شهرهای ساحلی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
شهرهای ساحلی گرجستان

یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی که گردشگران برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند، مقاصد ساحلی هستند. به خصوص اگر قصد سفر در فصل تابستان را داشته باشید مقاصد ساحلی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. چرا که آبتنی و لذت بردن از تفریحات آبی گرمای تابستان را برایتان خوش‌آیند خواهد کرد. در میان این صحبت‌ها می‌توان کشور گرجستان را مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خارجی دانست که در نزدیکی ایران قرار گرفته، دارای موقعیت ساحلی است و از همه مهم‌تر مقصدی ارزان برای توریست‌های ایرانی به شمار می‌آید. پس اگر شما نیز مشتاق برای سفر به شهرهای ساحلی گرجستان هستید تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین مقاصد ساحلی در این کشور دوست داشتنی همسایه آشنا کنیم.

 

۵ شهر ساحلی توریستی گرجستان

اگر تا به حال تجربه سفر با تور گرجستان را نداشته‌اید، اکنون وقت آن رسیده که با یک برنامه‌ریزی ایده‌آل در یکی از شهرهای ساحلی آن تابستانی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. اما بهترین مقاصد و شهرهای ساحلی گرجستان کدام‌ها هستند؟ در زیر به معرفی ۵ مورد از برترین آن‌ها می‌پردازیم:

۱. باتومی، گرجستان

وقتی صحبت از شهرهای ساحلی گرجستان و مقصدی زیبا، راحت و دوست داشتنی می‌شود نام باتومی (Batumi) به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها به ذهن می‌رسد. از همین رو تور باتومی در بین تورهای برگزار شده به مقصد کشور گرجستان از محبوبیت بسیار بالایی در بین توریست‌ها برخوردار است. باتومی را می‌توان مروارید دریای سیاه و یکی از بزرگترین مراکز توریستی در کشور گرجستان دانست. باتومی یک شهر بندری است که با زیبایی‌های منحصر به فرد خود موفق شده سالانه  میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب کند. به خصوص با فرا رسیدن فصل تابستان این شهر گرجی شاهد سیل عظیم توریست‌ها از سرتاسر دنیا بوده و تفریحات آبی هیجان‌انگیز متنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

البته که تنها جذابیت باتومی قرار گرفتن نام آن در لیست شهرهای ساحلی گرجستان نبوده و مسافران فرصت سرگرم شدن با انواع مختلفی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری را در این شهر زیبا خواهند داشت. به عنوان مثال از فواره‌های موزیکال باتومی گرفته تا باغ وحش محلی، دوچرخه‌سواری در سطح شهر و تفریح در پارک‌های آبی باتومی همگی کارهایی هستند که مسافران می‌توانند لحظات شیرینی را در این سفر با رفتن سراغ آن‌ها برای خود رقم بزنند. نکته جالب اینکه باتومی تنها شهر گرجستان است که در آن می‌توانید مسیرهای دوچرخه‌سواری را در سراسر محدوده شهر پیدا کنید. به خصوص اینکه دوچرخه‌سواری در امتداد سواحل زیبای این شهر جذابیتی دوچندان خواهد داشت.

عکس: welcomegeo.com

 

۲. کوبولتی، گرجستان

کوبولتی (Kobuleti) پس از باتومی دومین تفریحگاه محبوب در محدوده ساحل دریای سیاه در کشور گرجستان بین توریست‌های است. نکته جالب در مورد کوبولتی اینکه این شهر فقط از سه جاده موازی تشکیل شده، اما هنوز هم برخی از گردشگران این مکان کوچک را به شهر بزرگ باتومی ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید هر نوع تفریحی را در کوبولتی پیدا کنید و خود را برای روزها در این شهر دوست داشتنی سرگرم کنید! به طوری که از پارک کوچک پنهان شده در فضای سرسبز گرفته تا طبیعت زیبا و ساحل دوست داشتنی آن، همه و همه شما را شیفته خود خواهد کرد. از جمله مزایای کوبولتی در مقایسه با دیگر شهرهای ساحلی گرجستان ارزان بودن آن است. به طوری که با یک بودجه مشخص در کوبولتی می‌توان روزهای بیشتری را در مقایسه با باتومی به تفریح گذراند.

 

بهترین هتل‌ها و ریزورت‌های ساحلی باتومی

عکس: sunheron.com

 

۳. گونیو، گرجستان

از دیگر شهرهای ساحلی گرجستان که این روزها توانسته به محبوبیت بالایی در بین توریست‌ها برسد، گونیو (Gonio) نام دارد. ناگفته نماند که گونیو در فاصله تنها ۳۰ دقیقه‌ای از باتومی قرار گرفته و مسافران تور باتومی‌ می‌توانند در عرض نیم ساعت با اتوبوس خود را به گونیو برسانند. این شهر در نزدیکی مرز گرجستان و ترکیه قرار گرفته و به دلیل سواحل تمیز و آب زلال دریا توانسته در بین توریست‌ها طرفدار پیدا کند. البته علاوه بر سواحل زیبا چیزی که گردشگران را جذب گونیو می‌کند، دیوار سبز بلند اکالیپتوس آن است. همچنین یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری گونیو، بقایای قلعه‌های رومی است که واقعا ارزش دیدن را دارند. با تمامی این اوصاف گونیو را می‌توان ترکیبی فوق‌العاده از دریای زلا و کوه‌های سرسبز زیبا دانست که امروزه استراحتگاه‌های متعددی در آن برای اقامت توریست‌ها تاسیس شده است.

عکس: georgiantravelguide.com

 

۴. کواریاتی، گرجستان

کواریاتی (Kvariati) مورد بعدی از شهرهای ساحلی گرجستان است که در نزدیکی Gonio قرار گرفته و از طبیعتی منحصر به فرد و زیبا برخوردار است. آنچه که این شهر ساحلی را جذاب‌تر کرده قرار گرفتن آن در منطقه‌ای کوهستانی است که حالتی پنهان در دل کوه‌ها پیدا کرده و امروزه شاهد تاسیس هتل‌ها واقامتگاه‌های خاص در آن هستیم. به طوری که برخی از این هتل‌ها بیشتر توسط افرادی که مشکلات عروقی دارند ترجیح داده می‌شوند. ناگفته نماند که کواریاتی دارای ساحلی به امتداد تنها یک کیلومتر است اما آب دریا به حدی در اینجا شفاف است که آن را به مکانی منحصر به فرد در میان عاشقان دریا تبدیل کرده است. شما می‌توانید در این محدوده ساحلی رستوران‌های دنج و آرامی را پیدا کرده و از لحظات خود در آرامش نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی در گرجستان

عکس: georgiantravelguide.com

 

۵. آناکلیا، گرجستان

آخرین مورد از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی گرجستان در بین گردشگران داخلی و خارجی این کشور، آناکلیا (Anaklia) نام دارد. این شهر دوست داشتنی که در سال‌های اخیر با سرعت زیادی در حال توسعه است توانسته مورد توجه افرادی که بارها به گرجستان سفر کرده و دوست ندارند از مقاصد تکراری دیدن کنند، قرار گرفته است. آناکلیا نه تنها به دلیل برخورداری از سواحل زیبا در امتداد دریای سیاه بلکه به دلیل آب و هوای معتدل، مردمان شاد و طبیعت زیبا و تمیزی که دارد نیز مورد توجه است. البته توجه داشته باشید که اگر آنکلیا را برای سفر در گرجستان انتخاب می‌کنید نباید انتظار هتل‌های مجلل و لاکچری مانند باتومی را داشته باشید؛ هر چند گفته می‌شود در آینده به مقصدی قابل رقابت با باتومی تبدیل خواهد بود.

عکس: burohappold.com

 

بهترین زمان برای سفر به شهرهای ساحلی گرجستان چه زمانی است؟

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا نگاهی به پنج مورد از شهرهای ساحلی گرجستان که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارند بپردازیم. اما موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که برای لذت بردن از تمامی تفریحات و جاذبه‌های این مقاصد چه زمانی از سال را باید برای سفر انتخاب کنیم؟ وقتی صحبت از مقاصد ساحلی می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، تفریحات آبی آن هستند. به طوری که سفر به مقاصد ساحلی با فعالیت‌هایی از قبیل حمام آفتاب، شنا، قایق سواری، جت اسکی سواری و غیره همراه بوده و از همین رو در انتخاب زمان سفر برای رفتن به آن‌ها باید شرایط آب و هوایی نیز در نظر گرفته شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به شهرهای ساحلی گرجستان، روزهای گرم و آفتابی سال یعنی فصل تابستان است. در کشور گرجستان فصل شنا از ماه ژوئن (اواسط خرداد) آغاز شده و تا پایان سپتامبر (اواسط مهر) ادامه دارد. البته اگر تحمل شنا در آب‌ و هوای خنک را داشته باشید، ماه‌های اول بهار را نیز می‌توانید برای سفر به این مقاصد دوست داشتنی گرجی انتخاب کنید. خبر خوب اینکه در سال‌های اخیر شاهد تاسیس هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس متعددی در این مقاصد بوده‌ایم که شرایط سفر به این شهرهای ساحلی را برای علاقه‌مندان آسان می‌کند.

در صورت تمایل به همراهی با تورهای گرجستان به مقاصد مختلف این کشور می‌توانید همین حالا با مسئولین مربوطه در مجموعه مقتدر سیر تابان تماس بگیرید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی گاگرا

عکس: roadiscalling.com

 

 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران