راهنمای گردش در ماله، پایتخت مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
راهنمای گردش در ماله، پایتخت مالدیو

شهر ماله بزرگ‌ترین شهر مالدیو و پایتخت آن است که در جزیره ماله واقع شده است. این شهر مدرن و توریستی که دارای فرودگاه بین‌المللی مهم با پروازهای فراوان خارجی است، دارای مرز مشترک آبی با سریلانکا بوده و قطب تجاری این کشور محسوب می‌شود. گفتنی‌ست این شهر رتبه اول تراکم جمعیت در دنیا را داشته و  شامل یک جزیره مرکزی، دو جزیره دیگر و بخش فرودگاهی می‌شود. شما در تور مالدیو می‌توانید جاذبه‌های زیبا و بی‌شمار این جزیره را کشف کرده و سفری بی‌تکرار را تجربه کنید. برای گردش در مالدیو با ما همراه باشید.

 

برخی از جاذبه‌های اصلی ماله در مالدیو

  • بازار ماهی
  • بازار میوه
  • بنای یادبود سونامی
  • خرید در جاده Majeedhee Magu / جاده Chaandhanee Magu
  • ساحل مصنوعی
  • مسجد جمعه
  • غذاهای محلی

بازدید از بازارها

در حالی که گشت و گذار در بازار محلی باید در لیست هر مسافری باشد، بازارهای ماهی و میوه در ماله به شما درک زندگی در مورد سفرهای دریایی را می‌دهد که به سختی می‌توانید آن را در جاهای دیگر مالدیو به دست آورید. بازار ماهی در فاصله یک متری Jumhooree Maidan  قلب پر جنب و جوش صنعت ماهیگیری مالدیو قرار دارد که این کشور قرن‌ها قبل از ظهور گردشگری از آن وابسته بود. در خارج از بازار، ماهیگیرانی را می‌بینید که از دریا باز گشته و صید خود را در خیابان شلوغ (اغلب ماهی تن) به فروش می‌رسانند. در کنار بازار ماهی، تنها بازار میوه در کشور محصولات کوچک اما شیرین کشاورزی مالدیو را عرضه می‌کند. انبه، پاپایا، گواوا، موز، هندوانه و نارگیل و ماهی خشک، همه این‌ها را می‌توان در اینجا خرید.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

جاذبه‌های تاریخی پارادایس

ماله در مورد پادشاهان و سلاطین ۹۰۰ ساله داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. هنگام ورود از فرودگاه می‌توانید در امتداد Boduthakurufaanu Magu  که به نام برنده پرتغالی‌ها در قرن شانزدهم نامگذاری شده قدم بزنید، و سپس از طریق پارک سلطان بهJumhooree Maidan  (میدان جمهوری) که آخر دوره سلطنت در ۱۹۶۸ است برسید. از اینجا شما تا موزه ملی، مسجد جمعه قرن هفدهمی و Muleeaage اقامتگاه رنگارنگ ریاست جمهوری فاصله چندانی نخواهید داشت. این شهر پر تضاد برای سفری هیجان‌انگیز عالی بوده و همیشه آماده است تا حقایق را با توریست‌ها به اشتراک بگذارد.

غذاهای محلی

اگرچه مالدیو به دلیل فراوانی زندگی دریایی و سواحل شنی سفید با نخل‌های حاشیه ساحل به همه دنیا فخر می‌فروشد، اما این منابع برای دستیابی به دنیای آشپزی این کشور کمک نکرده است. غذاهای مالدیوی در بیشتر تاریخ تلفیق خلاق نارگیل و ماهی تکیه می‌کرد با این حال، این محدودیت‌ها حداقل به یک غذا منجر شده که می‌توان آن را در هر کجا یافت و امتحان کرد. ماشونی از ماهی تن، نارگیل و فلفل چیلی به صورت ترکیبی تشکیل شده که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید اما عالی است. یک غذای اشتها آور که با نان نازک مانند چاپاتی خورده می‌شود و با نیمرو بهترین راه برای شروع روز در مالدیو محسوب می‌شود. تقریبا در همه جا می‌توان این غذا را یافت. کافه کادا در مرکز ماله انواع مختلف این گنجینه آشپزی را می‌پزد و به قیمت ارزانی می‌فروشد.

 

هزینه سفر به مالدیو

موتور اجاره کنید

بعد از مدت کوتاهی در ماله متوجه خواهید شد که تعداد موتور سواران از دوچرخه سواران هم بیشتر است. در این شهر ۱۳۰ هزار نفری ۴۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد. با وجود دمای ۳۰ درجه‌ای در طول سال پیاده‌روی نمی‌تواند خیلی گزینه مناسبی برای گردش باشد به همین دلیل موتور سواری و گردش باهم تبدیل به فعالیتی اصلی شده است. با وجود تعداد زیادی از نقاط دیدنی مهم در شمال شرقی جزیره، سفر با موتورسیکلت در محله‌های کم‌تر کاوش شده راهی عملی برای مشاهده کامل زندگی در پایتخت است.

سواحل مصنوعی

در جزیره ماله دو ساحل دست ساز بشر وجود دارد. سواحل راهی عالی برای فرار از گرما و خنک شدن هستند. اما توجه داشته باشید که به خاطر در اینجا قوانین اسلام برقرار بوده و شرایط سختگیرانه‌ای برای لباس شنا اعمال می‌شود.

 

معرفی زیباترین سواحل مالدیو

مسجد جمعه

ماله در مورد جاهای مقدس بسیار ضعیف بوده و عملا چیزی برای ارائه ندارد با این همه مسجد جمعه قدیمی‌ترین و مقدس‌ترین مکان در جزیره ماله است. این یک مسجد بسیار منحصر به فرد است که روی آن حکاکی‌های سنتی و اشکال هنری وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر از جزیره ماله دیدن کردید این مکان را باید ببینید.

در بین صخره‌ها کاوش کنید

طبیعت منحصر به فرد مجمع‌الجزایر به این معنی است که شما همیشه به زیبایی باورنکردنی صخره‌های مرجانی نزدیک هستید. از ماله و حومه آن می‌توانید تورهای غواصی ترتیب دهید، در حالی که قسمت جزیره شمالی ماله برخی از نقاط اصلی غواصی کشور را ارائه می‌دهد. فراوانی زندگی دریایی در صخره‌های کم عمق به این معنی است که شما می‌توانید تنوع باشکوه گونه‌ها را بدون مخزن اکسیژن نیز مشاهده کنید.

 

زیباترین نقاط مالدیو

۱۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران