راهنمای سفر به گرجستان در دسامبر

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای سفر به گرجستان در دسامبر

گرجستان در دسامبر به سرزمین عجایب برفی تبدیل شده و لباس سفید بر تن می‌کند. برای افرادی که به دنبال تعطیلاتی زمستانی و سرد همراه با برف بازی هستند گرجستان مقصد ایده‌آلی خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید این کشور را ۳، ۴ درجه‌ای سردتر تجربه کنید بهترین زمان سفر با تور گرجستان ماه دسامبر است. خیلی‌ها معتقدند بهترین زمان سفر به گرجستان بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر است اما ما دلایلی داریم که اثبات می‌کند سفر به گرجستان در ماه دسامبر را اصلا نباید نادیده گرفت.

 

چرا در ماه دسامبر از گرجستان دیدن کنید

قیمت هتل ها و حمل و نقل ارزان تر خواهد بود .اگر اهل اپرا، نمایش و سایر هنرهای نمایشی هستید، دسامبر اوج فصل فرهنگی در گرجستان است. رویدادهایی مانند 'روز پنیر و نوشیدنی های گرم'، نمایشگاه ساخت باتومی، و نمایشگاه‌های مختلف سال نو در ماه دسامبر برگزار می‌شوند. به علاوه در زمستان گرجستان شلوغی کم‌تری به خود می‌بیند. اگر قصد دارید برای سال نو در آنجا باشید، آتش بازی در نیمه شب چشمگیر است! همچنین گرجی‌ها در مورد کریسمس بسیار جدی هستند و ۲ هفته متوالی را جشن می‌گیرند.

 

معروف‌ترین مجسمه‌های گرجستان

بهترین کارهایی که باید در دسامبر در گرجستان انجام داد

از هلی اسکی لذت ببرید

اگر اهل تجارب هیجانی و آدرنالین بالا هستید این قطعا مناسب شماست. گودائوری برجسته‌ترین منطقه اسکی گرجستان به این ورزش شهرت دارد. اسکی هلی (چه برای مبتدیان و چه افراد حرفه‌ای) در گودائوری بسیار ارزان‌تر از اسکی هلی در سایر شهرهای اروپا است. گودائوری دارای چند پیست اسکی با درجات سختی مختلف، بالابر برقی جذاب و هیجانی و چندین اقامتگاه لوکس و بومی است. اگر اسکی‌باز نیستید و تجهیزات ندارید نگران نباشید در محل می‌توانید اجاره کنید.

همچنین Kukushka'  قطاری است که شما را از برجومی به باکوریانی یکی دیگر از اقامتگاه‌های اسکی در گرجستان می‌برد. یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های این مسیر این است که می‌توانید منظره‌ای خارق‌العاده از جنگل‌های پوشیده از برف را تماشا کنید. همچنین از روی پل مشهوری که توسط مهندس فرانسوی گوستاو ایفل، به دستور خانواده رومانف روسی ساخته شده، عبور خواهید کرد.

پاراگلایدر در زمستان

پاراگلایدر از ورزش‌های بسیار محبوب در گرجستان است که در تمام فصول سال برگزار می‌شود، اما پاراگلایدر در ماه دسامبر محبوبیت بیشتری دارد. اگر به افزایش آدرنالین و چشم انداز پرنده از جهان زیرین علاقه دارید ، پاراگلایدر یکی از برترین کارهایی است که می توانید در جورجیا انجام دهید. اگر به افزایش آدرنالین و چشم انداز پرنده به مناظر طبیعی علاقه دارید پاراگلایدر یکی از برترین کارهایی است که می‌توانید در گرجستان انجام دهید. کوه‌های پوشیده از برف و مناظر نفسگیر زمستانی را تنها می‌توانید با پاراگلایدر تماشا کنید. پاراگلایدر در نقاط مختلف تفلیس، باتومی، گوداوری، وردزیا، مستیا، کاختی در گرجستان و اوپلیستسیخه در دسترس است. حداقل ۱۳-۲۰ دقیقه پرواز با پاراگلایدر ممکن است حدود ۲۵۰-۳۵۰ ژل برای شما هزینه داشته باشد.

 

تجربه طعم لذیذ غذاها در گرجستان

از دریاچه آتشفشانی پاراوانی دیدن کنید

این دریاچه که در ارتفاع ۲.۰۷ کیلومتری از سطح زمین واقع شده بزرگ‌ترین دریاچه کشور است. این دریاچه در فاصله کم‌تر از ۳ ساعت از تفلیس واقع شده و در زمستان و در ارتفاع بالا، به یکی از مقاصد زمستانی علاقه‌مندان تبدیل می‌شود. گفتن ندارد که سطح دریاچه یخ می‌بندد و منظره‌ای به شدت دیدنی مقابل چشمان شما می‌گستراند. از این رو اگر در ماه دسامبر به گرجستان سفر می‌کنید، رفتن به دریاچه پاراوانی را در فهرست کارهای انجام دادنی‌تان قرار دهید.

از حمام گوگرد تفلیس دیدن کنید

بعد از هلی اسکی از اساسی‌ترین کارهای زمستانی در گرجستان رفتن به حمام گوگرد تفلیس است. این فقط درباره کارهای توریستی نیست بلکه هر زمانی احساس گرفتی عضلانی و یا خستگی بدنی داشتید می‌توانید به آن پناه ببرید. ماساژی قوی بگیرید و بعد از حمام صابون همراه با آب گرم گوگردی که به خوبی با گره‌های عضلانی و درد را از بین می‌برد لذت ببرید.

 

جاذبه‌های گرجستان در بهار و تابستان

از غارهای اسرارآمیز Sataplia و Prometheus دیدن کنید

از دیگر کارهایی که باید در سرمای گرجستان انجام دهید رفتن به این دو غار مرموز و شگفت‌انگیز است. هر دو این غارها در فاصله کمی از کوتایسی قرار دارند و به راحتی در دسترس مسافران قرار دارند. شما می‌توانید در ساتاپلیا ردپای فسیلی دایناسورها را از نزدیک ببینید. در عوض غار پرومتئوس بزرگ‌تر است و یک سفر قایق‌رانی در امتداد رودخانه زیرزمینی را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر فردی کنجکاو و ماجراجو هستید این دو غار واقعا برای شما لازم و راضی کننده هستند. مخصوصا غار پرومتئوس که آدرنالین را به خون‌تان تزریق می‌کند.

۰۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران