راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت دوم

شهر ساحلی پاتایا، مملو از زندگی و حال و هوای مهمانی است و یک مرکز توریستی پر جنب و جوش به شمار می‌آید. پاتایا دارای سواحل خیره‌کننده، ریزورت‌های باشکوه، امکانات ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و زندگی‌های شبانه درخشان است. همچنین، فرصت‌های فراوانی را برای علاقمندان به خرید ارائه می‌دهد. از مراکز تجاری پر زرق و برق گرفته تا خیابان‌های خرید رنگارنگ، می‌توانند تجربه گشت و گذار و خریدی سرگرم کننده را برای مسافران تور تایلند رقم بزنند. بیایید در ادامه قسمت اول، راهنمای جامع خرید در پاتایا را پیگیری کنیم و به گزینه‌های پرطرفدار و محبوب این منطقه در تور پاتایا سر بزنیم.

 

بازار ماهی ناکلوا در پاتایا (Naklua Fish Market)

اینجا مکان مناسبی برای خرید سوغاتی نیست، با این حال اگر می‌خواهید روز خود را با طعم انواع غذاهای دریایی بگذرانید، این بازار بهترین مکان است. می‌توانید موجودات دریایی نظیر میگو، صدف، ماهی مرکب، گوش ماهی، خرچنگ، انواع مختلف ماهی و غیره را به صورت کاملا تازه خریداری کنید و سپس در فضای باربیکیو، خودتان آنها را بپزید. البته اگر به مهارت‌های آشپزی خود شک دارید، حتی می‌توانید پخت آنها را سفارش دهید و از صرف این کباب‌های خوشمزه با دیپ‌ها و سس‌های تند تایلندی لذت ببرید. گفتنی است قیمت‌ها، نسبت به سایر بازارهای ماهی در پاتایا بسیار پایین هستند. در ضمن این بازار روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به روی علاقمندان باز است.

 

بهترین رستوران‌های محلی پاتایا

آدرس: XWF4+9GH, Pattaya-Na Kluea Rd, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا (Central Festival Pattaya)

این مرکز خرید ۵ طبقه، یکی از برجسته‌ترین مراکز خرید در پاتایا بوده و بلندترین سازه در ساحل است. این مرکز، یک فضای خرده فروشی منحصر به فرد با بیش از ۳۰۰ مغازه است و از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۰۹، همواره یک کانون اجتماعی معروف در میان مردم محلی و همچنین گردشگران تور تایلند به شمار آمده است. معماری معاصر و طیف وسیعی از فروشگاه‌های کلاس جهانی، این مرکز را به مقصدی محبوب برای عاشقان خرید بدل کرده‌اند و چندین آب نمای زیبا در نزدیکی ورودی، جذابیت ظاهری بالایی به آن بخشیده‌اند. پس زمینه عالی خلیج پاتایا از طریق نمای شیشه‌ای، تجربه خرید را حتی باورنکردنی‌تر می‌کند.

گفتنی است در این مرکز خرید، می‌توانید کالاها و اجناسی از برندهای مد معروف نظیر زارا، کلوین کلاین، مارکس اند اسپنسر، اسپریت، اچ اند ام، ناوتیکا، دیور، جورجیو آرمانی، ویکتوریا سیکرت، سوپریم، نورث فیس و بسیاری دیگر را بیابید. اما به غیر از فروشگاه‌های برند، طیف کاملی از فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنید که لباس‌ها و لوازم جانبی را با محدوده قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

برای خرید لوازم دیجیتال به طبقه سوم بروید که نمایندگی‌های اپل، کنون و سامسونگ را در خود جای داده است. اما خرید، تمام ماجرای این مرکز نیست و از انواع امکانات تفریحی و رفاهی نیز در اینجا برخوردار خواهید شد از جمله اینکه این مرکز خرید، دارای سینمایی است که آخرین فیلم‌های روز را به نمایش می‌گذارد. کودکان می‌توانند از بازی در فضای Mario Land لذت ببرند و Kiddy Land نیز برای نوزادان درنظر گرفته شده است. همچنین یک سالن بولینگ، در بالای این مرکز خرید وجود دارد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های ساحل جامتین در پاتایا: بخش اول

و اما شکم گردی... بدون شک این گشت و گذار می‌تواند خسته کننده باشد و انرژی‌تان را تحلیل ببرد. شما به مکانی برای استراحت و شکم گردی نیاز خواهید داشت. در این صورت، بهتر است به فود کورت مرکزی در طبقه همکف بروید که دارای غرفه‌های غذایی بوده و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را خواهید دید که غذاهایی از سراسر جهان را ارائه می‌دهند. خصوصا Al Fresco که طرفداران بسیاری دارد و مشرف به خلیج پاتایا بوده و مناظر دیدنی را حین خورد و خوراک، به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

اما اگر غذاهای ژاپنی هوس کردید، به طبقه بالا و به رستوران Oishi Ramen بروید. در نهایت باید گفت اگرچه مرکز خرید ساعت ۱۱ بسته می‌شود، اما می‌توانید چند بار و رستوران مستقل در این مرکز پیدا کنید که تا ساعت ۲ باز هستند و مکانی ایده‌آل، برای قرار ملاقات‌های آخر شب به شمار می‌آیند.

آدرس: Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

رویال گاردن پلازا در پاتایا (Royal Garden Plaza)

اینجا نیز یکی از رایج‌ترین مکان‌ها برای خرید در پاتایاست و در همان بدو امر، با نمای جالب توجهی مخاطبانش را غافلگیر می‌کند. یک بالون بزرگ زردرنگ در پشت بام و یک هواپیمای قرمز رنگ که تا نیمه به درون ساختمان فرو رفته و متعلق به موزه ریپلی باور می‌کنی یا نه (Ripley's Believe It or Not) است، خلاقیتی باورنکردنی به این فضا بخشیده‌اند.

گفتنی است این موزه جذاب، مانند نگین انگشتر در مرکز خرید می‌درخشد و ماکت‌هایی همچون تایتانیک، اتومبیل‌های دوزیست و آثار مومی لویی توسو نظیر مجسمه‌های افراد معروف همچون آنجلینا جولی، مایکل جکسون، دیوید بکهام و سایرین را به معرض نمایش می‌گذارد.

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

این مکان دارای مغازه‌های بسیاری است که اجناس برندهای بین‌المللی نظیر اسپریت، گِس، پاندورا، جاسپال و غیره را به فروش می‌رسانند. فروشگاه سواروسکی، آخرین ترند جواهرات و اکسسوری‌ها را به معرض نمایش می‌گذارد. فروشگاه جیم تامپسون در این مرکز خرید به شما کمک می‌کند تا سوغاتی‌های عالی مانند کیف‌های ابریشمی، روسری‌های ابریشمی و روبالشی و غیره را خریداری کنید.

ین مکان که همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است. همچنین امکانات شکم گردی را به بهترین نحو فراهم کرده و در این رابطه می‌توانید به فودکورت Food Wave بروید که مشرف به خلیج پاتایاست و غذاهای لذیذ بین‌المللی را همراه با چشم‌اندازهای جالب توجه برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. دیگر گزینه‌های غذاخوری پرطرفدار در این مرکز خرید عبارتند از Sizzler، The Coffee Club، KFC، Burger King، Pizza Company و ...

آدرس: 218Beach Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

اوت لت مال پاتایا (Outlet Mall Pattaya)

اگر به دنبال بهترین خریدها با قیمت‌های پایین هستید، از اوت لت مال پاتایا غافل نشوید. اینجا اجناسی از برندهای معتبر بین‌المللی نظیر آدیداس، نایک، بنتون، اسپریت، لیوایز، کمل اکتیو، لاکوست، تیمبرلند، کراکس و برادران وارنر را با قیمتی معادل ۴۰ تا ۷۰ درصد قیمت اصلی ارائه می‌دهد. و آیا یک خریدار جدی، می‌تواند آرزوی دیگری در این رابطه داشته باشد؟

 

هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

همچنین غرفه‌های بسیاری را در محوطه مرکزی شاهد خواهید بود که انواع کالاها را با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسانند. بعلاوه اینجا، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید وسایل شنا و لباس ساحلی به شمار می‌آید.

به لحاظ طراحی باید گفت این مرکز خرید، دارای تم رنگی نارنجی است و از بیرون با درختان نخل پوشانده شده است. این فضا به دو بخش تقسیم می‌شود: مرکز خرید اوتلت و مرکز خرید مد پریمیوم. در ضمن هرچند که گزینه‌های غذاخوری چندانی در این مرکز خرید درنظر گرفته نشده‌اند، اما قطعا تجربه‌ای عالی از خرید را در سفر با تور پاتایا برایتان رقم می‌زند. در ضمن این مکان، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

آدرس: Thep Prasit Rd, Bang Lamung District, Chon Buri 20260, Thailand

 

مرکز خرید مایک در پاتایا (Mike Shopping Mall)

هر چند که ممکن است در اینجا اجناس چندانی از برندهای معروف جهانی را پیدا نکنید، اما مطمئن باشید که این مرکز، یک مقصد خرید فوق‌العاده با طیف گسترده‌ای از محصولات با قیمت‌هایی مقرون به صرفه است. اینجا بیشتر شبیه یک بازار بزرگ با تهویه مطبوع است. در این مکان، غرفه‌های بسیاری به استقبالتان می‌آیند که کالاهای ارزان محلی نظیر تیشرت چاپی، لباس ساحلی، کفش، کیف، صندل، مجسمه فیل‌های کنده کاری شده، مجسمه‌های بودا و سایر صنایع دستی را به  فروش می‌رسانند و بهترین گزینه برای خرید سوغاتی از سفر با تور پاتایا به شمار می‌آیند.

در ضمن برخلاف بسیاری از مراکز خرید پاتایا، این مرکز دارای یک استخر روی پشت بام است که با پرداخت هزینه‌ای ناچیز می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین چندین غرفه غذا و نوشیدنی در کنار استخر وجود دارند که سوپ نودل خوشمزه و سایر غذاهای تایلندی را سرو می‌کنند. در نهایت باید گفت این مرکز خرید، در تمام طول هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب پذیرای علاقمندان است.

 

روزی فوق العاده در باغ وحش ببر سریراچا در پاتایا

آدرس: Pattaya Sai Song Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

میموسا در پاتایا (Mimosa)

این پاساژ، صحنه‌ای دیدنی و جدید را در عرصه خرید در پاتایا به نمایش می‌گذارد. این مرکز خرید بسیار رنگارنگ و جذاب، نسخه بازسازی شده شهر رویایی کولمار است که در نزدیکی مرز فرانسه و آلمان واقع شده و مفهوم عشق و قرارهای عاشقانه را تداعی می‌کند. در اینجا با ساختمان‌های دوران رنسانس، فواره‌های آبی موزیکال، کانال‌های زیبای آب و آسیاب‌های بادی مواجه می‌شوید و به نظر می‌رسد که درست در وسط تایلند، به یک سفر اروپایی رفته‌اید!

در ضمن این مرکز خرید بیش از ۳۰۰ مغازه، بار، رستوران، کافه و رستوران را در خود جای داده است و مجموعه‌ای چشمگیر از مغازه‌های صنایع دستی، سوغاتی، اسباب بازی، لباس و لوازم مد تایلندی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

همچنین این مرکز خرید، بخش جداگانه‌ای را برای سرگرمی کودکان اختصاص داده است. سواری و تور در پارک تفریحی Funland، مطمئنا آنها را شاد می‌کند. حتی یک باغ وحش کوچک و یک سینمای ۶ بعدی نیز، در اینجا وجود دارد.

از دیگر جاذبه‌های این مکان، می‌توان به اجرای نمایش‌های دیدنی و موزیکال اشاره کرد. هر نمایش، حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. سانس‌های نمایش، همه روزه در ساعات ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۳۰ درنظر گرفته شده‌اند. و در نهایت لوکیشنی جذاب برای عکس گرفتن از عروس و داماد در اینجا، عشاق جوان را سورپرایز می‌کند. گفتنی است این مرکز خرید، همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب پذیرای علاقمندان است.

 

تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

آدرس: 28,19-20Sukhumvit Road, Na Chom Thian, Sattahip District, Chang Wat Chon Buri 20250, Thailand

 

سنترال مارینا در پاتایا (Central Marina)

این مرکز خرید در شمال پاتایا، در بدو امر با یک فضای باز سبز مفرح و فضای داخلی چشمگیر به استقبال مخاطبانش می‌آید. همچنین یک سوپرمارکت بزرگ در انتهای مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید بسیاری از مایحتاج خود را از آنجا تهیه کنید. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم کارت تخفیف " The 1 Card" را خریداری کنید که مخصوص گردشگران بوده و با آن می‌توانید از ۵ تا ۵۵ درصد تخفیف، برای محصولات مختلف در سراسر مرکز خرید برخوردار شوید.

و اما در مورد گزینه‌های خرید باید گفت در اینجا فروشگاه‌های لباس و مد، جواهر‌فروشی، فروشگاه‌های برند نظیر Bata، Lee Jeans، Levi's و موارد دیگر را خواهید یافت. بخش مرکزی در طبقه اول، عمدتا مانند یک بازار با کیوسک‌ها و غرفه‌های فراوانی پرشده که محصولات باکیفیت و سوغاتی‌های برندهای محلی و تایلندی را به فروش می‌رسانند. از طرفی در گوشه‌ای از این مرکز خرید، بخش فناوری اطلاعات را خواهید یافت که به ارائه کالاها و ابزارهای الکتریکی اختصاص داده شده است.

این مجموعه چشمگیر، همچنین غذاخوری‌های فراوان را در خود جای داده که انواع غذاهای تایلندی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی، قاره‌ای، هندی و مدیترانه‌ای را به فروش می‌رسانند. در ضمن این مرکز خرید در طول هفته، از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب فعالیت دارد.

معرفی ۷ ساحل معروف و زیبای پاتایا

آدرس: Pattaya Sai Song Rd, Bang Lamung District, Chon Buri 20260, Thailand

 

واکینگ استریت پاتایا (Walking St)

در انتهای جنوبی جاده ساحلی پاتایا، به واکینگ استریت خواهید رسید که مرکز سرگرمی‌های شبانه پاتایا به شمار می‌آید. در واقع، واکینگ استریت در پاتایا یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق کل تایلند از نظر امکانات تفریحی بوده و خیابانی مملو از نورهای رنگارنگ و جذاب، اجرای زنده گروه‌های موسیقی و غذای معطر است. این خیابان همه چیز از جمله بار، رستوران، کلوپ‌های شبانه و البته فروشگاه‌های بسیاری را در خود جای داده و تقریبا هر ساختمانی که در امتداد این خیابان قرار دارد، یا یک غذاخوری است، یا یک بار و کلوپ شبانه یا یک مغازه‌ای برای خرید.

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

در این مقاله نیز برخی دیگر از گزینه‌های خرید را در سفر با تور پاتایا از نظر گذراندیم. اگر از این سفر مهیج هنوز خسته نشده‌اید و می‌خواهید اطلاعات کاملی در این رابطه بدست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت آخر نیز ما را همراهی کنید و از این گشت و گذار مفرح لذت ببرید.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵
 

۱۶ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران