سفر به مارماریس در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
سفر به مارماریس در سال ۲۰۲۳

مارماریس که زمانی مرکز ماهیگیری و غواصی در ترکیه بوده، امروزه پس از بدروم، دومین منطقه پرجمعیت موغلا به شمار می‌آید. با وجود شبه جزیره داتچا در غرب و دریای مدیترانه در جنوب آن، مارماریس به مکان مورد علاقه خارجی‌ها و ترک‌ها بدل شده و این امر باعث رونق بازار املاک در سال‌های اخیر شده است. وجود استراحت گاه‌های مدرن رو به رشد، از این منطقه یک مرکز چند فرهنگی ساخته و همچنین خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، دریاهای نیلگون، جنگل‌های سرسبز و حال‌ و هوای جهان ‌وطنی، نویدبخش سفری خاطره انگیز از سفر با تور مارماریس هستند.

 

سبک زندگی در مارماریس

مارماریس مانند اکثر مناطق در ساحل طلایی ترکیه، در تمام طول سال دارای آب و هوای عالی و آفتابی است. به دلیل توریستی بودن شهر، بسیاری از کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها در روزهای پایانی زمستان بسته شده و بهار و تابستان دوباره فعالیتشان را از سر می‌گیرند. بندر و مارینا سرشار از زندگی بوده و غذاکده‌های کنار دریا، همیشه مملو از مشتری هستند. زندگی شبانه پر جنب و جوش، برای رده‌های مختلف سنی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.

گفتنی است این منطقه به شدت تحت تاثیر جمعیت مهاجر محلی بوده و با غذاهای بین‌المللی و متنوع بسیاری در رستوران‌ها مواجه خواهید شد. بازارهای هفتگی این شهر به دلیل رطوبت زیاد، محصولاتی از جمله میوه‌های استوایی را ارائه می‌دهد. و به طور کلی، مارماریس یک مکان عالی برای برخورداری از یک سبک زندگی مقرون به صرفه و راحت است.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

هزینه‌های زندگی در مارماریس

در مقایسه با مناطق مرکزی و شهرهای کوچک‌تر، هزینه زندگی در مارماریس بالاتر از اکثر مناطق است، اما از داتچا و بدروم ارزان‌تر است. در مقایسه با اروپا و بریتانیا، به خدمات ارزان‌تر، میوه‌های تازه و سبزیجات بسیار مقرون به صرفه‌تری در اینجا دسترسی خواهید داشت. شما فقط برای حدود ۳-۴ ماه از سال، به سیستم گرمایش نیاز دارید. اما ممکن است مجبور شوید در تابستان و هنگام اقامت طولانی در یک واحد، روی خرید تهویه مطبوع سرمایه گذاری کنید، البته اگر به گرما عادت ندارید!

میانگین هزینه زندگی، بالاتر از حداقل دستمزد ملی (حدود ۳۸۰ دلار) است و مهم‌ترین بخش آن، به اجاره اقامتگاه اختصاص می‌یابد که از حداقل ۱۵۰۰ لیر شروع می‌شود. گفتنی است قیمت اجاره، در ماه‌های مارس و آوریل شروع به افزایش می‌کند. بنابراین اگر به فکر اقامت طولانی‌ مدت هستید، بهتر است در زمستان مکانی را اجاره کنید.

بهترین زمان سفر به مارماریس

بازدید از مارماریس، در هر زمانی از سال امکان‌پذیر است. اما اکثر هتل‌ها، بارها و رستوران‌ها در طول زمستان (بین نوامبر و اوایل آوریل) بسته هستند. با این حال، همه این مکان‌ها در اوایل آوریل شروع به باز شدن می‌کنند و از ژوئن تا سپتامبر، مارماریس و همسایه‌اش ایچملر بسیار شلوغ می‌شوند.

دمای ۴۰ درجه در اوج تابستان، برای این منطقه چندان غیرمعمول نیست. اما عصرها، هوا خنک شده و نسیمی ملایم می‌وزد. اگر می‌خواهید بیرون بروید و از جاذبه‌های فضای باز لذت ببرید، ماه‌های می یا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به مارماریس بوده و با اینکه هوا تا حدودی گرم است، اما غیرقابل تحمل نیست.

 

معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

۵ جاذبه که در مارماریس دوست خواهید داشت

  • خلیج‌ها و سواحل مسحور کننده:

شاید معروف‌ترین سواحل مارماریس، مربوط به جزیره سدیر باشد که به جزیره کلئوپاترا نیز شهرت دارد. اینجا ساحلی است که ژنرال رومی مارکوس آنتونیوس، انبوهی از شن و ماسه طلایی را از مصر برای معشوقه‌اش ملکه کلئوپاترا فرستاد.

از آب‌های شفاف خلیج ایچملر و ساحل ترنج با درختان مرکباتش گرفته تا سواحل پنهان سلیمیه که برای فرار از ازدحام و شلوغی ‌ای شهر بهترین گزینه به شمار می‌آید و بسیاری دیگر از سواحل جذاب را، می‌توانید در مارماریس شاهد باشید.

  • ماجراهای ورزشی:

مارماریس، انواع تفریحات و ورزش‌های فضای باز را ارائه می‌دهد: از سافاری با جیپ، موتورهای چهار چرخ، گلایدر و کوهنوردی گرفته تا رفتینگ، قایق‌رانی، کایاکینگ و غواصی. هرگز در تابستان مارماریس کمبودی برای فعالیت‌های ماجراجویانه و افزایش آدرنالین وجود نخواهد داشت. این منطقه، همچنین یکی از میزبانان مسابقات جهانی رالی است.

  • ترکیب تاریخ و طبیعت:

منطقه مارماریس، به دلیل زیبایی طبیعی‌اش در ترکیب با میراث باستانی و فرهنگی شهرت دارد. مارماریس، خانه بسیاری از شهرهای باستانی است که تاریخ آنها به دوران رومیان و هلنیستی بازمی‌گردد. در این میان می‌توان به فیسکوس، لوریما ، آموس، بی باسوس و کنیدوس اشاره کرد. به طور خلاصه، اگر هنگام پیاده روی در طبیعت، ویرانه‌های باستانی را در جای جای شهر مشاهده کردید، تعجب نکنید.

  • آب و هوای مناسب برای شنا:

از آنجایی که خورشید ۹-۱۰ ماه از سال به حد کافی بر این سرزمین می‌تابد و مارماریس در محل اتصال دریای اژه و مدیترانه واقع شده، بنابراین می‌توانید حداقل ۷ ماه از سال را در آب‌های نیلگون این خطه شنا کنید.

  • سفرهای یکروزه از مارماریس:

از مارماریس می‌توان به سایر مقاصد توریستی، سفرهایی یکروزه برای تعطیلات آخر هفته ترتیب داد. از بدروم و داتچا در غرب مارماریس و از فتحیه و دالیان در شرق، مسیرهایی قابل توجه برای این سفرها وجود دارند. ضمن اینکه این مقاصد محبوب، فقط حدود ۱-۲ ساعت رانندگی از جمله فرودگاه دالامان در مارماریس فاصله دارند.

 

تورهای دریایی محبوب در مارماریس

معضلات سفر به مارماریس

  • باران و رطوبت:

آیا می‌دانستید که مارماریس به لحاظ بارندگی در مقایسه با سایر مناطق دریای سیاه ،در جایگاه دوم قرار دارد؟ این منطقه به دلیل قرار گرفتن در بین کوه‌ها، باران‌های زیادی را جذب می‌کند که به افزایش سطح رطوبت کمک کرده و گرمایی سوزان را در تابستان‌ها رقم می‌زنند.

  • فرصت‌های شغلی محدود:

مانند بسیاری از شهرهای تفریحی توریستی تور ترکیه، در مارماریس نیز فرصت‌های شغلی به احتمال زیاد فصلی خواهد بود و دانستن زبان انگلیسی و روسی مزیت محسوب می‌شوند. اگر در مشاغل توریستی کار می‌کنید، به دلیل کاهش تعداد گردشگران در فصل سرد، ممکن است مجبور شوید برای زمستان پس‌انداز کنید.

  • شهر ارواح:

درست مانند خواهران مارماریس یعنی فتحیه و بدروم، زمانی که گردشگران و مسافران شهر را ترک می‌کنند، این منطقه بسیار آرام و دنج می‌شود. در حالی که تابستان‌ها این خطه یک دیگ ذوب سرزندگی و چندفرهنگی محسوب می‌شود، در پاییز و زمستان تبدیل به شهر ارواح شده و جمعیت آن به شدت کاهش می‌یابد.

  • آتش سوزی جنگل‌ها:

متاسفانه آتش سوزی‌های جنگلی در طول تابستان، در مارماریس به طور مرتب اتفاق می‌افتد. البته این معضل، به مارماریس محدود نمی‌شود و جنوب توریستی ترکیه هرازگاهی با آتش سوزی دست و پنجه نرم می‌کند. بنابراین، بهتر است در هنگام انتخاب اقامتگاه، به این امر توجه داشته باشید.

  • نیازمندی‌های گرمایش:

اگر در مناطق ساحلی موغلا هستید، باید بدانید که سوزاندن زغال سنگ ممنوع است و از این رو باید برای گرم کردن اقامتگاهتان، به دنبال تهویه مطبوع یا اجاق گاز هیزمی بگردید. اگرچه می‌توانید برای گرمایش مرکزی نیز اقدام کنید، اما از انجا که این منطقه ۸-۹ ماه از سال دمای بسیار ملایمی دارد، هزینه کردن گرمایش مرکزی مقرون به صرفه نخواهد بود.

بسیار خب تا اینجا یک دید کلی راجع به سفر با تور مارماریس و موقعیت‌های پیش رو بدست آوردیم. حال بیایید به اختصار سری بزنیم به برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و به یادماندنی!

 

بهترین هتل‌های ساحلی مارماریس

قلعه مارماریس (Marmaris Castle)

اگر عاشق اینستا و فضاهای اینستاگرامی هستید، حتما سری بزنید به قلعه مارماریس و از مناظر فوق‌العاده کوه‌ها تا ساحل ایچملر و فراتر از آن، عکس‌هایی جذاب و هنری بگیرید. همچنین موزه‌ای در اینجا وجود دارد که تاریخچه مارماریس را توضیح داده و تعدادی از مصنوعات یافت شده در این شهر را ارائه می‌دهد. این قلعه به خوبی حفظ شده و در شهر قدیمی مارماریس قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه‌های دور از ساحل را در مارماریس رقم می زند. خبر خوب اینکه ورودی آن بسیار ارزان و کمتر از ۱۰ لیر برای هر نفر است.

ساحل ایچملر در مارماریس (Icmeler Beach)

ساحل طولانی مارماریس عالی است، اما ساحل ایچملر بسیار زیباتر بوده و به طور غیرقابل انکاری، گسترده‌تر و شنی‌تر است. اگر با کودکان سفر می‌کنید، ساحل ایچملر مکان بهتری برای گشت و گذار خواهد بود. زیرا هیچ جاده اصلی پشت آن وجود ندارد و فضای بیشتری برای دویدن و بازی کردن فرزند دلبندتان خواهید یافت. در ضمن هر دو ساحل مارماریس و ایچمر، دارای امکانات مناسبی برای ورزش‌های آبی نظیر پاراسلینگ، قایق‌های موزی، فلای فیش و جت اسکی هستند.

گفتنی است یک مسیر مستقیم، در امتداد ساحل بین مارماریس و ایچملر وجود دارد که فوق‌العاده دیدنی بوده و برای پیاده روی ایده‌آل است. برخی از هتل‌های بسیار شیک نیز در این مسیر وجود دارند، اما فقط مهمانان هتل‌ها اجازه استفاده از سواحل و رستوران‌های این حوالی را دارند.

اتوبوس دلموش، شما را ظرف ۲۰ دقیقه از مارماریس به ایچملر می‌رساند و این سفر، یکی از ساده‌ترین سفرهای مارماریس از مرکز شهر محسوب می‌شود. بعلاوه این سفر حدود ۵ لیر برای هر نفر هزینه در بر داشته و اتوبوس‌ها هر ۱۰ دقیقه، در هر دو جهت حرکت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید تاکسی بگیرید که بسته به مبدا و مقصد، بین ۳۰ تا ۵۰ لیر خواهید پرداخت.

 

هیجان انگیزترین کارها در سفر به مارماریس

پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Waterpark)

در ساحل، پارک آبی آتلانتیس مارماریس که مملو از سرگرمی است را خواهید دید. این پارک، یک روز عالی را برای تمام اعضای خانواده رقم می‌زند و پر از سرسره، وسایل سواری و تفریحات ​​عمومی است. بعلاوه، یک رستوران و نیز فضای زیادی برای آفتاب گرفتن در اینجا وجود دارند. همچنین می‌توانید به پارک آبی اکوا دریم بروید که در نیمه راه کوه مشرف به مارماریس قرار دارد. اینجا سرسره‌های بیشتری دارد و کمی ساکت‌تر و خلوت‌تر از آتلانتیس است.

بازار مارماریس (Marmaris Bazaar)

اگر عاشق خرید هستید و از چانه زنی لذت می‌برید، به بازار سنتی واقع در مرکز مارماریس بروید. اینجا یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی در مارماریس را برایتان به ارمغان می‌آورد. حتی ممکن است بتوانید چیزی را به نصف قیمتی که فروشنده در ابتدا تعیین کرده، بخرید!

بازار بزرگ در مارماریس یکی از بهترین، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای مارماریس است که نزدیک به ۱۰۰۰ مغازه را در خود جای داده و گردشگران می‌توانند در این پیچ و خم وسیع محصولات سنتی ترکیه از جمله گلدان، فانوس معرق، لباس ترکی، ظروف فلزی، چرم، فرش، کفش، کیف و جواهرات و شیرینی را خریداری کنند.

بعلاوه بازار بزرگ در مارماریس، طیف وسیعی از کالاهای بهترین برندهای جهان را در زمینه پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و کودکانه، انواع ساعت و لوازم جانبی را ارائه می‌دهد و گزینه‌ای عالی برای خرید سوغاتی محسوب می‌شود.

 

راهنمای ۲۰۲۱ مارماریس: کجا غذا بخورید؟

پارک ملی مارماریس (Marmaris National Park)

برای کسانی که دوست دارند گشت و گذار مهیج‌تری را تجربه کنند، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌هایی راحت به پا کرده و به پارک ملی مارماریس بروند. این مسیر پیاده‌روی سایه‌دار، شما را از میان درختان به بالای تپه‌ها می‌رساند و با مناظر خیره‌کننده روبرو می‌کند.

این پارک، از مساحتی بالغ بر ۲۹۲۰۶ هکتار برخوردار است و تنها ۶ کیلومتر از شهر مارماریس فاصله دارد و بهشتی از گیاهان و جانوران محسوب می‌شود. اینجا دارای مناطق حفاظت شده ویژه است و به دلیل خط ساحلی‌اش، در گردشگری با قایق بادبانی نقش بسزایی دارد. همچنین یک ویوپوینت در اینجا خواهید یافت که بر فراز آن، شاهد زیبایی‌های مارماریس خواهید بود.  

در اطراف مرزهای پارک ملی، سواحل زیبا و آرام و دست نخورده‌ای به چشم می‌خورند و همچنین این پارک، دارای مناطقی برای پیک نیک و کمپینگ است و تورهای سافاری اسب نیز در دسترسند.

شهر قدیمی مارماریس (Old Town)

شهر قدیمی، در زیر قلعه و در یک طرف خیابان بار واقع شده است. کوچه‌های عجیب پر پیچ و خم و سنگفرش، مملو از گل‌های رنگارنگ، بوتیک‌های کوچک، و کافی شاپ‌ها و چایخانه‌ها هستند. همانطور که از خیابان عبور می‌کنید و از طرف دیگر خارج می‌شوید، به مارینا می‌رسید که مکانی عالی برای پیاده‌روی و توقف در کافه به شمار می‌آید. بعلاوه می‌توانید به تماشای قایق‌های بادبانی بزرگی بنشینید که در این محدوده لنگر انداخته‌اند. و یا یک تور قایق را تجربه کنید و از سواری در قایق دزدان دریایی یا کشتی با بادبان‌های بزرگ یا قایق کف شیشه‌ای و سایر گزینه‌ها لذت ببرید.

 

۶ جاذبه‌ی گردشگری مارماریس؛ شهر زیبای‌های تاریخی ترکیه

سافاری جیپ در مارماریس (Jeep Safari)

جذابیتی که بسیاری از گردشگران هنگام بازدید از ترکیه از آن شگفت‌زده می‌شوند، سرسبزی آن حتی در گرم‌ترین ماه‌های تابستان است. در این رابطه، کوه‌ها و روستاهای اطراف مارماریس نیز بسیار زیبا هستند و بهترین راه برای بازدید از آنها و تفریح ​​در طول مسیر، رزرو یک سفر سافاری با جیپ است.

معمولا مجموعه‌ای از جیپ‌ها وجود دارند که هر روز، در ماه‌های اوج گردشگری بیرون می‌زنند و هر کدام با ظرفیت ۸ نفر، در مسیرهای خاکی و جاده‌ها و در میان مناظر خارق‌العاده به گشت و گذار می‌پردازند. در این میان، تور ساحل Jesus بیش از سایرین محبوبیت دارد. این گزینه، یک ساحل بزرگ ماسه‌ای است که به دریا منتهی می‌شود و به شما امکان می‌دهد تقریبا روی آب راه بروید! همچنین در تور سافاری، برای ناهار در یک دهکده سنتی توقف خواهید کرد.

سفر به رودز در مارماریس (Rhodes)

شما مجبور نیستید کل سفر خود با تور ترکیه را در مارماریس بمانید و اگر می‌خواهید از این محدوده خارج شوید و فضاهای اطراف را کشف کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک روز را از طریق قایق به رودز بروید. این سفر آبی، حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد و تمام روز را تا ساعت ۱۶، برای گشت و گذار در شهر رودز فرصت خواهید داشت.

البته تورهایی در اطراف مارماریس وجود دارند که چنین سفرهایی را ترتیب می‌دهند، اما بهتر است به دفتر بندر مربوطه در مارینا بروید و بلیط‌های خود را مستقیما در همانجا خریداری نمایید. به هر حال این سفر، راهی عالی برای سورپرایز کردن دوستان و خانواده‌تان است و ترغیب می‌شوید تصاویر جذاب و سرگرم کننده آن را، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه‌های اطراف مارماریس، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سفرهای یک روزه از مارماریس را نیز مطالعه کنید.

 

برترین کلاب‌های شبانه مارماریس

 

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران