایی که به شما تعارف می‌شود را میل کنید. اگر حتی اشتها ندارید کمی از آن را میل کنید و مسئله را برای میزبان خود شرح دهید.

 

 

آداب سفر به هند

 

 

۱۰- گل هدیه ندهید
با توجه به اینکه گل‌ها برای مراسمات عزاداری اغلب استفاده می‌شوند، خیلی رسم نیست که آن‌ها را به هم هدیه دهند. بهترین راه برای هدیه به کسی که در هند دارید، گرفتن چیزی نزدیک به فرهنگ خودتان است. این قبیل کارها از نظر مردم هند ارزش والایی دارد.

۱۱- به گداها پول ندهید
کشوری با این میزان جمعیت مسلما مشکلاتی نیز خواهد داشت. از جمله مشکلاتی که در اماکن شلوغ وجود دارد، تعداد گداهایی‌ست که مشاهده می‌کنید. جدای اینکه عموما آن‌ها بازیگران خوبی برای گرفتن پول از شما هستند، ممکن است دیگر گداها را نیز به سمت شما جذب کند. پس اگر واقعا احساس همدردی کردید و خواستید کمکی به آن‌ها کنید، کمی از خوراکی‌هایتان را با آن‌ها شریک شوید.

 

 

آداب سفر

۰۹ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران