سفر به مشهد در ایام کرونایی

جاذبه‌های گردشگری مشهد
سفر به مشهد در ایام کرونایی

این روزها به دلیل بسته شدن مرزها امکان سفرهای خارجی برای علاقه‌مندان به گردش و تفریح محدود شده است. به همین دلیل بیشتر از قبل افراد تمایل به سفرهای داخلی نشان می‌دهند. یکی از این سفرها که همیشه در طول تاریخ علاوه بر گردش و تفریح ارزش و اهمیت معنوی نیز داشته است تور مشهد است. به خصوص در دوران کرونا تقاضا برای رفتن به مشهد بیشتر شده است. اما اینکه بتوان در این دوران با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی از شهر مشهد دیدن کرد و به زیارت هشتمین اختر تابناک شیعیان رفت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به موضوع سفر به مشهد در این روزها پرداخته‌ایم.

 

رزرو تور مشهد در ایام کرونایی

اولین قدم بعد از تصمیم‌گیری برای رفتن به مشهد انتخاب توری مناسب است. آژانس مسافرتی مقتدرسیر با در نظر گرفتن شرایط کرونا تورهای خود را به صورت کاملا مدیریت شده برگزار می‌کند. به طوری که کافی است تا فقط تاریخ سفر خود را انتخاب کنید و سپس با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در مورد هزینه و شرایط تورها مطلع کنند.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

 

وسایل ضروری برای سفر به مشهد در ایام کرونایی

از آنجایی که سفر به مشهد در روزهای کرونا با سایر روزها تفاوت‌هایی دارد پس در انتخاب وسایل ضروری برای سفر نیز باید دقت کرد. از جمله مهم‌ترین وسیله‌هایی که نباید در این سفر فراموش شوند عبارتند از:

  • مایع یا ژل ضدعفونی کننده دست
  • دستکش یکبار مصرف
  • الکل یا پد الکلی
  • ماسک

توصیه می‌کنیم تمامی این وسیله‌ها را قبل از سفر و خروج از خانه تهیه کنید. همچنین آن‌ها را در کیف دستی خود و در محلی که به راحتی قابل دسترسی باشند قرار دهید. سعی کنید فاصله خود را با افراد دیگر رعایت کرده و به محض تماس با سطوح دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کننده‌ای که تهیه کرده‌اید شست و شو دهید. همچنین در تمامی مکان‌های عمومی استفاده از ماسک را فراموش نکنید. با رعایت تمامی این موارد می‌توانید سفری سالم و راحت به شهر زیبای مشهد داشته باشید.

حمل و نقل در شهر مشهد در ایام کرونایی

برای اینکه در سفر خود به شهر مشهد از وسایل حمل و نقل عمومی به صورت پی در پی استفاده نکنید بهتر است، در انتخاب هتل خود دقت کنید. به این معنا که توصیه می‌کنیم هتل خود را در مرکز شهر و نزدیک به حرم انتخاب کنید. با این کار می‌توانید پا چند دقیقه پیاده‌روی در هوای آزاد خود را به حرم امام رضا (ع) و یا مراکز خرید مشهد و جاذبه‌های گردشگری که در همین نزدیکی‌ها قرار گرفته‌اند برسانید. در صورتی که مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شدید ضد عفونی کردن دست‌ها و پوشیدن ماسک فراموش نشود. همچنین حواس خود را جمع کنید تا تماسی بین دست‌ها و چشم‌ها، بینی و دهان صورت نگیرد.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

 

انتخاب هتل در سفر به مشهد در ایام کرونایی

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر به مشهد در دوران کرونا باید اهمیت داده شود انتخاب هتلی مناسب برای اقامت است. از آن‌جایی که هتل اصلی‌ترین محل برای اقامت و خوابیدن مسافران محسوب می‌شود باید محیطی کاملا تمیز و بهداشتی داشته باشد. پس هرگز سلامت خود را فدای هزینه سفر نکنید و هتلی باکیفیت و تمیز را به منظور چند شب اقامت خود در مشهد انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله لوکس‌ترین هتل‌های مشهد بزنید و با دید باز هتل خود را انتخاب کنید. البته هرچند که هتل شما تمیز بوده و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شود با این حال در بخش‌های عمومی آن مثل لابی و غیره ضد عفونی کردن دست‌ها و پوشیدن ماسک را فراموش نکنید.

 

رفتن به رستوران در سفر به مشهد در ایام کرونایی

اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر به مشهد در این روزهای کرونایی گرفته‌اید علاوه بر موارد گفته شده در بالا باید در انتخاب رستوران نیز برای سیر کردن شکم خود توجه زیادی داشته باشید. چرا که در رستوران مجبور به کنار گذاشتن ماسک و خوردن غذا خواهید شد. برای اینکه هیچ نگرانی از این بابت برای شما پیش نیاید بهتر است تا به رستوران‌هایی بروید که در آن‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و به سیستم تهویه مناسبی مجهز است. رستوران‌هایی که میز و صندلی در فضای باز برای نشستن مشتریان قرار داده‌اند بهترین گزینه برای شکم‌گردی خواهند بود. همچنین توجه داشته باشید تا تمامی کارکنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

 

هیجان و لذت بر فراز آسمان در رستوران هوایی مشهد

 

همان طور که می‌توان متوجه شد سفر در ایام کرونایی دشوار ولی ممکن است. تنها شرط لازم و کافی برای خوش‌گذرانی در این روزها رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. پس با توجه به آن‌ها می‌توان سفری در آرامش و بدون نگرانی را پشت سر گذاشت و از لحظات زیبای خود لذت برد.

۱۶ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران