راهنمای سفر به گرجستان برای بار اولی‌ها

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای سفر به گرجستان برای بار اولی‌ها

گرجستان که بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته مقصدی بی‌نظیر با طبیعت وحشی، تاریخ غنی و سنت‌های چند صد ساله است که هنوز برای بیشتر توریست‌های دنیا ناشناخته مانده است. در این کشور دو دوره زمانی قدیم و جدید را می‌توان با هم و در کنار هم دید. در واقع روستاهای دور افتاده و مرتفع هنوز سنتی و بکر هستند در حالی که شهرها با سرعت زیادی در حال تغییر و توسعه هستند و جمعیت شهرنشینی رو به افزایشی را تجربه می‌کنند. اگر قبلا هرگز به این کشور نرفته‌اید ما در اینجا قصد داریم شما را در تور گرجستان راهنمایی کنیم.

 

الزامات ویزا

سفر به گرجستان برای شهروندان ۹۰ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، امارات متحده عربی، روسیه و ایران و برخی از کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه که همه می‌توانند ۳۶۵ روز بدون ویزا در اینجا بمانند آسان است. اما توابع دیگر کشورها باید قبل از عزیمت درخواست ویزای الکترونیکی کنند که پردازش آن به پنج روز کاری نیاز دارد.

 

پارک‌های ملی معروف گرجستان

بهترین زمان سفر با تور گرجستان

گرجستان مقصدی ۴ فصل و جذاب است که اواخر بهار و اوایل پاییز برای کسانی که عاشق گشت و گذار در شهرها و مناطق پایین دست هستند ایده آل است. تابستان در شهرهای بزرگ به طرز ناخوشایندی گرم می‌شود و این زمان مناسبی برای بازدید از مناطق کوهستانی دورافتاده است. گرجستان در زمستان شاهد برف سنگین است که در دامنه‌های آلپ و ارتفاعات آزاد سواران و اسکی بازان را به خود جلب می‌کند. در ماه های زمستان دما به زیر ۰ درجه سانتی گراد می رسد. نوامبر تا آوریل در گرجستان فصلی کم گردشگر است و قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از فصل گردشگری است و همچنین در ماه‌های زمستان دما به زیر ۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها

شهرهای اصلی گرجستان دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا منظمی هستند. مترو فقط در تفلیس در دسترس است در حالی که وسیله اصلی حمل و نقل در بقیه مناطق گرجستان اتوبوس و مارشروتکا (مینی بوس) است. مترو تفلیس فقط دو خط دارد که سفر را بسیار آسان می کند. اتوبوس‌ها در تفلیس و باتومی با برنامه‌هایی که در تابلوهای دیجیتال در ایستگاه‌های اتوبوس نمایش داده می‌شوند، کار می‌کنند. مارشروتکاها بیشتر از اتوبوس‌ها در تردد هستند و از این طریق وسیله حمل و نقل عمومی در گرجستان مورد علاقه مردم محلی محسوب می‌شوند.

 

معرفی فرودگاه‌های بین‌المللی گرجستان

سفر دور تا دور گرجستان

همچنین در شهرهای دیگر مارشروتکا بیشترین استفاده را برای حمل و نقل در هنگام سفر در سراسر کشور دارد. آن‌ها بسته به مقصدشان برنامه سفر متفاوتی دارند. به علاوه گرجستان سیستم قطارهای تا حدودی منظمی دارد، با این وجود اکثر قطارها مربوط به زمان اتحاد جماهیر شوروی هستند و رسیدن به مقصد با آن‌ها بیشتر از مارشروتکا یا اتوبوس طول می‌کشد. تنها قطار سریع با سرعت متوسط موجود در مسیر تفلیس – باتومی است.

هزینه‌های سفر

بسته به نحوه انتخاب خود برای سفر، گرجستان می‌تواند گران باشد یا بسیار مقرون به صرفه. هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی بسیاری برای کسانی که می‌خواهند کمی بیشتر هزینه کنند وجود دارد همچنین تعداد زیادی هتل بوتیک کوچک در تفلیس، کوتایسی و باتومی. اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر از Airbnb می‌تواند شبی حدود ۲۷ پوند (۳۵ دلار آمریکا) برای شما هزینه داشته باشد.

گرجستان رستوران‌های ستاره میشلن ندارد، اما فرصت‌های زیادی برای صرف یک شام مجلل در تفلیس یا باتومی با چشم‌انداز چشمگیر و خیره‌کننده از هر دو شهر وجود دارد. یک وعده غذایی در رستوران‌های سطح بالاتر با یک نوشیدنی محلی می‌تواند از ۴۶ پوند (۶۰ دلار آمریکا) شروع شود.

قیمت حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ از ۰.۱۱ پوند (۰.۱۴ دلار آمریکا) شروع می‌شود. بلیط مارشروتکا برای سفر به سراسر کشور از ۰.۸۴ پوند (۱.۱۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود ، اما هزینه آن بسته به مقصد متفاوت است. گشت و گذار نیز دارای قیمت متوسطی است. هزینه بازدید از موزه‌ها از ۱.۴۰ تا ۶ پوند (۱.۸۰ دلار تا ۷.۷۰ دلار) برای شما خرج می‌تراشد. هزینه ورودی غارهای کارستی، دره‌ها و ذخایر طبیعی از ۵ پوند (۶.۴۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود.

 

تجربه طعم لذیذ غذاها در گرجستان

فرهنگ گرجی را بشناسید

هنگام مسافرت به یک کشور، دانستن چند کلمه به زبان محلی همیشه مفید است. زبان گرجی فقط حدود ۴ میلیون سخنران دارد و دانستن کلمات اساسی مانند gamarjoba (سلام) و madloba (متشکرم) باعث لبخند و قدردانی اهالی محل می‌شود. گرجستان به عنوان یک کشور مهمان‌نواز شناخته می‌شود. آن‌ها مهمان را "هدیه ای از طرف خدا" می‌دانند، بنابراین صرف نظر از اینکه یک فرد محلی یا خارجی باشد، محبت و صمیمیتی زیادی بروز می‌دهند بنابراین تعجب نکنید اگر غریبه‌ای که ملاقات کردید شما را به صرف شام با خانواده خود به خانه دعوت کند. اگر تصمیم گرفتید بروید شکم‌تان را خالی نگه دارید زیرا غذاها فوق‌العاده هستند.

از نظر آداب لباس پوشیدن ، گرجستان هنوز یک کشور سنتی است. دامن‌ها یا لباس‌های بسیار کوتاه یا لباس‌های نازک احتمالا نگاه محلی‌ها را به خود جلب می‌کند. هنگام ورود به کلیساها، زنان باید سر و شانه‌های خود را بپوشانند (بعضی از کلیساها روسری به دست توریست‌ها می‌دهند، اما اگر خودتان داشته باشید بهتر است). دامن و شلوارک باید زانو را بپوشاند. آقایان باید اطمینان حاصل کنند که شانه‌ها پوشیده شده‌اند و به طور ایده‌آل بهتر است شلوار به جای شلوار کوتاه بپوشند.

۰۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران