معروف‌ترین گالری‌های هنری در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معروف‌ترین گالری‌های هنری در بالی

در کنار زیبایی‌های طبیعت، بالی جایگاه صنعتگران، نقاشان و رویاپردازان محلی نیز هست. در سفر با تور بالی، می‌توانید شاهد بازارهای متعددی باشید که آثار هنری از جمله نقاشی و صنایع دستی را به فروش می‌رسانند. با اینحال طیف وسیعی از گالری‌های هنری نیز در بالی وجود دارند که میزبان نمایشگاه‌ها، رویدادها و دوره‌های هنری گاه و بیگاه هستند. این گالری‌ها مکانی الهام بخش به شمار می آیند که در آن هنرمندان داخلی و بین‌المللی، بوم‌هایشان را می‌آویزند و تصویر اندیشه‌هایشان را به علاقمندان ارائه می‌دهند.

 

نیامان در بالی (Nyaman)

گالری نیامان، پیشگام هنر معاصر بین‌المللی در بالی است و خانه‌ای برای نمایش آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی معاصر نوظهور به شمار می‌آید. در اینجا آثار نقاشی‌، منبت کاری، عکاسی، مجسمه‌ و حتی جواهرات ارائه شده و به معرض فروش گذاشته می‌شوند. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها، فراهم کردن فضایی برای مهمانان است تا ضمن لذت بردن از یک مجموعه هنری منحصر به فرد، آرامش و فضای دلپذیر بالی را تجربه کنند.

این گالری، از شش سال گذشته فعالیتش را در قلب سمینیاک بالی شروع کرده و مکانی است که مدرنیته با سنت آشتی می‌کند و هنر شرقی و غربی یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. در اینجا مجموعه‌ای زیبا از آثار هنری با تکنیک‌ها، زیبایی شناسی و احساسات مختلف را مشاهده خواهید کرد. این گالری، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ پذیرای علاقمندان است.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

آدرس: Jl. Raya Basangkasa No.88, Seminyak, Kec. Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

تونی راکا در بالی (Tony Raka)

این گالری هنری در دو موضوع مجزا، آثاری تخصصی را ارائه می‌دهد: هنرهای قبیله‌ای و هنرهای معاصر و مدرن. در این گالری می‌توانید نمایشگاه‌های منظم را، بعنوان راهی برای گسترش آثار هنری بیابید. در ابتدا در این مکان، آثاری از منبت کاری ارائه می‌شد و اکنون پس از گذشت ۳۰ سال،  نقاشی‌ها، اینستالیشن‌ها و عتیقه‌جات نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

مجموعه عتیقه، عمدتا از مناطق محلی بالی و جاوه جمع آوری شده‌اند. نقاشی‌ها نیز، آثار هنرمندان جوان و نوظهور بالیایی و همچنین سایر نقاشان مشهور هستند. گفتنی است این گالری هنری که توسط یک خانواده اداره می‌شود، در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و چشم‌انداز آن بعنوان یک کارآفرین، کمک به رشد آثار هنری محلی است.

آدرس: Jl. Raya Mas No.86, MAS, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

کومانکا در بالی (Komaneka)

گالری هنرهای زیبای کومانکا، آثار منحصر به فرد هنرمندان متفکر را ارائه می‌دهد که بیشترشان اندونزیایی و بین‌المللی هستند و از دیدگاه‌های جدید و هیجان‌انگیز برخوردارند. در این گالری بزرگ و تمیز، می‌توانید آثار هنری معاصر را در سبک‌های سنتی و همچنین آثار مدرن بیابید. اینجا یکی از معدود گالری‌های بالی است که فضای کافی برای نمایش آثار، در مقیاس بزرگ را دارد. نام کومانکا، موفقیت دو نسل از یک خانواده را جشن می‌گیرد که بهترین مجموعه‌های هنر اندونزیایی و بالیایی را در جهان ارائه داده‌اند. این گالری در اوایل سال ۱۹۹۷، در جاده جنگل میمون‌ها در اوبود بالی تاسیس شد.

 

دانستنی‌هایی برای سفر به نوسا پنیدا بالی

آدرس: Jl. Monkey Forest, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

موزه هنر آگونگ رای در بالی (Agung Rai Museum of Art)

این موزه هنر که به دلیل وجود ساختمان‌های فرهنگی، هنری و معماری‌اش محبوبیت دارد، مکانی عالی برای کسانی است که علاقمند به یادگیری در مورد هنر بالیایی، چه سبک‌های کلاسیک یا معاصر هستند. بعلاوه در این گالری که به صورت اختصاری ARMA نامیده می‌شود، با رویدادهای فرهنگی مانند اجرای تئاتر، رقص و موسیقی سنتی بالیایی از بازدیدکنندگان نیز استقبال می‌شود.

بنیانگذار موزه، آگونگ رای، ثروتش را با فروش آثار هنری بالیایی به خارجی‌ها در دهه ۱۹۷۰ به دست آورد. در طول مدتی که وی بعنوان فروشنده فعالیت می‌کرد، یکی از چشمگیرترین مجموعه‌های هنری خصوصی اندونزی را نیز جمع آوری کرد. این مجتمع فرهنگی، در سال ۱۹۹۶ برای حفظ هنر و به منظور اشتراک گذاری آن با جامعه تاسیس شد. این مجموعه شامل استراحتگاه، رستوران، کلاس‌های نقاشی، موزه و همچنین صحنه‌ای باز برای اجرای هنرهای نمایشی است. گفتنی است موزه، یک نمایشگاه دائمی از آثار نقاشی هنرمندان بالی، اندونزیایی و بین‌المللی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی موزه هنر آگنگ رایی در بالی را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

گالری هنر معاصر ناکا در بالی (Naka Contemporary Art)

گالری هنر معاصر ناکا، با هدف تبدیل شدن به مکانی که بتواند هنرمندان چندفرهنگی را توانمند و پشتیبانی نماید تاسیس شد. این گالری اشکال بسیاری از آثار هنری مانند نقاشی، طراحی، اینستالیشن، موسیقی، فیلم و سایر خلاقیت‌های هنری را ارائه می‌دهد. این مکان هنری که در منطقه معروف کوتا واقع شده است، همچنین یکی از مقاصد عالی برای خرید آثار هنری به شمار می‌آید. گفتنی است این گالری، یکی از پیشروترین گالری‌های هنر مدرن بالی است.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

آدرس: Jl. Kunti No. 6 Seminyak Kuta Badung Bali, Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361

 

کوش کوش در بالی (CushCush)

گالری CushCush که یک پلتفرم مدرن برای هنر و طراحی‌های خلاقانه معاصر محسوب می‌شود، دارای سه استودیو کوچکتر است که به طور مرتب نمایشگاه‌های هنری، انواع مختلف برنامه‌ها و دوره‌های خلاقانه را برگزار می‌کنند. این گالری هنری، در منطقه‌ای در قلب شهر دنپاسار در مرکز استان بالی پنهان شده است.

آدرس: Gg. Rajawali No.1B, Dauh Puri Klod, Kec. Denpasar Bar., Kota Denpasar, Bali 80114

 

گالری بصری مثبت منفی در بالی (Positive Negative Visual Gallery)

گالری تصویری مثبت منفی، یک گالری هنری است که هنرهای معاصر چندفرهنگی را به نمایش می‌گذارد. این گالری که به شیوه‌ای صمیمی، فضایی گرم و هنرمندانه را به ارمغان می‌آورد، انواع هنرهای جذاب را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. جنبه مثبت دیگر این است که می‌توانید آثار هنری مقرون به صرفه و در عین حال شیک را در اینجا خریداری کنید، زیرا قیمت آنها نسبت به آثار سایر گالری‌های هنری ارزان‌تر است.

هنر در این گالری، جان می‌گیرد. این مکان که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد، صرفا آثار اورجینال، با کیفیت و بااصالت را ارائه می‌دهد. در اینجا نه تنها شاهکارهای هنرمندان مشهور محلی، بلکه تعداد زیادی از آثار هنرمندان بین‌المللی را نیز خواهید یافت که بهترین کارهایشان را به نمایش گذاشته‌اند.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی: قسمت اول

آدرس: Cocoon Beach Club, Seminyak, Badung Regency, Bali

 

کاتا اوداتا در بالی (Cata Odata)

برای کسانی که به دنبال فضایی جهت یادگیری و کشف هنر هستند، Cata Odata مکانی عالی به شمار می‌آید. زیرا نه تنها بعنوان یک گالری هنری کاربری دارد، بلکه به طور منظم برنامه‌های خلاقانه ای را برای دورهمی و آموزش دوستداران هنر برگزار می‌کند.

گفتنی است Cata Odat، بعنوان محیط بین رشته‌ای عمل می‌کند و یک گالری، استودیو، اقامتگاه هنرمندان و فضای بین رشته‌ای در اوبود را شامل می‌شود. در واقع این مکان، عمدتا برای رشد هنرمندان اندونزیایی نوظهور تا متوسط ​​که در بالی و جاوه شرقی زندگی می‌کنند تاسیس شده است. بعلاوه بازدیدکنندگان می‌توانند در اینجا، شاهد جلسات بحث و گفتگو، کارگاه، نمایش‌های مختلف، اجراها و رویدادهای عمومی باشند و ساعاتی مفرح را سپری نمایند.

آدرس: Jl. Sri Wedari, Junjungan Sawah, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

موزه هنر نکا در بالی (Neka Art Museum)

مالک موزه هنر نکا، اشتیاق خود را به هنر و فرهنگ‌های محلی در سبک‌های هنری کلاسیک و معاصر منعکس می‌کند. این گالری، همیشه راه خود را برای گسترش آثار هنری‌اش باز می‌کند و جدیدترین آثار هنرهای معاصر را در اشکال مختلف مانند نقاشی، مجسمه و بسیاری دیگر به نمایش می‌گذارد.

در اینجا مجموعه آثار هنری باکیفیت از هنرمندان بالی، اندونزیایی و بین‌المللی به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند که همگی از زیبایی طبیعی، زندگی و فرهنگ بالی الهام گرفته شده‌اند.

گفتنی است موزه هنر نکا در سال ۱۹۷۶، در اوبود بالی توسط Suteja Neka، یک فروشنده آثار هنری بالیایی تاسیس شد. و به طور رسمی در ۷ ژوئیه ۱۹۸۲ توسط دکتر دائود جوزوف، وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی افتتاح گشت. در زمان تاسیس، اینجا اولین موزه خصوصی در بالی به شمار می‌آمد.

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

آدرس: Jalan Raya Sanggingan Campuhan, Kedewatan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

گالری هنرهای زیبای پورپا در بالی (Purpa Fine Art Gallery)

این گالری، مجموعه‌ای منحصر به فرد از هنر معاصر را ارائه می‌دهد که توسط هنرمندان نوظهور و همچنین مشهور اندونزیایی که در بالی زندگی می‌کنند، خلق شده‌اند.

این گالری که از سال ۱۹۷۰ افتتاح شد، به طور مداوم اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کند. اگر به دنبال آثار هنری برای خرید هستید نیز، می‌توانید آن را در گالری هنرهای زیبا Purpa که در منطقه کوتا قرار دارد پیدا کنید. هدف اصلی این گالری، همکاری طولانی مدت با هنرمندان در سنین و ملیت‌های مختلف و همچنین الهام بخشی به مشتریان است.

آدرس: Jl. Mertanadi No.22B, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361

 

اوبود دیری در بالی (Ubud Diary)

بنیانگذار این گالری متوجه شد که مکتب نقاشی اوبود، با نسل جدید و به مرور در شرف از بین رفتن و فراموشی است. بسیاری از نقاشان جوان این سبک را انتخاب نمی‌کنند و این سبک، در تاریخ هنر بالی نقش محوری داشته است. در نتیجه این مکان، در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹ افتتاح شد و رسالتش را ترویج سبک نقاشی اوبود معرفی کرد، با این امید که این مکتب دوباره احیا شود.

این گالری نمایشگاهی منظم از کارهای بیش از ۲۰ هنرمند بالیایی را در زمینه نقاشی‌، آثار باستانی چوبی و مصنوعات برگزار می‌کند. هر هنرمند از سبک اوبود پیروی می‌کند، اما موضوعات و تفسیرهای فردی خود را ارائه می‌دهد.

کل فضا شامل یک ویلا و یک گالری است. در گالری هنری، هماهنگی هنر و فناوری را خواهید یافت، زیرا هر یک از قطعات نمایش داده شده دارای یک کد QR است که حاوی اطلاعات و جزئیات مربوط به اثر هنری بوده و در اپلیکیشن موبایلی Ubud Diary نمایش داده می‌شود.

 

۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

آدرس: Jl. A.A. Gede Rai No.550, Lodtunduh, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

استودیو هنر فایو در بالی (Five Art Studio)

این استودیو، در یک ساختمان سنتی بالیایی واقع شده و دوره‌هایی را برای یادگیری هنرها و صنایع دستی به ویژه در سبک سنتی ارائه می‌دهد. در اینجا کلاس‌های ۳ ساعته نقاشی باتیک، کنده کاری روی چوب، نقاشی روی تی شرت، نقاشی تخم مرغ چوبی و نقاشی سنتی همراه با سرو تنقلات سبک و چای برگزار می‌شوند.

بنابراین چه به دنبال سرگرمی باشید و چه برای تقویت هنرتان به بالی آمده‌اید، این کلاس‌های هنری به تقویت مهارت‌هایتان بسیار کمک می‌کنند.

آدرس: Jl. Raya Keliki, Keliki, Kec. Tegallalang, Kabupaten Gianyar, Bali 80561

 

رزروو آرت در بالی (ReservoArt)

گالری و فروشگاه مفهومی هنر Feliz'Eye که بعنوان گالری ReservoArt نیز شناخته شود، همان علاقه و چشم‌انداز قدیمی را به هنر حفظ کرده است. این فضا برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و در طول سالیان، میزبان آثار هنری بیش از ۵۰ هنرمند داخلی و بین‌المللی بوده است. دامنه آثار نیز بسیار متنوع است و اشکال مختلفی مانند هنر انتزاعی، هنر فیگوراتیو، هنر پاپ و هنر مدرن را شامل می‌شود. در ضمن، امکان خرید برخی از این آثار هنری نیز وجود دارد. گفتنی است Reservo Art، در حال حاضر ۴ گالری مستقر در بالی را اداره می‌کند.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

آدرس: Jl. Raya Basangkasa No.3xx, Kerobokan, Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361

 

تیشن آرت اسپیس در بالی (TiTian Art Space)

این گالری که آثار هنری مختلف خصوصا نقاشی‌ را به نمایش می‌گذارد، همچنین بنیادی را اداره می‌نماید برای کمک به هنرمندان بالیایی درجهت دستیابی به اقتصاد خلاق بهتر در بالی. هدف اصلی این گالری، تحقق پتانسیل فرهنگی و اقتصادی هنر تجسمی بالی است.

این گالری که در اوبود واقع شده، علاقمندان به هنر و عموم مردم را در یک تعامل آزاد قرار می‌دهد. در اینجا در کنار هنرهای زیبای بصری، اقلام هدیه، وسایل تزئینی منحصر به فرد، کارگاه‌ها، آزمایشگاه و غیره نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: Jl. Raya Nyuh Kuning No.5, MAS, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

 

کریت در بالی (Crate)

کافه کریت که در آوریل ۲۰۱۴ در نزدیکی مرکز کنگو افتتاح شد، بخشی از فضایش را به یک گالری اختصاص داده است. در این بخش، دیوارهای بتونی خاکستری ساده و فضای داخلی مدرن، پلتفرمی را برای هنرمندان فراهم می‌کنند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و با مردم ارتباط برقرار کنند. این مرکز برای خلاقان معاصر، یک فروشگاه مفهومی در نظر گرفته تا علاقمندان بتوانند آثار هنری قابل فروش را خریداری نمایند.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

آدرس: Jl. Canggu Padang Linjong No.49F, Canggu, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80351, Indonesia

 

اسلو در بالی (The Slow)

در نهایت سری می‌زنیم به این مکان شیک جزیره‌ای که نه تنها به‌خاطر ۱۲ سوئیت مجلل، رستوران سرآشپز رابین هولگرم و نزدیکی به میخانه‌های محلی و ساحل اکو شهرت دارد، بلکه در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین فضاهای گالری در بالی به شمار می‌آید. اینجا بیشتر به دلیل ارائه مجموعه خصوصی از آثار هنری برجسته افرادی مانند کریس سیرل، کیت بلم، و رومن کیمین یانگ محبوبیت پیدا کرده است. در سراسر دیوارهای رستوران و فضاهای موجود این مجموعه، می‌توانید شاهد آثار هنری متنوع و فراوان باشید.

آدرس: Jl. Pantai Batu Bolong No.97, 80361 Canggu, Indonesia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران