تور مشهد نوروز 1403

درباره تور مشهد نوروز 1403

تور مشهد نوروز 1403

لحظه‌ی سال تحویل در حرم امام رضا (ع) یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای ورود به سال نو محسوب می‌شود. سفر به مشهد با تور مشهد نوروز 1403 در ایام عید، سفر به هیجان و شلوغی این شهر مذهبی است. سفری در خنکای بهاری خراسان که می‌توان به راحتی به طبیعت زیباش رفت و از همه چیز آن لذتی مضاعف برد.

مشهد مقدس، پر بازدیدترین مقصد گردشگری در ایران بوده و از مهم‌ترین شهرهای توریستی کشورمان نزد گردشگران خارجی نیز به حساب می‌آید. در طول سال، همه از سراسر کشور برای زیارت حرم مطهر رضوی به این شهر بزرگ می‌آیند و هستند، خیلی‌هایی که ترجیح می‌دهند، حتی سال تحویل را در حرم بگذرانند.

 

چرا تور مشهد نوروز ۱۴۰۳

تعطیلات عید، برای خیلی از افراد، فرصتی مناسب برای سفر به مشهد به حساب می‌آید. اغلب گردشگرانی که در این ایام، به مشهد سفر می‌کنند، قصد بازدید از حرم امام رضا (ع) و زیارت را داشته و در این بین، به گردش و تفریح در این شهر نیز می‌پردازند. آب و هوای بسیار خوب در این ایام باعث می‌شود تا سر زدن به مراکز محبوبی همچون طرقبه و شاندیز و دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد، لذتی دو چندان داشته باشد.

در واقع به جز شلوغی همیشگی که نوروز هر سال در سفر با تور مشهد با آن مواجه خواهید شد، در بقیه موارد، اولین روزهای بهار، بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر خواهد بود. جنب و جوش در شهر به اوج خود می‌رسد، بازارهای مشهد شلوغ بوده و محصولات نوروزی در همه جا دیده می‌شوند. همچنین، با توجه به آغاز تورهای نوروزی، پیش از نوروز، می‌توانید زمان تحویل سال را در حرم باشید و همراه با افراد زیادی که به همین منظور، به آن‌جا می‌روند، نیمه شب، سال را تحویل نمایید.

تور مشهد نوروز 1403 را می‌توانید، به عنوان یک سفر مفرح و جذاب نیز در نظر بگیرید. شهری که در اطراف خود، چندین منطقه طبیعت گردی عالی دارد که در این ایام، آرام آرام سرسبز می‌شوند، بلکه دارای چند پارک آبی عالی، پارک بازی، سینماهای بزرگ و بسیاری امکانات این چنینی است و روزهایی مفرح و شاد را در طول عید برای شما می‌سازد. وجود بهترین هتل‌های مشهد با امکانات خیلی خوب، سیستم حمل و نقل عمومی مشهد و امکانات تفریحی که از آن‌ها یاد کردیم، مشهد را در زمره بهترین مقاصد گردشگری نوروزی برای سفر خانوادگی نیز تبدیل می‌کند. 

انواع بسته‌های تور مشهد نوروز ۱۴۰۳

تور نوروز ۱۴۰۳ مشهد، ارزان‌ترین سفر در میان تورهای نوروزی 1403 مقتدرسیر تابان به حساب می‌آید. این مجموعه برای سفر به مشهد، هواپیایی آتا را در نظر گرفته که البته شما می‌توانید، با هماهنگی کارشناسان فروش و پرداخت مابالتفاوت هزینه‌ها، هواپیمایی مورد نظر خود را برای سفر انتخاب کنید. اغلب شرکت‌های هوایی ایرانی، پروازهای مختلفی را از تهران به مقصد مشهد برگزار می‌کنند و هر روز، چند ده پرواز مختلف به این شهر انجام می‌شود.

تور نوروز 1403 مشهد، به مدت ۳ شب و ۴ روز بوده و ۳ هتل مختلف ۲ ستاره و ۴ ستاره برای این سفر در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید، بر اساس بودجه مورد نظر خود و امکاناتی که مورد توجهتان هست، اقامتگاهی که می‌خواهید را انتخاب نمایید.

آب و هوای مشهد در نوروز ۱۴۰۳

اگر چه به طور کلی، آب و هوای مشهد را سرد و خشک در نظر می‌گیرند، اما نقاط مرتفع این شهر در رشته کوه بینالود، دارای اقلیمی مرطوب است و کاملا شرایط متفاوتی دارد. از نظر آب و هوایی، بدون شک، بهار بهترین زمان سفر به مشهد مقدس است و تور مشهد نوروز نیز، فرصتی عالی برای تجربه آب و هوایی بهاری و معرکه در این شهر است. بسیاری از مناطق طبیعی در این شهر، شرایط اول بهار را تجربه کرد، درختان شروع به شکوفه زدن می‌کنند و در طول روز، هوا به گونه‌ای است که می‌توان با لباسی سبک، در نقاط مختلف شهر گشت و از دیدنی‌های آن‌جا لذت برد.

البته دمای هوا، شب‌ها کاهش پیدا می‌کند، پس حتما در طول سفر، بهتر است که لباس گرم همراه داشته باشید تا بتوانید، شب‌ها را هم به تفریح و خوش‌گذرانی در مشهد بگذرانید. نکته مهم دیگر این که، با توجه به همین شرایط آب و هوایی عالی و تعطیلات نوروزی، هزینه‌های سفر به مشهد تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، اگر به دنبال سفر ارزان به مشهد هستید، زمان دیگری را برای رفتن به پایتخت مذهبی ایران در نظر بگیرید.

قیمت و خدمات تور مشهد نوروز ۱۴۰۳

هزینه تور مشهد نوروز 1403 بسته به هتلی که انتخاب می‌کند متفاوت است. هتل‌های دو ستاره پر ستاره و انقلاب با قیمت پایه ۳٫۱۵۰٫۰۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و قیمت هتل ۴ ستاره نیز از ۳٫۹۰۰٫۰۰۰ هزار تومان است. همان طور که پیش‌تر گفتیم، هواپیمایی آتا برای سفر به مشهد در نظر گرفته شده و تاریخ پروازها نیز ۱، ۴، ۷، ۱۰ و ۱۳ فروردین است. خدمات تور نیز شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل‌های گفته شده و هر سه وعده غذایی می‌شود. در نظر بگیرید که تمامی تورها چارتر هستند و بعد از خرید، امکان بازگشت مبلغ وجود ندارد. برای آشنایی بیشتر با هتل‌ها پیشنهاد مقتدرسیر تابان برای تور نوروز 1403 مشهد، نگاهی کوتاه به آن‌ها خواهیم انداخت:

  • هتل پرستاره: این هتل ۵ طبقه در مجموع ۳۵ واحد اقامتی داشته و در سال ۱۳۹۴ نیز نوسازی شده است. اتاق‌های تمیز و شیکی دارد و در لابی، اینترنت با حجم محدود در اختیار مسافران گذاشته می‌شود. این مجموعه همچنین دارای رستورانی با ظرفیت ۶۰ نفر بوده و اتاق‌ها نیز دارای تلوزیون، یخچال، مینی‌بار و سیستم تهویه هوای مطبوع هستند.
  • هتل انقلاب: این هتل ۲ ستاره از جمله هتل‌های نسبتا تازه تاسیس در مشهد بوده و فاصله‌ی آن تا حرم تنها ۸ دقیقه پیاده است. هتل انقلاب به رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در اطرافش دسترسی داشته و بازار رضا و بعضی از مراکز خرید مشهد نیز در نزدیکی آن‌جا واقع شده‌اند. استفاده از اینترنت مجموعه هزینه‌ای اضافی برای شما در پی خواهد داشت و رستورانی نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده است. اتاق‌های این مکان نیز دارای تلوزیون، مینی‌بار و یخچال هستند.
  • هتل سارینا: هتل ۴ ستاره و مجلل سارینا کار خود را در سال ۱۳۹۸ در مشهد آغاز کرده و مجموعه، ۲۱۰ اتاق برای عرضه دارد. دسترسی به حرم از این مکان راحت است و پرسنلی حرفه‌ای در آن به خدمت مشغولند. اتاق‌های مجهز هتل سارینال دارای امکانات رفاهی کامل از جمله اینترنت رایگان (تنها یک گیگ) بوده و در محیط عمومی هتل نیز رستوران و سالن کنفرانس وجود دارد.

فرودگاه مشهد را بهتر بشناسید

فرودگاه بین‌المللی مشهد یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید. این فرودگاه در جنوب شرقی شهر قرار گرفته و فاصله‌ی چندانی تا مرکز شهر ندارد. برای رفت و آمد از این فرودگاه تا مرکز شهر و هتل محل اقامتتان، هم می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه، هم از ایستگاه اتوبوسرانی در نزدیکی فرودگاه و هم از ایستگاه مترو استفاده کنید. رفت و آمد با مترو کم خرج و راحت بوده و خیلی راحت می‌توانید از طریق آن به هتل برسید. در نظر داشته باشید که اگر قصد گرفتن اسنپ دارید، حتما باید تا فضای بیرونی فرودگاه بروید، چون جلوی ورود ماشین‌های اسنپ به داخل فرودگاه گرفته می‌شود.

این فرودگاه مجموعا ۳ ترمینال دارد که دوتای آن‌ها برای پروازهای خارجی بوده و ترمینال ۱ به پروازهای داخلی اختصاص دارد. این فرودگاه از شیک‌ترین و به روزترین فرودگاه‌های کشور بوده و به خوبی از مسافران تور مشهد نوروز 1403 پذیرایی خواهد کرد. از امکانات فرودگاه مشهد می‌توان به دسترسی بله اینترنت، شعب بانکی متنوع، رستوران و کافه، غرفه‌های فروش متنوع در زمینه سوغات، محصولات الکترونیک و ...، نمازخانه، انبار و خدمات بسته بندی اشاره کرد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور مشهد نوروز ۱۴۰۳

وقتی به تور نوروز مشهد می‌روید، مسلما دوست دارید در کنار زیارت، به سراغ مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز بروید. خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوایی، جاهای زیادی را می‌توان برای بازدید پیشنهاد کرد. در تور نوروز، سر زدن به شاندیز و طرقبه را به هیچ وجه فراموش نکنید. این مکان در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و دارای آب و هوایی عالی در این ایام است. وجود رستوران‌ها، مراکز تفریحی و مناطق طبیعی برای طبیعت گردی، از ویژگی‌های این محل به حساب می‌آیند.

اگر به چنین جاذبه‌هایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما به کوه سنگی، دریاچه چشمه سبز، هفت حوض، باغ وکیل آباد یا باغ گیاه شناسی نیز بروید. هر کدام از این جاذبه‌های گردشگری خاص مشهد، دارای ویژگی‌هایی هستند که هر طبیعت گردی را به وجد می‌آورد. برای مثال، باغ گیاه شناسی مشهد، بیش از ۱۸۰ گونه گل و گیاه را در خود داشته و در روزهای اول بهار، سر و شکلی زیباتر از همیشه به خود می‌گیرد.

جاذبه‌های تاریخی مشهد، همیشه بخشی از جذابیت مشهد به حساب می‌آمدند و در تور نوروز 1403 مشهد، شما این فرصت را دارید تا به سراغ این جاذبه‌ها از جمله آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادر افشار بروید. هر دو این مکان‌ها از معماری جالب توجهی برخوردار بوده و از پربازدیدترین جاذبه‌های شهر به حساب می‌آیند. همچنین سری به خانه‌ی ملک به جا مانده از دوران قاجار بزنید و در این خانه‌ی تاریخی به عکاسی بپردازید.

یکی از بهترین بخش‌های سفر به مشهد در ایام نوروز، تفریح در پارک‌های آبی مشهد و بازی این شهر بزرگ است. مخصوصا اگر به صورت خانوادگی به این شهر سفر کرده باشید، می‌توانید بچه‌ها را به این پارک‌ها ببرید و حسابی خوش بگذرانید. سرزمین موج‌‌های آبی از معروف‌ترین پارک‌های آبی کشورمان بوده و دارای دو بخش مجزا برای خانم‌ها و آقایان است و اولین پیشنهاد ما به شما برای انجام تفریحات آبی در مشهد به حساب می‌آید. در مجموع، جاذبه‌های گردشگری مشهد، بیش از این‌هاست و با توجه به شرایط کلی شهر، می‌توانید با یک برنامه ریزی درست، از بخش زیادی از آن‌ها دیدن نمایید.

خرید در تور مشهد نوروز ۱۴۰۳

در گذشته، همیشه وقتی درباره خرید در تور مشهد صحبت می‌کردی، تمام ذهن‌ها سمت بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار دارد، می‌رفت. بازاری بزرگ و سرپوشیده که برای خرید سوغات، انتخابی عالی است اما این روزها، مشهد، دارای چندین و چند مرکز خرید لوکس و عالی برای خرید محصولات مختلف است.

مرکز خرید الماس شرق مشهد یکی از این مجموعه‌ها بوده که دارای ۶ طبقه و ۱۲۳۸ واجد تجاری است. این مکان در کلاس بالایی ساخته شده و جدا از فروشگاه‌های متعدد و ارائه محصولات متنوع، دارای آکواریوم‌هایی زیبا پر از ماهیان رنگارنگ است که به جذابیت‌های این محل می‌افزاید. همچنین یکی از بهترین سینماهای ۵ بعدی کشورمان نیز در همین مرکز خرید واقع شده.

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد نیز از جمله مکان‌های مجلل برای خرید در تور مشهد نوروز 1403 محسوب شده که در برجی ۳۴ طبقع قرار دارد و ۵ طبقه از این برج را به خود اختصاص داده است. تنوع برندهای موجود و محصولات در کنار روف گاردن با چشم‌اندازی فوق‌العاده، رستوران‌های متعدد، پردیس سینمایی، موزه، شهر بازی، سالن‌های ورزشی و بسیاری بخش‌های دیگر، از این مکان، مجموعه‌ای عالی برای خرید و تفریح ساخته است که حتما در طول تور مشهد باید به دیدنش بروید.

مجتمع تجاری وصال مشهد، مرکز خرید پروما مشهد، مرکز خرید آلتون مشهد و مرکز خرید خورشید در مشهد چهار مورد از چندین و چند مرکز خرید دیگری هستند که در مشهد فعال بوده و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به خود هستند. البته لازم به توضیح است که این مجموعه‌ها، برای خرید پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک و ... مناسب بوده و اگر قصد خرید سوغات مشهد را دارید، بهتر است به سراغ بازار رضا بروید و از این بازار تاریخی نیز دیدن نمایید.