راهنمای مراکز اسکی ترکیه در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
راهنمای مراکز اسکی ترکیه در سال ۲۰۲۲

دیگر تمامی مراکز اسکی ترکیه برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بازگشایی شده‌اند و کوه‌های بلند این کشور سفید پوشند. حالا وقتش شده که بار سفر ببندید و به جای بازدید از بازارها و مساجد و سواحل این کشور، به سراغ تفریحات زمستانی در تور ترکیه بروید. در نوشته‌ی امروز، ما به مرور قیمت‌ها، مراکز مختلف اسکی در ترکیه و هتل‌هایی که در ریزورت‌ها واقع‌ شده‌اند خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که تمامی قیمت‌ها برای سال جدید هستند.

 

مرکز اسکی اولوداغ ترکیه (Uludag Ski Center)

اولوداغ یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحات اسکی در ترکیه است و در یکی از زیباترین مکان‌های کوهستانی این کشور واقع شده‌ و بخشی از پارک ملی محسوب می‌شود. این مکان را تنها یک ریزورت اسکی نباید به حساب آورد، زیرا وجود چندین هتل بسیار خوب، مراکز تفریحی، چندین و چند رستوران و کافه و حتی فروشگاه، این مکان را به یک تفریحگاه زمستانی بزرگ و مجهز بدل کرده که البته در زمینه ورزش‌های زمستانی نیز کاملا مجهیز است و از تجهیزات اسکی تا لباس مناسب برای این ورزش‌ها را برای اجاره در اختیارتان می‌گذارد.

در این مکان دو منطقه مختلف برای هتل‌ها در نظر گرفته شده و بیش از ۲۰ هتل مختلف در رنج‌های قیمتی متنوع در آن‌جا خدمات می‌دهند. اجاره امکانات اسکی در این محل به صورت روزانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ لیر بر اساس تجهیزاتی که نیاز دارید خواهد بود و برای اجاره‌ی لباس نیز باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ لیر اضافه بپردازید. برای اسکی کردن نیز، سه ساعت بودن در پیست ۲۵۰ لیر بوده و کارت‌های روزانه به قیمت ۳۹۰ لیر به فروش می‌رسند. کارت‌های چند روزه قیمت پایین‌تری داشته و از ۱.۵ روزه تا ۶ روزه ارائه می‌شوند.

 

خوراکی‌های خوشمزه زمستانی در استانبول

مرکز اسکی ارجیس ترکیه (Ercİyes Ski Center)

یکی دیگر از ریزورت‌های بزرگ اسکی در ترکیه، ارجیس است که هر ساله ده‌ها هزار از مردم خود ترکیه و توریست‌های خارجی برای انجام تفریحات زمستانی به آن‌جا می‌روند. این مجموعه فاصله‌ی چندانی تا شهر کایسری ندارد و دارای ۴ منطقه مختلف بوده که تجهیزات و هتل‌های متنوعی در آن‌جا قرار گرفته‌اند. از جمله ویژگی‌های مرکز اسکی ارجیس، داشتن ۳۴ مسیر مختلف برای اسکی بوده که با رنگ‌های مختلف، درجه سختی آن‌ها علامت گذاری شده است. همچنین امکانات و محیط‌های مختلفی برای تفریحات مختلف نیز در آن‌جا تهیه دیده شده و روزهایی شاد را در سفر به ترکیه برایتان به ارمغان خواهد آورد. در کل فضای مرکز اسکی ارجیس خانوادگی و بسیار خوب است.

دوره‌های آموزشی برای اسکی در این مرکز برای هر نفر ۴۵۰ لیر خواهد بود که به صورت دو نفره و سه نفره، یک تخفیف کلی در نظر گرفته شده است. اجاره امکانات اسکی ۱۷۰ تا ۲۵۰ لیر و اجاره‌ی لباس نیز با همین قیمت خواهد بود. ۸ هتل برای این مجموعه در نظر گرفته شده که رنج قیمتی متنوعی دارند. استفاده از پیست به تعداد خروج‌های شما و استفاده از لیفت در نظر گرفته می‌شود که یک خروجی ۳۵ لیر، ۷ خروجی ۱۷۵ لیر و ... تا ۲۰۰ خروجی با قیمت ۲۱۰۰ لیر است. قیمت استفاده از زمین بازی کودکان و اتاق تعویض لباس به صورت مجزا برای هر کدام ۳۰ لیر محسابه می‌شود.

 

تفریحات زمستانه در کوش‌آداسی

مرکز اسکی اسکی پالان دوکن ترکیه (Palandoken Ski Center)

مرکز اسکی پالان دوکن ۵ کیلومتر از شهر ارزوروم و ۱۷ کیلومتر نزدیک‌ترین فرودگاه فاصله داشته و دسترسی به آن‌جا بسیار راحت است و از جمله مراکز اسکی بسیار محبوب نزد خود ترک‌هاست که البته گردشگران خارجی زیادی نیز به آن‌جا می‌روند. در این مکان، یکی از طولانی‌ترین و شیب دارترین مسیرهای اسکی در دنیا را می‌توانید تجربه کرده و در کل ۲۹ مسیر برای ارائه وجود دارد که ۸ تای آن‌ها آسان، ۹ تا متوسط و ۱۲ تا سخت هستند. در این مکان نیز مثل دیگر امکانات خوبی در زمینه تفریحات مختلف زمستانی در کنار اسکی و تله کابین و لیفت در نظر گرفته شده است. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله شهرهای منتخب برای سفر زمستانه به ترکیه بزنید.

هزینه‌ی اجاره‌ی تجهیزات در این محل ارزان‌تر از دو مرکز دیگر است و تجهیزات کامل ۱۱۰ لیر در روز قیمت دارد. با این حال اگر بعضی تجهیزات خاص احتیاج داشته باشید، باید آن‌ها را جدا تهیه کنید. تهیه لباس نیز حدودا همین مقدار است. ۵ هتل بزرگ در این مجموعه وجود داشته که یکی دو مورد آن‌ها، هتل‌های کوهستانی مجلل و جذابی هستند و از نظر رستوران و فروشگاه نیز، این محل هیچ چیز کم و کسر ندارد. برای استفاده از پیست‌های اسکی در این محل، هم می‌توانید بر اساس تعداد خروج که تکی ۲۰ لیر، ۱۰ تا ۱۰ لیر و تا ۵۰ تا که ۳۹۰ لیر است پرداخت کنید یا کارت‌های روزانه بگیرید که ۱۱۵ لیر است. اسکی شبانه ۴۵ لیر بوده و کارت‌های که یک روز کامل حتی شب‌ها را شامل شود، ۱۳۰ لیر خواهند بود. آخر هفته‌ها به این قیمت‌ها ۱۰ لیر اضافه کنید و همچنین اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با قیمت ۵۵۰ لیر به سراغ پاراگلایدر سواری زمستانی نیز بروید.

 

بورسا؛ زیباترین مقصد زمستانی نزدیک استانبول

ریزورت اسکی کارتالکایا ترکیه (Kartalkaya Ski Resort)

این مجموعه جزو اولین ریزورت‌های اسکی مدرن در ترکیه است که با توجه به فاصله‌ی نسبتا معقول نسبت به استانبول و آنکارا، مراجعه کنندگان بسیار زیادی در طول زمستان دارد. اگر در سفر به ترکیه، به تور استانبول رفته باشید، می‌توانید در عرض ۴ ساعت خود را به آن‌جا برسانید. این مکان نیز دارای دو منطقه مختلف بوده که در هر کدام دو هتل تعبیه شده است. این منطقه جدا از پیست‌های متعدد برای اسکی، یک پیست اختصاصی برای اسنوبورد نیز دارد. در مجموع ۳۴ مسیر برای آن‌جا در نظر گرفته شده که ۶ تای آن‌ها آسان و برای تازه‌کارها مناسب هستند.

هزینه‌ی اجاره‌ی تجهیزات در این محل ۱۸۰ لیر به ازای هر روز است و برای لباس‌های مخصوص نیز باید به همین اندازه هزینه کنید. پرداخت هزینه‌ی پیست‌ها در این مجموعه خیلی سر راست است و شما با توجه به منطقه‌ای که برای اقامت انتخاب می‌کنید، باید کارت‌های روزانه تهیه کرده و ۳۰۰ یا ۳۵۰ لیر پرداخت نمایید و با تهیه آن‌ها آزادانه هر چقدر که بخواهید می‌توانید به اسکی بپردازید.

 

کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول

مرکز اسکی کارتپه ترکیه (Kartepe Ski Center)

البته نزدیک‌ترین مرکز اسکی به استانبول کارتپه است و جدا از زیبایی منطقه برفی که در آن‌جا واقع شده، همین نزدیکی اصلی‌ترین دلیل محبوبیت بسیار زیاد این مجموعه به حساب می‌آید. یکی از جذابیت‌های این محل، موقعیت جغرافیایی آن‌جاست که وقتی در نقاط بالادستش می‌ایستید، می‌توانید خلیج ایزمیت و دریاچه ساپانجا را از آن بالا ببنید. البته به نسبت گزینه‌های دیگر، کارتپه مرکز اسکی خیلی بزرگی نیست و در کل ۴ مسیر برای اسکی دارد که در این میان مسیر مناسب برای تازه‌کارها نیز وجود دارد.

اجاره‌ی تجهیزات در کارتپه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیر برایتان هزینه در پی خواهد داشت اما برای اسنوبورد باید بین ۱۴۵ تا ۲۰۰ لیر هزینه کنید. هزینه‌ی اجاره‌ی لباس نیز از ۵۰ لیر آغاز می‌شود. بعضی اقلام مثل عینک مخصوص قیمت‌های جداگانه دارند که در این مورد ۳۰ لیر است. ورودی مجموعه ۵۰ لیر بوده و یک روز کامل اسکی در پیست‌ها آن، ۲۰۰ لیر خواهد بود. البته یک ۵۰ لیر باید برای کارت بدهید که بعد از تحویل آن، این مبلغ به شما بازگردانده می‌شود.

ریزورت اسکی ایلگاز ترکیه (Ilgaz Ski Resort)

این ریزورت اسکی به آنکارا نزدیک است و یکی از جذابیت‌های آن، محیط جنگلی درختان کاجی است که این مرکز را در بر گرفته و زیبایی منحصر به فردی به ساختمان‌های رنگی مجموعه داده است. اینجا یکی از بهترین مقاصد زمستانه برای سفر به ترکیه شناخته می‌شود. در این منطقه به ۳ مسیر برای اسکی مواجه هستید که یکی از این مسیرها کاملا برای تازه‌کارها و آن‌هایی که قصد یادگیری دارند، اختصاص داده شده است. این مجموعه کوچک دارای امکانات خیلی خوبی است و همه چیز برای توریست‌هایی که قصد انجام تفریحات برفی در آن‌جا دارند، فراهم است.

 

آشنایی با دروازه هادریان در آنتالیا

البته اجاره‌ی تجهیزات کمی در آن‌جا گران بوده و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیر است و تازه این‌ها شامل کلاه ایمنی نمی‌شود و برای آن هم باید ۵۰ لیر اضافه بدهید. اجاره‌ی لباس نیز چیزی همین حدود قیت دارد. در کل ۸ هتل و ریزورت کوچک و بزرگ در ایلگاز واقع شده که قیمت‌های متفاوتی دارند و در آن‌ها چندین رستوران مختلف قرار گرفته است. قیمت ورودی هر نفر به مجموعه که شامل کل پارک ملی می‌شود، 9 لیر بوده و اگر با ماشین به آن‌جا بروید، باید ۲۷ لیر دیگر هم برای پارکینگ بدهید. قیمت کارت‌های روزانه برای اسکی در آن‌جا ۱۰۰ لیر بوده که آخر هفته این قیمت به ۱۴۰ لیر افزایش پیدا می‌کند. ۳۰ لیر هم باید برای کارت بدهید که در زمان تحویل به شما پس داده می‌شود.

ریزورت اسکی آنکارا الماداغ ترکیه (Ankara Elmadag Ski Resort)

همان‌طور که از اسم این مجموعه حدس زده‌اید، نزدیک‌ترین ریزورت اسکی به آنکارا این محل است که البته با ارتفاع تنها ۱۵۵۰ متر، بارش برف در آن‌جا شدید نبوده و ضخامت برف به اندازه‌ی دیگر مراکزی که معرفی کردیم نخواهد بود. با این حال، امکانت خوب، هتل‌های متنوع و البته در دسترس بودن باعث شده که تا هر سال عده‌ی زیادی در فصل سرما برای اسکی به آن‌جا بروند.

هزینه‌ی تجهیزات در این محل از ۵۰ لیر شروع می‌شود که البته با توجه به این که تقریبا باید همه چیز را تک تک اجاره کنید، چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیر برایتان هزینه در پی خواهد داشت. هزینه‌ی اسکی در پیست نیز ۵۰ لیر به صورت روزانه است و نباید هزینه‌ای مجزا برای چیز دیگری پرداخت نمایید.

 

هتل آتلانتیک هالیدی کلاب کوش آداسی

منبع

 

۰۸ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران