بهترین زمان برای بازدید از بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین زمان برای بازدید از بالی

بالی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد جهان است. این یک واقعیت است: هرگز زمان بدی برای بازدید از بالی نیست. اما برخی از ماه‌های سال ممکن است بر اساس فصل‌ها و آب و هوا و همچنین بودجه و ترجیحات شما، تجربه بهتری نسبت به ماه‌های دیگر به دست بیاورید و بیشتر خوش بگذرد. بیشتر گردشگران با تور بالی از فصل خشک برای گذراندن روزهای طولانی آفتابی در ساحل استفاده می‌کنند. با این حال، برخی از مزایای قانع‌کننده برای بازدید در طول فصل بارانی نیز وجود دارد. در این زمان قیمت‌ها کاهش می‌یابد. شالیزارها آن فضای رویایی و مه آلود را می‌گیرند و آبشارها موج می‌زنند. به همین دلیل برخی دیگر از افراد، فصل بارانی را ترجیح می‌دهند.

آماده‌اید تا رویای سفر به این مقصد ارزشمند در اندونزی را زنده کنید؟ اجازه دهید راهنمای ما در مورد بهترین زمان برای بازدید از بالی به شما کمک کند تا تاریخ‌های مناسب را در تقویم پیدا کنید. در ادامه این مقاله درباره عناوین زیر خواهیم خواند.

 

بهترین زمان برای رفتن به بالی

بهترین زمان برای بازدید از بالی در فصل خشک این جزیره است که از ماه‌های آوریل تا اکتبر ادامه دارد. این آب و هوا در بالی در این زمان از سال به گردشگران آب و هوای لازم برای لذت بردن از برخی از بهترین سواحل بالی و شرکت در تفریحات و ماجراجویی‌های فضای باز مانند پیاده‌روی در کوه باتور و پرش از صخره را می‌دهد. میانگین دمای بالی در طول سال بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. در طول فصل خشک، گردشگران با آب و هوای ساحلی زیبا، با میانگین دمای روزانه در بالای ۲۰ درجه پذیرایی می‌شوند. ماه‌های آوریل تا اکتبر کم رطوبت‌ترین فصل سال در بالی است. در حالی که در فصل خشک بالی می‌توانید مقدار زیادی آفتاب را انتظار داشته باشید، اما اگر همزمان توسط باران دوش بگیرید هم تعجب نکنید. خبر خوب اینجاست که باران معمولاً در تمام طول روز دوام نمی‌آورد و به منظره، سرسبزی استوایی متمایزی می‌دهد. به همراه داشتن بسته‌بندی چتر و کت بارانی، در هر صورت، ایده هوشمندانه‌ای برای گردشگران و طبیعت‌گردان است.

انبوهی از گردشگران از سراسر جهان در فصل خشک به بالی می‌آیند تا از این آب و هوای مناسب برای تعطیلات استفاده کنند. در سال‌های معمول، این جزیره در هر ماه از فصل خشک هزاران بازدیدکننده دارد. قیمت هتل‌ها از ماه آوریل شروع به افزایش می‌کند، در نهایت در ماه آگوست به اوج خود می‌رسد و تا تعطیلات ماه دسامبر به آرامی کاهش می‌یابد. خود را برای ازدحام زیاد در مکان‌های برتر بالی آماده کنید. ممکن است مجبور شوید دور و بر را جستجو کنید تا ساحلی را پیدا کنید که مملو از مردم نباشد. هجوم انبوه گردشگران موضوع دیگری را نیز مطرح می‌کند که باید از آن آگاه باشید و آن چیزی نیست جز ترافیک. ترافیک جاده‌ای در اندونزی می‌تواند بسیار بد باشد و باعث شود حتی سفرهای ساده ساعت‌ها به طول انجامد. اگر در فصل خشک به بالی سفر می‌کنید، بهتر ست از سفرهای زیاد با ماشین خودداری کنید و اگر نیاز به گردش در جزیره دارید، سفرهای خود را خارج از ساعات شلوغی برنامه‌ریزی کنید تا از تردد در سنگین‌ترین ترافیک جلوگیری کنید. همچنین ممکن است بخواهید چند بازی اتومبیل‌رانی همراه خود بیاورید تا به گذر زمان در رانندگی‌های طولانی در ترافیک کمک کند. با وجود شلوغی و ترافیک، بالی مکانی فوق‌العاده برای سفر از ماه‌های آوریل تا اکتبر به شمار می‌رود. این مقصد آفتابی، نسیم ملایم، آب دریای لاجوردی گرم و حداقل رطوبت را در طول فصل خشک ارائه می‌دهد. گردشگران همچنین از انتخاب رویدادها و فعالیت‌هایی که در برنامه سفر خود گنجانده می‌شوند، غافلگیر می‌شوند، بنابراین اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، بازدید از آن در فصل اوج بسیار ارزشمند است.

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

بهترین فصل برای بازدید از بالی

بالی دو فصل مجزا دارد: مرطوب و خشک. بهترین فصل برای سفر به بالی در فصل خشک سال است. روزهای آفتابی زیادی را به گردشگران می‌دهد تا نقاط گرم ساحلی باورنکردنی بالی، مانند ساحل سمینیاک، ساحل نوسا دوآ، و ساحل اکو را کشف کنند و یا جاذبه‌های استوایی داخلی، مانند شهر فرهنگی اوبود یا شالیزارهای زیبای برنج در جاتیلوویه را بررسی کنند. اگر سعی می‌کنید تا از شلوغی دور باشید و بودجه متوسطی برای سفر به بالی کنار گذاشته‌اید، فصل خشک را انتخاب کنید که به معنای بازدید از بالی در ماه‌های آوریل، می، سپتامبر یا اکتبر، خواهد بود. در این مدت هنوز هوای مطبوعی خواهید داشت. با این حال، هزینه کمتری برای اقامتگاه‌ها و فعالیت‌ها با ازدحام کمتر و باران بیشتر را تجربه خواهید کرد.

گردشگرانی که در اواسط فصل خشک از ماه‌های ژوئن تا آگوست از آن بازدید می‌کنند، تقریباً در تمام جاذبه‌های محبوب در اطراف بالی با جمعیت زیادی روبه‌رو می‌شوند. شما می‌توانید فقط با دور شدن از مناطق توریستی اصلی کوتا، اوبود، سمینیاک و کانگو از شلوغی دوری کنید. در عوض، آنچه را که در بالی دور از ذهن است، کشف می‌کنید. شمال بالی مملو از آبشارهای بلند و شالیزارهای برنج است. سواحل شرق بالی، به ویژه در اطراف کراماس، به طور قابل توجهی کمتر از سواحل جنوب شلوغ هستند. اگرچه در فصل خشک موج سواری خوبی ندارند. به علاوه، رانندگی به آنجا شما را از میان مزارع و روستاهای زیبا می‌برد و می‌توانید از دریاچه بویان و دریاچه تامبلینگان دیدن کنید. دریاچه‌های دوقلو در دهانه آتشفشان باستانی. یکی دیگر از مکان‌های نسبتاً ناشناخته دیگری که ارزش دیدن دارد، نوسا لمبونگان، جزیره‌ای کوچک در سواحل جنوب شرقی بالی است. مقصد دلپذیری که محل زندگی بسیاری از کشاورزان جلبک دریایی است. فضایی آرام، سواحل بکر و صخره‌های حماسی با مناظر فوق‌العاده دارد. در آنجا مواظب بچه‌های مدرسه‌ای باشید که بعد از ظهرها با موتورسیکلت خود مسیرها را پایین می‌روند.

در حالی که فصل خشک محبوب‌ترین زمان برای بازدید از بالی است، فصل مرطوب نیز می‌تواند دوست‌داشتنی باشد. میانگین دما معمولاً در حدود ۲۷ درجه سانتیگراد در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه است و در فوریه و مارس به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در مورد بارش، بالی بین ماه‌های دسامبر تا فوریه مرطوب‌ترین است. اگر در طول فصل مرطوب از بالی بازدید می‌کنید، انتظار گرما، رطوبت و باران زیادی را داشته باشید. هزینه‌ای که برای خرید در هتل‌های بالی و جاذبه‌ها می‌پردازید نیز کمتر خواهد بود. آب و هوای بد همه گردشگران را در فصل مرطوب دور نمی‌کند، به خصوص در ماه دسامبر، زمانی که نزدیک به نیم میلیون گردشگر برای جشن‌های تعطیلات خود راهی بالی می‌شوند. با این حال، فصل باران‌های موسمی کمتر شلوغ است و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. بازدید از یکی از بسیاری از استودیوهای یوگا جزیره، شرکت در کلاس آشپزی بالیایی، گشت‌وگذار در اطراف اوبود، تماشای یک فیلم سینمایی در کوتا، یا کاوش در معابد عالی مقصد را در نظر بگیرید فصل بارانی زمان خوبی برای صعود به کوه باتور یا کاوش در شالیزارهای برنج اطراف اوبود نیست. مسیرها می‌توانند واقعاً لغزنده شوند. با این حال، فعالیت‌های خارج از هتل را به طور کامل در طول فصل مرطوب حذف نکنید. طوفان‌های بارانی گاهی اوقات فقط چند ساعت طول می‌کشند. ممکن است خوش شانس باشید و آب و هوای ساحلی کافی داشته باشید تا در فصل باران‌های موسمی در بالی برنزه شوید.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

بهترین ماه برای بازدید از بالی

بهترین ماه برای سفر به بالی ماه آوریل و پس از آن ماه‌های می، سپتامبر و اکتبر است. این‌ها ماه‌هایی هستند که در فصل اوج قرار دارند. اگرچه جزیره همچنان شلوغ خواهد بود، اما به اندازه فصل اوج گردشگری ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست شلوغ و گران نخواهد بود. هوا در این ماه‌ها آفتابی و زیبا است و فقط گاهی باران می‌بارد. به علاوه، تعداد زیادی رویداد ویژه وجود دارد. فستیوال‌های بالی در فصل بهار، به طور معمول با فستیوال روح بالی همچون جشن یوگا، موسیقی و هنر که در آوریل یا مه برگزار می‌شود، بسیار پررنگ است. همچنین جشنواره غذای اوبود وجود دارد، رویدادی چند روزه که بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را در جزیره به نمایش می‌گذارد که به‌طور سنتی در ماه مه برگزار می‌شود. همچنین اگر جزو علاقه‌مندان موج‌سواری هستید، ماه‌های آوریل و مه موج‌سواران را به سواحل Canggu، Uluwatu، Kuta  و Bingin می‌آورند. با بالا رفتن دمای هوا در بالی تا ۳۶ درجه سانتیگراد در این ماه، شما می‌توانید در دریای با طراوت خنک شوید.

اگر در این زمان از سال قصد سفر به بالی را دارید، به تقویم نگاه کنید. روز سکوت بالی معمولا در ماه مارس یا آوریل رخ می‌دهد و به مدت ۲۴ ساعت، جزیره به طور کامل خاموش می‌شود و انتظار می‌رود همه در آن شرکت کنند. چراغ‌ها کم می‌شوند، کسب‌وکارها بسته می‌شوند، تلویزیون‌ها و استریو خاموش می‌شوند و حمل‌ونقل از جمله فرودگاه متوقف می‌شود. این روز چالش‌هایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. با این اوصاف، تعطیلات یک زمان خاص در بالی است. روزهای پر از شادی مانند ترقه، مجسمه‌های سوزان ارواح شیطانی و رژه‌های پر شور شما را به وجد می‌آورد. از این روز بزرگ برای آرامش واقعی استفاده کنید. در هتل بخوابید، از وعده‌های غذایی آرام در هتل خود لذت ببرید، یک رمان بخوانید، و از منظره لذت ببرید. ماه‌های می، سپتامبر و اکتبر با آوریل به عنوان بهترین ماه برای سفر به بالی رقابت می‌کنند. هوای گرم و آفتابی مشابهی دارند. میزان ورود گردشگران به جزیره به اندازه فصل اوج زیاد نیست و تعداد زیادی رویداد سرگرم‌کننده و فعالیت‌های فصلی وجود دارد که سفر شما به بالی را به سطح بالاتری می‌برد. در طول ماه می، منطقه بادونگ بالی میزبان جشنواره بهاری یا جشنواره دریا است. هدف آن جلب بازدیدکنندگان به سواحل جنوبی بالی از طریق رویدادهای مختلف، مانند مسابقات سنتی قایق‌سواری رژه و فعالیت‌های ساحلی است.

در پاییز، بالی هنر و فرهنگ خود را در Pesona Nusa Dua Fiesta به نمایش می‌گذارد. منتظر اجرای رقص سنتی، رژه، مسابقات عکاسی، مسابقات نقاشی بدن و اجرای موسیقی زنده در سراسر منطقه تفریحی ساحلی لوکس نوسادوا Nusa Dua باشید. یکی دیگر از رویدادهای خلاقانه‌ای که در پاییز باید تماشا کنید، جشنواره نویسندگان و خوانندگان اوبود است که معمولاً در اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر برگزار می‌شود. عاشقان ادبیات از سراسر جهان برای جشن چند روزه کتاب های بزرگ و گفتگوهای قانع‌کننده بین نویسندگان به بالی می‌آیند. این رویداد مشهور همچنین کارگاه‌های نویسندگی، نمایش فیلم و نقد شعر ارائه می‌دهد. گردشگرانی که در ماه اکتبر یا نوامبر از بالی بازدید می‌کنند، این فرصت را دارند که یک رویداد فرهنگی جذاب را به نام مسابقات بوفالو ببینند که کشاورزان گاومیش خود را به گاوآهن‌های چوبی سنتی می‌چسبانند، سپس به بالای آن می‌پرند و با جانوران شاخدار در مزارع برنج به طول ۵۰۰ متر مسابقه می‌دهند تا برای سریع‌ترین زمان در اطراف جمبرانا در غرب بالی رقابت کنند. یکی دیگر از جنبه‌های عجیب و غریب این سری از رویدادها، نمایش مد بوفالو است. کشاورزان گاومیش‌های خود را در زیور آلات فرهنگی می‌پیچند، تاج سرشان را با روسری‌های بد بو می‌گذارند و آنها را با زنگوله می‌پوشانند به این امید که عنوان "بهترین لباس" را در مسابقات لباس به دست آورند. پس به همراه خود دوربین بیاورید. باران در اوایل اکتبر می‌تواند زمان خوبی برای بازدید از شالیزارهای معروف برنج بالی باشد. آب و هوای سرسبز، مناظر پلکانی را در مکان‌هایی مانند تگالالانگ، جاتیلوویه و موندوک به بهشتی با رنگ زمردی تبدیل می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک‌های سنتی کشاورزی در پشت این جاذبه‌های طبیعی معروف، یک تور با راهنما در شالیزارهای برنج رزرو کنید.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

ارزان‌ترین زمان برای رفتن به بالی

ارزان‌ترین زمان سفر به بالی در فصل باران‌های موسمی، ژانویه است. برخی سال‌ها، یکی از مهم‌ترین اعیاد هندوها در بالی، Galungan، در فصل باران‌های موسمی برگزار می‌شود. این بر اساس تقویم ۲۱۰ روزه بالی است، بنابراین تعطیلات گاهی اوقات ممکن است دو بار در یک سال تقویمی معمولی رخ دهد. قبل از این رویداد، از بازارهای روستا دیدن کنید تا کیک مخصوص تعطیلات معروف به جاجا را امتحان کنید تا سفر فصل بارانی شما به بالی را شیرین کند. در این زمان، می‌توانید با شرکت در کلاس یوگا یا یک کارگاه جواهرسازی و تماشای تئاتر خود را سرگرم کنید و رقصندگان محلی را ببینید که افسانه‌ها و فولکلور بالی را زنده می‌کنند.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

 

منبع

 

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران