راهنمای سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
راهنمای سفر به مالدیو

مالدیو به عنوان یک کشور جزیره‌ای که در میان آب‌های اقیانوس هند قرار گرفته این روزها مورد توجه بسیاری از توریست‌ها واقع شده است. به طوری که بسیاری از گردشگران آن را بهشتی برای عاشقان مقاصد ساحلی می‌دانند. خوشبختانه در سفر به این کشور زیبا و دیدنی برای توریست‌های ایرانی قابلیت دسترسی آسانی داشته و امروزه تورهای آن به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های گردشگری در آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. از آنجایی که مالدیو کشوری بسیار خاص و متفاوت با اغلب مقاصد توریستی رایج در بین مردم است، کسب یکسری اطلاعات کلی در مورد آن قبل از سفر توصیه می‌شود. از همین رو مطالب این مقاله را به موضوعاتی پیرامون راهنمای سفر به مالدیو اختصاص داده‌ایم که مطالعه آن قبل از سفر به این کشور دوست داشتنی خالی از لطف نخواهد بود.

 

آشنایی با کشور مالدیو

همان طور که گفته شد مالدیو از موقعیت جزیره‌ای برخوردار بوده و از همین رو تفریحات آبی و ساحلی از اصلی‌ترین سرگرمی‌هایی است که مسافران تور مالدیو فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهند داشت. البته که ساحل‌ها تنها نقطه عطف این مقصد توریستی نبوده و از مردمان محلی صمیمی و دوست داشتنی گرفته تا بازارهای سنتی و طبیعت خارق‌العاده مالدیو آن را به یکی از انتخاب‌های اول هر گردشگری در سال‌های اخیر تبدیل کرده‌اند. از دیگر اطلاعات کلی که می‌توان در خصوص راهنمای سفر به مالدیو اشاره کرد، عبارتند از:

  • زبان: زبان رسمی این کشور دیوهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است و همانندی‌هایی با زبان سینهالی قدیم دارد.
  • واحد پول: روپیه مالدیو
  • اختلاف ساعت مالدیو با ایران: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از ایران عقب‌تر است.
  • فاصله هوایی مالدیو تا تهران: فاصله بین تهران تا شهر ماله، پایتخت مالدیو، در حدود۴۴۶۲ کیلومتر است. مدت زمان پروازها بسته به تعداد توقف هواپیما متفاوت خواهد بود. به طور میانگین این پروازها حدود ۸ تا ۹ ساعت طول خواهند کشید.
  • تلفن‌های ضروری: اورژانس (۱۰۲)، آتشنشانی (۱۱۸)، پلیس (۱۱۹)
  • کد تلفن مالدیو: ۹۶۰+
  • ویزا: سفر با تور مالدیو نیاز به اخذ ویزای توریستی دارد که در فرودگاه صادر می‌شود.
  • دین اکثریت: دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز

عکس: bayut.com

 

بهترین زمان سفر به مالدیو

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در خصوص راهنمای سفر به مالدیو باید مورد بررسی قرار بگیرد، بهترین زمان سفر به مالدیو است. توجه داشته باشید که با توجه به انتظاراتی که از تور مالدیو و تفریحات خود در این کشور جزیره‌ای دارید، انتخاب زمان مناسب برای رفتن به آن می‌تواند متفاوت باشد. با این حال در حالت کلی، به دلیل شرایط آب و هوایی گرمسیری که در این منطقه حاکم است، به نظر می رسد بهترین زمان سفر به مالدیو ماه‌های بین آذر تا اسفند باشد. چرا که در این روزهای سال دمای هوا مناسب بوده و شرایط جوی نیز برای بهره بردن از تمامی تفریحات در فضای آزاد ایده‌آل هستند. نکته قابل توجه دیگر اینکه اگر اهل موج‌سواری هستید، ماه‌های بین فروردین تا تیر می‌تواند زمان خوبی برای شما باشد.

علاوه بر شرایط آب و هوایی در انتخاب زمان مناسب برای سفر به مالدیو می‌توانید به بودجه سفر خود دقت کنید. روزهایی که مالدیو در فصل توریستی خود نیست (فصل تابستان) هزینه‌ها بسیار کاهش یافته و مناسب‌ترین زمان برای تجربه سفری ارزان به آن خواهد بود.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مالدیو

عکس: virgin.com

 

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

البته که تبدیل شدن کشور مالدیو به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در بین توریست‌های سرتاسر دنیا بی‌دلیل نبوده و در این سرزمین می‌توان جاذبه‌های گردشگری خاص و جذاب بسیاری را برای بازدید پیدا کرد. ناگفته نماند که اغلب این جاذبه‌ها را طبیعت زیبا و سواحل منحصر به فرد آن تشکیل می‌دهند که در ادامه صحبت‌های راهنمای سفر به مالدیو به چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو می‌پردازیم:

  • جزیره ماله آتول (Male Atoll)
  • جزیره نالاگورایدو (Nalaguraidhoo Island)
  • بنانا ریف (Banana Reef)
  • جزیره آلیماتا (Alimatha Island)
  • جزیره بیادو (Bayada island)
  • جزیره باروس (Baros island)
  • جزیره کاکائو (Cocoa Island) یا جزیره ماکونوفوشی (Makunufushi island)
  • زیر دریایی نهنگ
  • بازار ماگو
  • ساحل مافوشی (Maafushi Beach)

همان طور که متوجه هستید، اغلب جاذبه‌های گردشگری مالدیو حالت ساحلی داشته و بیشتر به عنوان مکان‌هایی برای استراحت و ریلکس کردن انتخاب می‌شوند.

عکس: swantour.com

 

خورد و خوراک و شکم‌گردی در مالدیو

مثل هر مقصد خارجی دیگری غذاهای مالدیو نیز مورد توجه توریست‌ها بوده و خوردن غذاهای محلی این منطقه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در آن انجام دهید. خبر خوب اینکه به دلیل مسلمان بودن دین رسمی مردم مالدیو همه غذاهای محلی آن‌ها حلال بوده و با خیال راحت می‌توانید نوش جان کنید. در این میان از جمله معروف‌ترین غذاهای محلی مالدیو که در بین مطالب راهنمای سفر به مالدیو می‌توان اشاره کرد، عبارتند از:

  • ماس هونی – یک صبحانه خوشمزه به سبک مالدیو
  • فیهونوماس – نوعی ماهی کباب شده که از قبل درون سس فلفل مخصوص مزه دارد می‌شود.
  • بامبوکی لو هیتی – نوعی نان مخصوص مالدیو که به عنوان میان وعده طرفدار دارد.
  • باجیا – نوعی شیرینی محلی مالدیو است که از ترکیب ماهی و نارگیل به عمل می‌آید!
  • گولا – نوعی دیگر از شیرینی‌های مخصوص این کشور است.
  • کیمیا – نوعی رولت ماهی است که کاملا در روغن سرخ می‌شوند.
  • کولی بور کیبا – نوعی کیک مخصوص مالدیو است که از ماهی و ادویه‌های تند این منطقه تهیه می‌شود!

اغلب این غذاها را می‌توان در رستوران‌های محلی مالدیو و حتی غرفه‌های خیابانی آن پیدا کرده و با قیمت مناسبی تهیه کرد.

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به مالدیو

عکس: milaidhoo.com

 

حمل و نقل عمومی در مالدیو

البته که راهنمای سفر به مالدیو بدون اشاره به حمل و نقل عمومی در مالدیو ناقص خواهد بود. مسافران ایرانی که قصد سفر به مالدیو را دارند ابتدا وارد جزیره ماله شده و از آنجا مسیر هتل خود را در دیگر جزیره‌های این کشور در پیش می‌گیرند. به دلیل موقعیت جغرافیایی اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در آن قایق‌ها هستند که در انواع تندرو، خصوصی و معمولی در دسترس همگان قرار می‌گیرند. همچنین قایق‌های دست‌ساز و سنتی به نام Dhoni و تاکسی هوایی از دیگر گزینه‌های حمل و مقل عمومی هستند که جذابیت‌های سفر به این منطقه را چندین برابر می‌کنند. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند به منظور گشت و گذار درون جزیره‌های مالدیو از تاکسی، دوچرخه و اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند.

عکس: holidify.com

 

هزینه سفر به مالدیو

در بین مطالبی که در خصوص راهنمای سفر به مالدیو گردآوری کرده‌ایم، جا دارد بگوییم مالدیو جز مقاصد توریستی ارزان قیمت به شمار می‌آید. به طوری که نرخ پروازها قیمت تورهای این مقصد گردشگری را بالا برده و به غیر از آن هزینه‌های شما در طول اقامت خود در این کشور جزیره‌ای خیلی زیاد نخواهد بود. به عنوان مثال برای اقامت در یک مهمانخانه محلی ۴۰ الی ۸۵ دلار، هر وعده غذایی بین ۷ الی ۱۲ دلار، تفریحات آبی ۲۰ الی ۴۰ دلار و قایق سواری ۱ الی ۳ دلار هزینه خواهد داشت. به طوری که در مجموع توریست‌ها می‌توانند با روزی ۵۰ الی ۱۰۰ دلار سفری بسته به شرایط سفر، رفاه خوبی را در این کشور زیبا تجربه کنند.

عکس: maldivestourism.in

 

نحوه دسترسی به مالدیو

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که نمی‌توان در میان صحبت‌های خود در خصوص راهنمای سفر به مالدیو نادیده گرفت، نحوه دسترسی به این کشور جزیره‌ای است. متاسفانه در حال حاضر پرواز مستقیمی به مقصد مالدیو از ایران وجود ندارد. در نتیجه توریست‌های ایرانی باید ابتدا خود را مثلا توسط عمان ایر به مسقط رسانده و از آنجا دوباره به سمت ماله، پایتخت مالدیو، حرکت کنند. کل این پرواز بین ۸ الی ۹ ساعت و گاها به دلیل توقف‌های بیشتر می‌توانند طولانی‌تر شود.

 

جذاب‌ترین تفریحات شبانه در مالدیو

عکس: 10xtravel.com

 

نکات مهمی که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

تا این قسمت از مطالب در ارتباط با راهنمای سفر به مالدیو، سعی کردیم تا به کلیات و ویژگی‌های اصلی این منطقه توریستی بپردازیم. اما اگر بخواهیم ریزتر به جزئیات این مقصد گردشگری اشاره کنیم، با مطالب مهم بیشتری روبرو خواهیم شد. از جمله مهم‌ترین این موارد که دانستن آن‌ها می‌توانند کیفیت سفر شما را به مالدیو تحت تاثیر قرار دهند، عبارتند از:

  • مالدیو کشوری مسلمان است – در نتیجه قوانین و شرایطی که در آن حاکم هستند، همگی بر اساس شریعت اسلامی بوده و باید در سفر خود به مالدیو این موضوع را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال توصیه می شود از پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی خودداری کنید. به خصوص در مناطق سنتی‌تر و کوچک‌تر قوانین اسلامی حاکم در بین مردم را از پوشش تا نحوه زندگی‌ بیشتر می‌توانید احساس کنید.
  • نوشیدنی‌های الکلی در مالدیو ممنوع است – همان طور که گفته شد مالدیو یک کشور مسلمان بوده و قوانین اسلامی بر آن حاکم هستند. در نتیجه نوشیدن مشروبات الکلی به طور آزاد در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی ممنوع بوده و تنها در هتل‌های ۵ ستاره برای توریست‌ها سرو می‌شود.
  • شنا با بیکینی در اغلب سواحل ممنوع است – مورد بعدی از نکاتی که باید در خصوص راهنمای سفر به مالدیو جدی گرفته شود، انتخاب مکان مناسب برای شنا به صورت آزادانه است. توجه داشته باشید که شنا با مایوهای غیر اسلامی برای زنان در برخی سواحل ممنوع بوده و برای این منظور سواحل مخصوصی توسط دولت در نظر گرفته شده است که می‌توانید به آن‌ها بروید. البته در تمامی سواحل خصوصی هتل‌های ۵ ستاره و جزیره‌های توریستی مالدیو گردشگران آزادی کامل بابت پوشش خود در حین شنا خواهند داشت.

عکس: travelanddestinations.com

 

۰۸ فروردین ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 18 دی 1402)

نظرات کاربران