بازدید از موزه آیا یونیورس دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بازدید از موزه آیا یونیورس دبی

وقتی صحبت از سفر به دبی می‌شود آسمان خراش‌های مدرن و تفریحات مجلل آن بیش از هر چیزی ذهن گردشگران را به خود درگیر می‌کند. از آنجایی که تورهای دبی به صورت چند روزه برگزار می‌شوند توریست‌ها با محدودیت زمانی برای لذت بردن از تک تک تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن روبرو خواهند شد. از همین رو بهترین کار آشنایی با تمامی جاذبه‌های توریستی دبی قبل از سفر به آن است. یکی از این مکان‌ها که بازدید از آن را می‌توان به تمامی مسافران در سفر به این شهر باشکوه اماراتی پیشنهاد داد موزه آیا یونیورس دبی است. اگر شما نیز دوست دارید قبل از سفر به دبی با این موزه متفاوت و خاص آشنا شوید تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

 

آشنایی با موزه آیا یونیورس دبی

موزه آیا یونیورس (Aya Universe) یک پارک تفریحی مدرن و دوست داشتنی است که مسافران تور دبی را مجذوب خود کرده و می‌تواند برای ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم نگه دارد. این موزه یا در واقع پارک جذاب و دیدنی دارای مساحتی چشمگیر در حدودو ۴۰۰۰۰ فوت مربع بوده و دوازده منطقه مجزا را در خود جای داده است که هر کدام تجربه منحصر به فردی از تفریحات متنوع را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. بارز‌ترین ویژگی موزه آیا یونیورس دبی استفاده از طراحی‌های خارق‌العاده در آن است که دنیای واقعی و تخیلی دیجیتالی را با هم در آمیخته و فرصت یک گردش پرماجرا را برای علاقه‌مندان خود فراهم می‌کند. به طوری که از منطقه پرجنب‌وجوش رودخانه گرفته تا روبرو شدن با آواتارها و شخصیت‌های جدید دیگر مواردی هستند که قطعا در این بازدید توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

عکس: tripadvisor.com

 

تفریحات موزه آیا یونیورس دبی

 AYA Universe به عنوان اولین پارک تفریحی که محوریت آن بر پایه سفر در زمان به آینده طراحی شده در دبی مشهور است. این مکان دوست داشتنی به دلیل ۱۲ منطقه کاملاً تعاملی خود که فناوری نوآورانه، جلوه‌های بصری خیره کننده و عناصر هیجان انگیز را با یکدیگر ترکیب کرده و تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد، شناخته شده است. این پارک همچنین به خاطر باغ‌های زیبا، نمایش‌های تماشایی از نور و صدا و ... توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. البته که این‌ها تمام ماجرا نبوده و گردشگران در بازدید خود از موزه آیا یونیورس دبی فرصت لذت بردن از تفریحات زیر را نیز خواهند داشت:

  • لذت گشت و گذار در دنیاهای مختلف با تم‌های جذاب

Aya Universe طیف وسیعی از دنیاها و ابعاد مختلف را برای کاوش ارائه می‌دهد. به طوری که از اعماق اقیانوس گرفته تا دوردست‌های فضای بیرونی و غیره را در آن پیدا کرده و فرصت سفر به یک جهان کاملاً جدید را خواهید داشت.

  • فضاهای جذاب برای عکاسی

یکی از اصلی‌ترین تفریحات بازدیدکنندگان در این موزه عکاسی با جلوه‌های بصری خیره‌کننده است. به طوری که می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی را برای اشتراک گذاشتن در صفحات مجازی خود به یادگار بگذارید. توجه داشته باشید که عکاسی با فلاش در این مکان مجاز نیست.

  • فرصت بازدید از نمایشگاه‌های خاص

موزه آیا یونیورس دبی دارای طراحی‌های بسیار خاصی در برخی از قسمت‌های خود است و به بازدیدکنندگان خود این احساس را می‌دهد که گویا بخشی از نمایشگاه‌ها هستند. به طوری که مناظر، صداها و حتی بوها طوری در این مکان طراحی شده‌اند که گردشگران را به دنیای دیگری می‌برد.

 

پارک بازی دیجیتال جدید در دبی

عکس: tripventura.com

 

نحوه دسترسی به موزه آیا یونیورس دبی

دسترسی به Aya Universe  از طریق روش‌های مختلف حمل و نقل برای مسافران تور دبی مقدور است. به طوری که از تاکسی گرفته تا مترو و اتوبوس فرصت دسترسی آسان به این جاذبه دیدنی شهر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. در زیر به معرفی راه‌های ارتباطی موزه آیا یونیورس دبی می‌پردازیم:

  • مترو: گردشگران می‌توانند با متروی دبی به ایستگاه Healthcare City دبی که نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این جاذبه توریستی است، بروند. سپس از ایستگاه پیاده‌روی در حدود ۷ دقیقه خواهند داشت.
  • اتوبوس: اتوبوس RTA شماره ۴۴،C7  و ۲۷ از دیگر وسیله‌های حمل و نقل عمومی در دبی است که با هزینه پایین امکان دسترسی به موزه آیا یونیورس دبی را به مسافران می‌دهد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس ۴۶۳ متر با این جاذبه فاصله دارد.
  • تاکسی: البته که مثل هر مقصد دیگری برای رفتن به Aya Universe نیز تاکسی‌ها یکی از راحت‌تری و سریع‌ترین گزینه ممکن برای توریست‌ها هستند. برای این منظور می‌توانید از مرکز شهر دیره تاکسی کرایه کنید که تنها ۵ کیلومتر آیا یونیورس فاصله دارد. توجه داشته باشید که جایجایی با تاکسی در دبی چندان صرفه اقتصادی ندارد.
  • آدرس: وافی سیتی مال - عود متها - دبی - امارات متحده عربی

ناگفته نماند که موزه آیا یونیورس دبی از فرودگاه بین‌المللی و جاده شیخ زاید فقط ۱۰ دقیقه فاصله دارد.

عکس: klook.com

 

هزینه بازدید از موزه آیا یونیورس دبی

علاقه‌مندان به سرگرم شدن در موزه آیا یونیورس دبی برای ورود به این مجموعه باید بلیط تهیه کنند. هزینه بلیط AYA Universe از حدود ۱۱۰ درهم تا ۱۴۰ درهم متغیر بوده و با این حال همین قیمت‌ها نیز ممکن است بسته به عواملی مانند نوع رویداد، تاریخ و زمان آن متفاوت باشند. در صورتی که قصد بازدید از این جاذبه گردشگری را در دبی داشته و در ماه‌های پرتوریست‌ سال سفر می‌کنید برای جوگیری از اتلاف وقت در صف‌های طولانی در صورت امکان می‌توانید بلیط‌های خود را به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید.

 

معرفی پارک بازی هیجان انگیز Aventura در دبی

عکس: stirworld.com

 

زمان بازدید از موزه آیا یونیورس دبی

AYA Universe در تمامی روزهای هفته باز بوده اما ساعات کاری آن متفاوت است. به این صورت که از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده و در روزهای جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب می‌باشد. توجه داشته باشید که ساعات ورود یک ساعت زودتر از تعطیل شدن آن است. مدت زمان پیشنهادی برای حضور در این مجموعه تقریبا ۲ الی ۳ ساعت است.

بهترین زمان برای بازدید از موزه آیا یونیورس در روزهای وسط هفته است؛ زیرا نسبت به روزهای آخر هفته شلوغ خلوت‌تر است. همچنین توصیه می‌شود بازدید خود را برای ساعت‌های بین ۲ الی ۵ بعد از ظهر برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر آن بهتر است بدانید که ماه‌های خنک سال (نوامبر تا آوریل) شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از این مجموعه است؛ اما از آنجایی که آیا یونیورس یک جاذبه سرپوشیده در دبی است حتی در روزهای گرم سال نیز علاقه‌مندان می‌توانند بدون اذیت شدن لحظات خوبی را در آن سپری کنند.

عکس: dxbsafari.com

 

 

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران