بازدید از معبد اولوواتو در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از معبد اولوواتو در بالی

بالی یکی از جزیره‌های فوق‌العاده زیبای اندونزی می‌باشد که به دلیل چشم‌اندازهای خارق‌العاده و سواحل جذابش در بین تمامی گردشگران شهرت جهانی دارد. البته تنها تفریح و سرگرمی گردشگران تور بالی محدود به طبیعت‌گردی و تفریحات آبی نمی‌باشد. بلکه از آنجایی که دین اکثریت مردم آن هندو می‌باشد معبدهای زیبا و دیدنی بسیاری در آن ساخته شده‌اند. به همین دلیل شدیدا توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر با تور بالی را دارید بازدید از معابد آن را هرگز از دست ندهید. یکی از دیدنی‌ترین معبد‌های آن معبد اولوواتو نام دارد که در این مقاله قصد معرفی و آشنایی بیشتر با آن را داریم. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.  

معبد اولوواتو (Uluwatu temple)

از جمله جذاب‌ترین معبدهای جزیره بالی معبد اولوواتو می‌باشد. اولو در زبان مردم بالی معنای قله و واتو به معنای صخره می‌باشد. که با توجه به موقعیت مکانی خود می‌توان متوجه شد که نام خود را از آن گرفته است. به طوری که در رتبه‌بندی کلی جز شش معبد برتر بالی محسوب می‌شود. این معبد علاوه بر سبک معماری که دارد از نظر ارزش معنوی نیز برای هندو‌ها مکانی مقدس به شمار می‌آید. از نظر اعتقاد هندوهای بالی سه خدای شیوا، ویشنو و براهما در این مکان به احدیت رسیده‌اند. همچنین از نظر اعتقادات آن‌ها این معبد مانع از ورود شیاطین به بالی می‌شود.

تجربه‌ی ۶ تفریح عجیب و خاص در بالی

تاریخچه معبد اولوواتو

با توجه به گفته باستان‌شناسان و کتیبه‌های موجود در معبد قدمت این مکان به حدود ۱۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. بنیانگذار این معبد راهب معروفی به نام Mpu Kunturan بوده است که به غیر از این بنای مقدس معبدهای دیگری را نیز در آن دوران ساخته است. گفته می‌شود که این راهب هندو به اوج معنویت رسیده است و سپس با درخشش یک صاعقه به کلی ناپدید شده و به خدایان پیوسته است. این معبد به دلیل قرار گرفتن بر فراز قله صخره‌ای در بالی تا سال ۱۹۸۳ صعب‌العبور بوده است. اما امروزه راه دسترسی به آن آسان شده است. در حدود ۳۰ سال پیش در اثر برخورد صاعقه آتش‌سوزی در معبد شکل گرفته است. اما تا کنون بارها مورد ترمیم و مرمت واقع شده است. امروزه علاقه‌مندان می‌توانند به بازدید این معبد دیدنی بروند.

ساعات بازدید و مسیر دسترسی به معبد اولوواتو

از آنجایی که این معبد هنوز هم به عنوان یکی از عبادتگاه‌های محبوب در بالی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد درهای آن در تمامی ایام هفته به صورت شبانه‌روزی باز است. اما توریست‌ها فقط می‌توانند در ساعات بین ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر از آن دیدن کنند. برای اینکه بتوانید به این معبد زیبا بروید باید ۲۵ کیلومتر به سمت جنوبی منطقه کوتا در بالی رانندگی کنید. اگر در مرکز شهر بالی اقامت دارید حدود ۲ ساعت زمان برای رسیدن به آن را باید در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی جهت رفتن به این معبد تعبیه نشده است. بنابراین یا باید اتومبیلی را اجاره کنید و یا تاکسی بگیرید. به صرفه‌ترین روش از نظر اقتصادی کرایه تاکسی می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم که پیمودن این مسیر طولانی را سخت نگیرید و حتما در طول سفر خود از معبد اولوواتو بازدید کنید.

معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی

نکاتی در مورد بازدید از معبد اولوواتو بالی

مثل هر مکان مذهبی دیگر بازدید از این معبد نیز قوانین و شرایط خاص خود را دارد. برای اینکه قبل از بازدید با برخی نکات مهم آن آشنا شوید به موارد جمع‌آوری شده زیر توجه داشته باشید:

  • به دلیل وجود میمون‌های زیاد در این حوالی حتما مراقب وسیله‌های شخصی خود از جمله کیف و دوربین عکاسی باشید. آن‌ها دزدان کوچکی هستند که می‌توانند دردسرهای بزرگی‌ها برای شما ایجاد کنند.
  • در انتخاب لباس خود دقت کنید. زیرا پوشیدن لباس‌های پوشیده در حین بازدید توصیه می‌شود.
  • برای اینکه بتوانید نهایت لذت را از بازدید خود ببرید پیشنهاد می‌کنیم که در ساعت ۶ تا ۷ در این مکان حضور داشته باشید. زیرا در این بازه زمانی نمایش سنتی در آن اجرا می‌شود که همزمان با غروب آفتاب است و منظره زیبایی را ایجاد می‌کند.
  • اگر خوش شانس باشید می‌توانید در یکی از جشن‌های با شکوهی که در این معبد برگزار می‌شود نیز دیدن کنید. البته اگر علاقه زیادی به این سبک از جشن‌ها دارید می‌توانید قبل از مشخص کردن تاریخ دقیق سفر در مورد تاریخ برگزاری آن‌ها تحقیق کنید.
  • تماشای طلوع و غروب خورشید از این معبد بسیار جذاب و دیدنی است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران