بالی کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری بالی
بالی کجاست؟

بالی کجاست؟ بالی، یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در کل مجمع الجزایر اندونزی است. اینجا جزیره نسبتا کوچکی است که درست در سمت راست جاوه، پنجمین جزیره بزرگ اندونزی قرار دارد. بازدید از این منطقه، تمامی حواس را به وجد می‌آورد. از معابد باشکوه و بناهای تاریخی گرفته تا مکان‌های ماجراجویی هیجان‌انگیز و وقت گذرانی در کنار سواحل آرام را می‌توانید در سفر به این بهشت آرام تجربه کنید.

 

آشنایی با جاذبه های توریستی جزیره بالی

اگر می‌خواهید با تور بالی سفر کنید، به زودی درخواهید یافت عطر بخور و روغن میخک در این هوای غلیظ استوایی مست کننده است. بادام زمینی در غرفه‌های کنار جاده‌ها بسیار می‌چسبد و موسیقی سنتی گاملان در میان هیاهوی موتورسوارها، روح زیبایی خواه مخاطبان را اغنا می‌کند.

این جزیره سرشار از زیبایی‌های طبیعی است و جاذبه‌هایی متنوع را برای هر سلیقه‌ای در چنته دارد. موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای به این خطه می‌آیند، کوهنوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود بالا بروند و دوچرخه‌سواران، از میان مناظر سرسبز مملو از تراس‌های برنج و دهکده‌های سنتی گذر می‌کنند.

صحنه هنری غنی جزیره، درمان‌های اسپا و امکانات خرید مقرون به صرفه، از دیگر از جاذبه‌های برتر این منطقه به شمار می‌آیند. و البته معنویت، لایه دیگری بر جذابیت‌های بالی می‌افزاید و بازدید از معابد بالی و مراسم مقدس هندوها، از مهمترین کارهایی است که باید درسفر با تور بالی انجام دهید. و اگر همچنان می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این جزیره بدست آورید و حقیقتا بدانید بالی کجاست و چه جاذبه‌هایی در خود نهان دارد، در ادامه ما را همراهی کنید.

 

عکس: timesofindia.indiatimes.com

 

نکاتی برای سفر به جزیره بالی

مانند سایر نقاط جنوب شرقی آسیا، بالی یک جزیره گرمسیری است. بنابراین آب و هوا، در تمام طول سال گرم و مرطوب است. یک فصل بارانی از نوامبر تا آوریل و یک فصل خشک که از آوریل تا نوامبر ادامه دارد را در اینجا شاهد خواهید بود. البته امکان بازدید از بالی در فصل بارانی وجود دارد، زیرا باران معمولا در شب می‌بارد. اما بارندگی‌های شدید در ماه‌های زمستان، می‌توانند تفریح در روزهای ساحلی را بر هم بزنند. انتظار شدیدترین بارندگی را، بین دسامبر و مارس داشته باشید واگر می‌خواهید از طبیعت گردی در این خطه نهایت لذت را ببرید در ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر به بالی سفر کنید.

سطح امنیت در جزیره بالی، در حد قابل قبولی قرار دارد. جنایت خشونت آمیز به ندرت اتفاق می‌افتد و قتل تقریبا بی سابقه است. در واقع بزرگ‌ترین خطرات ایمنی در بالی و اندونزی، مربوط به تصادفات موتورسیکلت و بلایای طبیعی است.

مردمان محلی بالی عمدتا به زبان‌های اندونزیایی و بالیایی صحبت می‌کنند، اگرچه بسیاری از آنها، به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. بنابراین برای بازدید از بالی، نیازی به یادگیری زبان اندونزیایی ندارید.

برخلاف بیشتر مناطق اندونزی که عموما مسلمان هستند، بالی جزیره‌ای با اکثریت هندو است. مردمان محلی بالی، به خون گرمی شهرت داشته و رفتاری دوستانه با گردشگران خارجی دارند. 

سفر به جزیره بالی، با هزینه کم امکانپذیر بوده و هتل‌های خصوصی با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار در دسترسند. وعده‌های غذایی نیز ارزان هستند و در برخی رستوران‌های خانوادگی، یک وعده غذا بین ۱ تا ۳ دلار (۱۵۵۸۹ – ۴۶۷۶۷ روپیه) هزینه دربر دارد.

به طور کلی حمل و نقل در بالی با موتور، اتوبوس، مترو یا خودروی شخصی انجام می‌شود که می‌توان آنها را اجاره کرد. اما استخدام راننده، ارزان‌تر است و اغلب ترجیح داده می‌شود. گفتنی است بلیط یکطرفه وسایل حمل و نقل عمومی، ۳۵۰۰ روپیه قیمت دارد. حال آنکه ورودی تاکسی ۷۰۰۰ روپیه بوده و در هر کیلومتر ۶۷۰۰ روپیه به آن افزوده می‌شود. اجاره دوچرخه نیز، روزانه ۶۰ روپیه برایتان هزینه دربر خواهد داشت.

در ادامه بیایید با هم سری بزنیم به برترین جاذبه‌های گردشگری جزیره بالی.

 

معرفی هتل زیبا و متفاوت اولامان بالی

 

عکس: nusapenida-balitour.com

 

معبد تاناه لوت

معبد هندوی Tanah Lot در جزیره بالی را می‌توان در ۳۰۰ متری ساحل جزیره، در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا و بر روی صخره‌ زیبای ساحلی در منطقه تابانان یافت. اینجا یکی از ۷ معبد در امتداد ساحل بالی است و حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد. این معبد صخره‌ای زیبا، همچنین چشم اندازی جذاب به معبد Pura Ulu Watu روی صخره‌ها در جنوب دارد.

در اینجا، شاهد ادغام اساطیر بالی و هندو خواهید بود. پایه معبد با مارهای دریایی حک شده و منبع طبیعی آب مقدس را نشان می‌دهد.  کشیشان و مردمان محلی بالی اجازه بازدید از معبد را دارند و ورود خارجی‌ها به این مکان ممنوع است. اما می‌توانید از بیرون، شاهد زیبایی‌های این سازه و طبیعت جذاب اطراف باشید. در نهایت تاناه لوت، به دلیل معماری شگفت‌انگیز، تصویر صخره‌ای پیچیده، قرارگرفتن در مقابل آب‌های باشکوه اندونزی و منظره‌ای بی بدیل از غروب خورشید، بهشت عکاسان به شمار می‌آید.

عکاس: au.hotels.com

 

ساحل کوتا

ساحل کوتا در فاصله چند دقیقه دورتر از فرودگاه جزیره بالی، صدها بازدیدکننده را به سوی شن‌های طلایی و موج‌های بی نظیرش دعوت می‌کند. این ساحل که یکی از شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین سواحل بالی به شمار می‌آید، به‌ خاطر غروب‌های شگفت‌انگیز و زندگی‌های شبانه‌اش نیز شهرت دارد. همچنین، یکی از نقاط داغ غواصی و موج سواری در بالی است و چندین مکان غواصی در کلاس جهانی را در اینجا خواهید یافت.

این مقصد سرگرم کننده، مقرون به صرفه و تمیز، به خوبی نگهداری شده و بسیار امن است. همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌های ارزان برای اقامت، شکم گردی و کلوپ‌های ساحلی  را برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی مفرح به مسافران تور بالی هدیه می‌دهد. بدون شک یک نوشیدنی نارگیلی سرد یخی که در صندلی‌های آفتابگیر سرو می‌شود، می‌تواند یک نعمت بزرگ برای روزهای گرم بالی باشد.

 

بهترین کافه‌های سمینیاک در سال ۲۰۲۳

عکس: au.hotels.com

 

اولوواتو

Uluwatu که در نوک جنوب غربی بوکیت در جزیره بالی واقع شده، موج سواران در تمامی سطوح را از سراسر جهان به خط ساحلی هیجان انگیزش جذب می‌کند. بعلاوه هتل‌ها و رستوران‌هایش که مشرف به اقیانوس هند هستند، چشم اندازی باشکوه را به مسافران هدیه می‌دهند. از طرفی معبد اولوواتو در بالی، یکی دیگر از جاذبه‌های مهم در این منطقه است که در بالای صخره واقع شده و بر دریا احاطه دارد. منظره غروب آفتاب و شن‌های نرم از اینجا بسیار دیدنی است. بعلاوه یافته‌های باستان‌ شناسی، حاکی از آن هستند که قدمت این معبد به قرن دهم باز می‌گردد و این سازه، منشا مگالیتیک دارد. البته اعتقاد بر این است که معبد، از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می‌کند و میمون‌هایی که در نزدیکی ورودی آن زندگی می‌کنند، معبد را از تاثیرات بد حفظ می‌کنند!

برای رسیدن به این معبد، مسیری خوش منظره را طی خواهید کرد. هرچند فقط عبادت کنندگان هندو اجازه ورود به فضای داخلی معبد را دارند، اما نمای بیرونی این مکان زیبا و اجرای رقص روزانه Kecak در هنگام غروب خورشید، طرفداران بسیاری را به این محدوده می‌کشانند.

عکس: delicious.com.au

 

بالی سوئینگ

تاب سواری در ارتفاعات جزیره بالی که به Bali Swing شهرت دارد، در عین حال مناظری خیره کننده را در حین این تفریح جذاب برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. در این فضاهای اینستاگرامی چندین تاب را بر فراز دره‌ها، آبشارها و تنگه‌ها شاهد خواهید بود که سوژه‌هایی بی نظیر برای عکاسی نیز به شمار می‌آیند. گفتنی است تورهای مختلف، پکیج‌هایی برای بالی سوئینگ ارائه می‌دهند. این سرگرمی خصوصا در میان زوج‌هایی که در ماه عسل یا تعطیلات عاشقانه به سر می‌برند، بسیار جذابیت دارد.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در بالی

عکس: bali-swing.com

 

معبد اولون دانو براتان

معبد قرن هفدهمی Ulun Danu Beratan در غرب دریاچه براتان در جزیره، به تثلیث هندو برهما-ویشنو-شیوا اختصاص یافته است. این معبد، توسط دریاچه‌ای احاطه شده است که ظاهری "شناور" به آن بخشیده و انعکاس تصویر معبد در آب، جلوه‌ای مسحورکننده را به مخاطبان هدیه می‌دهد. همچنین این سازه، به سبک سنتی بالیایی، با زیارتگاه‌های طبقه‌ای ساخته شده است. پس زمینه کوه‌های Bedugul نیز، این فضا را به مکانی زیبا برای عبادت مذهبی بدل کرده است. ویژگی شاخص دیگر، استوپای بودایی در سمت چپ ورودی حیاط اول است که تندیس‌های بودای در حال مراقبه در نیلوفر آبی را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است این معبد نمادین، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره بالی است.

 می‌توانید برای سفر در دریاچه، قایق کرایه کنید و از منظره باشکوه معبد و دریاچه لذت ببرید. و بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه معبد مقدس هندو، اوایل روز، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی است. معبد، به ویژه در نور ملایم صبحگاهی بسیار زیباست، درست زمانی که مه خنک گاهی اوقات دریاچه و کوه‌های فراتر از آنرا می‌پوشاند. و البته در فاصله‌ای نه چندان دور از معبد، باغ گیاه شناسی بالی نیز با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی از مخاطبانش پذیرایی می‌کند.

عکس: awayn.com

 

تراس برنج تگالالانگ

آیا می‌خواهید در سفر  با تور بالی، از مزارع برنج زیبا که در تمام بروشورهای توریستی و پست‌های اینستاگرامی مشاهده می‌کنید، دیدن نمایید؟ در اینصورت تگالالانگ، باید در صدر فهرست مکان‌های دیدنی قرار گیرند، به ‌خصوص اگر عکاس هستید.

تراس برنج Tegallalang، در فاصله حدودی ۲۰ دقیقه در شمال اوبود جزیره بالی واقع شده و یک ایستگاه محبوب برای کسانی است که از کینتامانی دیدن می‌کنند که در همان جاده قرار دارد. در این فضای بسیار جذاب، می‌توانید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید، در یکی از کافه‌های کوچک قهوه بنوشید، کشاورزان محلی را شاهد باشید و یا برای تماشا و خرید صنایع دستی چوبی، در روستای Pakudui در همان حوالی توقف نمایید. این محدوده، در ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و نسیم خنک و هوای مطبوع در کنار چشم‌اندازهای دلپذیر، لذت بودن در این فضا را صدچندان می‌کند. همچنین اینجا یکی از بهترین تراس‌های برنج در بالی است.

عکس: theworldtravelguy.com

 

کاخ اوبود

کاخ اوبود در جزیره بالی، یک معمار شگفت انگیز مملو از کنده کاری‌های زیبا و پیچیده است. از آنجایی که اینجا هنوز اقامتگاه سلطنتی است، تنها بخش جلویی کاخ عظیم به روی بازدیدکنندگان باز است. بعلاوه هر شب ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر، رقص سنتی بالیایی در کاخ اوبود اجرا می‌شود.

بخش جلویی کاخ که در قرن نوزدهم ساخته شده، همراه با باغ‌های سرسبز و باشکوهش، حظ بصری را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد و فضایی عالی برای استراحت و تماشای زیبایی‌های اطراف ارایه می‌دهد. همزمان، رویدادهای بین المللی در زمینه هنر، موسیقی و ادبیات در فضای داخلی برگزار می‌شوند و این مکان را به یک مخزن فرهنگی اوبود بدل می‌کنند. اگر می‌خواهید شاهد عظمت، شکوه معماری و هنر بالی باشید، کاخ اوبود مکان ایده آلی برای بازدید است.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

عکس: forevervacation.com

 

پناهگاه جنگل میمون مقدس اوبود

جنگل میمون‌ در اوبود بالی، زیستگاه طبیعی بیش از ۶۰۰ میمون دم دراز جزیره بالی بوده و به دلیل ارزش مذهبی و حیات وحش، یک کانون توریستی پرطرفدار به شمار می‌آید. می‌توان بیش از ۱۸۶ گونه گیاهی و گله کوچکی از گوزن تیمور روسا همراه با میمون‌های متعددی که به دنبال تعامل با گردشگران هستند را در اینجا یافت.

این جنگل بکر که به طور گسترده در مساحتی بالغ بر ۱۲.۵ هکتار گسترش یافته، سالانه شاهد تعداد زیادی از بازدیدکنندگان است. جدا از میمون‌های پر جنب و جوش و سرخوش، این مکان با معابد باستانی، جلوه‌ای خاص‌تر و مقدس‌تر پیدا کرده است. این معابد که قدمت آنها به قرن چهاردهم باز می‌گردد، به زیبایی با کنده‌کاری‌های جذاب و مجسمه‌های پیچیده به شکل میمون‌ و اژدها، توسط جنگل‌های سرسبز احاطه شده‌اند.

عکس: au.hotels.com

 

بدون شک جذابیت های جزیره بالی به موارد فوق خلاصه نمی‌شود و در این خطه، می‌توانید شاهد انبوهی از جاذبه‌های توریستی باشید. از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه آیونگ
  • شالیزار جاتی لووی
  • آبشار تیگینونگان
  • کاخ آبی تیرتا گانگا
  • ساحل کلینگ کینگ
  • پارک فرهنگی گارودا ویشنو
  • سافاری و پارک مارین
  • معبد گونونگ کاوی سباتو
  • پارک آبی واتربوم
  • آبشار سکومپول
  • بازار هنر سوکاواتی

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۳ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 18 دی 1402)

نظرات کاربران