ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به مشهد

مشهد به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران در بیشتر ماه‌های سال شلوغ و پر از گردشگر است. این شهر مذهبی علاوه بر حرم امام رضا، مراکز خرید و تفریحی بسیاری دارد. به همین منظور، افرادی که با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنند، جاهای زیادی را برای دیدن و گشت‌وگذار دارند. برخی از گردشگران دلشان می‌خواهد در زمان‌هایی سفر بروند که آن شهر کمی خلوت‌تر باشد و راحت‌تر بتوانند جاذبه‌ها را ببینند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید ارزان‌تر سفر کنید، این مقاله را همراه ما باشید.

 

خلوت‌ترین زمان آب و هوایی سفر به مشهد

مشهد در بیشتر روزهای سال آب و هوای خوبی دارد و امکان یک سفر دلچسب و خوب برای هر گردشگری مهیا است. اما بنا به اینکه برخی دلشان می‌خواهد در هوای خنک‌تر به یک شهر سفر کنند یا هوای گرم‌تر، می‌توان اینطور گفت که بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند در فصل بهار به مشهد سفر کنند و از طبیعت بهاری و ییلاقی شاندیز و طرقبه مشهد استفاده کنند و به پارک جنگلی وکیل آباد در مشهد بروند. در این صورت بهار یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ها است. اگر جزو افرادی هستید که خلوتی را ترجیح می‌دهید، بهار فصل مناسبی برای شما نیست. هوای تابستان در مشهد گرم و خشک و در هوای پاییز هم سرد و خشک است. هر چند مناظر پاییزی با درختان رنگارنگ زرد و نارنجی چشم‌نواز و زیبا است. پس اگر تحمل هوای گرم را دارید، تابستان و اگر سردی اذیتتان نمی‌کند پاییز و حتی زمستان را انتخاب کنید. چرا که در زمستان سرمای مشهد به اوج خود می‌رسد و این برای بسیاری از گردشگران خوشایند نیست. بنابراین بسیاری از افراد یا زائران سفر خود را در تعطیلات بهاری و تابستانی انجام می‌دهند و بهترین زمان سفر با تور مشهد برای شما که می‌خواهید دور و اطرافتان خلوت باشد و آسوده خاطر به هر کجا که می‌خواهید بروید، شش ماه دوم سال مناسب‌تر است. سفر به مشهد در زمستان حتی می‌تواند برایتان ارزان‌تر هم باشد. برای اقامت در هتل هزینه کمتری می‌بپردازید و قیمت پروازها پایین‌تر می‌رود. در این ماه‌ها حتی بلیط قطار هم ارزان‌تر عرضه می‌شود. حتی می‌توانید بلیط رفت مشهد را به یک روز بعد از تعطیلات نوروز هم موکول کنید. در این صورت هم در بهار و بهترین زمان از نظر آب و هوا به مشهد رفته‌اید و هم به نسبت روزهای دیگر بهاری، خلوت‌تر سفر کرده‌اید.

 

معرفی مدرسه پریزاد در تور مشهد

خلوت‌ترین زمان مناسبتی سفر به مشهد

مشهد شهری مذهبی است که افراد زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان را به این دلیل به سمت خود می‌کشاند. انتخاب زمان خلوت برای سفر به مشهد بر اساس مناسب‌های مذهبی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که فردی تور خود را برمی‌گزیند. از آنجایی که کسانی هستند که می‌خواهند از حال و هوای معنوی حرم در مناسبت‌های خاص استفاده کنند و در مراسمات مذهبی شرکت کنند، ماه رمضان شلوغ‌ترین زمان سفر با تور مشهد است. در این روزها علاوه بر برگزاری نماز جماعت، جلسات خواندن قرآن کریم نیز برگزار می‌شود. همچنین در صحن‌ حرم مطهر رضوی هم هر شب مراسم افطاری برگزار می‌شود. دهه‌ کرامت و روز میلاد امام هشتم یکی دیگر از زمان‌های مناسبتی سفر به مشهد است که برنامه‌های مختلف شعرخوانی در مکان‌های مشخصی اجرا می‌شود. همچنین در ایام سوگواری ماه محرم، صفر و شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم مذهبی و عزاداری با خطبه خوانی در حرم برگزار می‌شود. یکی دیگر از این برنامه‌ها مراسم نقاره‌زنی است که به جز ایام محرم و صفر همه روزه قبل از اذان صبح و قبل از غروب آفتاب انجام می‌شود. همچنین در مراسم جاروزنی به صورت نمادین تعدادی از خدام حرم با لباس‌های مخصوص و جاروهای دسته بلند رو به قبله می‌ایستند و چاوشخوان اشعاری را بلند بلند می‌خواند و سایر خدام با نوای رضا جانم با او همراهی می‌کنند که ممکن است برای گردشگران خارجی جالب باشد. با این وجود اگر شما به این مناسبات علاقه‌ای ندارید، بهتر است زمانی غیر از ماه‌های رمضان و روزهای خاص مذهبی را برای سفر به مشهد انتخاب کنید که زائران کمتری در آنجا اقامت دارند و شهر کمی خلوت‌تر است.

ارزان‌ترین زمان سفر به مشهد

مشهد در ماه‌های سرد سال خلوت‌تر است و دیگر ترافیک‌های سنگین و شلوغی شما را اذیت نمی‌کند. حتی طرح‌ ترافیک هم در اطراف حرم اعمال نمی‌شود. هزینه‌های اقامت و حمل و نقل هم در این روزها پایین‌تر از اوقات دیگر است و اجناس ارزان‌تر به فروش می‌رسند. به همین دلیل تورها با قیمت‌های مناسب‌تر و کمتری ارائه می‌شوند و شما سفر مقرون به صرفه‌تری خواهید داشت. حتی می‌توانید از تورهای چارتری مشهد استفاده کنید تا با یک پکیج عالی و کیفیت خوبی را با قیمت کمتر بخرید. یکی دیگر از فرصت‌های خوب برای سفر با تور ارزان‌تر زمانی است که جشنواره‌ای برپا می‌شود. به عنوان مثال برخی از هتل‌ها به مناسبت سالگرد تأسیس خود تخفیفات ویژه‌ای برای مسافران در نظر می‌گیرند تا خدمات خود را با کیفیت عالی و قیمت کمتر به گردشگران ارائه کنند. علاوه بر این در اواسط ماه‌ خرداد که امتحانات مدرسه‌ها در حال برگزاری است، برخی از آژانس‌ها تورهای ارزان‌تری پیشنهاد می‌کنند تا مسافران بیشتری را جذب کنند. در اواخر اسفند نیز به دلیل مشغله زیاد افراد، سفر به مشهد کمتر می‌شود. چون بیشتر گردشگران منتظرند تا در تعطیلات نوروز سفر کنند. همچنین یکی از راه‌هایی که می‌توانید سفری مقرون به صرفه به مشهد داشته باشید، تورهای لحظه آخری است. در این صورت که بهتر است چمدانتان آماده و گوشتان به زنگ باشد تا در لحظه‌ای که یک آژانس مسافرتی از ظرفیت باقیمانده تخفیف قابل توجهی می‌دهد، بتوانید بلیط بخرید و سوار هواپیما یا قطار شوید. چنین موقعیتی یک فرصت مناسب است که از بهترین امکانات سفر با قیمت ارزان‌تری استفاده کنید.

 

معرفی ۶ تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره مشهد

ارزان‌ترین زمان خرید در مشهد

خرید یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر است. بیشتر افراد وقتی به شهر دیگری می‌روند، از مراکز خرید آنجا هم دیدن می‌کنند. از مرکز خریدهای خوب این شهر می‌توان به مجتمع تجاری الماس شرق مشهد اشاره کرد. اولین چیزی که توجه شما را به این سازه جلب می‌کند، معماری مدرن و اسلامی آن است که شکلی شبیه به الماس‌ در بخش گنبدی خود دارد. یکی از معروف‌ترین بخش‌های مجتمع الماس شرق، شهربازی سرزمین عجایب است که با ارائه بازی‌هایی نظیر دستگاه‌های شبیه‌ساز، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت،‌ نویدبخش اوقاتی سراسر شادی است. مرکز خرید آرمیتاژ نیز یکی دیگر از جاهایی است که می‌توانید تنوع اجناس را ببینید. برای رفتن به هایپرمارکت و خرید لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه و کالای خواب می‌بایست به طبقه منفی یک این مرکز بروید. پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات در طبقه همکف به فروش می‌رسند. طبقه اول هم به لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات و محصولات چرمی اختصاص دارد. مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزیینات منزل در طبقه دوم قرار گرفته و طبقه سوم برای پوشاک، اسباب‌بازی کودک و نوجوان و کافه کودک ساخته شده است. همچنین برج آلتون مشهد در ۲۵ طبقه مرکز خرید محبوب میان گردشگران محسوب می‌شود و برای خرید کالاهای لوکس مناسب است. در صورتی که در زمان حراج‌های فصلی راهی این برج شوید، امکان خرید اجناس باکیفیت با قیمت مناسب را خواهید داشت. برای سفارش غذای سنتی ایرانی می‌توانید به رستوران معروف پسران کریم در طبقه چهارم برج آلتون بروید. مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید پروما و مجتمع کیان سنتر از دیگر مراکز خرید خوب مشهد هستند که می‌توانید در آنجا گشتی بزنید. اما اگر بخواهید اجناس ارزان‌تری خرید کنید و در عین حال از یکی از جاذبه‌های شهر دیدن کنید، به بازار بزرگ مرکزی مشهد بروید. شاید هم بخواهید به فروشگاهی بروید که به حرم نزدیک‌تر باشد. اگر اقامتتان در این منطقه است، به مرکز خرید سیزده طبقه آرمان، یکی از مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری تفریحی مشهد در خیابان نواب صفوی بروید.

جاذبه‌های دیدنی خلوت در سفر به مشهد

یکی از جاذبه های دیدنی مشهد که در تمام فصول سال زیبایی بی نظیری دارد، پارک جنگلی وکیل آباد است. روستای زشک واقع در جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز در فصل زمستان هم خلوت و بسیار دیدنی است. در سفر خود با تور مشهد حتما در رستوران شاندیز یک غذای خوشمزه سفارش دهید و با آرامش نوش‌جان کنید. بازدید از آرامگاه شاعر بزرگ حماسه‌سرای ایران، فردوسی را در اوایل لیست گردشگری خود قرار دهید. چرا که با تماشای ابیات او که بر روی سنگ‌های سفید حک شده‌اند، حیرت‌زده خواهید شد. برای دیدن آرامگاه آن بزرگ‌اندیش بهترین زمان، روزهایی است که شهر خلوت است و توریست‌های کمتری برای بازدید در آنجا قدم می‌گذراند و شما به راحتی و آسوده خیال می‌توانید شعرهای او را بخوانید و سفری کوتاه به داستان‌های شاهنامه داشته باشید. در کنار این شاعر به نام و پرطرفداری فارسی، آرامگاه نادرشاه افشار و آرامگاه پیر پالاندوز هم یکی از مکان‌های ارزشمندی است که شاید دلتان بخواهد در تور مشهد از آنها بازدید کنید. بنای موزه نادرشاه معماری باشکوه و جالب‌ توجه‌ای دارد و در این مکان اشیای تاریخی مانند سلاح و جنگ‌افزار‌ها به نمایش گذاشته شده است. روستای طرقبه نیز گرچه ممکن است سرد باشد اما ارزش دیدن دارد. علاوه بر این، مشهد یک پارک آبی عالی دارد که می‌تواند روز سرگرم کننده و مفرحی را برای شما بسازد. در واقع سرزمین موج‌های آبی مشهد یکی از هیجان‌انگیز‌ترین جاهای دیدنی این شهر است. همچنین زیارت حرم امام رضا (ع) آرزوی خیلی از افراد در دنیا است. از بهترین زمان‌های سفر به مشهد با کمترین هزینه می‌توان به ماه‌هایی که میزان مسافرت کاهش یافته اشاره کرد. در چنین روزهایی شما راحت‌تر و با فراغ بازتر می‌توانید دعا و زیارت کنید.

 

گشتی در پارک طبیعی هفت حوض مشهد

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران