بهترین سافاری های دنیا

اخبار
بهترین سافاری های دنیا

بهترین سافاری های دنیا، روشی باورنکردنی برای مواجهه با طبیعت و حیات وحش را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورند. از جستجوی پنج نفره در یک سافاری در آفریقا گرفته تا غوطه ور شدن در فضاهای سرسبز سریلانکا و زمین‌های جنگلی در هند، تماشای حیوانات در زیستگاه طبیعی‌شان و کمپینگ زیر ستارگان در دشت‌های باز، می‌توانند آشتی شگفت انگیزی را بین انسان و مادر طبیعت رقم بزنند.

 

سافاری ورلد بانکوک

Safari World، محبوب‌ترین پارک حیوانات بوده و برترین تفریحات را در سفر با تور تایلند رقم می‌زند. اینجا یک  باغ وحش معمولی نبوده و از ۲ تم برخوردار است: پارک سافاری و پارک دریایی که  بهترین تصاویر را از حیات وحش خشکی و دریا ارائه می‌دهند.

در میان بهترین سافاری های دنیا، پارک سافاری بانکوک یک مدینه فاضله وسیع از انواع حیوانات وحشی و فضایی عالی برای ماجراجویی است. در طول مسیر با کروکودیل‌ها، زرافه‌ها، کوالاها و دیگر موجودات شگفت انگیز ملاقات خواهید کرد. به بالای تراس سافاری بروید، جایی که می‌توانید به معنای واقعی، کلمه گردن به گردن با زرافه‌های بلند تعامل داشته باشید و به آنها غذا بدهید.

همچنین می‌توانید با ماشین شخصی خود در داخل پارک گردش کنید یا به یکی از اتوبوس‌های لوکس پارک بپیوندید. مهم‌ترین ویژگی سافاری، تغذیه حیات وحش است که در آن مراقبان حرفه‌ای، غذا دادن به حیوانات را به نمایش می‌گذارند.

پارک دریایی، دومین تم از Safari World در بانکوک است و در این بخش، از تماشای تعدادی از نمایش‌های سرگرم کننده و لذت بخش که توسط حیوانات و مربیان آنها برگزار می‌شوند شگفت زده خواهید شد. می‌توانید از شوی دلفین‌ها، بوکس اورانگوتان و نمایش‌های بدلکاری که توسط حرفه‌ای‌ها برگزار می‌شوند، لذت ببرید. حتی یک جزیره تخم مرغ وجود دارد که در آن تخم‌های همه پرندگان، برای اهداف آموزشی به نمایش گذاشته شده‌اند.

عکس: safariworldbangkok.com

 

یالا پارک سریلانکا

در مسیر آشنایی با بهترین سافاری های دنیا، به Yala می‌رسیم که از معروف‌ترین پارک سریلانکا در کنار اقیانوس هند به شمار می‌آید. این پارک که جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز، دریاچه‌های آبی همراه با جانوران جذابی مانند پلنگ، فیل، میمون و تمساح و صدها گونه پرنده را در خود جای داده، مقصدی رویایی برای سافاری محسوب می‌شود. مسافران تور سریلانکا که به عمق پارک می‌روند، فرصتی برای کاوش در مکان‌های زیارتی، غارهایی با نقاشی‌های صخره‌ای به قدمت یک قرن و همچنین ویرانه‌های بودایی باستانی ماها ویهارایا خواهند داشت.

 

محبوبترین تفریحات آبی

عکس: moganddogtravels.com

 

پارک ملی سرنگتی در تانزانیا

پارک ملی Serengeti، نماد آفریقا بوده یکی از بهترین سافاری های دنیا را رقم می زند. این پارک ملی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، در شمال تانزانیا قرار دارد و از قدیمی‌ترین اکوسیستم های روی زمین به شمار می‌آید. اینجا مملواز گیاهان و حیواناتی است که در طول میلیون سال گذشته به سختی تغییر کرده‌اند.

این پارک، گستره‌ای حماسی از دشت‌ها و علفزارها را شامل می‌شود و زیستگاه حیواناتی نظیر زرافه، گورخر، کفتار، یوزپلنگ و سگ وحشی نادر آفریقایی است. سرنگتی همچنین، شاهد بزرگ‌ترین مهاجرت‌هاست. سالانه بیش از 2 میلیون حیوان وحشی نظیر گورخر، ایمپالا و غزال در جست‌وجوی مراتع سبزتر، از رودخانه مارا به ‌صورت توده‌ای و رعد آسا عبور می‌کنند.

عکس: globalbasecamps.com

 

ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا در کنیا

از مرز سرنگتی، وارد پارک ملی Maasai Mara در کنیا شوید. اینجا نیمه دیگر اکوسیستم قدرتمند مارا-سرنگتی بوده و بعنوان یکی از بهترین سافاری های دنیا، تصاویری جذاب از حیات وحش فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. در اینجا زرافه‌ها، اسب‌های آبی و کروکودیل‌هایی را که در رودخانه‌ها کمین کرده‌اند شاهد خواهید بود. و اگر خوش شانس باشید و در طول فصل مهاجرت بزرگ این سافاری را تجربه کنید، بیش از ۲ میلیون حیوان وحشی، گورخر و غزال که به صورت توده‌ای و رعد و برق وار به اینجا می‌رسند را مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر حیات وحش باورنکردنی، ماسای مارا به دلیل فرهنگ غنی‌اش نیز شهرت دارد. می‌توانید از یک روستای سنتی ماسایی دیدن کرده و با مردمان محلی اینجا آشنا شوید و شاهد سنت‌های رنگارنگ آن‌ها باشید.

 

۱۰ آتشفشان شگفت انگیز در جهان

عکس: jakdoafriky.cz

 

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

پارک ملی Kruger، قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین پارک ملی آفریقای جنوبی است. همچنین یکی از بهترین سافاری های دنیا را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد. با وجود پوشش خیره کننده ۲ میلیون هکتاری، شانس خوبی برای مشاهده تراکم بالایی از حیوانات در ذخایر خصوصی پارک ملی خواهید داشت. از حیوانات بزرگ و باشکوهی مانند شیر، پلنگ و فیل گرفته تا انواع پرندگان شگفت انگیز، اینجا را بعنوان زیستگاه طبیعی‌شان انتخاب کرده‌اند. بعلاوه در این محدوده، می‌توانید در مورد سنت‌ها و غذاهای محلی مردمان روستای شانگان چیزهایی را بیاموزید.

عکس: tripsavvy.com

 

پارک ملی اتوشا در نامیبیا

Etosha، بزرگ‌ترین پارک ملی در نامیبیا است که به خاطر مناظر بیابانی خیره کننده و حیات وحش غنی‌اش شهرت دارد و جذابیت بهترین سافاری های دنیا را ارائه می‌دهد. شما این شانس را خواهید داشت که جمعیت عظیم شیرها و فیل‌ها را از نزدیک شاهد باشید. در ضمن باید گفت هیچ گاومیشی در اتوشا وجود ندارد. با این حال، می‌توانید آنها را در فلات واتربرگ و نوار کاپریوی شاهد باشید.

اتوشا همچنین، یکی از بهترین مکان‌های آفریقا برای دیدن کرگدن سفید و کرگدن سیاه در معرض خطر انقراض است. هنوز هم می‌توانید آنها را در اطراف چاله‌های آبی اتوشا پیدا کنید. این چاله‌های آب مکان مناسبی برای مشاهده شیرها، پلنگ‌ها، یوزپلنگ و کفتارها نیز هستند. همچنین می‌توانید در این محدوده، گله‌هایی از فیل‌ها را ببینید که برای نوشیدن و حمام کردن در آب آمده‌اند. در نهایت اتوشا، با وجود حیوانات منحصر به فرد سازگار با صحرا، بدون شک یکی از بهترین سافاری های دنیا را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

 

باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان

عکس: travelnetbook.com

 

پارک ملی چوبه بوتسوانا

Chobe، زیستگاه فیل‌ها بوده و یکی از بهترین سافاری های دنیا را برای مواجهه با این موجودات باشکوه رقم می‌زند. جالب است بدانید حدود ۱۲۰۰۰۰ فیل در پارک وجود دارند. بهترین زمان برای مشاهده گله‌های بزرگ فیل، فصل خشک از ماه می تا اکتبر است. همچنین در اینجا گاومیش‌ها، شیرها و پلنگ‌ها را  شاهد خواهید بود که که برای نوشیدن به ساحل رودخانه می‌آیند و در همان حال، شاه ماهی‌های زیبا بر روی آب شناور می‌شوند.

متاسفانه کرگدن‌ها پس از کاهش جمعیتشان در طول سالیان، در چوبه بسیار نادر شده‌اند. و خبر خوب اینکه آنها دارند به مرور و به آرامی، دوباره به مناطق خصوصی پارک وارد می‌شوند.

عکس: andbeyond.com

 

پارک ملی رانتامبور هند

در ادامه سفر مجازی به بهترین سافاری های دنیا، به فضای جنگلی وحشی Ranthambore در راجستان می‌رسیم که محل زندگی بسیاری از موجودات شگفت انگیز است و در این میان، ببرهای خشن با زیبایی و شکوه وصف ناپذیری خودنمایی می‌کنند.

توده‌های آبی متعددی در سراسر پارک پراکنده شده‌اند که در روزهای گرم تابستان، تسکینی عالی را برای حیوانات وحشی فراهم می‌کنند. دژ بزرگی که پارک به نام آن نامگذاری شده است، بر فراز تپه‌ای در این محدوده قرار دارد. بعلاوه می‌توانید شاهد دریاچه‌های پر از تمساح، پلنگ‌ها، خرس‌های تنبل، میمون‌های لانگور، گاومیش آبی وحشی آسیایی، دلفین‌های رودخانه گنگ و دو سوم کرگدن‌های تک شاخ جهان باشید.

همچنین معابد و مساجد باستانی و بقایای زیبایی را خواهید یافت که توسط مهاراجه‌هایی که در اینجا شکار می‌کردند از گذشته‌های دور به جا مانده‌اند. گفتنی است مساحت این پارک، تقریبا ۴۰۰ کیلومتر مربع بوده و اگر با پناهگاه ساوای من سینگ ترکیب شود، در کل وسعتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود.

عکس: timesofindia.indiatimes.com

 

پارک ملی هوانگ زیمبابوه

Hwange، بزرگ‌ترین مقصد سافاری زیمبابوه بوده و در مساحت ۱۴۶۵۱ کیلومتر مربعی گسترده شده است. حیات وحش اینجا بسیار غنی است و ۱۰۷ گونه حیوانی و ۴۰۰ نژاد پرنده را شاهد خواهید بود. از اینرو، بهترین سافاری های دنیا را در این محدوده تجربه خواهید کرد. در این پارک با گله‌های فیل، شیرها و سگ‌های وحشی آفریقایی در علف‌زارها و جنگل‌های موپان مواجه خواهید شد.

 

بالی یا سریلانکا؟ کدام برای سفر بهتر است؟

عکس: sunsafaris.com

 

جنگل بویندی در اوگاندا

تنها حدود ۹۰۰ گوریل کوهستانی روی زمین باقی مانده‌اند و پیاده روی در برخی جنگل‌های بومی، تنها راه برای دیدن این موجودات در معرض خطر انقراض است. هیچ رویارویی با حیات وحش، نمی‌تواند به اندازه تماشای گوریل‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان جذابیت داشته باشد. و البته جنگل‌های بارانی زمردین اوگاندا، مقاصدی باورنکردنی در این رابطه به شمار می‌آیند و یکی از بهترین سافاری های دنیا را رقم می‌زنند.

در این میان جنگل Bwindi در اوگاندا که یک سایت میراث جهانی از دشت و جنگل‌های کوهستانی است، زیستگاهی سرسبز برای حدود ۳۵۰ گونه پرنده، ۲۲۰ گونه پروانه، ۱۲۰ گونه پستاندار، به علاوه خزندگان و دوزیستان دیگر و گوریل‌ها را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید این جنگل، نیمی از گوریل‌های جهان را در خود جای داده است.

عکس: news.mongabay.com

 

پارک ملی لوانگوای جنوبی در زامبیا

اگرچه بازدید از عظمت مشهور جهانی آبشار ویکتوریا باید در برنامه سفر سافاری زامبیا برای تمام بازدیدکنندگان جای داشته باشد. اما این خطه، میزبان شبکه‌ای جذاب از پارک‌های ملی است که اغلب کمتر از همتایان خود در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، کنیا و تانزانیا بازدید می‌شوند.

با اینحال فضاهایی وجود دارند که بهترین سافاری های دنیا را در زامبیا رقم می‌زنند. در این میان پارک ملی لوانگوا جنوبی، در شمار پرطرفدارترین‌هاست و تعداد زیادی فیل، گاومیش، زرافه، شیرها و تمساح‌های شگفت انگیز را در خود جای داده است. بعلاوه Luangwa جنوبی به ‌خاطر سافاری‌های پیاده‌ گردی با راهنما نیز شهرت دارد که از قدم زدن‌های صبحگاهی تا پیاده روی‌های چند روزه را شامل می‌شود. حقیقت این است که پیاده روی در میان بوته زارها، یک ماجراجویی فیزیکی، ذهنی و معنوی منحصر به فرد در طبیعت را به ارمغان می‌آورد.

عکس: africa-adventure.com

 

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران