هیجان انگیزترین کارها در سفر به مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
هیجان انگیزترین کارها در سفر به مارماریس

مارماریس شهر ساحلی بسیار زیبا و جذاب در تور ترکیه و مقصدی بسیار محبوب برای گشت و گذار و تعطیلاتی آفتابی است. این منطقه ساحلی بسیار زیبا با سواحل ماسه‌ای طلایی، آب‌های آبی شفاف و آبی، تفریحات ساحلی و دریایی و کلی امکانات جذاب دیگر را به گردشگران ارائه می‌دهد. تور مارماریس که این روزها بازار داغی دارد و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند دارای زیرساخت‌های مناسبی برای همه نوع سلیقه و گروهی است مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند عاشق ماجراجویی در آن می‌شوند. شما می‌توانید در ساحل قدم بزنید، دراز بکشید و آفتاب بگیرید و از تماشای غروب لذت ببرید و یا روحیه ماجرایویی‌تان را در اینجا به چالش بکشید.

 

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس که یکی از پارک‌های طبیعی محبوب ترکیه محسوب می‌شود سراسر پر از زیبایی و جاهای دیدنی است به طوری که هر بخش از زمین‌های آن قابل کاوش و ماجراجویی بوده و برای گردشگری زیست محیطی بسیار مناسب است. پارک ملی مارماریس از ۶ کیلومتری مارماریس شروع می‌شود. شما می‌توانید در بخش‌های مختلفی از این پارک طبیعی بسیار زیبا از انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های جالب همچون سافاری آفرود 4×4، پیاده روی، صعود به سربالایی‌ها، کوهنوردی، دوچرخه سواری، اسب سواری، شکار، جنگل‌گردی و کمپ‌ بپردازید و پر از حس سبکی طبیعت شوید. از زیبایی‌ها اینجا اشاره کنیم که منطقه سمت شمال غربی مارماریس به دلیل اکسیداسیون سنگ‌های مغناطیسی قدیمی، ظاهری قرمز دارد. همچنین جنگل‌های کاج، بلوط و چنار در کنار چشم اندازهای زیبا، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کنند.

 

معرفی هتل Labranda Mares مارماریس

پارک دلفین مارماریس

این پارک نگه داری دلفین که کنار دریای گرند مارس توچال و گرند یازیچی کلاب توربان در اچملر مارماریس واقع شده یک مرکز تفریحی و دلفین درمانی است که درآمد آن از گردشگری صرف نگه داری و درمان دلفین‌ها می‌شود. این پارک که در راستای کمک به کودکان ناتوانی جسمی فعالیت می‌کند اولین دلفیناریوم در آب های آزاد در اروپا هم هست. شما می‌توانید در برنامه‌های مختلفی مثل تماشا و ملاقات با دلفین‌ها و یا شنا همراه آن‌ها شرکت کنید و شانس رویارویی با آن‌ها را داشته باشید. مخصوصا برای خانواده‌هایی که همراه فرزندانشان سفر کرده‌اند این مرکز تفریحی بسیار مناسب و سرگرم کننده خواهد بود.

دوچرخه سواری و دوچرخه سواری کوهستانی

 دوچرخه سواری کوهستان و دوچرخه سواری یکی از فعالیت‌های ورزشی عالی فضای باز در مارماریس برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است که می‌توان با با رکاب زدن در مسیرها و جاده‌های جذاب کنار جنگل‌های کاج، شکوفه‌های مزارع میوه، انواع گیاهان معطر، مناظر پانوراما و غیره از چشم انداز، فرهنگ و اسرار مارماریس لذت ببرند. گردشگری دوچرخه سواری در مارماریس از سال های گذشته در حال توسعه بوده و حالا حدود ۷۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در این منطقه گسترده شده است. مسیرهای دوچرخه سواری متعددی در مارماریس برای انتخاب وجود دارد، مسیرهای سراشیبی و مسیرهای حومه شهر برای دوستداران دوچرخه سواری در دسترس است در حالی که خط ساحلی مارماریس اچملر، گونوچک، یالانچی، Hisaronu، اورهانیه، سلیمیه، خط ساحلی بزبورون و جزیره Cennet برای دوچرخه سواری در مارماریس بسیار مناسب هستند.

همچنین مسیرهای مورد استفاده برای سافاری آفرود یا وسایل نقلیه زمینی 4×4 را نیز می‌توان به عنوان پیست دوچرخه سواری در نظر گرفت و در آن‌ها هم رکاب زد. این مسیرها شامل شبه جزیره Bozburun و سواحل خلیج گوکووا در امتداد اورهانیه، ساحل کیزکومو، Hisaronu، بزبورون، Ciftlik، تورونچ، Karacasogut و Bordubet در شبه جزیره بزبورون می‌شود. به علاوه مسیرهای تپه‌های مارماریس و ایچملر نیز برای دوچرخه سواری در کوه استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید چیزی متفاوت و سرگرم کننده در مارماریس تجربه کنید و زیبایی‌های آن را کشف کنید، دوچرخه سواری یا دوچرخه سواری در کوهستان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در اینجا انجام دهید.

 

بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

رفتینگ در رودخانه دالامان

اما شاید رفتن به دلفیناریوم و دوچرخه سواری در کوهستان هنوز روحیه افراطی خیلی‌ها را راضی نکند بنابراین شما را به رفتینگ در رودخانه دالامان دعوت می‌کنیم. تور رفتینگ از جاذبه‌های ماجرایی و گردشی به دل طبیعت است که دوست داران هیجان و طبیعت را به خود جذب می‌کند. در این تقریح گروهی که با قایق‌های بسیار محکم بادی انجام می‌شود شما در قالب گروه‌های ۴ تا ۶ نفره همراه با راهنمایان مجرب و حرفه‌ای به جنگ آب‌های خروشان رودخانه دالان خواهید رفت. قبل از شروع راهنمایان به شما توضیحاتی درباره چگونگی پارو زدن و گریز از موج‌ها ارئه می‌دهند.

آفرود جیپ سافاری

اگر می‌خواهید تا حد امکان از مناظر خارق‌العاده حومه شهر استفاده کنید، به یک سافاری آفرود 4×4 مارماریس بروید. این وسایل نقلیه مسیر هیجان انگیزی را در جاده‌های باریک پر پیچ و خم دنبال می‌کنند که در اطراف کوه‌های جنگلی کاج می‌پیچند و همچنین از میان رودخانه‌های کوهستانی وسیع می ‌گذرند تا نفسگیرترین مناظر را از تپه‌های سبز اطراف به نمایش بگذارند. این سواری نه تنها خیلی جذاب و پر نشاط است و روحیه‌تان را زیر و رو می‌کند بلکه می‌توانید مناظر بی‌نظیر حومه شهر، اطراف مارماریس و روستاهای مجاور، آبشارهای محلی و مناظر خیره‌کننده را کاوش کرده و از آن لذت ببرید.

 

سفر به مارماریس و بازدید از روستای تورونچ

کواد و سافاری باگی

این سبک از سافاری که اصلا خارج از جاده و در مسیرهای غیرمعمول انجام می‌شود از فعالیت‌های روزانه، هیجانی و سرگرم کننده در مارماریس است که مخصوصا خانواده‌ها و بچه‌ها عاشق آن هستند. سافاری باگی با موتورهای چهارگانه قدرتمند در امتداد طبیعت زیبای مارماریس پیش می‌راند و از چاله‌های پر گل، جاده‌های خاکی و مسیرهای پرفراز و نشیب می‌گذرد و هیجان زیادی را به شما تزریق می‌کند.

منطقه حفاظت شده ویژه محیط زیست شبه جزیره بوزبورون

این منطقه محافظت شده بکر به خاطر شرایط سخت دسترسی توانسته همچنان دست نخورده باقی بماند و ظاهر اولیه خود را حفظ کند. مناطق خارج از سکونتگاه‌ها به عنوان مناطق حفاظت شده فرهنگی و طبیعی تعریف می‌شوند که شهرک های داتچا و بوزبورون به عنوان مراکز سکونتگاهی بزرگ توسعه یافته‌اند. معماری این شهرک‌ها و نواحی اطرافشان برای هماهنگی با محیط طبیعی طراحی شده‌اند.

اسب سواری

از آنجایی که مارماریس دارای تلفیقی از نواحی طبیعی زیبا با سواحل طلایی و جنگل‌های سبز و دیدنی است یکی از فعالیت‌های بسیار جذابی که دوستداران طبیعت و ماجراجویی را به سمت خود می‌کشاند اسب سواری است. اسب سواری به صورت تورهای گروهی انجام می‌شود که اگر در گروهی پر تعداد هستید می‌توانید همگی با کمک راهنما به گشت و گذار در مسیرهای طبیعی سبز بپردازید. این فعالیت نیاز به مهارت زیادی ندارد و توصیه‌ها و آموزش‌های اولیه نیز توسط راهنمای شما ارائه می‌گردد. شما می‌توانید خودتان برانید و یا پشت نفر دیگری بنشینید و به صورت دو نفری اسب سواری کنید.

 

هزینه‌ سفر به مارماریس چقدر است؟

منطقه حفاظتی ویژه محیط زیست گوکووا

این منطقه با ساحل تورفته‌ای که دارد نقش مهمی در جذب گردشگران قایق‌ران ایفا می‌کند. همچنین جنگل‌های کاج قرمز نیز جایی هستند که می‌توان همه گیاهان مدیترانه‌ای را با هم و یکجا دید. به علاوه جنگل‌های انبوه سرسبز در دامنه‌های کوه گیران در ساحل شمالی ورودی گوکووا متمرکز شده‌اند که از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی بوده و گیاهان ارزشمندی را در خود جای داده است. به خاطر همین ویژگی‌هاست که از لحاظ پوشش جانوری هم غنی بوده و حیوانات وحشی زیادی در آنجا زندگی می‌کنند به خصوص در قسمت جنوبی خلیج. یکی از کارهایی ماجرایی در مارماریس رفتن به این جنگل و گشتن و کاوش در مسیرهای آن و شکار مناظر زیبا و دیدنی برای تماشا است. اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید تعدادی از جانوران جذاب ساکن این منطقه حفاظتی را هم ببینید. حتما از قبل شرایط کمپ زدن در اینجا را جویا شوید و از نواحی پرخطر برای این کار دوری کنید.

کمپینگ

مارماریس همچنین بهشتی برای دوستداران کمپینگ و گلمپینگ (بوتیک کمپینگ) بوده و اردوگاه‌های زیادی در مارماریس وجود دارد که در میان تپه‌ها و کوه‌های جنگلی قرار گرفته و دارای دریای نیلگون و آرام است. این کمپ‌ها شامل کمپ جنگلی کوبوچاک، کمپ جنگلی آکیاکا و کمپ جنگلی گونوچک می‌شوند. همچنین کمپینگ ساحلی در Hisaronu و کمپینگ ییلاقی در سلیمیه وجود دارد. این کمپ‌های ‌جنگلی در مارماریس دارای کلیه خدمات لازم برای دوستداران کمپینگ مانند برق، دستشویی، بازار و غیره هستند.

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

پارک آبی آتلانتیس

در سفری خانوادگی شما می‌توانید در ساحل مارماریس، پارک آبی مملو از سرگرمی آتلانتیس را پیدا کنید. این یک روز عالی برای همه اعضای خانواده و پر از سرسره، سواری، آب پاشیدن و تفریح عمومی است. همچنین یک رستوران در محل وجود دارد که می‌توانید در آن غذاهای خوشمزه‌ای بخورید و همچنین فضای زیادی برای آفتاب گرفتن وجود دارد. به علاوه شما می‌توانید به پارک آبی Aqua Dream بروید که در نیمه راه مشرف به مارماریس قرار گرفته و به مراتب خلوت‌تر از پارک آبی آتلانتیس مارماریس است.

کارتینگ

کارتینگ (گو-کارت) یک جاذبه عالی به ویژه برای بچه ها و خانواده‌ها در جاهای مختلف دنیا است که مارماریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کارتینگ در امتداد مدار پیست کارتینگ واقع در حدود ۵ دقیقه انجام می‌شود. کارتینگ مارماریس خودروهای معمولی هوندا ۲۰۰ سی سی هستند که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. این ورزش هیجانی ساده است و نیاز به مهارت خاصی نداشته و تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن لذت ببرند فقط قبل از شروع مربیان مجرب در صحنه توضیحاتی اجمالی ارائه می‌دهند.

 

بهترین رستوران‌های نزدیک مارماریس

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران