۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

مارماریس در غربی‌ترین نقطه‌ی کشور ترکیه واقع شده است و یکی از زیباترین بخش‌های این کشور به شمار می‌آید. شهری که از یک سوی دریا و سواحل فوق‌العاده دارد و از سوی دیگر جنگل و سرسبزی‌های بی‌نظیر. شهری که به جواهر ترکیه معروف شده است و در بیشتر روزهای سال توریست‌های زیادی را به خودش می‌کشاند. توریست‌هایی که در میان‌شان ترک‌ها نیز زیاد هستند. این شهر در میان شهروندان کشور ترکیه طرفداران زیادی دارد و محبوبیتش سبب شده است برای بازدید، شهروندان ترکیه برنامه‌ریزی‌های زیادی داشته باشند. اگر می‌خواهید با نکات مختلف سفر به این شهر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۷ نکته در این رابطه خدمتتان بازگو کنیم.


۱- مارماریس دو فرودگاه نزدیک خود دارد

دسترسی به ماماریس خیلی کار دشواری نیست. این شهر در نزدیکی خود دو فرودگاه دارد که با پرواز به آنها به راحتی می‌توانید به شهر مارماریس دسترسی داشته باشید. فرودگان دالامان در صد کیلومتری این شهر و فرودگاه میلاس بودروم در ۱۵۰ کیلومتری آن واقع شده است که پس از پرواز به این فرودگاه‌ها، با تاکسی و اتوبوس می‌توانید خودتان را به مرکز شهر مارماریس برسانید. طبیعتا هزینه اتوبوس بسیار ارزان‌تر از تاکسی است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به این شهر پس از خطوط هوایی، از اتوبوس‌های فرودگاه استفاده کنید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

مارماریس

۲- مارماریس شهر همیشه گرم است

مارماریس یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که روی هوای سرد را به خود نمی‌بیند. این شهر در سردترین روزهای زمستان، دمایش تنها به پانزده درجه سانتی‎‌گراد می‌رسد. بنابراین در نظر داشته باشید برای سفر به این شهر لباس‌های خنک همراه خود کنید. چراکه لباس‌های گرم اصلا به کارتان نمی‌آیند، بار اضافه هستند و دست و پا گیرتان می‌شوند. نکته‌ی مهم دیگری که در رابطه با آب و هوای این شهر باید در نظر داشته باشید آن است که گرما ممکن است باعث آفتاب سوختگی شما شود. بنابراین حتما کرم ضد آفتاب، کلاه نقاب‌دار و عینک آفتابی در سفر به این شهر همراه خود داشته باشید.

 مارماریس

۳- برای اقامت در مارماریس نگرانی نداشته باشید

مارماریس در خود هتل‌های بسیار؛ از ساده تا لاکچری را دارد. هتل‌هایی که متناسب با بودجه‌تان می‌توانید آنها را انتخاب کنید. جدای از هتل‌ها، این شهر در خود ویلاهای ساحلی نیز دارد که اقامت در آنها به مانند هتل‌های لوکس بسیار هیجان‌انگیز است. بنابراین در سفرتان با تور ترکیه به این شهر حتما این ویلاها را نیز برای اقات از نظر بگذرانید.

 

بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

مارماریس

۴- برای جابه‌جایی‌های درون شهری‌تان از دلموش استفاده کنید

دلموش ماشین‌های ون است که نه به اندازه‌ی اتوبوس‌ بزرگ و ارزان، و نه به اندازه‌ی تاکسی شخصی و گران است. این ماشین‌ها در سرتاسر مارماریس تردد می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید سوار آنها شوید و به نقاط مختلف گردشگری این شهر تشریف ببرید. جابه‌جایی با این وسیله نقلیه در شهر مارماریس به میزان قابل توجهی هزینه سفر شما به این شهر را کاهش می‌دهد. البته در مواقع ضروری به شما توصیه می‌کنیم از تاکسی‌های این شهر استفاده کنید و خیالتان از بابت پرداخت هزینه راحت باشد. چراکه تاکسی‌های این شهر مجهز به تاکسی‌متر هستند و مارماریس آنقدر بزرگ و راه‌هایش آنقدر پیچیده نیست که راننده بخواهد با دور کردن مسیر سر شما را کلاه بگذارد.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

مارماریس

۵- در مارماریس تفریحات آبی را جدی بگیرید

این شهر یکی از بهترین نقاط ترکیه برای انجام تفریحات آبی است. چراکه در سواحلش بهترین امکانات را برای این تفریحات فراهم آورده است و جدای از سواحل، یک پارک آبی درجه یک نیز در خود دارد. بنابراین اگر اهل هیجان و آب تنی هستید فرصت سفر به مارماریس را غنیمت بدانید و حسابی در این رابطه خودتان را سرگرم کنید.

 

معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

مارماریس

۶- بهترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید

اگر اهل غذاهای دریایی درجه یک از انواع ماهی‌ها و خرچنگ‌ها و صدف‌ها هستید باید بدانید در رستوران‌های مارماریس می‌توانید لذیذترین آنها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. ترک‌ها آشپزهای درجه یکی هستند که می‌توانید به طعم‌های ماندگاری که خلق می‌کنند اعتماد کنید و لذت ببرید. اگر اهل غذاهای دریایی نیز نیستید رستوران‌های پرشمار این شهر انواع غذاهای گیاهی یا گوشتی دیگر را برای مسافران‌شان طبخ می‌کنند.

مارماریس

۷- تفریحات لاکچری انجام بدهید

سوار کشتی‌های کروز شدن و زدن به دل آب یکی از گران‌ترین و خاطره‌انگیزترین تفریحاتی است که در سفر به مارماریس می‌توانید انجام بدهید. در این تفریح شما می‌توانید یک نیمروز خود را در آب‌ها باشید، بهترین غذاها را هنگامیکه زیباترین مناظر هستی مقابل دیدگان‌تان قرار دارد نوش جان کنید و نیز اگر شور غواصی به سر دارید به همراه مربی بروید و جهان زیر آبها را کشف کنید. انجام این تفریح اندکی گران است اما بدون شک ارزش این را دارد که برایش هزینه کنید.

 

معرفی بهترین رستوران های مارماریس

مارماریس

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران