جذاب‌ترین عکس‌ها از گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جذاب‌ترین عکس‌ها از گرجستان

شرق اروپا و منطقه قفقاز، تفاوت زیادی با مقاصد گردشگری معمولی مثل دبی یا استانبول دارند. طبیعت بکر، کلیساهای متعدد، مردمی خون گرم و امنیت بالا، از جمله ویژگی‌های این کشورهاست که در گرجستان می‌توان آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد. اگر تا به حال از این کشور دیدن نکرده‌اید، در ادامه عکس‌هایی را برایتان گرد آورده‌ایم که با دیدنشان، حتما مشتاق رفتن به تور گرجستان خواهید شد.

 

صومعه گلاتی در گرجستان

صومعه‌ها و کلیساها، همیشه جزو مشخصه‌های مهم گرجستان به حساب می‌آمده و البته از جاذبه‌های گردشگری این کشور نیز هستند. گزینه‌های متعددی برای دیدن وجود دارد اما صومعه گلاتی با طراحی داخلی بی‌نظیر و نقاشی‌های متعدد و رنگارنگ، چیز دیگری است. خیلی از صومعه‌هایی که مورد بحث ماست، صدها سال عمر دارند اما از گلاتی بهتر از هر بنای تاریخی دیگری در گرجستان محافظت و شده و تمامی نقاشی‌های دیواری موجود در آن، همان نسخه‌های اصلی هستند. صومعه گلاتی از پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی گرجستان به حساب می‌آید.

پاییز گرجستان

طبیعت گرجستان به خودی خود، یک دلیل عالی برای سفر به این کشور است اما شاید بهترین زمان برای لذت بردن از این طبیعت، پاییز باشد. زمانی که جنگل‌های کوهستانی این کشور به رنگ‌های مختلف در آمده و تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازند. چشم‌اندازهای کوهستانی زیباتر شده، پارک‌های ملی گرجستان حال و هوای متفاوتی پیدا می‌کنند و همه چیز حسی متفاوت دارد. البته برای این کار باید ماه‌های اول پاییز را انتخاب نمایید چون هر چه که به آخر پاییز نزدیک شویم، هوا زمستانی و سرد می‌شود.

 

گشت و گذار در منطقه چوگورتی تفلیس

صومعه ساپارا در گرجستان

برخی از صومعه‌ها و کلیساهای تاریخی گرجستان، جدا از جذابیت خود بنا و همچنین طراحی داخلی و نقاشی‌های مذهبی، در فضای زیبا و در دل طبیعت واقع شده‌اند که باعث می‌شوند، بازدید از آن‌ها، تجربه‌ای لذت بخش باشد. یکی از این نمونه‌ها، صومعه بسیار محبوب ساپارا است که معماری زیبای خود و نقاشی‌های متعدد، در دل یک طبیعت جنگلی در نزدیکی آخالتیسخه قرار گرفته و هر ساله، تعداد بسیار زیادی گردشگر تور گرجستان از آن‌جا دیدن می‌کنند.

کاچاپوری و دیگر غذاهای محلی گرجستان

یکی دیگر از چیزهایی که بعد از سفر به گرجستان، همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند، غذاهای محلی گرجستان است که در رستوران‌های این کشور می‌خورید. از انواع کباب‌ها تا نوشیدنی‌های مختلف، تنوع غذایی در گرجستان بسیار عالی‌ست و البته این غذاها با ذائقه ما هم جور هستند. در این میان اما به هیچ وجه نباید کاچاپوری را از یاد ببرید. نان‌هایی که با پنیر زیاد و یک تخم مرغ سرو شده و برای صبحانه‌، انتخابی عالی هستند. این غذا یکی از نمادهای سفره‌های گرجی بوده و حتما در طول سفر باید امتحانش کنید.

 

۱۰ پارک زیبا و معروف گرجستان

برج الفبا باتومی در گرجستان

این برج عجیب، یکی از خاص‌ترین بناهایی است که در گرجستان درست شده. بر روی این برج بلند و زیبا، الفبای گرجی به شکل DNA حک شده است و شب‌ها با نورپردازی زیبا، چشم‌اندازی دیدنی را در این بخش از شهر می‌سازد. باتومی محبوب‌ترین مقصد ساحلی در گرجستان و از توریستی‌ترین شهرهای گرجستان بوده و جایی که برج الفبا قرار گرفته، اصلی‌ترین پارک ساحل آن‌جا به حساب می‌آید. چند جاذبه‌ی گردشگری و بنای زیبای دیگر هم هستند که در همان حوالی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

شهر غاری واردزیا در گرجستان

یکی از دیدنی‌های خاص گرجستان، شهر باستانی واردزیا است که خانه‌ها و عبادتگاه‌های آن در دل غارهای در هم تنیده قرار گرفته‌اند. این مکان برای قرن‌ها منزلگاه مردم منطقه بوده اما حالا متروکه‌ است و درهای آن تنها برای بازدید گردشگران باز می‌شود. البته صومعه‌ای که در این شهر باستانی وجود دارد، هنوز فعال بوده و راهبانی در آن‌جا زندگی می‌کنند که البته از آن‌جاها نیز می‌توانید بازدید کنید. تورهای مختلفی برای بازدید از شهر غاری واردزیا از تفلیس برگزار می‌شود اما در زمان بازدید باید تماما به نشانه‌گذاری‌ها و راهنمایی‌ها دقت کنید و از مسیر خارج نشوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

شهر قدیم تفلیس در گرجستان

تجربه سفر به تفلیس، تناه با قدم زدن در کوچه‌های خلوت، عکس گرفتن در کنار خانه‌های رنگارنگ و بودن در محیط آرامش بخش شهر قدیم تفلیس کامل می‌شود. در واقع شهر قدیم دقیقا بر خلاف وضعیت مدرن و پر جنب و جوش بخش‌های دیگر تفلیس است که حالا پر شده‌اند از مراکز خرید و رستوران‌های لوکس و در عوض، در این بخش از شهر، امکان نشستن در کافه‌های قدیمی و نوشیدنی چای و قهوه زیر سایه درختان را خواهید داشت.

پل صلح تفلیس در گرجستان

اما در نقطه مقابل، تفلیس مدرن‌ترین شهر گرجستان نیز به حساب آمده و معماری ابنیه یکی دو دهه اخیر آن خیره کننده است. یکی از نمادهای شهری مهم گرجستان، پل صلح تفلیس بوده که به شکلی متفاوت درست شده است و چشم‌اندازی زیبا به شهر بخشیده است. این پل هر چند در طول روز بسیار زیباست اما نورپردازی که برایش در نظر گرفته شده، شب‌ها به آن جذابیتی مضاعف می‌‌بخشد. همچنین برای عکاسی نیز می‌توانید به آن‌جا بروید و از این محل به عنوان یک لوکیشن عالی برای تصاویر خود استفاده کنید.

 

راهنمای کامل بازدید از واردزیا در گرجستان

کوتایسی در گرجستان

کوتایسی، زیبا، نسبتا ارزان و مملو از جاذبه‌های گردشگری مختلف بوده و کم‌تر از آن‌چه لایقش هست، دیده می‌شود. کوتایسی یکی از قدیمی‌‌ترین شهرهای دنیا که هنوز هم مردم در آن‌ زندگی می‌کنند و سومین شهر پر جمعیت گرجستان که از نظر اهمیت، بعد از تفلیس، حرف اول را در این کشور می‌زند. زیبایی این شهر تنها به رودخانه‌ای که آن را به دو نیم می‌کند خلاصه نشده و شامل چند بنای تاریخی مهم، چشم‌انداز‌های زیبا، خیابان‌های سنگ‌فرش و ... می‌شود و همچنین چندین مرکز تفریحی مختلف نیز در آن‌جا وجود دارد تا همه چیز برای میزبانی از توریست‌هایی که به این گوشه از گرجستان می‌روند، آماده باشد.

باغ‌های گیاه‌شناسی باتومی در گرجستان

باغ‌های گیاه شناسی کمی از مرکز شهر فاصله دارد اما یکی از مناطق بسیار زیباست که حتما در طول تور گرجستان باید به دیدنش بروید. این مجموعه شامل چندین باغ بزرگ و گل‌های رنگارنگ، مناطق جنگلی و البته منظره‌ی زیبای دریا شده و چسبیده به آن‌جا، یکی از زیباترین سواحل کشور گرجستان قرار گرفته است که توریست‌ها می‌توانند در آن‌جا به آبتنی و انجام تفریحات آبی بپردازند. گل‌ها و گیاهانی که در باغ گیاه‌شناسی باتومی قرار گرفته‌اند تنها مختص به همین منطقه نبوده و بعضی از آن‌ها از سراسر جهان گردآوری شده و به این گوشه از قفقاز آورده شده‌اند.

سوانتی در گرجستان

سوانتی از آن اقامتگاه‌های باستانی در گرجستان است که می‌توانید در دل طبیعت شگفت‌انگیز این کشور، به دیدنش بروید. البته برای بازدید از سوانتی، باید بهار تا پاییز به آن‌جا بروید چون در روزهای زمستان، شرایط برای بازدید از این منطقه سخت می‌شود. در سوانتی، برج‌های سنگی نسبتا بلندی را در دهکده‌های خواهید دید. این مناطق و ابنیه درونش، جزو میراق جهانی یونسکو به حساب می‌آیند و در گذشته‌ی دور، وقتی غارتگران به دهکده‌ها حمله می‌کردند، مردم برای محافظت از خود به این برج‌ها رفته و از آن‌جا به مبارزه می‌پرداختند.

 

بهترین رستوران‌های فضای باز تفلیس

دره تورسو در گرجستان

طبیعت‌گردی در گرجستان و کوه‌پیمایی از جمله فعالیت‌هایی هستند که به خاطرشان می‌توانید به تور گرجستان سفر کنید. مسیرهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارد اما دره تورسو یکی از بهترین انتخاب‌هاست. جایی که می‌توانید در طبیعت زیبا و سرسبز تابستان‌ها یا در مسیرهای برفی زمستان‌ها قدم بگذارید، در میان دهکده‌های متروکه بچرخید و از گوشه‌های مختلف این طبیعت بکر و جذاب دیدن نمایید. سکوت، چشم‌انداز‌های زیبا و پرندگان مختلف از جمله جذابیت‌های دره تورسو به حساب می‌آید.

صومعه گرگتی در گرجستان

یکی از تصاویری که همیشه توریست‌های زیادی را به تور گرجستان جذب کرده، تصویر صومعه گرگتی با پست زمینه کوه‌های برفی است. تصویری شگفت‌انگیز که دقیقا به همین اندازه زیباست و به همین دلیل، تورهای زیادی از تفلیس برای دیدن صومعه گرگتی برپا می‌شود. البته زیبایی‌های کازبگی که این صومعه در آن‌جا واقع شده، تنها به همین محل ختم نمی‌شود و جاذبه‌های زیادی هستند که در آن‌جا می‌توانید به دیدنشان بروید. دشت‌های بزرگ، مناطق کوهستانی زیبا، دهدکده‌های کوهستانی و چندین آبشار مختلف هستند که امکان بازدید از آن‌ها را در این سفر خواهید داشت.

 

سفر تابستانی جذاب به باتومی

کاختی در گرجستان

از هر زاویه‌ای با هر سلیقه‌ای که به کاختی در گرجستان نگاه کنید، این استان را یکی از زیباترین مکان‌ها در منطقه خواهید دید. این استان تاریخی با تلاوی پایتختش، تعداد زیادی مهاجر آذری دارد که باعث شده کمی حال و هوای استان با آن‌چه در جاهای دیگر می‌بینید، متفاوت باشد. کاختی ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و مناطق سر سبز در کنار چندین بنای تاریخی مهم است و کوچه پس کوچه‌های سنگ فرش شهرهایش، به این زیبایی می‌افزاید. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله دیدنی‌های طبیعی و باستانی کاختی در گرجستان نیز بزنید. اگر قصد گرفتن عکس‌های زیبا و اینستاگرامی دارید، تلاوی می‌تواند، مقصدی ایده‌آل برای شما باشد.

آنانوری در گرجستان

آنانوری یک مجموعه‌ی دفاعی تاریخی شامل قلعه و کلیسا و چند بنای دیگر است که چسبیده به رود آراگوی در دوشتی قرار گرفته و حدودا ۷۲ کیلومتر از تفلیس فاصله دارد. این قلعه‌ی به خاطر زیبایی منحصر به فردی که داشته و طبیعتی که آن را احاطه کرده، جزو مقاصد محبوب برای سفرهای نیم روزه از پایتخت به حساب می‌آید. بهترین زمان برای بازدید از آنانوری، تابستان‌هاست تا بتوانید از فضای سبز منطقه لذت برده و خیلی راحت به دیدن مکان‌های نزدیک رودخانه بروید یا در میان درختان نیز بگردید. حتما در زمان بازدید از آنانوری، یک دوربین خوب همراه داشته باشید، تا خود شما هم بتوانید عکس‌هایی از این محل بگیرید که دیگران را مشتاق سفر به گرجستان کنند.

منبع

۰۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران