مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

بانکوک از آن دسته شهرهایی‌ست که تعداد زیادی مرکز خرید لوکس و جذاب در خود دارد. با این حال، مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک که در این مقاله معرفی آن را داریم، با توجه به امکانات متنوع تفریحی و همچنین حضور برندهای مطرح جهان در آن‌جا، از بهترین مراکز خریدی‌ست که در تو تایلند می‌توانید به سراغش بروید.

 

کوتاه درباره مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

سیام پاراگون (Siam Paragon) در یکی از توریستی‌ترین محله‌های بانکوک یعنی سیام قرار گرفته، جایی که بعضی دیگر از مراکز خرید معروف شهر را در خود دارد. این مجموعه تجاری جذاب، در کنار بیش از ۲۵۰ فروشگاه بسیار خوب از برندهای بین‌المللی، بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا، مجموعه‌ای سینمایی متشکل از ۱۶ سالن و چندین بخش دیگر را در خود میزبانی کرده و از همین رو، آن‌جا را جزو بهترین مراکز خرید بانکوک می‌دانند. در واقع تنوع موجود در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک این مجموعه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در تور تایلند بدل کرده است.

عکس: wikidata.org

 

خرید در سیام پاراگون بانکوک

همان طور که گفتیم، سیام پاراگون، بیش از ۲۵۰ فروشگاه مختلف دارد و در نهایت، مهم‌ترین دلیلی که گردشگران تور تایلند به آن‌جا مراجعه می‌کنند، برای خرید از این فروشگاه‌ها به حساب می‌آید. جایی که برندهایی همچون پرادا، سونی، توشیبا، نایک، آدیداس و خیلی‌های دیگر حضور دارند.

در طبقه اصلی یا همان همکف، اکثر برندهای لاکچری لباس و لوازم شخصی همچون ورساچه، کارتیر، چنل، پرادا، لوییس ویتون و هرمس را پیدا می‌کنید. این بخش از مرکز خرید، کاملا به فروشگاه‌ها اختصاص داشته و در میان سالن بزرگ آن، مبلمانی برای استراحت نیز در نظر گرفته شده است. طبقه اول اما "خیابان مُد" نام دارد و باقی برندهای لباس، همگی در این محل حضور دارند. آرمانی، پائول اسمیت، هیوگو باس، گپ، سواروسکی و ... از جمله فروشگاه‌های طبقه اول به شمار می‌روند.

 

بهترین هاستل‌های بانکوک

عکس: siamparagon.co.th

 

طبقه دوم و سوم مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک ، ترکیبی از فروشگاه‌های مختلف بوده و البته یک نمایشگاه ماشین نیز در خود دارد که در آن‌جا، ماشین‌هایی از استون مارتین، مک لارن، بنتلی، ماسراتی و رویز رویس به فروش می‌رسد که البته برای طرفداران ماشین، جذابیت خاص خود را دارد. در این دو طبقه، برندهایی مثل سونی، سامسونگ، توشیبا، آی استودیو را مشاهده می‌کنید و همچنین می‌توانید از فروشگاه بزرگ کتاب آن‌جا نیز دیدن کنید.

دو طبقه دیگر سیام پاراگون، ترکیبی از رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، سالن سینما، فروشگاه‌های کامپیوتر و تعداد کمی فروشگاه‌های مربوط به لوازم خانگی و چیزهای متفرقه بوده و بیشتر فروشگاه‌ها در طبقاتی که گفتیم، قرار دارند.

عکس: chatrium.com

 

۴ فعالیت تفریحی محبوب در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

خرید لذت بخش است و گشت و گذار در میان این برندهای جذاب، لذت خاص خود را دارد اما مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک دارای مراکز تفریحی جذاب و خیلی خوبی‌ست که باعث می‌شود آن‌جا را یک مجموعه تفریحی نیز به حساب بیاوردی. این ۴ فعالیت، مهم‌ترین بخش‌های تفریحی مرکز خرید محسوب می‌شوند:

آکواریوم SEA LIFE Bangkok Ocean World‌

مجموعه سیام پارگون، بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا را در خود داشته و شما می‌توانید با پرداخت، ۳۵۰ از این مکان زیبا دیدن کنید. این مکان مجموعا فضایی به بزرگی ۱۰ هزار متر مربع داشته و شامل تونل شیشه‌ای کوسه‌ها، فضای برفی مخصوص پنگوئن‌ها، چندین آکواریوم برای ماهیان مختلف و رنگارنگ و خیلی چیزهای دیگر است. شما همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافه‌تر، به ماهی‌ها غذا دهید یا سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شده و از فضایی متفاوت به این ماهی‌ها نگاه کنید. این آکواریوم در طبقه منفی دو مرکز خرید قرار دارد.

 

بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک

عکس: siamparagon.co.th

 

مجموعه سینمایی Cineplex

اگر قصد دارید، در سفر به بانکوک، به تماشای فیلم‌های روز دنیا بنشینید، کم‌تر مجموعه‌ی سینمایی، بهتر از این مکان در شهر پیدا خواهید کرد. مجموعه سینمایی مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، دارای ۱۶ سالن مجزا بوده که شامل سالن‌های آیمکس، سالن‌های VIP، سالن مخصوص کودکان و پخش انیمیشن و همچنین سالن پخش سه بعدی می‌شود. این مجموعه در طبقه پنجم واقع شده است.

سالن بولینگ Blu-O Rhythm & Bowl

سالن بولینگ بزرگ و مجهز Blu-O Rhythm & Bowl درست در کنار مجموعه‌ی سینمایی در طبقه پنجم واقع شده و دارای فضایی بسیار شاد و نورپردازی عالی است. همچنین خطوط متعدد باعث می‌شود تا حتی در روزای خیلی شلوغ نیز، آن‌قدرها منتظر خالی شدن خطوط نمانید. همچنین این سالن دارای یک کافه‌ی کوچک برای سفارش نوشیدنی و تنقلات نیز هست. یک ساعت بولینگ به ازای هر نفر در این مکان ۱۲۰۰ بات قیمت داشته که شامل اجاره کفش و این‌ها نیز می‌شود. همچنین می‌توانید به ازای هر بازی که زمان بسیار کم‌تری از شما می‌گیرد، هر نفر ۲۰۰ بات پرداخت نمایید.

تماشای رایگان نمایش‌های بزرگ

در فصول خشک که جمعیت گردشگران در بانکوک زیاد می‌شود، هر روز ساعت چهار یک نمایش بزرگ در جلوی مرکز خرید برپا شده که همگی می‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید به عمل آورند. این نمایش، شامل دکور جذاب، رقص، موسیقی و تعداد زیادی هنرمند می‌شود.

عکس: siamparagon.co.th

 

فود کورت سیام پاراگون بانکوک

در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، ده‌ها رستوران و کافه‌ی مختلف وجود دارد که شامل فست فودهای زنجیره‌ای تا رستوران‌های شیک می‌شود. این رستوران‌ها در طبقات مختلف قرار دارند و از نظر قیمتی هم کاملا متفاوت از هم هستند. برای راحتی بیشتر، بعضی از مهم‌ترین رستوران‌های مجموعه را در زیر به شما معرفی می‌کنیم:

  • Metro Square: این رستوران در طبقه همکف واقع شده و به غذاهای چینی و تایلندی اختصاص دارد. فضای داخلی رستوران به پنج بخش با دکور کاملا متفاوت تقسیم شده و میزهایی برای نشستن جمع‌های بزرگ نیز در این محل، در نظر گرفته شده است.
  • SEE FAH: اگر به دنبال چشیدن غذاهای سنتی تایلندی هستید، بهتر است به سراغ SEE FAH بروید. این رستوران که در طبقه چهارم واقع شده، در کنار غذاهای سنتی تایلندی، برخی غذاهای دریایی را نیز سرو می‌کند.
  • JUMBO Seafood: این رستوران سنگاپوری بسیار معروف در بانکوک، یک مکان لوکس و گران قیمت برای خوردن غذاهای خوشمزه دریایی به حساب می‌آید. غذای اصلی و معروف آن‌ها نیز، خرچنگ با سس چیلی تند است که طعمی کاملا متفاوت از چیزهایی که تا حالا خورده‌اید، خواهد داشت. این رستوران در طبقه همکف قرار دارد.
  • Sushi Den Siam Paragon: طرفداران سوشی نیز، رستوران اختصاصی خود در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک را دارند. سوشی دِن، مجموعه‌ای بسیار متنوع از انواع سوشی را سرو کرده که حتی شامل سوشی‌های کاملا گیاهی نیز می‌شود. این رستوران را می‌توانید در طبقه چهارم پیدا کنید.
  • Gram Cafe & Pancakes: اگر هم به دنبال کافه‌ای خوب برای تهیه نوشیدنی یا انواع دسر یا حتی غذایی سبک هستید، کافه گرام، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

جاهای دیدنی بانکوک

عکس: siamparagon.co.th

 

تخفیف ویژه گردشگران در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

یکی از نکات خیلی جالب در مورد سیام پاراگون این است که شما با مراجعه به طبقه همکف مجموعه و مرکز مراجعه کنندگان، کارت‌های تخفیف توریست‌ها را تهیه کرده و با آن‌ها از مغازه‌های مختلف هنگام خرید، تخفیف بگیرید. این تخفیف‌ها برای اکثر فروشگاه‌ها ۵ درصد بوده و در بعضی‌ جاها ۶۰ و ۳۰ درصد است. این غیر از جشنواره‌های تخفیفی است که سیام پاراگون در طول سال برگزار می‌کند.

عکس: thailandmagazine.com

 

اطلاعات کلی درباره سیام پاراگون

برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید از ایستگاه ترن هوایی سیام استفاده کنید.

آدرس: 991 Rama 1 Road, Pathum Wan, Bangkok

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

فاصله تا دیگر مراکز توریستی سیام:

  • MBK shopping centre (۴۴۸ متر)
  • Pantip Plaza (۶۲۴ متر)
  • خانه موزه جیم تامسون (۷۰۴ متر)

 

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران