اجاره قایق‌های خصوصی در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
اجاره قایق‌های خصوصی در کوش آداسی

یکی از تجارب فراموش نشدنی که می‌توانید در سفر به کوش آداسی داشته باشید، سوار شدن بر قایق‌های خصوصی تندرو یا قایق‌های کلاسیک اما بزرگ و رفتن به دل آب‌های اطراف این شهر است. این سفرها به منظورهای مختلف برگزار می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را برای ماهیگری، گردش، غواصی و خیلی چیزهای دیگر اجاره کنید. همراه ما باشید تا بیشتر درباره اجاره‌ی قایق‌های خصوصی در سفر با تور کوش آداسی برایتان بگوییم.

 

کلیاتی درباره اجاره قایق‌های خصوصی در کوش آداسی

نکات زیادی درباره اجاره قایق‌های خصوصی در تور کوش آداسی وجود دارد که سعی داریم در این نوشته به همه‌ی آن‌ها بپردازیم. در مجموع چند مسئله کلی‌ست که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اول این که، قایق‌ها دسته بندی‌های متنوعی داشته که در آخر نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت. در واقع هزینه‌ای که برای قایق پرداخت می‌کنید، تنها به ظرفیت آن بستگی ندارد و کلاس قایق نیز، در قیمت آن بسیار موثر است. چه بسا اجاره‌ی یک قایق ۶ نفره لوکس و تندرو از یک قایق ۱۶ نفره ارزان‌تر هم باشد.

نکته دیگر، دلیل اجاره قایق است که در نهایت به انتخاب قایقی با کلاس مناسب می‌انجامد. این که با این وسیله‌ برای شنا و آبتنی به دریا می‌روید یا می‌خواهید، جشنی کوچک روی عرشه برگزار کنید؟ چند ساعت یا چند روز در دریا خواهید ماند؟ در نهایت بعد از این که تصمیم خود را از دلیل سفر و نوع قایق گرفتید، باید وسایل مورد نیاز خود را نیز همراه داشته باشید و چیزی را از قلم نندازید. یادتان نرود که اگر چه قایق را به صورت شخصی اجاره کرده‌اید، اما برگشت به ساحل، تا زمانی که برای رسیدن به ساحل در نظر گرفته‌اید، غیر ممکن است.

 

چطور از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

برنامه‌هایی که در قایق‌های تفریحی کوش آداسی می‌توانید داشته باشید

قایق‌های تفریحی به چندی دلیل اجاره داده می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید از آن برای گشت‌های دریایی استفاده کرده و به سراغ مقاصد مختلف در تور ترکیه بروید. برای مثال، با اجاره‌ی این گونه قایق‌ها، امکان رفتن به مکان‌های خاص همچون جزیره ییلانچیبورنو یا ساحل کلئوپاترا را خواهید داشت و می‌توانید در این ساحل استثنایی شنا کرده و آفتاب بگیرید و باقی زمان خود را با قایق به نقاط خاص دیگر برای شنا بروید.

در واقع شنا و آبتنی، ماهی‌گیری و حتی غواصی، یکی دیگر از دلایل اجاره‌ی قایق است و گردشگران، با در اختیار گرفتن چنین قایق‌هایی، با خیال راحت و تا زمانی که دوست دارند در جاهای مختلف به تفریح می‌پردازند. اگر با تورهای عمومی به چنین جاهایی بروید، عموما زمان بسیار کمی برای شنا در جاهای مشخص شده در نظر گرفته می‌شود که برای بسیاری افراد، این زمان کافی نخواهد بود. جالب این که، بعض شرکت‌ها همچون مجموعه گت مای بوت (Get My Boat) امکاناتی برای تفریحات آبی را نیز اجاره می‌دهند که می‌توانید، آن‌ها را همراه با بعضی از قایق‌ها به آب ببرید. در کنار شنا در مکان‌های خاص، رفتن به نقاطی که برای اسنورکلینگ معروف هستند، رایج‌ترین دلیل برای اجاره‌ی قایق در سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود.

 

هتل‌های منطقه لانگ بیچ در کوش آداسی

 برپایی جشن‌های کوچک، یکی دیگر از دلایل محبوب برای اجاره‌ی قایق در کوش آداسی است. افراد زیادی هستند که برای جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج و چیزهایی از این دست، قایق‌های خصوصی اجاره کرد و یک روز را همراه دوستان و آشنایان خود به آب می‌زنند و برای چند ساعتی خوش می‌گذارنند. برای چنین برنامه‌هایی، قایق‌ها امکاناتی برای نگهداری نوشیدنی، خوراکی یا حتی کیک هم دارند، فقط باید قایق‌هایی با ظرفیت مناسب و عرشه بزرگ انتخاب نمایید تا بتوانید برنامه‌ی مورد نظر خود را روی آن اجرا نمایید.

برنامه‌ریزی درست برای چنین رویدادهایی خیلی مهم است. برای مثال، اگر برنامه جشن نامزدی یا درخواست ازدواج داشته باشید، رفتن به پارک ملی شبه جزیره دیلک، انتخابی عالی به شمار می‌رود. جایی با مناظر استثنایی و محیطی آرام که عکس‌های جذابی را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. اما برای تفریح و خوش گذرانی، انجام تفریحات آبی در کوش آداسی یا شنا در جاهایی خاص، مکان‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید، این نکات را با شرکت‌های اجاره‌ی قایق در میان بگذارید.

خدماتی که اغلب شرکت‌های اجاره‌ی قایق تفریحی در کوش آداسی ارائه می‌کنند

کیفیت خدمات هر شرکت با شرکت‌های دیگر متفاوت است و خب، چندین مجموعه مختلف در کوش آداسی به ارائه قایق می‌پردازند. اما این خدمات چه چیزهایی هستند؟ اول این که ترانسفر از هتل به بندر عموما در تمامی شرکت‌ها وجود دارد و شما می‌توانید، بدون این که درگیر پیدا کردن محل قایق شوید، مستقیم از هتل به پای قایق بروید. تمامی قایق‌هایی که اجاره می‌کنید، دارای یک کاپیتان حرفه‌ای و یک یا چند خدمه است که این مورد بستگی به بزرگی قایق مورد نظر شما دارد.

مکان‌های در نظر گرفته شده برای سفر به شما پیشنهاد شده و یک سری امکانات برای انجام تفریحات آبی نیز از قبل درون قایق‌های لحاظ شده است. همچنین با هماهنگی، نوشیدنی و وسایل پذیرایی نیز درون قایق قرار خواهد گرفت. اگر برنامه‌ی اجاره‌ی قایق برای یک روز کامل یا بیشتر را داشتید، هماهنگی‌های مورد نیاز برای غذا را نیز از قبل می‌توانید انجام دهید. همچنین شما آزادید، که هر نوع غذا یا نوشیدنی که خواستید را نیز همراه ببرید. فراموش نکنید که شما قایق را به صورت شخصی اجاره کرده و در تورهای عمومی شرکت نمی‌کنید.

بعضی از خدمات خاص همچون امکانات غواصی، مربی غواصی، امکانات مربوط به ماهیگیری، امکانات اسنورکلینگ یا تویوب و ... را نیز از قبل باید با مجموعه هماهنگ نمایید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی کوش آداسی

انواع قایق‌های تفریحی در کوش آداسی و هزینه‌ی اجاره‌ی آن‌ها

این جاست که اوضاع کمی پیچیده می‌شود، چون انتخاب قایق مناسب کمی سخت است. بگذارید ابتدا از انتخاب‌های ارزان‌تر شروع کنیم. قایق گولت یک سری قایق‌های نسبتا سنتی در ترکیه به حساب می‌آیند که مدل‌های کوچک‌تر آن‌ها را با قیمت نزدیک به ۲۴۰ یورو برای هر روز می‌توانید اجاره نمایید. این قایق‌ها ظرفیت ۱۲ نفر هستند و طول آن‌ها به ۱۵ متر می‌رسد. با همین قیمت، یا حتی کم‌تر امکان اجاره‌ی قایق‌های تندرو کوچک‌تر را هم دارید که ظرفیت ۶ تا ۹ نفر دارند. قایق‌هایکمی بزرگ‌تر در همین رده، چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو گران‌تر خواهند بود.

نکته مهم در مورد این قایق‌های کوچک، ظرفیت محدود باک آن‌هاست که باعث می‌شود، مسافت خیلی زیادی را نتوانند طی کنند و همچنین عرشه کوچکی هم دارند. به همین دلیل، این قایق‌ها عموما برای رفتن به مکان‌های مختلف جهت شنا و گشت‌های دریایی در نزدیکی کوش آداسی مناسب هستند.

اگر بخواهید مسافت طولانی طی کنید و عرشه‌ی بزرگی هم برای قایق مد نظر دارید، انتخاب ارزان شما گولت‌های ۱۲ تا ۱۸ نفره بوده که قیمت آن‌ها از ۷۵۰ یورو تا ۱۰۰۰ یورو است. حتی یک مدل ۲۴ متری وجود دارد که عرشه‌ی بزرگ داشته، ۶ تخت و ۵ اتاق دارد و برای برپایی یک جشن کوچک عالی به نظر می‌رسد. اما برای چنین قایقی با امکانات در نظر گرفته شده برایش، ۱۰۰۰ تا ۱۷۵۰ یورو و در بعضی موارد بیشتر در هر روز باید هزینه نمایید. البته با توجه به این که این گولت‌ها کلاس خاصی ندارند و عموما تغییراتی را خود شرکت‌ها در آن‌جا انجام می‌دهند، با قیمت‌های مختلف مدل‌های متنوعی از آن‌ها را پیدا خواهید کرد و ممکن است در همان ۱۰۰۰ یورو هم انتخاب‌های جذابی داشته باشید.

قایق‌های تندرو بزرگ اما گران‌تر هستند. هر چقدر که سال ساخت این قایق‌ها جدیدتر باشد، قیمت‌ آن‌ها هم بیشتر است. برای مثال، یک قایق تندرو ۸ نفره لوکس، با ۴ اتاق و ۴ تخت دو نفره و طول ۲۳ متر، مدل سانسیکر منهتن، ۲۰۰۰ یورو برای هر شب است اما یک یات ۲۰۰۳،  ۶ نفره و ۱۹ متری را می‌توانید با ۱۲۰۰ یوور به ازای هر شب اجاره کنید. در مجموع، قایق‌ها بسیار متنوع هستند و اگر یک بار به تور کوش آداسی رفته باشید، این تنوع را از نزدیک در بنادر مشاهده خواهید کرد، پس بهتر است به خوبی در اینترنت جستجو کنید و قایق مورد نظرتان را پیدا نمایید.

 

چرا باید کوش آداسی مقصد بعدی سفر شما باشد؟

وسایلی که حتما در هنگام قایق سواری در کوش آداسی باید همراه داشته باشید

مسلما بسته به دلیلی که قایق را اجاره می‌کنید،  امکاناتی که باید همراه داشته باشید، متفاوت هستند، اما همراه داشتن کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، لباس خنک، لباس شنا و کلاه از واجبات است. در تمام طول مسیر شما در دریا هستید و اگر چه خیلی از قایق‌ها، حتی روی عرشه نیز فضایی دارای سایه را در اختیارتان می‌گذارند، با این حال اگر دوست ندارید همیشه در محیط در بسته باشید، بهتر است خود را برای این آفتاب گرم آماده کنید.

نکات پایانی درباره اجاره قایق در کوش آداسی

مهم‌ترین چیز برای اجاره‌ی قایق در تور کوش آداسی، تحقیق است. بر روی اینترنت، شرکت‌های زیادی همچون ویراویرا (viravira)، بند بلو (bednblue) یا حتی مجموعه‌هایی مثل اکسپلور کوش آداسی (Explore Kusadasi) به ارائه قایق‌های مختلف می‌پردازند و با توجه به این که گولت‌ها، شکل‌ها و قیمت‌های بسیار متنوعی دارند، حتما می‌توانید در رنج قیمتی مورد نظرتان، قایقی برای اجاره پیدا کنید.

البته پیشنهاد ما این است که اگر تنها قصد رفتن به یک تور ۴-۵ ساعته برای شنا را دارید، در تورهای عمومی شرکت کنید و تنها اگر در جمعی بزرگ هستید یا برای مدتی طولانی دوست دارید به آب بروید، اقدام به اجاره‌ی قایق کنید. همچنین در نظر بگیرید، که در بیشتر موارد، قایق‌ها دارای کاپیتان، یک دریانورد و یک آشپز هستند. پس اگر برای چند روز هم در دریا باشید، می‌توانید غذای گرم و تازه میل کنید.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به کوش‌آداسی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۰ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران