معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

مالدیو به عنوان یکی از کشورهای جزیره‌ای دارای انواع غذاهای رنگارنگ و متنع دریایی است. بنابراین تمامی توریست‌ها می‌توانند در طول سفر خود با تور مالدیو علاوه بر گشت و گزار در جزیره‌های دیدنی و تفریحات متنوع ساحلی با شکم‌گردی نیز اوقات خود را به بهترین شکل سپری کنند. اگر شما نیز دوست دارید تا از جزایر مالدیو دیدن کرده و در این حین تجربه خوردن غذاهای متنوع و جدیدی را به دست آورید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار قصد داریم تا شما را با محبوب‌ترین غذاهای مالدیو آشنا کنیم.

 

ماس هونی (Mas huni)

ماس هونی یکی از معروف‌ترین غذاهای مالدیو است که به عنوان صبحانه سرو می‌شود. به طوری که تمامی گردشگران حتما باید در یک وعده صبحانه خود خوردن ماس هونی را تجربه کنند. این صبحانه معروف مالدیو از ترکیبات ماهی دودی، نارگیل و پیاز تهیه می‌شود. اما آنچه که این غذا را لذیذتر می‌کند استفاده از ادویه‌های مخصوصی است که در این جزیره به کار گرفته می‌شوند. پس اگر دوست دارید تا یک صبحانه به یادماندنی و خوشمزه‌ای را تجربه کنید حتما در سفر خود به مالدیو خوردن ماس هونی را فراموش نکنید.

 

بیس کمیا (Bis Keemiyaa)

از دیگر غذاهای محبوب مالدیو می‌توان بیس کمیا را نام برد. این غذای لذیذ تقریبا چیزی شبیه به سمبوسه ما ایرانیان است. در طبخ این غذا از خمیر مخصوصی که حین پخت بسیار پف می‌کند استفاده می‌کنند و کاملا نرم است. در سفر خود به مالدیو این غذا را می‌توانید با محتویات متفاوتی پیدا کنید. چرا که مردم مالدیو با توجه به سلیقه و ذائقه خود درون خمیر بیس کمیا را پر می‌کنند. از جمله رایج‌ترین موادی که در پر کردن آن استفاده می‌شود، می‌توان تن ماهی دودی، کلم ریز شده و ادویه‌های متعددی مخصوصا کاری را نام برد.

 

۷ مورد از بایدها و نبایدهای سفر به مالدیو

 

گارودیا (Garudiya)

گارودیا از جمله محبوب‌ترین غذاهای مالدیو محسوب می‌شود. در طبخ این غذا از برنج و ماهی استفاده می‌کنند. به این صورت که برنج و ماهی را به عنوان مواد اصلی گارودیا با یکدیگر محلوط کرده و فلفل تند و پیاز برای مزه‌دار کردن آن مصرف می‌شود. با وجود برنج در آن گارودیا آبکی بوده و در دسته سوپ قرار می‌گیرد. در سفر خود به مالدیو تقریبا در تمامی رستوران‌ها می‌توانید این غذای خوشمزه را سفارش داده و میل کنید.

 

هونی روشی (Huni Roshi)

 هونی روشی غذایی مشترک بین هندی‌ها و مردم مالدیو است. در اصل هونی روشی نوعی نان بسیار خوشمزه است که در کنار دیگر غذاها سرو می‌شود. این نان به اندازه‌ای خوشمزه و خوش طعم است که بسیاری از توریست‌ها دوست دارند تا آن را به تنهایی میل کنند. آنچه این نان را متمایز می‌کند تهیه آن از نارگیل و سرخ کردن آن درون روغن داغ است. شاید در نگاه اول تصور کنید که این نان همان لواش ما ایرانیان است اما با خوردن آن متوجه این تصور اشتباه خود خواهید شد.

 

بررسی هزینه سفر به مالدیو

 

ساگو بوندیبای (Saagu Bondibai)

تا اینجا هر آنچه که معرفی کردیم غذاهای خوشمزه و محبوب در مالدیو بود که برای سیر کردن شکم خود می‌توانید آن‌ها را میل کنید. اما در این میان یک دسر بسیار لذیذی نیز به نام ساگو بوندیبای وجود دارد. این دسر خوشمزه از میوه رایج مالدیو یعنی نارگیل تهیه می‌شود. این دسر چیزی شبیه به دسر بوده و برای تهیه آن از نشاسته، شیره نارگیل و خامه استفاده می‌کنند. حین سرو نیز برای تزیین از میوه‌ها محبوب مالدیو یعنی آناناس، انبه، پاپایا و یا توت فرنگی استفاده می‌شود.

 

گول‌ها (Gulha)

اگر به دنبال غذایی دریایی و البته بسیار خوشمزه در مالدیو هستید، گول‌ها بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این غذا ترکیبی از نارگیل و ماهی بوده و یکی از محبوب‌ترین غذاهای مالدیو در بین بومیان و البته توریست‌ها به شمار می‌رود. بسیاری گول‌ها را به عنوان میان‌وعده سفارش می‌دهند. این غذا به صورت توپک‌های کوچکی تهیه می‌شود. به این صورت که توپک‌های تشکیل شده از ماهی، پیاز خرد شده و نارگیل را درون روغن سرخ کرده و با ادویه‌های مخصوص مالدیو طعم‌دار می‌کنند.

 

بهترین فعالیت‌های تفریحی در مالدیو

 

باجیا (Bajia)

همانند دیگر غذاهای محبوب مالدیو در طبخ باجیا نیز از ماهی استفاده می‌شود. چرا که مالدیو کشوری جزیره‌ای بوده و محصولات دریایی اصلی‌ترین مواد در طبخ غذاهای آن‌ها هستند. در این مورد نیز از گوشت پخته ماهی و نارگیل استفاده کرده و یک اسنک فوق‌العاده لذیذ تهیه می‌کنند. باجیا غذایی خیابانی بوده و گردشگران می‌توانند حیم گشت و گزار شهری با قیمتی ارزان باجیا را خریداری کرده و شکم خود را با یک میان‌وعده محبوب در مالدیو سیر کنند.

 

کاری سبزیجات (Vegetable curry)

اگر دوست دارید تا در سفر با تور مالدیو تجربه خوردن غذاهای گیاهی را نیز داشته باشید، کاری سبزیجات را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این غذا از ترکیب انواع سبزیجات مثل سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، کدو تنبل و کاری تهیه می‌شود. بنابراین غذایی کاملا سالم و خوشمزه است که در دسته محبوب‌ترین غذاهای مالدیو قرار دارد. معمولا در کنار کاری سبزیجات نان هونی روش نیز سرو می‌شود.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران